Azt hiszem 10 fölötti érték már a villogtatást jelenti.Annak is lehet a periódus idejét állítani. Mindezt fejből írom, ha kell átküldöm a magyar manualt, abból minden világos lesz.
martisz
A becsi kiallitason lehetett latni egy NoHAB-ot a vitrinben. Eleg randa volt, ki is volt irva, hogy preprodukcios peldany. Egy kasztni volt, bordora lefestve, de olyan csikos volt rajta a festes, hogy jobb helyeken bordazatnak ellmenne...
Matiz:
Nekem a mozdonyaim elindulnak a L2 elso fokozataban is, csak tulsagosan lehet latni, mikor valt fokozatot. Mintha Szili lenne :-)
A következő problémára keresnék magyarázatot:
adott LS110,a kimenetek programozásánál (impulzus - 15 mp-re)egész egyszerűen ha a regiszter értéke 10 fölé megy (1-15 között lehet impulzust állítani), onnantól a beállított érték pont felét hajlandó csak impulzusként outputra küldeni.
Még valami. A 4-es és 5-ös regiszter értéke programozásnál időnként felcserélődik.
JÁRT MÁR ÍGY VALAKI ???!!
sajnos szomoru élményekröl kell beszámolnom. Egy barátom nagy nekifutás után (kb. 40 öreg TT mozdony) feladta ama motorok/modellek digitalizálását. Mindössze 5-6 ment türhetöen, és egyöntetüen a motorok rovására irhato a kudarc.
Amint kicseréltük a motorokat (már ahol lehetett) a problémák jelentös része megoldodott. Ebböl sajnos az következik, hogy a BTTB ill. Zeuke motorok nem igen alkalmasak a modern elektronikába. (Nagy részben a szikrázásuk, illetve a mechanikai tulajdonságaik tesznek be az embernek.)
A felhasznált dekoderek a Rocotol, a Lenztöl, a Zimotol valamint kb. 10 darab saját épitésü volt PIC bázison más-más szoftwarrel.
A Lokshop.de-n fennt volt a belga Nohab is mégis csak jövőre lehet majd kapni.... IC 2003 I. szóval, hogy mi hová van írva arról sajnos ennyit. egyedül a Fleischmann tartja a hónapokat. sajnos a Roco még az éveket sem mindig. szerintem mielőtt belevágsz beszélj az Erkel utcával - nekik van mindkettő - szerintem elfogulatlanul tudnak véleményt mondani.
Miután az egész részemről még terepfelmérés szintjén van (belevágjak-e, és ha igen mibe?), ezért egyelőre próbálok elvi síkon kiigazodni a Lenz és a ROCO DCC között, illetve egyáltalán beleélni magam az analógból ismert dolgok DCC megoldásába.
Az előző árösszehasonlításból azért részemről kimaradt annak figyelembe vétele, hogy a Lenz LG100-hoz kell egy LV100(101), így az már 60+110 Euro, míg a ROCO-nak van Track Out-ja, így oda nem kell semmi 90-ért, ha beérem 2,5 A összterheléssel. (Ha jól olvasom a hiányos németemmel).
És hogy a Lenz az azért Lenz, továbbá amit te is írtál, hogy a ROCO 10779 attól, hogy egy füzetben van, nem biztos, hogy már létezik is. (Az, hogy fenn van a Lokshopban, az nem jelent valamit?)
Továbbá, hogy a ROCO-hoz nem látom előre a manuált, így érhet meglepetés.
szerintem érdeklődj, hogy mikor jelenik meg. a 2002-es ujdonságok között szerepelt talán jövőre.
Csak egy érdekesség: container crane 2000-ben jelent meg mind ujdonság és a legutolsó hírek szerint talán jövő év közepétől majd kapni is lehet ugyanis a Roco-nak néhány beszállítójának anyagi nehezséhei vannak.
>A Roco-val nem megy ők sajátot csináltak, a 2002-es ujdonságok között szerepelt. Milyen szerencse:)
Pedig igazán együtt mehetne vele, lévén hogy az LG100 kb 60 euro, és van normális manuálja, a ROCO 10779 meg >90, és semmilyen manuált nem leltem hozzá a ROCO-nál.
Nincs valakinek ilyesmije?
A protokoll ok, a kérdés inkább, hogy mindez hogyan történik. Szerintem, hogy a DCC szabvány publikus még szükésgszerűen jelenti, hogy a PC interface is menni fog vele. Vedd csak alapul azt, hogy mennyi cég gyárt pc interface-t és különféle szállítók között van-e egyáltalán átjárhatóság. A Roconet-et elvileg lehetett használni a Lenz LI100-al, de a tavaly megjelent LI100F-el már nem.
Hasonló témáról pont az RR&Co fórumon volt szó, szinte mindegyik gyártónál más és mást jelent a protokoll kihasználása/használata ebből következően a programot a fejlesztő "gyártó szerint" fejleszti. Szóval az elveken túl nem túl egyszerű.
Szerintem 14 érintkező még nem jelenti feltétlenül, hogy 14 fokozatban gyorsít a modell! Nekem elég nagy különbség észlelhető a fokozatok között.
Példa: 14 fokozatra állítom a dekódert: első fokozatban csak "nyekeg" a motor, nem megy a gép; következő fokozatban egy rántással gyorsít, megint következő fokozat újabb rántás, és ez jól látható-hallható. Ha 128 lépésre teszem, az egyes fokozatok közti átmenet sokkal szebb, egyenletesen gyorsít-lassít a gép.
>Nekem kisse macerasnak tunik az, hogy ha van Pl. 3 komplett szerelvenyem a rejtett palyaudvaron akkor bekapcsolaskor mindegyik szamat es iranyat tudnom kell,
Hmm, és ez miért gond?
Nekem az irány nem gond, mert kétvágányú fővonal lévén egyirányú egy rejtett pályaudvar.
A számuk/címük az már gond, mert kettő is van (lesz) ilyen pályaudvarból, és én pontosan nem ezeket a vonatokat szeretném vezetni, hanem azokat, amelyek ezeken kívül vannak, az is a célom tehát, hogy ez automatikus legyen. És üzem közben két pu hat vágányán tényleg nem fogom tudni, hogy mi hol van.
Ja, L2 rol meg :
128 fokozatos Lenz dekodereim vannak, es barhogy probaltam, mindig fokozatosan gyorsitott es lassitottak a gepeim, pedig az L2 is 128 lepeses modban volt.
L2 megvizsgal, iranyonkent 14 db erintkezo detektalja a menetsebesseg-szabalyzo allasat. Ez viszont szivas az L2-vel kapcsolatban....
En ugy neztem, hogy a Roco erosito egy szimpla muveleti erosito, semmi mas. A L2 jeleit erositi fel. Az L2 a Command center es a handheld szerepet is betolti, azaz egyszer tehkergetheted a gombot, es kuldi a jeleket a boosternek, masreszt figyeli a kuldott jeleket, es megjegyzi, hogy milyen parancsokat kell ciklikusan a sinre kuldeni (Ugyebar DCC szabvany, jelismetles feature).
Az egesz lokeger egy mikrokontrollerbol, egy rs-485 jelkonverterbol (ugyebar a Loconet es az Xpressnet RS485 protokollal kommunikal), es ket szamomra "valamlyen" logikai icbol all.
Szoval ha a Roco interfesz tudja, hogy az altalam kuldott rs232 jelet 1:1-ben rakja a boosterre, akkor kell.
Mert : az Xpressnet es a Loconet szabvany publikus, leirja a mozdonyok es vezerlok hajtasat. A visszajelentesbol meg nem keszultem :-)
Szoval ha a Rocors232 interfesz tudja, amit akarok, akkor kell. Railroad&Co-t nem akarok hasznalni, mert nem az en szam izehez irtak (valahogy nem jon be), es draga is. Ugyhogy inkabb osszeutok magamnak valami kis sw-t, ha Roco interfesz hasznalhato.....
Nekem kisse macerasnak tunik az, hogy ha van Pl. 3 komplett szerelvenyem a rejtett palyaudvaron akkor bekapcsolaskor mindegyik szamat es iranyat tudnom kell,
Hmm, és ez miért gond? Én most munkahelyen fejből is tudom, hogy 1-es a 1047, 2-es a Szili, .... Hiszen eleve tudnod kell a mozdonyok címeit, kivéve ha te egyáltalán nem "vezetsz", csak a menetrendet indítod el a PC-n és hátradőlsz... Tehát ha az ingavonatot akarom előcsalogatni, akkor tudom, hogy a 2-est kell indítani. Az irány is megoldható (ha nem megy fejből - bár ha nem cserélgeted a mozdonyokat, akkor ez sem gond), pl reed cső és egy kis lámpicsek a pulton mindjárt jelzi, hogy melyik irányba áll a mozdony (és egyáltalán melyik vágány szabad).
es el kell oket inditani a vezerlovel, es csak ezek utan kapcsolgathatom a hagyomanyos vezerleset a palyaudvarnak.
Ez igaz. De szerintem ez eleve így van digi üzemben, bármivel vezérled az asztalt (fullautomata pc-s vezérlésnél is), bekapcsolás után valahogy el kell indítani a vonatokat.
Mindez persze megint csak az én magánvéleményem, nem akarok én semmit sem ráerőltetni bárkire is.
Roco Digital megmarad 'amatőr házi' rendszerek, tehetősebb apukáknak és gyerekeinek
Nem inkább a kevésbé tehetőseknek? :)
Egyébként szerintem nagyban függ az asztaltól és hogy azt mire fogják használni. A tizensokméteres automatizált terepasztalhoz nyilván a Lenz a jó (vagy Maerklin ;), míg a pici, egyszerű, "mindent én szeretnék irányítani" terepasztalhoz jó a Roco vagy analóg is. Legalábbis szerintem. Pl az én kis asztalocskámhoz nem sok értelme lenne Lenz cuccokat venni (vagy Maerklint választani), mert egyrészt pici, másrészt én akarok játszani rajta (nem az automatika :)
Lenz: LG 100, de kell hozzá egy LV101 - erősítő is -, meg némi relé. Egy ilyen kombinációval az összes helyet - szakaszt - tudod vezérelni. A két dolog olyan 50e ft körülre jön ki - mínusz a kedvezményed ha van. www.lenz.com találsz további infókat is, az MK-ban ha jól emlékszem van. A Roco-val nem megy ők sajátot csináltak, a 2002-es ujdonságok között szerepelt.
Biztosat nem tudok, tippem van, mert én is gyártással és kereskedelemmel foglalkozom:
Valószínüleg jó volt a LENZ is, vagy ha voltak is hibái, tudták volna javítani.Én bútorgyártásból és forgalmazásból élek (OFF tényleg, ha valakinek bútor kell a www.rolabu.hu-n megtalál..ON), nos van egy beszállítónk, aki azt mondta nekem: csak akkor adok neked olcsón szép plüss anyagokat, ha viszed mellette az gyengébben menő vászon szöveteket is. Tehát el tudom képzelni, hogy amikor a Roco megkereste az ESU-t hangdekóder ügyben, tekintettel arra, hogy monopolhelyzetben vannak, rásózták a Roco-ra a saját alapdekóderüket, a LOKPILOT-ot. Úgy néz ki, hogy megérte a Roconak váltani, mert nagy üzletet láthatott a gyárilag hangdekóderrel szállított mozdonyokban, és így gyanítom igen jó árat tudott kiharcolni magának. Mivel a LENZ így koppant egyet, gyanítom ez lehet az oka, hogy a Roco kénytelen a saját rendszerét maga fejleszteni, mert a nagy tapasztalattal rendelkező LENZ bezárta a kapuit előtte. Ráadásul a LENZ jópár évvel előtte jár a konkurenciáinak, így szvsz. a Roco Digital megmarad 'amatőr házi' rendszerek, tehetősebb apukáknak és gyerekeinek, míg a LENZ a csúcsot fogja adni mindenben, tehát a PROFI modellezőket célozza meg.
S hogy kérdésedre visszakanyarodjak, miért olcsóbb ?: Szerintem azért, mert nyitásnak átvette a Roco az ESU addig összegyűlt többszázezres raktárkészletét, és gyorsan pénzt akart csinálni belőle...
Több forrásból is hallottam (Lenz support, illetve a Yahoo! működő hasonló forumban is elhangzott néhányszor.) A Roco Lenz alapokon nyugodott - az új dolgaikat már maguk fejlesztik sajnos ez meg is látszik. pl az új Piros Route Control. Még tavaly amikor én vettem a LI100F-et a Lenz support úgy informált, hogy ez már nem kompatibilis a Roco rendszerével. Akkor még hezitáltam, hogy várjak-e a Roco-ra vagy invesztáljak többet egy biztosan működő rendszerbe.
Az InterComm szoftverről is volt szó a cikkben, egy német nyelvű program volt nem tudom lesz-e több nyelven. Szerintem a legnagyobb hátránya az lesz, hogy mire kinövi az összes betegségét addigra kitéped az összes hajadat. az RR&Co-nak van egy nagyon jó fóruma, rengeteg mindent onnan megtanulhatsz.
Küldetm egy email-t is neked, lsz jelezz vissza ha érdekel.
Ebben a dekóder-ár ügyben van egy sejtésem, ismétlem 'sejtésem':
Emlékszem, nyáron dobta piacra a Roco az új ESU alapú deksit. Akkor az Erkel utcában 7100 Ft volt az ára, erre mérget merek venni. Valószínű, hogy a gyár dömpingáron szórta ki akkor őket. Ebből vett az Erkel utca is egy adagot és gondolom a Modell&Hobby is. Én akkor vettem 2 db-ot, majd két hét múlva megint akartam 2-t venni. Tisztán emlékszem, hogy Rétfalvi úr felhívta a figyelmem, hogy 5 db maradt a szállítmányból, mert egy modellező klub (nem merek megesküdni, de mintha a szombathelyit mondta volna) elvitt 40-50 db-ot. Úgyhogy akkor én hoztam el az utolsó 5 db-ot. Gyanítom, hogy a M&H-nál még tartja magát az akkori raktárkészlet, és ezért kerül még mindíg ennyibe a 10745...
Csütörtökön akartam venni az Erkelben, de jelenleg nincs náluk, a jövő hétre igérik. Kiváncsi vagyok az árra, mert a múltkor kétszer is kikukáztam a számlát, hogy megnézzem...2*8800=17600 Ft volt rajta...
1. Elinditassz egy vonatot az allomasrol, legyen ez Pl a 3-as szamu
2. A 3-as vonat beerkezik a rejtett allomas egy ures vaganyara, ha beert a vezerles leveszi a sinrol a digitalis jelet. (Nincs aram a vonat megall, satufek.)
3. Nem nyulsz a vezerlohoz, tehat a 3-as vonatnak a vezerlo kozpont meg mindig kiadja a "teljes gozzel elore" jelet, de a vonat all mert ki lett szakaszolva.
4. Elinditassz egy masik vonatot az allomasrol, legyen ez a 4-es szamu.
5. A 4-es vonat beerkezik a rejtett allomas egy ures vaganyara, ha beert a vezerles leveszi a sinrol a digitalis jelet. (szinten megall)
6. Most sem nyulsz a vezerlohoz tehat a 4-es vonat is megkapja a "teljes gozzel elore" jelet.
7. Az automatika visszakapcsolja a 3-as vonat ala a digitalis jelet (aramot), a mozdony bekapcsol, veszi a "teljes gozzel elore" jelet es a programozott gyorsulasaval elindul.
8. A 3-as mozdonyod visszaer az allomasra.
9. Eszreveszed hogy: Jeee!!! ez a 3-as es megallitod, vagy automatizalod a foallomast is.
Fekgenerator:
Ezt a vezerlest lehet finomitani hogy nem csak siman lekapcsolod a digitalis jelet a sinrol, hanem atkapcsolsz a fekgeneratorra.
Ha van fekgeneratorod akkor az mindig azt mondja: "Az osszes mozdony 0-as sebessegre lassitson!" Tehat ha kicsereled az eredeti vezerlojeleket egy rele segitsegevel a fegkenerator jelere akkor a vonat szepen lassulva fog megallni.
Sajnos a sebessegtol fuggoen kisebb nagyobb tavolsag megtetele utan, es nem a jelzo elott fog megallni. Bar az ESU LokPilot szerint van ra megoldas az "ESU Braking mode (CV57)" amivel be tudod programozni hogy hany centimetert tegyen meg a mozdony ha megkapta a fekezo jelet. :-)
Illik megjegyezni hogy NINCS fekgeneratorom, tehat a fekgeneratoros resz csak elmelet, de ha mindezt ki tudtam probalni akkor megosztom veletek a tapasztalatokat.
Akkor mondhatom, hogy sz*vtam egy nagyot, mert én még a régi ROCO-t kaptam bizony! Van már egy új is, más forrásból, annak a leírása tényleg részletesebb. Tanúlság mindenkinek, telefonáljatok elötte....
OFF: BR130 képek: sajna én már letöröltem, Försternek még nincs biztos net-hozzáférése. Amint ezek a gondok megoldódnak, azonnal küldöm!!! ON
En a mult heten vettem 2db 10745-os dekodert az EuroCenter-ben levo Modell & Hobbyban 6990 Ft-ert.
Szerintem ilyen arkulonbseg miatt erdemes egyet telefonalni es egy kicsit BKV-zni vagy kocsikazni.
Raadasul tenyleg az ESU LokPilot volt a ROCO csomagban, ugyanazzal a FirmWare-el mint az ESUs es lehet rajta az osszes extra CV-t is programozni nem csak azokat miket a ROCO papirja ir. (es feny derul a misztikus lila vezetekre is :-)
Teljes doksi:
http://www.loksound.de/download/anleitungen/50600_LokPilot_US_UserManual.pdf
Angelo
Ui: A fenti boltot kifosztottam a fenti dekoder ugyeben, elobb telefonaljatok. :-)
Attól, hogy a rendszered digitális még szakaszolhatsz és más módon is eldöntheted mi jöjjön ki a rejtett pályaudvarról.
Mi a má mód?
A szakaszolást értem, nem is azzal van a gondom. Az alap kérdésem továbbra is fennál, talán máshogy kéne kérdeznem:
Van egy alagútban egy állomás három vágánnyal. Analóg pályánál kiviszem a vonatot kézzel az állomásról, onnan "átveszi" a pálya, azaz fix sebességgel beviszi egy alagútba, leállítja, és elindít egy másik vonatot, ami kettővel előtte ment be. (Ugyan abban az irányban).
Ha ezt DCC-vel akarom elkövetni, akkor tudnom kellene, hogy mi van bent. Azaz hogy milyen címen van az a mozdony, amivel ki akarnék jönni.
Rosszul gondolom?
Vagy esetleg: minden mozdony ugyanazon a címen van, és szakaszolva van leállítva???
Bocsi pontatlan voltam, az altalam vazolt problema akkor lep fel ha az egesz terepasztalt kikapcsolod. Pl. lefekszel aludni hajnali 3-kor :-) vagy aramszuneted volt :-(
Sajnos ez szerintem gondot okoz.
Amit irtatok azt termeszetesen mar kiprobaltam es mukodik, es jo is, de hat nem szeretnem a rendszert ejjel nappal bekapcsolva tartani.
A Roco InterCommot az M&H -ban 25 ezer környékére és az év végére mondták szombaton.
Marez
A Roco Lenz alapokon nyugszik,ezért bíztam abban, hogy menni fog az RR-el.Most egy kicsit megingattad a hitem. Tudsz valami pontosabb infót?
Az InterCommhoz progit is adnak. Erről volt szó a cikkben?
BT.