Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Az én hegesztőkocsim is éppen most készül, talán holnap-holnapután késznek nyilváníthatom:-) Az enyém is olyan molnárkocsi-szerű, de azért annál kicsit csinosabb, masszívabb és a jelenlegi hegesztőgépem méretére gyártva. Éppen tegnap csináltam meg a palacktartó kengyeleket, ezért tudom mondani fejből, hogy a 20 literes argon palack átmérője 205 mm.
Megfontolandó amit írtál a 20 literes palack kapacitásáról.
Mivel kezdő vagyok, biztosan sokat kell még gyakorolnom, és ráadául még gazdaságos sem tudok lenni:((((
A szállíthatóság pedi nem annyira fontos, szőlőlugast úgysem AWI-val fogok hegeszteni a telken:)))
Lehe gazdaságos a nagypalack lesz.
Most keresgélek molnárkocsit, hegesztőkocsi alapnak, és ehhez kellene a palack az átmérő miatt. (éspersze, reduktor, wolfram, meg még nem is tudom miminden:)) )
Azért a 20 literes argon nem tart ki olyan sokáig. Különösen, ha gyakorlatlanabb az ember. Én csak kocahegesztő vagyok, de hamarosan kezdem a harmadik 20 literes argont. És még csak egy év sem telt el.
Forgalmazója válogatja, hogy milyen konstrukcióban kínálja a bérpalackot. Én a helyi SOL lerakattal szerződtem. Egy évre 6000 Ft a bérleti díj, a töltet 14 ezer körül van (nettó árak). Ennyire kedvező áron sehol sem találtam, pedig végigjártam szinte az összes iparigáz forgalmazót a városban.
...amire szerkesztettem egy akasztó fület.Belülre kis faragással egy m4es szárnysasanya elfér,vsz az eredeti binzel-en ott egy gumi van ha jól sejtem.
Kolléga ugyanezt a gépet vette gorilla néven(kicsit drágábban és csak 1 év garival),neki a testkábel volt 1m hosszú.Reklamált kapott egy használhatót.
Egyébként nem rossz gép,szépen hegeszt,csak max-ra nem szabad feltekerni az előtolást,mert ott már nem birja szuflával.(fröcsköl,prüszköl,eltolja a pisztolyt)