Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
a gépnek külön bekapcsolója legyen (nem kell a gép hátulján matatni minden alkalommal)
az egész kocsi egy vastag hálózati kábelt kapott(10m) és konnektorok vannak rajta.
a teteje tálcaként és rácsos kialakítású asztalként is használható
és minden megmaradt helyen fiók legyen.
Hát nagyjából ennyi.
Az aluhegesztés gyakorlása szempontjából nagyon jó volt, mert a hegesztést többféle vastagságban(1-5mm), többféle anyagon(zárt, lapos,cső, szögprofil, és lemez) és több pozícióban(vízszintes, függő, sarok) gyakorolhattam.
Szerintem hegesztő boltban kapsz menet átalakítót a reduktorra. A co2 csatlakozást sűrített levegős gyorscsatival oldottam meg ,akár a palacktól távolabb is lehet a gép ha úgy akarod :)
A Linde palackon a szelep menete G 1/2" és 21,8 mm pontosítva. Amelyik reduktor hollanderének a belső menete szintén ennyi az biztosan passzol rá. Nekem is ez van csak annyi különbséggel, hogy Argon+Co = Corgon.
Argonhoz: Argon reduktor Rotacsöves új , IWELD DYNAREG Argon nyomáscsökkentő 230/22l/min , ARGON REDUKTOR . Bármelyik megfelel csak 1/2" legyen a hollander belső menete.
Argon + Co2 keverékéhez ha esetleg ezt is használnád : REDUKTOR Co2-Ar maxi
Korábban kérdeztem már de sajna nem jött válasz (pedig a palack beszerzését követően egyre akuálisabb számomra), hogy a Ti tapasztalatotok szerint milyen reduktort vegyek?
A két órás azok, csak melyiket?
Esetleg mindegy melyiket mert nem igen hibásodnak meg és jól tartja mind a beállított nyomást?.
Továbbá lehet kapni gyorscsatlakozót az inverterre és tömlőre amivel a védőgáz vezetéket egy mozdulattal fel-és leszerelhetem a gépről ha fogyóelektródával szeretnék hegeszteni,
Nem láttam ilyet a hegesztéstechnikai webshopokban, csak ötletként merült fel bennem, hogy ne kelljen a tömlővel-bilinccsel minden esetben szöszölnöm a fel- és leszerelésnél.
Palackügyben úgy néz ki Linde-t sikerül beszereznem, a 4,3-ast töltve 30,500-ft (bruttó)
20 000 a palack és 10 500 a töltés.
A Lindénél van legtöbb olyan argonpalack aminek a szelepe még G1/2"-os.
Ez a még azt jelenti, hogy kifutó szeleptípus a G1/2" ?
Lemondjam a vásárlást ez miatt, mert ha kifutó szeleptípus akkor a reduktort dobhatom el a 21.8-as átálásnál amikor majd ilyen szeleppel kapom a palackot cserénél.
Közben felfüggesztettem a dolgot, mert több probléma is felvetődött. Leginkább az, hogy annyira nincs hely ebben a gépben, hogy egy 8-as, 10-es anyát nem tudok úgy elhelyezni, hogy valamihez ne érjen hozzá. Ezt a lemezes megoldást megcsináltam hátul, de itt meg teljesen ráül a ventillátorház, attól tartok, ha kicsit hosszabb a csavar, akkor megroppantja a ventillátor alumínium keretét. Ha oda kerül a csavar, hogy bent ne okozzon galibát, akkor meg a trógli zártszelvényét venné félbe.
Bármennyire is ágáltam a klasszikus hevederes rögzítés ellen, úgy néz ki, hogy lassan meg kell barátkoznom a gondolattal. Nem akarok akkora átalakítást eszközölni a gép alvázán, mint ami ahhoz lenne szükséges, hogy masszívan oda tudjam rögzíteni. Végül is nem tudom miért akarok okosabb lenni, mint a Miller, vagy a Kemppi, ők is hevederrel rögzítik a gépeiket a gyári kocsikhoz. Gondolom nem véletlenül.
De ami mindenképpen pozitívum, a hegesztőkocsim mozgékonysága. Ez minden várakozásomat felülmúlta. Én eltértem attól a szokástól, hogy az efféle molnárkocsi stílusú szekereken csak a két nagy kerék van és csak hátrabillentve lehet mozdítani. Én előre is raktam két bolygókereket, így egy ujjal meg tudom forgatni a saját tengelye körül. Ha odébb kell lökni egy pöttyet, mert útban van, akkor nagyon könnyen mozdítható bármelyik irányba.