Szerintem válaszd az Uhlenbrockot. a Marklinesek álatlában ezt használják. Egy jo pelda erre a www.floodland.nl/trein. a komplett két éves építés dokumentálva van, érdeme megnézni.
Igen már megvan a maerklin normál része.Sin,váltó delta vagy digitális mozdony stb.Az Erkel utcában már vannak maerklin cucok jó árban,csak a vezérlő egységeket kell behozni,de a vonatirányitó unit control már megvan.
Igen, jól szuperálnak a Viessmann dekóderek. Egyetlen hátránya, hogy az első 10 CV értéket kapásból át kell programozni, mert a gyári értékek felettébb hülyén lettek beállítva:
CV#1: cím 1...127, alap 3, jó: mindenki kedve szerint
CV#2: indítófesz 0...255, alap 1, jó: 2-3
CV#3: gyorsítás 0...63, alap 0, jó: 10-50, pálya hosszától függően
CV#4: lassítás 0...63, alap 0, jó: 10-50, pálya hosszától függően
CV#5: maximum sebesség 0...255, alap 1 !!!, jó: 200-210
CV#6: közép sebesség 0...255, alap 1 !!!, jó: 100-105
CV#9: motor frekvencia 0,1 , alap 1 (marklin norma), jó: 0 (DCC norma)
kezdetnek ennyi, ha ezeket átállítod, már megmozdul a mozdony, aztán lehet finomra hangolni...
A26: mintha ilyen lenne az EGIS mozdonya is, Rákoson elő szokott fordulni...
Erre mondtam, hogy izlesek es pofonok. Raadasul, ha van lehetoseged, hogy "korlatlanul" kulfoldre szaladgaljal minden modulert, akkor nosza, rajta.
Egyebkent nekem meg megvan a Maerklin - talan elso- digitalis katalogusa meg '80-as evek kozepebol, na en akkor hataroztam el, hogy egyszer digitalis asztalom lesz....
Volt egy laza arbecsles valahol lent 16 valto allitasara, ha jol emlekszem 50-60e HUF kore irtad a kulfoldi arat, ez pl a LENZ LS110-ekkel, szinten negy db, 4 x cca 14e =56e HUF, ami arban ugyanott van, csak ennyiert a Modell&Hobby adja (ez itt a reklam helye, ugyis annyi mar az Erkel hirdetes :) ), azaz nem utaztam erte ket napot..
Merlegelni kell, mi eri meg neked, en maradok a LENZnel. Nem akarlak elcsabitani a Maerklintol, de jol gondold meg, mert onnan nincs visszut. A tobbiek meg ugy ahogy kompatibilisek, mert NMRAA mind, a Maerklin a sajat rendszeret hozza.
allj, allj allj..... Maerklin sineid is vannak?? Kozeperintkezos ???
Szerintem nem olyan drága ha a kinti beszerzést részesitem előnyben,jelenleg itthon a csillagos égen vannak az árak.Digitális cucokban nem sok az eltérés.
Nem akarok okoskodni, de
1. a Maerklin a leheto legdragabb - ezt gondolom eddig is tudtad,
2. En nem ismerek senkit, aki Maerklin digit nyuzna - ebbol fakadoan sok otletre itt nem szamithatsz.
En meggondolnam, hogy Maerklinnel kezdjek, mert minden ellene szol, de izlesek es pofonok kulonbozoek.
Javaslatod alapján átrágtam magam a topicon sok dolgot találtam és rá kellet jönnöm a maerklin digitál egész más felépitésü./Nem ad akkora barkácsolási lehetőséget/ ha tévedtem jelezzétek.Igazábol sokkal készebnek kerekebnek látom,de nem enged akkora szabadságot mint a többi.Ha van köztetek maerklines jelezze.
sok dolog leíródott már a digit kontra analóg dialógusok kapcsán a topicon. Szerintem ha van időd, nézegesd vissza, abból nagyjából eldönthető a dolog (méret - üzem típusa - automata/manuál - ...).
HA tisztán Marklinben gondolkodsz, a ROCO DCC dolgokat elfelejtheted (zömében).
Szerintem az asztal befolyásolj.Javitsatok ki ha nem jól gondolom de minnél nagyobb az asztal annál inkább nehezebb felügyelni a szerelvényeket.
Az itthoni árak hororra adnak okot,de 300km-rel arrébb már nem.Pl itthon a váltóállitó ami tartalmaz 4 db modult ami 4 váltot tud kezelni /kb 16 váltó/ 120-130e kint 50-60eft.
Nem tudom a Roco árakat,de igy nem olyan veszélyes.
Szerintem az asztal mérete nem határozza meg, a digitalizálás kérdését. Ez alapvetően rajtad áll: szeretnéd-e vagy sem. Tekintettel a Marklin árakra ez gondolom elég hororisztikus lehet.
> nem talaltam olyan esztergalyost aki kis fogaskerekeket is tudna kesziteni.
Hát ... a fogaskerék nem esztergán készül, hanem marógépen, de ez itt asszem nem is fontos. (a műanyag fogaskerék pedig fröccsöntéssel)
A fogaskerekeknek az ún. modulmérete van szabványosítva. A modulméret az nem más, mint az érintôkör átmérô (kb. a fogak teteje és töve között félmagasságban) elosztva a fogak számával. Csak az azonos modulszámú fogaskerekek kapcsolódnak egymással! A modellvasutaknál rendszerint 0,5mm modulú fogaskerekeket használnak (azaz a 20 fogú kerék érintôkör átmérôje 10mm), ami nagyon szokásos méret, Conrad-nál is kapsz olcsón ilyen műanyag fogaskerekeket. Sokkal jobb méret a 0,4-es modul, sajnos ez ritkább is. Nem tudom, a V46-ban milyen van, de azt gondolom, 0,5 modulos.
annyit pontosítanék, hogy az intellibox multiprotokoll, tehát a vágányrendszer szétválasztása (2 sínes-3sínes)után használhatod a DCC , Selectrix, Motorola triumvirtet, de kérdés : van-e értelme.
Szo volt itt azokrol a buhler motorokrol amiket a FUGgERth M41 es V43 mozdonyokba epitenek. Mindkettot az MGB KKT forgalmazza magyarorszagon. (A FUGgERth is toluk veszi, az elado nagyon jo fej volt, meg az M41-es csorgot is mutogatta referencia gyanant :-)
A ket kerdeses motor parameterei azlabbi linkeken megtekinthetok. Az uj 5 polusu motor tipusszama: 1.16.011.304 (Az elado szerint hegyekben van raktaron, de csak ez az uj 5 polusu!) A regi 3 polusuet nem tudom, de ugyanebbol a szeriabol van 1.16.011.xxx A fizikai meretek ugyanazok, csak a tengelyek hosszaban van elteres. (Na meg a villamos jellemzokben)
En most eppen egy regi PIKO BR130-ba szeretnem ezt a buhler 5 polusu motort beepiteni, persze digitalis vezerlessel. Mechanikailag egyszeru belerakni, csak egy kis kozdarabot kell esztergaltatnom hozza. A hajtast 1:1-ben meghagyom a regit, de sajnos a motor fordulatszama tul nagy, ezt majd a dekoder Vmax-aval probalom kompenzalni. Ha minden OK akkor a hetvegen elkeszul, es beszamolok a fejlemenyekrol.
Mármint az M41 motorja?
Asszem nekem nagy lesz, PIKO Szergejbe kéne.
Az M41-hez nekem nem kell nyúlni, lévén az enyém már már 5p. (upgrade:)
És furcsmód ez a motor analógban messze jobb, mint mondjuk a ROCO ÖBB1014, a PIKO Taurusról nem is beszélve. Indítófeszre, legkisebb tempóra, mindenre.