Tiborcsik irja: "A Kölcsey iskola által megnyert EU-s számítástechnikai pályázat (64 millió Ft) egyedülálló a megyében"
Jo tudni, hogy ezt az osszeget eredetileg a Matyas Kir. Iskola nyerte, csak atbugaztak a Kolcseynek. Aztan ket szek kozul a foldre ultek, mert sem a Matyas nem kapta meg, sem a Kolcsey. Olyannyira a Matyas nyerte, hogy mar maga a polgarmester is gratulalt az iskolanak.
Es ahhoz mit szoltok, hogy 6 osztallyal tobb indul a varosban, mint azt a gyerekletszam indokolna?!
Ezt csak így tudom elképzelni:) Sajna (és ez akár önkritika is lehet GYF-töl) nem lehet 500 ágazatközi programot elöszedni az íróasztalból (valami ilyesmit mondott GYF az államigazgatásra).
Ha egyszer lejár a ,,PAtó Pál" szemlélet, akkor fejezödik be igazán a rendszerváltás.
Gyurcsány Ferenc a közoktatás versenyképességéről azt mondta: Magyarországon nem arról folyik a diskurzus, hogy hogyan kellene azon változtatni, hogy az elmúlt időszakban a közoktatás és annak általános iskolája a versenyképességét nem javította, hanem rontotta, hanem arról folyik a diskurzus, hogy bezárnak-e egy iskolát vagy sem. www.hirado.hu
Az előreláthatóan hosszadalmas "adatbogarászás" (előző tartalom feltöltése) és ebből következő további megoldandó problémákat látva, be kell látnom, hogy az előző tartlom feltöltése csak részlegesen oldahtó meg. Ezért arra kérem az érdeklődő olvasókat, hogy regisztrációjukat ismételjék meg a Szolnoki Naplóban!
Valaki tud arrol, hogy milyen bonyodalmat okozott Farkas Florian onbucmani beszolasa az iskolaosszevonasokkal kapcsolatban? Talan vissza is vonjak a rendeletet?
Kérlek. Volt, egy becslésem szerint 20-30 oldalas háttéranyag (alapvetöen demográfiai és képzési profillal) a novemberi közgyülés elött. Ezt tette fel rdi a honlapjára, s ezt nem archiválta senki. Sajnos. Hát ilyen az e-demokrácia:)
Nos, csak azért, mert a városháza egy 40 fordulós egyeztető fórumra hivatkozik, (nem tán azt gondolván, hogy 40 fórum dokumentumait senki nem olvassa végig? amiben nagyon téved!), még illenék a felelősöknek egy 25 pontos anyagot figyelmesen áttanulmányozni.
De abban igazad van, hogy lehet a 25 pontot sűríteni, kiemelni a fontosabbakat, ezt meg is fogom tenni, csak előbb a kölcseys érveket is öszegyűjtöm és a kettőt együtt fogom tematikusan sűríteni (bár az is igaz, hogy akkor egy pont nem egy, hanem esetleg 2-3 sort tesz majd ki). De abban egyetértek, hogy nagyon fontos a tömörítés, a lényeglátás, a közérthetőség, az artikulálás és a megfelelő prioritás kialakítása.
Tudomásom szerint Erdei honlapján a márc 31-i előterjesztés volt, ami nem más, mint ,agának átszervezéseknek a lebonyolítási vázlatterve, mellékletek nélkül. Arra gondolsz, magára az előterjesztésre? Vagy annak valamilyen háttértanulmányára? Olyanról nem tudok.
1. 25 pontos programot szerintem senki sem olvas (értelmez) végig.
2. Szerintem kellene egy mindenütt jelenlévö kérdés: van-e az önkormányzatnak építö koncepciója a demográfiai krízis elhárítására a közoktatásban?
3. Az Újváros esete: A háttártanulmányban, ami RDI honlapján rajtavolt (sajna már nem lehet leszedni, pedig jó lenne) a következö potenciális intézményként szerepelt ez a suli.
Mindez tavaly novemberben. Kicsit olyan ez, mint a komm.adó:)
"...ha bármit el akarsz, el akartok érni akkor a társadalmi koalícióépítésben nemcsak tagadni kellene..."
Tibra még egyszer figyelmedbe ajánlom a felsorolás utolsó pontjait, amelyek nem véletlenül kerültek a végére, hanem mert azok a legnyomósabb, alternatív, építő javaslatok. Pontosan arra irányulnak, amit te feszegetsz, vagyis nem a tagadársa, hanem építő jellegű alternatív megoldásokra:
"22. Az alapfokú iskolahálózat racionalizálása ISKOLABEZÁRÁSOK NÉLKÜL is hozhatna hasonló megtakarításokat az étkeztetés-takarítás-karbantartás-stb terén az igazgatás átszervezése nem más, mint a máshol már rég működö GAMESZ, Treffler úr nem csinált mást, mint feltalálta a spanyol viaszt. De ehhez nem kell iskolát megszüntetni
24. Hogy milyen megtakarítások volnának elérhetőek egy bezárások nélküli racionalizálási programmal, ez volna az igazi döntési helyzet, nem az hogy bezárjuk vagy változatlanul hagyjuk
25. A Tallin iskola és a Ruhaipari középiskola épületcseréinek az előterjesztett javaslattal szembeni költséghaszon-összevetése szintén lehet egy reális alternatíva, valódi döntési helyzetet teremthetne"
Vagyis:
22.: nem megszüntetni, mellette kidolgozni a GAMESZT ezzel érvelve a megszüntetés mellett, hanem hanem kidolgozni a GAMESZ-t és egyúttal megőrizni az iskolát! ( a GAMESZ-nak nem feltétele egyes iskolák bezárása)
24.: nem a bezárásról dönteni, hanem kidolgozni a működés racionalizálását (ugyanis a bezáráson kevesebb a remélt megtakarítás, mint egy bezárás nélküli a racionalizáláson!)
25.: racionális épületcserével megtartani, egyben tartani a Tallinos közösséget, ennek lehetőségét megvizsgálni, kidolgozni, mint egy lehetséges alternatívát
Tegyük fel, a telek ér 150-200 milliót, a csarnok felépítése meg 750-800 miliót. Látszólag ez azt jelentené, hogy a város mindössze 15-25 %-ban lenne tulajdonosa a Jégcsarnoknak. Igenám, de csak akkor, ha a további pénzeket a befektető saját tulajdonaként teszi be. Mert ha nem pengeti ki azt a 700-800 milkát, hanem hitelből építi meg a csarnokot, és a majdani működés hasznából törleszti, akkor a város része lehet akár 50-70 % is, ugyanis az induló tőke számít, és az utána felvett hitel, és annak terhe már közös.
Úgyhogy nagyon oda kell figyelni, nehogy pórul járjon Szolnok.
Ha a város "odaajáándékozza" a telket a befektetőnek, személyesen fogok törvényességi óvást benyújtani a köztársasági megbízotthoz, isten engem úgy segéljen!