Láttam a kis Brawa mozdonyocskát, jópofa, bár egy Eas kocsi mellett eltörpül :) Szerintem abba egyáltalán nem fér be egy dekóder, mert nem sokkal nagyobb nála. Legalábbis ránézésre nehéz beleképzelni a dekódert a motor mellé.
Asszem mégegyszer megpróbálok nekifutni a hazai modelleknek, aztán ha nem lesz más, akkor kénytelen leszek "külföldi" tolatómozdonyt venni...
Igen, működik univerzállal is.
Tapasztalat csak jó van, szerintem bőven megéri az árát.
Van most egy kék színű Brawa tolatómozdony is a Modell-Kitnél, állítólag ugyanilyen dolgozik az Ikarusban is (számát most nem tudom megmondani)
Ez viszont csak analóg, feltételezem, hogy digitalizálható, de nincs rajta digi kupplung. Ha érdekel nézd meg a két ünnep között.
Ja, és ha akarsz tuti tolatómozdonyt, ajánlom a LENZ V36-ot. Dekóderrel együtt 36000 Ft az ára, digitális kapcsolóval. Csak elé kell állni a vagn elé, F2 és kapcsoló le-tolat 1 cm-t hátra-kapcsoló fel és már mehet is. Leakasztás ugyanígy gombnyomásra. Világítás fehér ledekkel megoldva (xenon-fény, kékes), F3-ra mindkét oldal világít, stb...
Képek a marTRAIN-en a mozdonyok között.
Üdv
Martisz
Nálam szaladgál egy loksound-os Szergej, igaz, hogy motort kellett benne cserélni, mert gyárilag 4 pólusú volt benne és igen akadozott.
Viszont a hangdekóder gyönyörűen belefért, annyira, hogy a hangszóró épp a tetőn lévő hűtőventillátorok alá került, így nincs lefojtva a hang rajta. Melegedést és deformálódást nem tapasztaltam.
Loksoundnál azt kapcsolsz ki és be, amit akarsz. F1-F12-ig bármit átprogramozhatsz a Lokprogrammer-rel. Ebből kifolyólag rakhatod F3-F4-re a tolatómódot és F10-F11-re a hangeffektet.
Más:
Vettem ma új Viessmann dekódereket igen kedvező 7500 Ft-os áron. Az ünnepek alatt tesztelem a szintén új GYSEV Taurusban. Ha valaki más is próbálkozik vele, írhatna róla pár sort. Ha tudásban veri a 10745-öt, az ára miatt mindenképp érdemes vele próbálkozni. (És első ránézésre kisebb mint a Roco dekóder, de majd pontosan lemérem)
:((
Köszi a választ. Így nem nagyon lesz tolatómozdonyom (se), mert lassan az összes modellröl kiderül, hogy vagy alkalmatlan digitalizálásra, vagy nem éri meg, mert a kaszni kivételével mindent ki lehet cserélni...
Félve merem már csak megkérdezni, hogy digitális Szergej van-e valakinek? Az MK-ban azzal szomorítottak el, hogy a Gützold Szergejekkel csak a baj volt (nem fért bele a dekóder, a hötöl deformálódott a kaszni vagy a dekóder füstölt el, alkatrészgondok, stb), ezért nem is forgalmazzák már...
Egyébként a VM-ben szereplö Loksound-os Roco krokodil 58eFt az M&H-nál. Tényleg, a loksound dekódereknél ki lehet kapcsolni az indítási/lassítási késleltetést és van "tolatómód"? Mert ugye azoknál az F3 és az F4 is hangeffekteket kapcsol.
A jelzoallitas:
Kell hozza egy idozitokapcsolas, 1 logikai Es kapu es egy rele.
A jelzo elotti szakaszra kell kotni az idozito bemenetet ugy, hogy a foglaltsagjelzo inditsa az idozitot. Az idozito kimenetet ra kell kotni az ES kapu egyik bemenetere,a masik bemenetre johet a jelzofeny szerinti logikai szint (1-Piros, 0- zold). Az ES kapu kimenete vezerli a relet, amely akar lassitomodult akar sima nofeszt vezerel.
Szakaszolas:
Jelzo elotti szakasz - Lassito szakasz Jelzo elott - Jelzo utani szakasz
Mukodes:
A jelzo elotti szakaszra erkezo vonat a szakaszfoglaltsagjelzon keresztul inditja az idozitot. Az idozites min. annyira kell beallitani amennyi ido ahhoz kell, hogy a vonat a lassito szakaszon athaladjon.
Ha a jelzo piros, akkor az ES kapu kimeneten 1 van - rele behuz -> Lassitomodul v. satufek.
Ha a jelzo zold, akkor az ES kapu kimeneten 0 van - rele elengedett allapotban van, a vonat tovabbhalad az aktualis sebesseggel.
Má' megint mekkora hülye vagyok... ha nem szólsz, akkor jól megszivattam volna magam holnap. Úgy látszik mégiscsak túl sokszor érte baleset a fejem... :)
Lehet, hogy nagy baromság, de nekem az alábbi jutott eszembe.
Mivel egyvágányú vonalról van szó, ezért értelemszerüen egyszerre nem jöhet mindkét irányból vonat, gondolom én. Akkor pedig: jelzö elött és után is X távolságnyira egy-egy reed csö, ha a jelzö elötti felett megy át a vonat (és a jelzö vöröset mutat), akkor lekapcsolni a tápellátást a kiszigetelt szakaszról, ha a jelzö utánni felett egy át (azaz a jelzövel ellentétes irányból jön a vonat), akkor nem kapcsoljuk le a tápellátást/meggátoljuk a lekapcsolást. A jelzötöl az X távnak nyilván nagyobbnak kell lennie, mint a kiszigetelt szakasz elejének, mögötte meg legyen mondjuk a leghosszabb mozdony másfélszerese.
De a szakik biztos tudnak ennél jobb megoldást is :)
Lehet, hogy én is kinézek holnap, majd a laptopot keresem :)) Fekete kabátban és kék-sárga termopulóverben szenvedö egyén én leszek...
Megvan a kapcsolas, szerintem mukodokepes...
Igaz a digitalhoz nem sok koze lett a vegere, de te akartad a PC-t kiiktatni a bulibol.
seboki, nem hinnem,hogy sokan rohangalnak majd a borzen DELL notebokkal... :) Ez lesz ugyanis a hatizsakban. Egyebkent meg elsiklottal egy apro resz felett. - toroidtrafo
Digi, egyvaganyu vonalon adott iranyban voros a jelzo. A vonat az adott iranyba haladva alljon meg, masik iranyba nem. Lehet hasznalni : foglaltsagjelzo,valtodekoder, fekmodul, rele, logikai kapcsolas. Nem lehet hasznalni : szamitogep :-)