Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Igazándiból néhány évig gyártotta párthatározat alapján, komoly ráfizetéssel ráfizetéssel az Állami Pénzverő. Az ára így is nagyon magas volt az átlag magyarnak. Apám általános iskolai tanár, anyám adminisztrátor volt egy Tsz- ben . Amennyire emlékszem kettőjük két havi fizetésében került egy alap ELŐRE készlet, ami akkor az öcsémmel karácsonyra kaptunk. Ez azt jelentette, hogy évekig spórolgatták a pénzt, hogy meg tudják venni. Ezért legalább is vidéken nem túl sokan vették meg és így nem is sok maradt meg belőle.
Ez azért nem semmi, de az ízlések és pofonoknem egyformák. Aki átfestette, annak nyilván ez volt maga a csúcs. Aki pedig árulja, az a nepper, aki azt sem tudja, hogy mi ez. Viszont valahol látta, vagy hallotta, hogy a Pénzverdei Pannónia és a Helikon aranyból készült, ezért nem szabad elkótyavetyélni. No ezekkel az árakkal nem tudok versenyezni és erről írtam egy héttel korábban. Ami néhány kedves topiktársunknak uncsi volt, hogy a vonatozás mellett, igyekezünk nem egymásra licitálni.
Ezért " klasszikusokkal " szólva ennyit jegyzek meg " Na ugye megmondtam !"
Egyébként várom a jó időt, hogy a kis műhelyemben végre dolgozni tudjak.
Most kivételesen "a tok" érdekel, nem a tartalom. :-)
Valakinek a készlete esetleg van olyan fa ládában, mint amilyenben az enyém volt? Ok, ez így rettentő buta kérdés, mert nem tudom megmutatni sajnos, milyen is volt. De képzeljetek el egy kb. 30 cm. mély, 1,5mx1m -es, fém füllel rendelkező (lapos) fa ládát. Az eredeti első készletemet én "ilyenben" kaptam! Volt benne 1 (zöld) PV mozdony és (azt hiszem) 5 kocsi, kb. 25 görbe sín, 13 egyenes, 1 váltó és a trafo.
Az eredeti sínek alumíniumból és műanyagból készültek? Vajon hány éven keresztl gyárthatták, ha ilyen kevés maradt belőlük? Esetleg ez a sorozat csak egyszer készült?
Sajnos a mindenkilapja valószínűleg egy "kifutó" stádiumban lévő oldal gyűjtemény. Az oldal üzemeltetői nem reagálnak semmifajta megkeresésre, nem fejlesztenek. A képek "elvileg" a helyükön vannak csak nem látszanak, pontosabban kb 15% megjelenik de az is össze vissza.
Komplett új oldalt kéne készítenem ,hogy minden rendben legyen. Talán az ősszel rászánom magam.
A sin készletek árát a nepperek verik fel és sajnos egyre ritkábban lehet ráakadni. Pl egyik lapon hirdettek Pannónia alapkészletet 60 000.- Ft ért
2 váltóval. Ez elijesztett a sin vásárlástól és a saját készítés felé mozdultam .Készítettem eddig 21 m sínt és 6 váltót ennek a pénznek a töredékéből, és a vonat szépen fut . Ha érdekel leírom a technológiát. Ja ,Én vettem bakelit talpfás alapkészletet a Veterán mikor megjött 3 db íves sin hiányzott a körhöz.Az eladó azt válaszolta Ő nem rakta össze. Igaz a vonat eredetivel szép de szükség törvényt bont.
Tényleg ritka a piacon a hibátlan sín. Én is vásároltam sérülteket. Csak olyanokat vettem, amiknek a végén hiányzik néhány talpfa. A következőket ötlöttem ki a javításukra: ép sínről gipsz lenyomatot készítek úgy, hogy négy talpfa legyen benne. A gipsz mintába beleteszem a sérült sínt és két komponensű műgyantával kitöltöm a hiányt. A jobb tapadás érdekében néhány apró lyukat fúrok a sínbe alulról. Ez még csak elmélet. A jó idő beálltával kipróbálom és fényképes híradással leszek.
Ez mind igaz! Ugyanakkor én anno kb. 150 db. tökéletes állapotú sínt adtam el, mikor a készletemet (muszájból) eladtam. (Ha jól emlékszem 2 db. volt "talpfa törött".) Szóval lehetett rá vigyázni azért... Ok, ehhez nyilván az is kellett, hogy évente 2-3 alkalommal volt 1 hétre összerakva nagyobb pálya belőle.
Szia, sajnos a PV sinek nem voltak a technika csúcsai a maguk idejében. A bádogsinek erösen hajlamosak rozsdásodásra, az aluminium sinek müanyag talpfái pedig igen könnyen töredeznek. Ennélfogva kevés maradt meg belölük használható, hadrafogható állapotban. Ez pedig a kereslettel karöltve megdrágítja a beszerzést. Üdv!
Szia, nem, nem mindenkinek "rendicsek" a nyilvános kartellezés, de ahogy elöttem szóltak, ennek elsösorban egy PV gyüjtöi, felhasználói fórumnak kellene maradnia. Üdv!
Köszönet részemröl is a szép és informatív fotóért és gratulálok az egyedülálló gyüjtemény teljessé (?) válásához! Amit különösen tisztelek, hogy a kolléga régóta és önzetlenül egy informatív weboldallal is gazdagitja, segíti az érdeklödök, gyüjtök közösségét, ezért is külön köszönet! Üdv!
Nagyon szép a kép ,gratulálok a gyűjteményedhez nem minden nap lát az ember ennyi szépséget !
Végre egy a fórumhoz MÉLTÓ
megosztás az egészheti ruppótlan,roszindulatú kioktató irományok után.
Ez KONKRÉTAN PV. OLDAL !!! Itt nem érdekel senkit más vaterás problémája, vagy hogy ki mikor licitál,vagy hogy szegény vagy gazdag,vagy hogy ki és mint mennyiért vesz meg vagy ad el.Ha vaterás gond van azon az oldalon kell háborogni,és nem itt üzengetni egymásnak.
Van - e köztetek valaki, aki Tizedes93 néven licitál a Vaterán. Üzenem neki, hogy nem licitálok tovább a romos Előre személykocsira, így ötzerhétszázért viheti, ha más rá nem licitál rá.
Nagyon szépek és örülök, hogy vannak fiatalok, akiknek szívügyük a régmúlt műszaki remekeinek megőrzése. Őszintén kívánom, hogy sokáig gyönyörködhess bennük.
Múlt héten végre sikerült a nagy álom, összeállt az általam eddig "élőben" látott Helikon vasutak szinszériáinak teljes gyüjteménye. Mondhatom így ,hogy ez egy szép 40. születésnapi ajándék.