Keresés

Részletes keresés

H. Bernát Creative Commons License 2019.08.23 0 1 1523

De hát ki nem ismeri a Conversiót?

Előzmény: rigeroi (1517)
Jokki Creative Commons License 2019.08.22 0 0 1522
Jokki Creative Commons License 2019.08.22 0 1 1521

Nehéz lehetett széttiporni olyant ami nem volt....

A korai avar valójában késői hun, a késői avar meg magyar.

Atilla halála 409 (453-44 év ami a Julian naptártól való eltérés)

5 nemzedék Álmosig legrosszabb esetben is 170 év, azaz Árpádi visszajövetel 579. Ennyi avar meg sehol, se Nagy Károly. Illetve volt Nagy Károly.... Aladár volt az. Csak nem akkor és nem úgy élt, ahogy a hamisított nyugati krónikák hazudják.

Előzmény: rigeroi (1519)
Jokki Creative Commons License 2019.08.22 0 1 1520

Toposz. Az persze, mi más. A hús lovak hátára tétele is toposz....

Most nem tudom eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek.

Mindig is tettek lovas népek húst a ló hátára, csak nem azért hogy puhítsák, hanem azért mert védte a ló hátát a feltöréstől....

 

Azt hogy olyan barbárok voltak, hogy nyersen ették a húst, nem a görögök találták ki, hanem az MTA.

 

A hunok eredetében nincs semmi toposz, ott van a krónikáinkban, mi vagyunk a hunok és ennyi. Ennek még soha senki egyértelmű tudományos cáfolatát nem tudta adni.

Előzmény: Ariogaiso (1514)
rigeroi Creative Commons License 2019.08.22 0 0 1519

annyiban igazad van, h (valószínűleg) a 9.század második felére nincs avar államrendszer (mert széttiporták)

 

az is viszont jellemző a magyar wiki tudatlanságára/hamisságára, h még csak nem is említi

 

Theodor kagánt

805 Ábrahám (Ábrány) kagánt

811 Izsák(?) kagánt

Előzmény: H. Bernát (1515)
rigeroi Creative Commons License 2019.08.22 0 1 1518

megint mit okoskodsz?

 

olvasd el, ott vannak a linkek.

 

a szarvasos mitoszok eltérőek.

és az bizonyos, h csakis a szkita-hun (Jordanes) és magyar és 'madjar' mondák tartalmazzák úgy, h szarvast üldözve új hazát találnak.

 

(az ismeretlen perzsa és japán mondákról nem találtam beszámolót)

Előzmény: Ariogaiso (1514)
rigeroi Creative Commons License 2019.08.22 0 0 1517

According to Pohl, an Avar presence in Pannonia is certain in 871

 

 

Regino wrote about them at the year of 889.[57][60] 

"Et primo quidem Pannoniorum et Avarum solitudines pererrantes"

https://en.wikipedia.org/wiki/Pannonian_Avars

 

Előzmény: H. Bernát (1515)
rigeroi Creative Commons License 2019.08.22 0 0 1516
Előzmény: H. Bernát (1515)
H. Bernát Creative Commons License 2019.08.22 0 0 1515

bernát újra hazudik

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152226158&t=9111571

 

(avarokról) Lásd a Makkay táblázatban is: ő 828-ban csengeti le őket.

 

erről is már volt szó, még 850-60 körül is emlegetik az avarokat az egykorú források.

 

és jellemző a szóhasználat is...

 

De hát Makkayról volt szó. Amibe beleértendő, hogy más valaki másképp mondja.

 

 

Egyébként így írtam:

 

 

"Tekintve, hogy avarkori adatbázis, ahogy a nevében is benne van ("Archäologische Denkmäler der Awarenzeit in Mitteleuropa"), és az avar kor nem 895-ig tartott. Lásd a Makkay táblázatban is: ő 828-ban csengeti le őket."

 

 

Fenntartom, mert nem tudod ellenadatolni.

Előzmény: rigeroi (1495)
Ariogaiso Creative Commons License 2019.08.22 0 0 1514

Erre csak azt tudom mondani, hogy ne cáfold önmagad. Lehet, hogy az egész szarvasos dolog csupán egy toposz? Egy görög toposz? Lehet, hogy Cannabaudes szarvasszekere görög volt, ami megzsákmányolt?

Lehet, hogy a hunok eredetébe is egy görög toposzt szőttek? Úgy mint a lovak hátán a hús?

A Hunnokról kialakult kép is egy toposz például, miszerint húst tettek a lovak hátára.

Ez egy homeroszi toposz, és azt jelenti, hogy a Hunnok még az ősi időből valók, mert még nem ismerik a hús sütését vagy főzését, és félnyeresen esik azt, ahogy ezt a toposzt használták a Kimberekre és a Teutonokra is.

Meg amúgy, nem erősségem az ilyen értelmetlen monda izék.

Előzmény: rigeroi (1509)
Ariogaiso Creative Commons License 2019.08.22 0 0 1513

Olvastam, és mit is akarsz mondani?

Előzmény: rigeroi (1510)
Ariogaiso Creative Commons License 2019.08.22 0 0 1512

Ez nem propaganda, ami persze csak azt jelenti, hogy terjeszteni, terjedni, de mindegy, ez tudomány.

Előzmény: rigeroi (1507)
Ariogaiso Creative Commons License 2019.08.22 -1 0 1511

Ellentétben a te szavaiddal, az én szavaim pontosan azt jelentik, ami mondok.

Még szép, hogy a gömb és a gúvaszt magyar szavak, hisz germagyar szavak.

Mi lenne neked szebb, hogy a gubbaszt, guba, gúvaszt szláv szavak legyenek, meg a gömb, mert azokban is megvan? De a jelentése közelebb áll a germánhoz és a litvánhoz, másrészt a sok többi szó miatt is germán lenne.

Előzmény: rigeroi (1506)
rigeroi Creative Commons License 2019.08.21 0 0 1510

ez a hivatkozás szerepel a wikin

 

A 6. században élt Iordanes ravennai püspök, római történetíró De origine actibusque Getarum röviden Getica (A geták eredetéről és tetteiről) című művében megírta a csodaszarvas-legendát, melyet a középkori magyar krónikások, és Antonio Bonfini "A magyar történelem tizedei" című művében is,[9] átvettek Iordanestől.[10]
https://hu.wikipedia.org/wiki/Csodaszarvas

 

 

De origine actibusque Getarum

https://mek.oszk.hu/16200/16211/16211.pdf
https://archive.org/details/iordanisromanae00mommgoog/page/n9
https://people.ucalgary.ca/~vandersp/Courses/texts/jordgeti.html
https://www.thelatinlibrary.com/iordanes1.html

 

itt találtam meg:


Iordanis Romana et Getica
https://archive.org/details/iordanisromanae00mommgoog/page/n170

 

rigeroi Creative Commons License 2019.08.21 0 0 1509

a görögöknél szekérhúzó, az íreknél elvarázsolt nő

https://treesforlife.org.uk/into-the-forest/trees-plants-animals/mammals/deer/deer-mythology-and-folklore/
https://www.learnreligions.com/the-symbolism-of-the-stag-2562308

 

egyetlen említés hasonló legendákról


a magyar-hun mondán kívül

 

a perzsa, kelta és japán regékben  (konkrétumok nélkül)

 

This theme of the stag leading its pursuers to a significant location, usually favorable, is common and appears in Persian, Japanese and Celtic mythologies

 

sőt, a finneknél ellentétes monda, ahol kárhozó

in Finnish legend the stag actually served the queen of the Underworld and led its hunters to their doom.
https://www.sarahsawyer.com/2010/12/mythic-creatures-the-white-stag/

 

keltáknál az alakváltoztatások a fő téma (nem az üldözés és vezetés)
https://archive.org/stream/mythologyofall03gray/mythologyofall03gray_djvu.txt

 

japán

https://incidentalnaturalist.com/2015/06/24/the-sacred-deer-of-nara/

https://protectthewhitedeer.com/whitedeer-in-myths-and-legends

https://www.faena.com/aleph/articles/notes-on-the-symbolism-of-deer/

 

az a helyzet, h a hun-magyar mondához hasonlót nem találtam

rigeroi Creative Commons License 2019.08.21 0 1 1508

a skandináv, germán, indoeurópai mitológiákkal foglalkozó tanulmányban
egyszer sem szerepel a szarvas
http://mudrac.ffzg.unizg.hr/~rmatasov/PIE%20Religion.pdf

rigeroi Creative Commons License 2019.08.21 0 2 1507

ez itt debil propagandaszöveg. tartsd meg magadnak.

Előzmény: Törölt nick (1501)
rigeroi Creative Commons License 2019.08.21 0 1 1506

most már hazudsz is?

 

gúvaszt, gubbaszt= gugol, gömbölyödik, gugolva ül, 

ez mind magyar szó

 

a gaupa, gumpa mást jelent

ne tegyél egyenlőségjelet a gömbbel, amikor az nem az

 

Old Norse gaupa; compare with Faroese geypa (“lynx”) and Icelandic gaupa (“lynx”).

Plautdietsch gaupe   to gape, to gasp for air

https://en.wiktionary.org/wiki/gaupe

 

utoljára mondom, 

tegyél rendes (szótári) hivatkozásokat, mit jelentenek a német szavaid

 

ne nekem kelljen össze keresgélni, léteznek-e egyáltalán

amikor én sorolok szavakat, akkor azok pontosan azt jelentik, mint a hivatkozott magyar

Előzmény: Törölt nick (1505)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.21 -1 0 1505

Germagyar:

 

gömb= gumpa, gaupa= gömbölyű, kerek, kiemelkedés,

guba= gaupa, gumpa, gömb

gúvaszt, gubbaszt= gugol, gömbölyödik, gugolva ül, mind germánban és litvánban

H.Rudolf Creative Commons License 2019.08.21 0 0 1504

Jó én még nemvagyok meggyözödve "semmiröl" , de ha jól értem akkor ez ellentmondana annak hogy  MichaelRhetor 1155. – gepida /magyar megfelelés. (George Kodis II.). Lényegében pedig  óriàs-órjás. Gogmakarok at beidézte vmelyik  örmény forrás ,nem én idéztem nemtudom -a gudamakarokkal egyetemben (már megin egy párostörzs.) a kaukázusnál. Azért azért hékás. És vannak még a népeknországútján föleg kisázsiában (mini Pontus etc) akik Jáfethez voltak feliratkozva 

Előzmény: Törölt nick (1500)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.21 -2 0 1503

A hám az egy germán szó, a hama, azt jelenti Hülle, burok, hám, bőr.

A hártya, és a hályog is germán szavaknak látszanak.

 

A hija szó rokona lehet a kíván és a kedv szavaknak, alapja az indogermán gei. Gótul a gijan azt jelenti amit a germagyar hija. Itt igen nagy a bizonytalanság, mert a kedv, a kíván, a kacsa k-vá lett a g-ből, aminek rokona a magyartalan garat. A hija esetebén meg g-ből h lett.

 

Az amit idézel az helytelen, mert a hüvely, héj, a hu, hüllen alapra megy vissza.

A hüvely a germán hulwa, a héj ennek egy formája.

A hám meg lényegében egy ehhez hasonló szó, ami csakúgy germán.

A hija alapja az indogermán gei, latin hiátus, és rokona a kedv, kíván kacsa, gége és a magyartalan garat.

Előzmény: rigeroi (1498)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.21 -2 0 1502

Csak azt tudom mondani mint a múltkor is, hogy idedobsz egy halom szót, és a pontos jelentéseit, csak a szótárit esetleg ami nem biztos, nem ismerem, és te sem. A h és a k különbség megmutatja, hogy feleslegesen teszed be, mert csak azt bizonyítja, hogy hangtanilag a magyar germán.

A hüvely a germán helwa, az l az kiesett, mert liquid asprintos, vagy pénzből lesz píz, a va a germán wa, a vége meg talán birtokos eset, hasonlóan, mint a förvényben, ahol faus+wa+nja.

Előzmény: rigeroi (1497)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.21 -2 0 1501

Jordanes nem biztos, hogy szellemi ember volt. Az ő korában három Jordanes van megemlítve, egy ő maga, a másik egy szellemi, aki a pápával volt Bizáncban. Jordanes egy jegyző volt, később szellemi, de püspök nem volt. Amúgy nem Római, hanem Gót-Alán, mondhatni Katalán.:D

 

A szarvasos dolog legelébb Ammianus Marcellinusnál jelenik meg, de ő egy toposzt írt le, aristeasi toposzt.

Azt amit ő leír így összekeverik a Kutigurok és az Utigurok beáralamlásával, mert amikor ezek jöttek, mondja Procop, már a Gótok a Római Birodalomban voltak. De Procopban sokszor nem lehet megbízni, mert a műve a szofista természetjogot fejti ki, több helyen, mint az Utigur küldötteknek szofista természetjogot ad a szájukba. A különféle elszórt helyek egybevonásával a teljes szofista természetjog kijön.

Jordanes egy Ójróper volt, az egész mű, ami Cassiodortól vonatolt ki, saját betűzdelésekkel, tendeciózus, vagyis a Rómaiaknak ki akarja fejteni, hogy a Gót is egy ősi nép, ezért nem szégyen, ha a Gótok a Rómaiak felett uralkodnak. Jordanes viszont, nem úgy mint Cassiodor, a Gótok Rómaivá, Ójrópaivá válását akarta.

Minden olyan dolog, ami a Gótokra rossz fényt vethet megpróbálta elmosni, minthogy a Gótoknak közük volt a hunn etnogenezishez, ami népnév persze akkoriban már átment keletebbre. Jordanes már nem tudott gótul, ezért is tett bele olyasmiket, minthogy a strawa egy hunn szó, ami egy germán, vagy a Balamer nevet, ami germán, de ezt úgy próbálta elfedni, hogy a Gótok hunn neveket vettek fel, hogy a Gótok geta neveket is viselhessenek.

A szarvas kultusz a Gótok között jelentős volt, Aurelian Cennobaudes szent szekerét zsákmányolta meg, amit szarvasok húztak. A szarvas motívum azt is jelöli, hogy senki se hívta őket Európába, tehát nincs Soros, és nincs helyük Európában a Hunnoknak. Jordanes ezt nem bánta, mert Balamer garázda lehetett az a Gót, aki az egészért felelős lehetett.

Előzmény: rigeroi (1496)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.21 -1 0 1500

De a Gótokat csatolták először Góghoz, mint Izidor. A Gótok meg a Szkíta 2.0-ák lettek a forrásokban, és a szkítafoglom az átalakult.

Előzmény: H.Rudolf (1499)
H.Rudolf Creative Commons License 2019.08.20 0 0 1499

"más nem kell" :

 

azért Atila elött is volt élet a földön. Gótokat az "ösök" közül  Góghoz csatolták (Jáfet) . Körülbelül ennyire alapszókincsben látszódnak az egyezések - én a megalit korszakra tippelném az elejit, de mint látható a példátokból  folytatólagos idöszámitás után is. Nem kardoskodni akarok, csak színezem

 

 

 

Előzmény: Jokki (1491)
rigeroi Creative Commons License 2019.08.20 0 0 1498
Előzmény: rigeroi (1497)
rigeroi Creative Commons License 2019.08.20 0 0 1497

a hüvely angolul hull, husk

 

és milyen érdekes

Buryat хальһан xaʎhaŋ

Chuvash хупӑˈ χupə

Dargwa кумрн kumrn

Forest Enets кобай kɔbaj

Hokkaido Ainu kap kap

Kazakh қабық qɑbəq

Northern Selkup ӄопы qopɨ

Erzya кедь kedʲ

Tundra Nenets хобӑко xoːbəkoː

Turkish   kabuk kabuk

 

English husk hʌsk

Sakha  хах  xax

Hungarian héj heːj

 

sőt

Japanese 皮 käwä

 

http://northeuralex.org/parameters/178#2/51.0/-2.1

 

ugyanis K / H és V / B hangváltások 

 

és szerintem a hüvely az öv (-vel van kapcsolatban)

http://northeuralex.org/parameters/376#2/51.0/-2.1

 

és a takar, borit fogalmakkal

Evenki купу-мӣ kupumiː

English coverˈ kʌvə

Lezgian кӏевун kʼewun

Lule Sami gåbttjåt ɡɔbtːjɔt

Turkish kaplamak kaplamak

http://northeuralex.org/parameters/827#2/51.0/-2.1

 

Armenian կափարիչ kɑpʰɑɾit͡ʃʰ

Bashkir  ҡапҡас  qapqas

Chuvash хупӑˈ χupə

Khalkha Mongolian хавхаг xaw̜xăɢ

Kildin Sami ко̄а̄ххтнэсс koːaːxːtnesː

Modern Greek καπάκι kapaci

Turkish  kapak kapak

http://northeuralex.org/parameters/341#2/51.0/-2.1

 

Előzmény: Törölt nick (1490)
rigeroi Creative Commons License 2019.08.20 0 1 1496

a hvg szintén hamisít és hazudik...

https://hvg.hu/kultura/201933__hun_hagyomany__eredetmondak__szarmazastudat__oseinket_felhozad

 

1.

A magyarokról Nyugaton megjelent első híradások szintén nem említik a hun rokonságot, ami csak a X–XI. századtól, szórványosan fordul elő. (mégis mikor jelentek meg a magyarok? a 900-as évek az a X.század)

 

szórványosan fordul elő a magyarokról híradás, vagy a magyarok hun rokonságáról szóló híradások szórványosak (mert akkor említik, a mondat első fele hazugság)

 

A Szent Bertin-kolostor Annales Bertiniani néven ismert hivatalos jellegű frank évkönyvében a 900. év előtt Hinkmar reimsi érsek a magyarokat, azaz „ungrikat”, a hunokkal, illetve az avarokkal azonosítja.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Hun–magyar_rokonság

 

 

2.

mindkét műben voltak olyan elemek – mindenekelőtt a csodaszarvas nyomán hazát kereső testvérpár története –, amelyek a ma ismert korabeli krónikairodalomban nem fordultak elő. Ez a motívum tehát valóban néphagyomány útján kerülhetett Kézai krónikájába, ám a történet a sztyeppe népeinél más és más szereplőkkel többször előfordul, tehát nem köthető a hun–magyar rokonsághoz.

 

ez nem igaz. a csodaszarvas üldözéséről szóló hagyomány nem gyakori.

a letagadott 'madjarok' mondája még ez.

 

ír róla A 6. században élt Iordanes ravennai püspök, római történetíró 

(valószinűleg a hunoktól van róla tudomása)

https://hu.wikipedia.org/wiki/Csodaszarvas

 

egyébként semmilyen más csodaszarvas-monda (más néptől) nincs említve a wiki oldalon se

 

sehol máshol nincs ilyen

új hazába vezető üldözött szarvas monda

https://en.wikipedia.org/wiki/Deer_in_mythology

 

csak a magyaroknál és a 'madjar'-oknál

 

rigeroi Creative Commons License 2019.08.20 0 0 1495

bernát újra hazudik

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152226158&t=9111571

 

(avarokról) Lásd a Makkay táblázatban is: ő 828-ban csengeti le őket.

 

erről is már volt szó, még 850-60 körül is emlegetik az avarokat az egykorú források.

 

és jellemző a szóhasználat is...

rigeroi Creative Commons License 2019.08.20 0 1 1494

az a baj, h nem érted és nem is akarod megérteni.

 

az előítélet jellemzője.

Előzmény: Törölt nick (1490)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!