Keresés

Részletes keresés

M40 120 Creative Commons License 2004.09.16 0 0 4854
Üdv ! Ezek szerint igen megnőhet a szerelvénymenetek száma, bizonyos vonalakon. Reggel a város felé, délután a város felől, szép lenne. Az 50 % kihasználtságot meg majd a kocsik kapcsolgatásával érik el. :-) Lesz munka.
Előzmény: looksharp (4804)
M40 120 Creative Commons License 2004.09.16 0 0 4853
Üdv ! "Kondoros-Kisszénás viszonylatban mennyi vonat maradna ilyen módon?" NULLA.
Előzmény: v_peti (4807)
M40 120 Creative Commons License 2004.09.16 0 0 4852
Üdv ! "Az autopalya hidak megsporolasa reven megsporolt penz felet oda kellett volna adni az erintett telepulesek onkormanyzatainak." Naiv vagy mint a gádorosi polgármester. :-) Neki voltak/vannak ilyen ötletei.
Előzmény: Carpy (4848)
Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4851
... es meg mennyi mindenbol ki kellene vonulnia a politikanak...
Előzmény: radio100jozsi (4850)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4850

Ismét jól írod, a végén még közös nevezőre jutunk:-)))

 

Én ezt el is fogadtam akkor, és bele is nyugodtam, mert közgazdaságilag is indokolt volt.

 

De, megint a politika, és a vasútnál az a baj, hogy csak itt lyukadunk megint ki, és lehet a mai politikai döntés pár év múlva megin egy rossz döntés lesz, ezért kéne ebből a vasúti racionalizálásból kivonulnia a politikának. 

 

 

Előzmény: Carpy (4848)
Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4849
"Az árkieg meg már nem itt csapódik le. "

A bevetelek elemzesekor a Volannal szinte mindig a felszorzottal szamolnak, azaz szamolva a hozzajaro arkieget is. Szerintem a MAV-nal is.
Bar, sose lehet tudni...
Előzmény: _nyunyuka (4847)
Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4848
Nezd, a magam altal elkovetett hulyesegeket meg tudom indokolni, a masoket mar ne tolem vard :-)
A mezocsati vonalat epp az autopalyaepitesre valo hivatkozassal lehetett es kellett volna bezarni, de nem volt eleg ver a pucajaban az akkori kormanyzatnak. Az autopalya hidak megsporolasa reven megsporolt penz felet oda kellett volna adni az erintett telepulesek onkormanyzatainak. A maradek penzbol meg lehetett volna venni a leghiperszuperebb buszokat a Mezocsat-Miskolc vonalra, es mindenki jol jart volna.
Előzmény: radio100jozsi (4845)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4847
Darabszámra igen, de bevételben nem, mert nagyrészt 67,5%-os és 90%-osak voltak.  Az árkieg meg már nem itt csapódik le.
Előzmény: Carpy (4843)
Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4846
Felreertesek elkerulese erdekeben "gumikerek" itt "busz" :)
A kocsis odauttal minden OK :)
Előzmény: Carpy (4844)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4845

Nem tortent meg, az uj beruhazas dragabb lett, de ettol a regi erteke nem nott meg.

 

Jól írod, de én ebből kiemelném a :Nem tortent meg 

 

De miért?

Azért, hogy ne zárják be a vasútvonalat.

Erre most meg csak mesgszűnik ez a vasútvonal.

 

Most akkor erre mit lehet mondani?

Pedig mint írtam, ez nem régi történet, még 2 éve is kevesebb veszteséggel záródhatott volna a dolog, ha az M30-ast nem építik rá, de még azt is ráépítették, pedig ekkor már végképp nehéz lett volna a dolgot indokolni.

Előzmény: Carpy (4840)
Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4844
Az irracionalitast a vaskerek-gumikerek relacioban beallt valtozas iranti tulerzekenysege kapcsan irtam :-)
Előzmény: radio100jozsi (4842)
Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4843
"Komlón az elhozott kb. 50 db kéregjegy rendkívül megdobta az állomás bevételét :P."

Az 50 db keregjegy kb. a penztar egynapi forgalmat teszi ki.
De en nem is a keregjegyekrol beszelek. Pont neked magyarazzam???

"4(avagy 3, az összevonás miatt) pénztár készlete lett megcsapolva, mert mindegyikben másfajták voltak a régiségek."

Ez lenyegtelen.

Előzmény: _nyunyuka (4836)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4842

a nagybatyad nem az racionalitas szobra :-)

 

Ez, hogy érted?

Mert ha egy rokonod azt mondaná neked, hogy elvisz téged A-ból B-be kocsival, de viszza már tömegközlekedel, akkor nem mennél, mert ez nállad irracionális?

 

De még egy adalék, én mondtam, hogy mennyen le Miskolcig, és ott száljon át az 5051-es füzesabonyi vonatra, majd Nyéken átszállás Csátra, de azt mondta, hogy jó neki Füzesabonyban, mert akkor nem 260-as, hanem csak 240km-es jegy kell.

 

Bár abban igazad lehet, hogy irracionális egy Monor-Mezőcsát 150km-es 2 órás távot kocsi helyett körbe tömegközlekedésel megtenni.

 

De ez meg a tömegközlekedési hálózatunk Budapest centrikusságának köszönhető.

Előzmény: Carpy (4834)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4841
Köszi a tippet, bár volt arra is példa, hogy Külvárosba gyalogoltam le. Röhögött is a forgalmász, hogy Rendezőig kértem jegyet, de a "célpont" megközelítése így a legegyszerűbb. Ha az IC-re lenne normális csatlakozás Villány felé, nem kéne taxiznom se. (bár szla alapján kifizetik, jobban szeretem az MD-t :-)))
Előzmény: FOMA (4838)
Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 1 4840
Igazad van, kifejthettem volna. Most megteszem.

"melyik a nagyobb pénzkidobás, egy megépűlt felüljárók alatt bezárni a vonalat, és elkönyvelni eme 4 felűljárót mint felesleges és így veszteséges beruházást, vagy ha már felépűlt akkor életben tartani eme veszteséges vonalat? Melyik nagyobb összeg, mikor egyenlítődik ki az összeg?"

Sosem egyenlitodik ki. Kidobtuk az ablakon a penzt. Addig kellett volna gondolkodni, amig nem epult meg az autopalya. Megepult, dragabb lett, pazarlobb. De ezen az, hogy alul kozlekedik-e vonat, az egvilagon semmit nem valtoztat.

Ez ugyanolyan, mint amikor nehanyan azzal indokoljak a mellekvonalak fenntartasat, hogy "dedapaink mennyit kubikoltak, mire megepult, es most kidobnank?" Nos, dedapaink mar megkubikoltak amit, most mar nekik teljesen mindegy, hogy hasznaljuk-e, vagy sem. Az autopalyat is kifizettuk mar hidastul, mindegy neki, hogy megy alul vonat, vagy nem.

Pusztan azert, mert egy eszkoz megvan, nem szabad fenntartani. Az ember nem oriz kacatot, plane ha meg a raktarozaesrt is fizetnie kell.
Ha pedig egy masik beruhazaskor ez az onmagaban is veszteseges eszkoz a masik beruhazasra nezve is tobbletkoltseget jelent, akkor aztan igazan itt van az ido es a kivalo alkalom a leepitesre. Nem tortent meg, az uj beruhazas dragabb lett, de ettol a regi erteke nem nott meg.
Előzmény: radio100jozsi (4831)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4839

Az az 5 perc nagyon hosszú tudott lenni a 35 fokban :-))). Meg amikor a vonat elérése volt a cél, a nyári Búza téri rumlit is belevéve.

 

Ja, és pécsi vagyok

 

Akkor akár össze is futhatunk ott valamikor, rendszeresen vendégeskedem arra. Aranyos "kis" város! :-)))

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (4835)
FOMA Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4838
Köszi, így már értem. Akkor azt javasolnám, - ha már buszozni akarsz a Főpályaudvarra hogy ne a 43-as, hanem a 30, 32, 33-as megállójába állj be, 5 percen belül biztosan lesz busz. Az persze már más kérdés, hogy ha felnézel a Széchenyi tér felé a megállóból, és látod a buszt 500 méteres távolságban a Konzumnál, gyalog akkor is hamarabb érsz a vasútra, mint a busz a két jelzőlámpás kereszteződésen át a megállóba.:-)))
Előzmény: _nyunyuka (4833)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4837

Erre pedig logikus a magyarázat, így már egy kicsit sok és kényelmetlen ezek a sok átszállások csomaggal, mert ne hasonlíts össze egy vonat-vonat átszállást, amikor ott vár a Bz, és le tud ülni, vagy még gyalogol a buszhoz , és ott vár 20 percet rá.

 

Azért nem mindenki busz és vasútmániás, az átlag ember ha lehet a legegyszerübben oldja meg az utazást, és ez már így kicsit bonyolúlt lenne, ha még hozzá veszem a pesti tömegközlekedést is.

 

Előzmény: Carpy (4827)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4836

Komlón az elhozott kb. 50 db kéregjegy rendkívül megdobta az állomás bevételét :P. Főleg úgy, hogy 4(avagy 3, az összevonás miatt) pénztár készlete lett megcsapolva, mert mindegyikben másfajták voltak a régiségek.

 

 

Előzmény: Carpy (4825)
DJ. Bakter Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4835
_nyunyuka,

Azért egyrészt Pécsett csak 1 megálló a vá.-buszpu., nem 3, és legalább olyan sűrűn jár az a 3 féle busz, mint Miskolcon a "tuja" (legalábbis csúcsban). Ha meg nem jön, akkor is max. 5 perc séta. (Ja, és pécsi vagyok :-)))))
Előzmény: _nyunyuka (4822)
Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4834
OK, a lottoban valoban nem nyertem. :) De ezen nem lepodtem meg, mert azt belattuk, hogy a nagybatyad nem az racionalitas szobra :-)

Viszonylati jegykiadas ugyeben egyetertunk, mar reg be kellett volna vezetni. A Volannal valoban elemzik oket, amikor szukseges.

A statisztika hamisitast nem a keregjegy-gyujtokre ertettem, veluk az egvilagon semmi bajom, sot, becsulom a hobbijukat. Magam is veszek neha egy-egy darabot nekik, ha olyan helyen jarok, csak mindig elkallodnak. Ha meglesznek, majd felajanlom oket.
Statisztika hamisitoknak azokat szamitom, akik szandekosan olyan helyen generalnak forgalmat, ahol amugy nem lenne, majd a mestersegesen felturbozott penztari bevetel-adataokkal probaljak nezeteiket alatamasztani, nem veve tudomast arrol, hogy mennyire kilog a lolab...
Előzmény: radio100jozsi (4829)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4833

Kicsit elírtam, valóban. Szóval Komlóról átmentem Pécsre busszal (ez vonattal csak a legmegszállottabbaknak és időmilliomosoknak ajánlott), mindig pár perccel előbb ment el a főpu felé valamelyik helyi pécsi busz (ha jól emléxem pl. a 43-as?), amire átszállhattam volna. A  "gyakori" követési idő (45perc a kérdéses időszakban) miatt inkább "roham-gyalogoltam" egyet, hogy a 8134-et épphogy elérjem.

 

Most pénteken Komló kimarad a játékból, bízom benne, hogy pontos lesz a 8002, és lesz benne "ugyanaz olcsóbban" :-))).

Előzmény: FOMA (4824)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4832

De nem is írtam, hogy most a 4 felűljáróból az M30-as tavaly készűlt el, mígy az M3-s is 3-4 éve, és ekkor már ugyan ilyen forgalom volt a 88-ason.

 

Csak, hogy mielőtt még ez is támadási pont lenne a kérdésemben.  

Előzmény: radio100jozsi (4831)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4831

Köszönöm, erre azon I.Gy. mondás jön le, hogy amikor az álltalam leírtak már más módon nem támadhatóak, akkor jönnek az ilyen megjegyzések.

 

Pedig az ilyeneket neked is tudnod kéne... 

 

De akkor megint kérdezem, melyik a nagyobb pénzkidobás, egy megépűlt felüljárók alatt bezárni a vonalat, és elkönyvelni eme 4 felűljárót mint felesleges és így veszteséges beruházást, vagy ha már felépűlt akkor életben tartani eme veszteséges vonalat? Melyik nagyobb összeg, mikor egyenlítődik ki az összeg?

 

Előzmény: Carpy (4828)
Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4830
Haaat, ha szerinted Miskolcon "egyszerubb eset" a helyi kozlekedes a vasut- es a buszallomas kozott, mint Pecsett, akkor azt hiszem sulyos gondok vannak egyikunknel.

FOMA, koszonom a valaszt Pannon Volan ugyben. En sem adnek jaratot ennek a kocsinak, mert a MAV barmikor lemondhatja a vonatpotlozast, es akkor a nyakamon marad a fel jaratpar :-)
Előzmény: _nyunyuka (4822)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4829

amikor radio100jozsi nagybatyja odafele utazott, akkor minden bizonnyal Mezocsaton valtott jegyet Monorra

 

Hát ne Lottózzál mostanság Carpy:-)))

 

A nagybátyám hétfőn a nagynénémmel és annak férjével (másik nagybátyámmal) jött kocsival Mezőcsátról, csak mivel ők ma Dunakeszire mentek, és csak pénteken mennek onnan haza Mezőcsátra kocsival, így a nagybátyám csak tömegközlekedési eszközzel mehetett haza.

 

De ez megint egy olyan vita, amire lenne megoldás, viszonylati jegykiadás, csodálkozom, hogy ezt nem említed, mert itt nállunk a Volánnál nagyon megy, a dolog, és úgy tudom fel is használják az így kinyert infókat rendesen.

 

Es megint mas dolog egyes vasutbaratok statisztika-hamisito celzatu magatartasa. Ami, ha belegondolunk, igen szanalmas dolog, hiszen ezzel maguk a vasutbaratok ismerik el, hogy a mellekvonali penztarak forgalma oly kicsi, hogy ilyen maganakciokkal erdemben emelni lehet rajtuk...

 

Ezen jót nevettem, mert nem tudom miért mellékvonal 30-as vonalon lévő állomások, a 81-esen..., a gyűjtést nem kéne ide keverni.

De a dologban van benne azért annyi, hogy ezzel tiltakozunk is a viszonylati jegykiadás hiánya miatt, mert ez is bizonyítja, hogy nem a valós utasszámból döntődik el, hogy melyik vonat marad vagy nem, hanem az adott pénztár bevételéből, ez pedig torzító hatású ( friss monori példa...), így ugyan annyira statisztika-hamisítás. 

Előzmény: Carpy (4825)
Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4828
Kozgazdasagi Darwin dijas okfejtes, gratula :-)
Előzmény: radio100jozsi (4826)
Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4827
Mit nem ertek? Azt ertem, hogy a nagybatyad kifizeti a full IC potjegyet egy 80 perces utra, atszallast ketszer, var majdnem fel orat, majd a legvegen BZ-zik egyet. Am ha annyiban megvaltoztatjuk az itinerjet, hogy BZ helyett az utolso fel orat buszon kellene toltenie, akkor inkabb megrazza a fejet, es azt mondja: Na azt mar nem! Akkor inkabb elmegyek a kozvetlen busszal!
Na ne viccelj mar...
Előzmény: radio100jozsi (4823)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4826

De ami 88-as vonalat illeti, én csak azon gondolkodom el, hogy most melyik az olcsóbb, nem épűl meg 4db 3 sávos felűljáró (M3-M30), és a vonalat megszüntetik, vagy már ráépültek ezek a hidak, és a pálya állpota ( a két kis 30-as lasújelt kivéve) nem olyan rossz, hogy költeni kéne a karbantartására, így még akár 20 évig is elmegy egy Bz+ mellék, vagy ha ennyire fogyna esetleg az utasszám, akkor egy Bz, hogy ennek a fentartása drágább-e?

 

Én szerintem eme 4 felüljáró annyi pénzbe kerűlt, hogy a legnagyobb veszteség az volna, ha a vonal bezárna, így, hogy egálban legyünk, még 20 évig is nullszaldón dolgozna ezért a pénzért ez a vonal.

 

Carpy Creative Commons License 2004.09.15 0 0 4825
Meg mielott nagyon belemerulnenk ebbe a "melyik penztarban valtjuk meg, es hol utazzuk le" dologba, gondold azt is vegig, hogy amikor radio100jozsi nagybatyja odafele utazott, akkor minden bizonnyal Mezocsaton valtott jegyet Monorra, ezzel 6-szorannyi bevetel csinalt a 88-asra, mint amennyit ott leutazott. Csak neha, neha probald meg az erme masik oldalat is latni...

Tovabba a mellekvonalak allomasaira inkabb az jellemzo, hogy kiindulo, mint celpontok, tehat az esetleges menetterti jegyvaltas is valoszinuleg aranytalanul tobb bevetelt hoz.

Ezt persze kompoenzalja az, hogy a vonaton eladott jegyeket mar nem feltetlenul a mellekvonalra konyvelik bevetelkent.

Es megint mas dolog egyes vasutbaratok statisztika-hamisito celzatu magatartasa. Ami, ha belegondolunk, igen szanalmas dolog, hiszen ezzel maguk a vasutbaratok ismerik el, hogy a mellekvonali penztarak forgalma oly kicsi, hogy ilyen maganakciokkal erdemben emelni lehet rajtuk...
Előzmény: _nyunyuka (4819)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!