Itt a régi térkép, a kékkel jelölt szakaszok voltak ingyenesek, a zöldeken eddig is fizetni kellett! Tehát a német turista eddig is vett 10 napos mtricát, ezután is fog venni 10 napos matricát, változás nekik nincs!
A kép alapján elmehetek a nulláson az M0-M5 csomópontig ingyé.
Az utvonalterv.hu alapján is arra köll mennyek, oszt azon a csomóponton ki is jöhetek Gyálra, mert ott van az ucca...de pár métert a csomópont kialakítása mián megyek az M5-ön...kinagyítva a térképet, láccik...mi lehet a megoldás?
Szerinted a német turisták hány százaléka nem vett eddig autópálya matricát?
Ha elmentek Győrig, akkor a korábbi rendszer szerint is kellett nekik 10 napos matricát venni. (Csak az M15 és a győri elkerülő volt ingyenes korábban.)
Szakmai szempontból valószínűleg csak annyi a különbség a két út között, hogy az (M)2-est eleve autópályának, autóútnak tervezték, a 8-ast meg csak főútnak (milyen sugarúak a kanyarok, mekkora maximális, lejtés, emelkedés, stb.). Az M2 párhuzamosan megy a 2-es úttal, a 8-asból meg csak egy van.
De nem vagyok ebben 100 %-ig biztos, a közlekedésépítő mérnök egy másik kaszt :-)
elfogadom a bizonyítási kényszereteket :-))), ami egyúttal hatalmat jelent emberek élete és :-) halála fölött, de valójában csak arról szól az egész történet, hogy A-ból B-be eljussunk és nem kell különféle érdekcsoportok szájíze szerinti megoldásokat erőltetni
ha politikai döntés van mögötte, akkor nem kell beleállni :-)
arra van a közlekedési mérnök, akik egyébként egy kaszt és kb 35 éve keserítik meg a polgárok életét
Még szerencse, hogy én közlekedésmérnök vagyok, így nem veszem magamra a kritikádat :-)
Amúgy, mint azt az itteni írásaimból láthatod, egy elhibázott marhaságnak tartom az útdíjfizetés kiterjesztését, ami semmilyen szakmai indokkal nem magyarázható!
Politika van az egész mögött.
(Akkor van csak gond, ha valakiben a politikusi és a közlekedésmérnöki énje belül vív csatát, de a tisztességesebb politikusokban szokott győzni a közlekedésmérnök, lásd pl. Wintermantel Zsolt.)
Az urolagnia a húgyivás, tehát az is szereti valaki. A scatophilia a szarevés, ergo ezt is szerti valaki. Ezekután már az arcizmom sem rándul, ha valakinek tetszik a kormány utóbbi vergődése.
követelem, hogy újra kétirányú legyen a Denevér köz, hogy normálisan tudjak közlekedni és ne kelljen a sok vidékivel együtt cammognom :-)))) ha át akarok vágni Budán, de mondhatnék más mazsolásított útvonalat, ami fogyatékosra lett szabva
Habár a kormányzati kommunikáció a megyei matricás rendszer előnyeit hangsúlyozza, bekerült az intézkedések közé néhány olyan elem, amelyet az egyszeri autós simán tekinthet szívatásnak. Nem is egy ilyen kellemetlenséget találtunk. Tovább »
Nagy a szarértelem fideszéknél...a fideszesek erre szavaztak:
Az idei büdzsé eredeti javaslata 169 milliárd forintos nettó e-útdíjbevétellel számolt, ami több mint 35 milliárd forintos emelkedést jelentett a 2014-es tervhez képest. A költségvetési vita során azonban ezt átírták, a végszavazásra váró tervezet már csak 149 milliárd forintos bevétellel számolt, ami 16 milliárdos pluszt jelentett volna. A 2014-es e-útdíjbevételek viszont elmaradtak a tervtől: a Napi.hu információi szerint 133,9 milliárd forint helyett 127-129 milliárd forint folyt csak be, amihez képest az idei előirányzat már 20-22 milliárdos többletnek felel meg.
Megemelték az e-útdíjat
Egészen december 10-éig úgy tűnhetett - sőt, a költségvetési törvényben most is ez szerepel -, hogy ezt a többletet kizárólag a nehéz tehergépjárművek kül- és belföldi üzemeltetőitől szednék be, ám az nemigen volt ismert, hogy milyen módon. Logikus lett volna például a környezetvédelmi besoroláson alapuló díjkategória-rendszer átszabása úgy, hogy a korszerűtlenebb, szennyezőbb járművek után fizetendő tarifákat emelik meg nagyobb mértékben.
Ehelyett a fizetős úthálózat kiterjesztése mellett döntött a szaktárca, továbbá általános tarifaemelést hajtottak végre. Utóbbi azt jelenti, hogy járműkategóriától és környezetvédelmi besorolástól függetlenül 5 százalékos drágulás lépett életbe január 1-jétől. A régi és az új tarifákat mutatja az alábbi tábla: