Biztosan az olyanok "bűnösök" társaságában, ahova Jézust meghívták ott általad magyarázott mésszel szúrokkal tartosított mustot tartosítottak, és azt adták Jézusnak? Ittál már mésszel és szúrokkal tartosított mustot? Javaslom próbáld ki. Nem gondolod, hogy ha a tanítványoknak, és Jézusnak annyira fontos lett volna mustot tartosítani, mert ezt fogyasztották rendszeresen, és üdvösség kérdés lenne, hogy nehogy mértékletesen bort iggyunk, hanem tartosított mustot,akkor a biblia leírná pontosan hogyan kell tartosítani. De ilyent a biblia nem ír, viszont a bor megerjedéséről ír. Ne nevetess már a naiv gondolkodásoddal. Egyoldalúan fogod fel világot, és a bibliát is. Csak a te szemszögedből vagy hajlandó, értelmezni, holott a biblia önmagát magyarázza. Te pedig veszed a bátorságot, és meg akarod magyarázni annak az ellenkezőjét is amit a biblia ír.
A biblia a mérték nélküli alkohol fogyasztást tiltja, és nem a mértékkel foggyasztást. Ne ettesd, és ittasd a népet, az általd kultivált mésszel, és szúrokkal tartosított musttal, amit probáltál erőltetni régebben. A magyarázkodásod, hazugságokon, ferdítéseken áll, amely nem az igazságon áll, hanem a bibliával ellentétes törvénykezésen. Úrvacsorára gondolom tartosított mustot isztok. Gondolom azt te sem gondolod, hogy a tanítványok vízet ittak úrvacsorakor! Ha pedig a tanítványok szerinted mustot ittak akkor, Timóteus esetében biztos nem úgy kell értelmezni, hogy nem legyen tovább vízivó, hanem éljen egy kevés musttal, hiszen úr vacsorakor szerinted mustot ivott, hanem úgy hogy borral. Hisszen Timoteus is szerinted hited szerint mustot ivott úrvacsorakor, és arra azt mondja Timoteusnak ne légy tovább vizivó, hanem élj egy kevés borral. Láthatod még azt is kihangsúlyozza Pál, hogy kevés borral, tehát nem tartosított mustról van szó, hiszen abból te is megisszol napi 1-2 l-t gond nélkül, hanem borból amelyből csak keveset lehet inni, azaz mértékkel. A jó vörösbor mértékkel gyógyszer, föleg vérszegény, gyengélkedő, és emésztési problémákkal küszködő embereknek.
1 Tim. 5.23 Ne légy tovább vízivó, hanem élj egy kevés borral, gyomrodra és gyakori gyengélkedésedre való tekintetből.
Jézus a Kánai mennegzőn a vízet a borrá változtatta. Hiszen abban az időben is, ahogy ma is zsidó mennyegzőn jelen van, és volt az alkohol bor formájában.
Ján. 2.1 És harmadnapon menyegző lőn a galileai Kánában; és ott volt a Jézus anyja; Ján. 2.2 És Jézus is meghivaték az ő tanítványaival együtt a menyegzőbe. Ján. 2.3 És elfogyván a bor, a Jézus anyja monda néki: Nincs boruk. Ján. 2.4 Monda néki Jézus: Mi közöm nékem te hozzád, oh asszony? Nem jött még el az én órám. Ján. 2.5 Mond az ő anyja a szolgáknak: Valamit mond néktek, megtegyétek. Ján. 2.6 Vala pedig ott hat kőveder elhelyezve a zsidók tisztálkodási módja szerint, melyek közül egybe-egybe két-három métréta fér vala. Ján. 2.7 Monda nékik Jézus: Töltsétek meg a vedreket vízzel. És megtölték azokat színig. Ján. 2.8 És monda nékik: Most merítsetek, és vigyetek a násznagynak. És vittek. Ján. 2.9 A mint pedig megízlelé a násznagy a borrá lett vizet, és nem tudja vala, honnét van, (de a szolgák tudták, a kik a vizet merítik vala), szólítá a násznagy a vőlegényt, Ján. 2.10 És monda néki: Minden ember a jó bort adja fel először, és mikor megittasodtak, akkor az alábbvalót: te a jó bort ekkorra tartottad. Ján. 2.11 Ezt az első jelt a galileai Kánában tevé Jézus, és megmutatá az ő dicsőségét; és hivének benne az ő tanítványai.
Az egy nagy szégyen amikor, nincs elég étel és ital a mennyegzőn. Jézus csodát tett.
Lehetsz beton, és fafejű, vagy értelmes ember is aki nem farizeusok gondolkodása szerint látják a világot. De ezt te döntöd el. Ha ezeket az igéket nem érted, akkor nem csodálkozom, hogy a Páli levelekben lévő nehezebben érthető igéket is össze-vissza csüröd csavarod vesztedre.
Tudod az alkoholizmus is bűn, de a farizeusság is bűn. Mértékletesebben törvénykezzél, és drogozzál le olyanokat akik mértékletesen fogyasztják a bort, mert ilyen volt Jézus, Pál, Péter stb.
Én mint tanulatlan a tanításban, egyetlen mércét tudok figyelni, hogy hányan állítják a fórumon ezt vagy azt - úgy tűnt az alkoholosok vannak többen :-) ... tehát ez részemről nem állítás volt, csak a vélt többségi vélemény tükrözése.
"mint ahogy az én kérdésemből is látszik, a farajzeusok állításai nem légből kapottak."
Jézus erjedetlen szőlőlét ivott. Tehát légbőlkapott volt a farajazausok állítmánya. Olanok társaságában (is) megfordult, akik persze nem vetették meg az ejedt löttyöt - de ebből nem lehet azt a következtetést levonni, hogy Ő is ivott erjedt löttyöt (velök egyött)...
Na, de ő nem ivott szeszes italt, hanem erjedetlen szőlőlét, tehát hamisan vádolták borivással. A kánai menyegzőn is erjedetlen szőlőlévé változttta a vizet...
jó, de nem a papir számit hanem a hited, azért mert mondjuk kiskorodban megkreszteltek és kaptál érte papirt az nem jelenti hogy katolikus vagy akkor.Milyen vallású vagy?
Minden vallás jó.Bár nem ismerem mindegyiket, sőt keveset, de amiről eddig halottam és sokan gyakorolják, azok szerintem jók. Bár nekem a zsidó vgallás kicsit gyanús. A Szcinetológia talán itt kivétel, az épp lehet hogy tévtan, nemigen ismerem.
a szesz fogyasztása nem jó.Kárositja az embert.Függőséget okoz.'Isten birodalmába' nem önpusztitással lehet bejutni, azzal hogy megrovidited az életedet. Jézus is életet adni jött nem elvenni. Az alkohol tilos, nem hogy még rossz-e ha nem iszol. BEEEE
A vegetáriánus táplálkozás kifejezetten ajánlott, sőt az egyetlen elfogadható, azoknak akik megtehetik, hisz elmondta Jézus is Ne ölj!. Ugye gondolom te nem vagy köpenyegforgató, hogy ezt saját kedvedre használd és elkezd magyarázni a történelmet benne, Jézus nem annak magyarázta.
Most, hogy így világosnak tűnik, hogy nincs tiltólistán a szesz, még arról világosítsatok fel, hogy a szentírás szerint (vagy akárki szerint is) rossz dolog-e (Isten, Jézus, szentírás, ... stb ellen való-e) ha valaki nem iszik egyáltalán alkoholt és mintegy tetézésként még vegetáriánus is - különösen annak fényében, hogy Jézus pedig ivott és evett ilyesmit, sőt kínálta a zembereknek. Vagy jó-e. Vagy tökmindegy.
Megfedlek hazudozásaidért, és szándékosan tett Isten Igéjének kiforgatásáért, és a Krisztus keresők törvénykezéssel, és vallási béklyokkal való hülyitésével. Térj meg nert az Isten igéjét sem érted ebben a témában.
Jel. 3.13 A kinek van füle, hallja, mit mond a Lélek a gyülekezeteknek. Jel. 3.14 A Laodiczeabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete: Jel. 3.15 Tudom a te dolgaidat, hogy te sem hideg nem vagy, sem hév; vajha hideg volnál, vagy hév. Jel. 3.16 Így mivel lágymeleg vagy, sem hideg, sem hév, kivetlek téged az én számból. Jel. 3.17 Mivel ezt mondod: Gazdag vagyok, és meggazdagodtam és semmire nincs szükségem; és nem tudod, hogy te vagy a nyomorult és a nyavalyás és szegény és vak és mezítelen: Jel. 3.18 Azt tanácslom néked, hogy végy tőlem tűzben megpróbált aranyat, hogy gazdaggá légy; és fehér ruhákat, hogy öltözeted legyen, és ne láttassék ki a te mezítelenségednek rútsága; és szemgyógyító írral kend meg a te szemeidet, hogy láss. Jel. 3.19 A kiket én szeretek, megfeddem és megfenyítem: légy buzgóságos azért, és térj meg. Jel. 3.20 Ímé az ajtó előtt állok és zörgetek; ha valaki meghallja az én szómat és megnyitja az ajtót, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő én velem. Jel. 3.21 A ki győz, megadom annak, hogy az én királyiszékembe űljön velem, a mint én is győztem és ültem az én Atyámmal az ő királyiszékében. Jel. 3.22 A kinek van füle, hallja, mit mond a Lélek a gyülekezeteknek.
mint ahogy az én kérdésemből is látszik, a farajzeusok állításai nem légből kapottak.
azonban a farajzeusok a jól ismert lejárató túlzások taktikáját választották. ők se tudták, mi az a mértékletesség, csak fekete-fehérben gondolkoztak (legalábbis kívülre ezt mutatták).
vámszedők barátja - nyalván nem volt minden vámszedő barátja, de szóba állt velük, Máté is az volt
bűnösök barátja - értelmszerént nem volt általánosságban a bűnösök barátja, de lehajolt hozzájuk, emberszámba vette őket, sőt még a kereszten is segített
falánk - bezonyosan nem volt kövér, csak a hasát szerető, de a jó ételeket nem öntötte ki, melyeket követői elé tettek
borivó - nem volt részeges, de barátaitól nem utasított el egy kevéske bort, hiszen ő volt az is, aki a mennyegzőn borrá változtatta a vizet
(az itt álló görög szó nem simán borivót jelent, hanem mértéktelen borivót, több fordítás ezért részegesnek fordítja)
Hülyének és értetlennek lenni az nem nagyság, hanem az amikor az ember megtanul érteni, és megérteni azt ami Isten akarata, és hogy felümelkedik azokon a farizeusi törvénykezésen amely miatt nem lát. A hazugságot nincs mit védeni, ahogy nincs értelme a Mária kultusz, vagy a más közbenjárok, vagy éppen farizeusi törvénykezés a védelmének.
A hazugságban való hoszzútűrést nem javaslom senkinek, hogy idvességnek tartsa.
Éppen azokat az írásokat csüröd csavarod, mint egy értetlen amelyek arról szólnak Pál leveleiben, hogy azokat amiket csinálsz azok nem idveségesek.
1 Tim. 4.1 A Lélek pedig nyilván mondja, hogy az utolsó időben némelyek elszakadnak a hittől, hitető lelkekre és gonosz lelkek tanításaira figyelmezvén. 1 Tim. 4.2 Hazug beszédűeknek képmutatása által, kik meg vannak bélyegezve a saját lelkiismeretökben. 1 Tim. 4.3 A kik tiltják a házasságot, sürgetik az eledelektől való tartózkodást, melyeket Isten teremtett hálaadással való élvezésre a hívőknek és azoknak, a kik megismerték az igazságot. 1 Tim. 4.4 Mert Istennek minden teremtett állata jó, és semmi sem megvetendő, ha hálaadással élnek azzal; 1 Tim. 4.5 Mert megszenteltetik Istennek ígéje és könyörgés által. 1 Tim. 4.6 Ezeket ha eleikbe adod az atyafiaknak, Krisztus Jézusnak jó szolgája leszel, táplálkozván a hitnek és jó tudománynak beszédeivel, a melyet követtél; 1 Tim. 4.7 A szentségtelen és vénasszonyos meséket pedig eltávoztasd. Hanem gyakorold magadat a kegyességre: 1 Tim. 4.8 Mert a test gyakorlásának kevés haszna van; de a kegyesség mindenre hasznos, meglévénbenne a jelenvaló és a jövő életnek ígérete. 1 Tim. 4.9 Igaz ez a beszéd, és méltó, hogy mindenképpen elfogadjuk.
Hamis küldetésed van, amely nem Istentől van, becsaptak, és félrevezettek.
És a mi Urunknak hosszútűrését idvességnek tartsátok; a miképen a mi szeretett atyánkfia Pál is írt néktek a néki adott bölcsesség szerint.16. Szinte minden levelében is, a mikor ezekről beszél azokban; a melyekben vannak némely nehezen érthető dolgok, a miket a tudatlanok és állhatatlanok elcsűrnek-csavarnak, mint egyéb írásokat is, a magok vesztére...
Jézus mértékkel fogyasztott bort, amely több helyen kiderül a bibliából.
Miért vádolod általánoságban azt ki mértékkel fogyaszt bort, azzal hogy drogos?
Miért üdvösség kérdés a törvénykező embereknél a vegetáriánizmus, és a borfogyasztás?
1 Tim. 4.2 Hazug beszédűeknek képmutatása által, kik meg vannak bélyegezve a saját lelkiismeretökben.
Jézus, és tanítványai nem tiltoták sem a hús fogyasztást, sem a mértékletes borfogyasztást.
1 Tim. 4.4 Mert Istennek minden teremtett állata jó, és semmi sem megvetendő, ha hálaadással élnek azzal 1 Tim. 4.5 Mert megszenteltetik Istennek ígéje és könyörgés által. 1 Tim. 4.6 Ezeket ha eleikbe adod az atyafiaknak, Krisztus Jézusnak jó szolgája leszel, táplálkozván a hitnek és jó tudománynak beszédeivel, a melyet követtél;
A biblia nem a bor fogyasztást, hanem részegséget tiltja, sőt több betegségre ajánlja a biblia.
1 Tim. 5.23 Ne légy tovább vízivó, hanem élj egy kevés borral, gyomrodra és gyakori gyengélkedésedre való tekintetből.
Azok az emberek akik nazerieusi életet akarnak élni, akkor éljenek, de ne kárhoztassák azokat ilyen idióta szöveggel azokat úrvacsoroára a bibliai szokás szerint bort vesznek úrvacsorakor, azzal, hogy drogoznak. Az ilyenekre mondja a biblia, hogy hazug beszédűek.
Hazug beszédűeknek képmutatása által, kik meg vannak bélyegezve a saját lelkiismeretökben.
Az Írásban? Betű szerént sehol. De tudod, egy rakás gyakorlati kérdés merül fel, amiről Jézus nem beszélt, a Bibliában nincs róla szó, de mégis megválaszolhatóak. Vagy úgy, hogy a világos elveket alkalmazzuk a gyakorlatban, vagy úgy, hogy a Szentlélek vezetésére hagyatkozunk (ami szintén a bibliai elvek mentén szokott működni)...
"egy rakás gyakorlati kérdés merül fel, amiről Jézus nem beszélt, a Bibliában nincs róla szó, de mégis megválaszolhatóak. Vagy úgy, hogy a világos elbveket alkalmazzuk a gyakorlatban, vagy úgy, hogy a Szentlélek vezetésére hagyatkozunk (ami szintén a bibliai elvek mentén szokott működni)."
Ha ilen jól tudod, akkor miért kérdezel olan marhaságokat, hogy a böblöja alaptyán lehet-é czigizni...?
Azt mondta -többek között-, hogy tartsuk meg a beszédeit, amiben a házasságról is esett szó. Nem gondolom, hogy ha az egyedülállóságot követendő példának tartotta volna, akkor úgy beszélt volna erről a témáról, ahogy beszélt....
Ma, a XXI. században egy rakás gyakorlati kérdés merül fel, amiről Jézus nem beszélt, a Bibliában nincs róla szó, de mégis megválaszolhatóak. Vagy úgy, hogy a világos elbveket alkalmazzuk a gyakorlatban, vagy úgy, hogy a Szentlélek vezetésére hagyatkozunk (ami szintén a bibliai elvek mentén szokott működni).