Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Felhívom mindenki tisztelt figyelmét a következőre: az ország amiben élünk úgynevezett jogállam (kérek mindenkit, hogy most ne menjünk el aktuál politikai irányba ) tehát a parlament álltal elfogadott törvényeket betartják a tisztes adófizető állampolgárok ha meg mégsem akkor a megfelelő hatáskörrel felruházott szerv betartatja velünk.
Történeti sajátosága ennek a népnek, hogy próbálja kijátszani a rászabott törvényeket. Erre már régen nem lenne szükségünk de úgy látszik a magyar ezt zsigerböl csinálja. Van egy osztrák mondás: magyar az aki utánnad megy be a forgóajtón és előtted jön ki. Ez mindent elmond rólunk.
Amikor az erdő törvényt megalkották még nem volt kvad,monti,krosszmotor. Nyilván senki sem gondolt rá, hogy egyszer ilyen helyzett állhat elő mint a mostani.
Ám a törvények nem örökéletűek. Azokat lehet és kell módositani.
Tavaly született egy törvény amely 100.000 Ft befizetésére kötelezte volna pl a teljesítménytúrák,tájfutó versenyek,sífutó versenyek szervezőit. Ez gyakorlatilag hazavágta volna ezeket a sportotokat hiszen a túrák nagyrésze nullás vagy kis nyereségű. A nevezési dijjak pár száz forintosok szponzoráció szinte egyáltalán nincs. Ám sikerült elérni, hogy ezek a sportok ne kerüljenek bele a tömegsport gyüjtőfogalomba és így ne kelljen ezt a pénzt megfizetni. Elég erős volt ezen sportok lobby tevékenysége és így sikerült elérni ezt.
Nem tudom létezik e külön szövetsége kvadosoknak.krosszmotorosoknak?
Ha nem miért nem?
Ha igen miért nem hallunk róluk?
Ahelyett, hogy azon vitatkoznátok, hogy helyesen vagy sem irjuk a kvadot talán a dolog lényegi részével kellene foglalkoznotok. Amúgy honositva van már a magyar nyelvben a kvad-quad szó valamely változata? Mert ha még nincs akkor mindenki eldöntheti hogyan írja. Persze ez sérthet néhány embert de a lényegen nem változtatt semmit. Magam terepfutó vagyok de nem lennék megbántodva ha valaki trail runner-ként irna rólam.
A nagy vagdalkozásban néhány dolog nem hangzott el a nemzeti parkokról. Pl: A nemzeti parkokban a gyalogosok nem térhetnek le a kijelölt útvonalakról. Ennek nyilvánvaló okai vannak. Számos túristaút el lett terelve védett nővények, állatok miatt. A Bükki őserdöbe gyalogosan sem lehet bemenni. Az Aggteleki karszt egyes részei nem látogathatók. Nincs olyan területe az országnak ahol számunkra is hátrányos tiltások születtek. De ezeket sajnos vagy sem de el kell fogadnunk.
Én elhiszem, hogy vannak köztetek akik menteni, segíteni járnak az erdöbe kvaddal. De ti is látjátok, hogy néhányan úgy gondolják alanyi jogon bármerre mehetnek az erdőkben, nemzeti parkokban. Csakhogy ez nem igy van a gyalogos túrizmus is igen szigorú keretek közt. Azt, hogy nemzeti parkokban kvaddal közlekedni lehessen szerintem sosem fogják engedélyezni de marad éppen elég hely ahol lehetne.
Nyilvánvaló, hogy a helyzet tarthatatlan és egyik fél számára sem jó. Csak azt nem értem mire vártok? Magától ez a helyzet nem fog megoldodni.
Magyar Narancsban jelent meg ez a cikk. Amig a médiák csak erröl az oldaláról mutatják ezeket a sportokat nehéz lesz változást elérni.
Erdei motrozók: Hogy szaladnak a fák!
Hétrõl hétre sok száz mûkedvelõ és profi terepmotoros bünteti hazánk védett természeti területeit, gyakorlatilag minden következmény nélkül. A nemzetipark-igazgatóságok természetvédelmi õrszolgálata, ha beleszakad, sem képes kipaterolni az illegális behatolókat,
és ennek már határainkon túl is híre ment. A hatóság
és a természetkárosítók csatájának már áldozata is van. A Bükk az illegális motorozás Mekkája.
A Bükkszentkereszt-Lillafüred viszonylat elsõrangú túraútvonal, könnyû ízelítõ abból, amit a Bükk a kirándulóknak kínál. Amikor az erdõ közepén a motorok üvöltése elõször zúzza szilánkosra a csendet, még csak arra gondolunk, hogy pechünkre biztos egy megyeszerte kiplakátozott terepmotorversenyt keresztezünk, és ha kiterítenek, az a mi hibánk lesz. Egy ideig csak a gépek morcos hangja ér el hozzánk, aztán három sárga folt tép el egymás után a párhuzamos ösvényen. A gyanú, hogy a nemzeti park belterületén talán mégsem rendeznek motokrossz-bajnokságot, néhány kilométerrel késõbb érik bizonyossággá, ahol az útkeresztezõdésben természetvédelmi õrök várakoznak. Pongrácz Ádám és négy társa az utóbbi fél évben munka- és szabadnapjain próbálja megcsípni azokat, akik számára a Bükki Nemzeti Park (BNP) védett élõvilága csak egy pompás díszlet, ahol száguldozni lehet. "Három-négy éve kaptak rá néhányan, ma már legalább száz-százötven motoros jár ki a szezonban rendszeresen. Védett réteken gázolnak át, felszántják az erdõt." A kis gépektõl a nagy teljesítményû, sokmilliós motorokig minden elõfordul, a jellemzõen tizenöt és negyven közötti motoros gerillák zöme mûkedvelõ, de a természetvédelmi õrök szerint versenyzõk is edzenek itt. A megyei jampecek és profik mellett már Szegedrõl, Debrecenbõl, Gyöngyösrõl, sõt Budapestrõl is érkeznek vidám kompániák, ahol az utánfutókon cipelt motorok bázishelye aztán Felsõtárkány, Dédestapolcsány, Ózd, Miskolc, esetleg Kazincbarcika. A szezon lassan körbeér, és természetesen mindig vannak új trendek is: idén télen motoros szánok is felbukkantak a jelzett ösvényeken, és mostanában robusztus négykerekû motorokra, úgynevezett quadokra (homokfutó) pattannak azok, akiknek az õrök szerint "az utóbbi idõben túl sok pénze lett". A száguldók által feltépett utakon gyors az erózió,
és nem csak az állatvilág
menekül, rendszerint a bokorban kötnek ki a kirándulók is. "A Tar-kõre mentünk fel az ösvényen, amikor két motoros jött szembe. Ha nem megy egyikünk jó tíz méterrel elõttünk, és nem ordít nagyot, nem tudtunk volna a gyerekekkel elugrani" - meséli feldúltan Peták Mihály. A Bükk szerelmesei körében óriási a felháborodás, és nem mindig a természetjárók húzzák a rövidebbet: egy vérmes természetû nyugdíjas nemrégiben faragott botjával segített le egy motorost az ülésbõl. A helyzet pacifikálása érdekében a BNP munkatársai rendszeresen járõröznek, de még ahhoz is túl kevesen vannak, hogy a legfontosabb pontokon egyszerre ott legyenek (lásd keretes írásunkat).
Lillafüreden, a büfésoron rendszám nélküli terepmotor parkol, gazdáját hiába keressük. Egy lángossütõ szerint õsztõl tavaszig szinte mindennap megfordulnak itt jó étvágyú, fülig poros vagy sáros kuncsaftok. Amíg a tejfölös-sajtos végére érünk, Miskolc felõl ketten húznak el Eger felé nem aszfaltra tervezett sporteszközzel. Dr. Sziklavári Istvánné, a Miskolci Motocross Szövetség elnöke is lilla-füredi lakos. "Mi a motorsport krossz szakágát gyakoroljuk, ahol kizárólag kiépített pályán érdemes edzeni, így semmiképp nem mennénk erdõbe. Kizárt, hogy közülünk valaki erre vetemedjen." A klub elnök asszonya a kialakult helyzetért Miskolc város vezetését hibáztatja, mert szerinte hiába kérlelték az önkormányzatot, hogy jelöljön ki egy pár hektáros külterületi telket, amelyet õk és a terepversenyeken induló, úgynevezett enduro szakág tagjai is szívesen használnának. Meglévõ pályájuk Miskolc szélén ugyanis kicsi, nincs rajta se víz, se villany, és az endurósok sem tudják használni. "Noszvaj közelében is lehet edzeni, de az túl messze van. Miskolctól 25 km-re most próbálunk építeni egy új pályát mindenkinek, ahol lesz infrastruktúra is, jövõ tavasszal már szeretnénk ott versenyeket is rendezni."
Ettõl azonban a Bükk erdõi még nem lélegezhetnek fel - vélik a nemzeti park illetékesei. "Fogtunk olyan srácot, aki azért járt ide, mert a pályákért fizetni kéne." A Bükk-fennsík peremén, Répáshuta közelében Kovács Péter polgári természetõr épp egy motorost terel vissza az országútra, a fejkendõs vezetõ a sorompót kikerülve a betonozott erdészeti úton szerette volna barátnõjével átszelni az erdõt, "mert olyan feelinges". "Kisiskolás csoportot vittem tavaly a tanösvényen, amikor három motorosba botlottunk, és nekem kellett a gyerekeket leterelnem az útról, nem álltak félre. A Népek tavasza túrán vagy száz gyereket vittünk, és akkor is
mi spricceltünk
szét. Sajnos az itteni srácok is egyre inkább belebolondulnak ebbe, kijönnek az ócska motorokkal, és hiába vitte el az egyiket a rohammentõ, nemrég már megint kint láttam."
Répáshután, a templom elõtt helyi fiatalok motorokon ülve erdei útvonalakat ajánlanak, környékbeli ismerõseik nevét diktálják le, akikhez talán csatlakozhatunk, ha az ismeretlen terepen nem akarunk egyedül kepeszteni. Aggodalmunkat, miszerint õröket láttunk a susnyásban, eloszlatják. "Ne izgulj, nem tudnak elkapni."
"Ezek fantomok" - fakad ki Becsei Ferenc, az igazgatóság természetvédelmi õrszolgálatának veze-tõje. A természetvédelmi õrnek ugyanolyan jogosítványai és eszközei vannak, mint egy rendõrnek, és a motort mint deliktumot az eljárás végéig visszatarthatja, de ehhez elõbb el kell kapni az illetõt. Bár az elmúlt év során sikerült hat szabálysértõ alól kivenni a lovat, ez még aligha szegi kedvét a többieknek. "A motorosok jól ismerik egymást, ha valahol ellenõrzést látnak, értesítik a többieket. Általában pedig eszük ágában sincs megállni, amikor a kollégáim leintik õket, megfordulnak, eltûnnek, és a rendõröknek sem engedelmeskednek. A legnagyobb baj az, hogy nem lehet azonosítani õket. Ezek a motorok általában közúton nem is használható sporteszközök, ezért nincs rendszámuk sem. Hogy jelentsünk fel valakit az alapján, hogy sárga motoron ült és piros volt a bukósisakja? Amíg halálra nem gázolnak valakit, nem fog történni semmi" - jósolja.
Az ország különféle védett természeti területein, kedvelt kiránduló célpontok körzetében naponta történnek hasonló esetek. A terepmotorok mellet egyre több quad, sufniban tuningolt autó és milliós terepjáró bukkan fel, újabban pedig már a Lajtán túlról érkeznek olyanok, akik otthon nem engedhetik meg maguknak, hogy a zöldben tomboljanak. Bár a hivatalok elõtt évek óta ismert jelenségrõl van szó, még sincs
semmi biztató
fejlemény. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium turisztikai ügyekért felelõs fõosztálya korábban már lobbizott az ügyben az illetékes hatóságoknál, amikor az turisztikai érdekeket kezdett sérteni. A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Természetvédelmi Hivatala egy ideig azt hihette, hogy talált megoldást. Elõbb tavaly nyáron tárcaközi egyeztetésen, majd idén januárban levélben kezdeményezte a Belügyminisztérium (BM) közjogi helyettes államtitkáránál, hogy egy jogszabály-módosításon keresztül a sportcélú jármûvek (terepmotorok, vízi jármûvek) esetében is tegyék kötelezõvé a forgalmi rendszám vagy más azonosító jelzés (lajstromszám) használatát, máskülönben képtelenek felvenni a harcot a betolakodókkal. A BM azzal vetette el az ötletet, hogy elvben egyetért, de erre egyik tárcának sincs meg a hatásköre, a nemzetipark-igazgatóságok oldják meg maguk a feladványt. A belügy ezenfelül még azt ajánlotta, hogy kategorikus tiltás helyett az érintettek vegyék fontolóra a terepmotorozás meghatározott helyen és feltételekkel történõ engedélyezését, mivel a mûfaj egy nálunk is egyre népszerûbb sport- és szabadidõs tevékenység.
Magyarországon három-négyszáz aktív motokrosszversenyzõt jegyeznek, emellett mûkedvelõként több ezren hódolnak a sportágnak. Hermann Henrik, a Magyar Motocross Szövetség (MMSZ) elnöke szerint elõbb-utóbb mindenki a tilosban köt ki, azért, mert az országban nincsenek edzésre kijelölt pályák. "Indokolt lenne, ha legalább a hivatalos versenyek területén lehetne korlátozott létszámban és idõben gyakorolni. Hiú ábránd ugyanis, hogy az illegális motorozást adminisztratív eszközökkel fel tudják számolni. Nem levadászni kéne a motorosokat, hanem le kéne ülni tárgyalni. A hatóságokban kevés a kompromisszumkészség." Az MMSZ elnöke jellemzõnek tartja, hogy a nemzeti parkok õket még soha nem keresték meg, bár elismeri, hogy eddig õk sem léptek.
A késõ délután is Bükkszentkereszt és Lillafüred között aszalódó természetvédelmi õrök a keresztezõdés környezetét még korán reggel kötelekkel körbefonva csapdává alakították. Aki erre jön, azt lestoppolják, mögé kerülnek, és megmutatják neki a kötélzetet, nem akarják ugyanis, hogy bárki balesetet szenvedjen. Másfél óra múlva végre feltûnik a zsákmány. "Ezek kishalak" - sóhajtanak, amikor a köhögõ robogó és a viharvert 350-es Jawa eléjük ér, ezeken a gépeken itt nem lehet száguldozni. A két miskolci fiatal megbánást tanúsít, és az adatok felvétele után nem kell gyalog hazamenniük. "Nem szokott ilyen simán menni. Volt, aki nekem ugratta a motorját, de megkaptam már azt is, hogy legközelebb eltemetünk."
Linder Bálint
Az üldözõ boLy
"A különféle technikai sportok és szabadidõs tevékenységek illegális gyakorlása nem szorítkozik a Bükk védett területeire. Kisebb mérvû, de hasonló problémával szembesül például az Aggteleki, a Balaton-felvidéki és az 'rségi Nemzeti Park" - mondta a Narancsnak dr. Temesi Géza, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Természetvédelmi Hivatala erdészeti, vadászati és õrszolgálati osztályának vezetõje. A Kiskunsági Nemzeti Park (KNP) homokbuckái miatt fõleg autós körökben népszerû. A KNP rendõrökkel közös akciójában legutóbb a pusztaszeri tájvédelmi körzetben, Sándorfalvánál krimibe illõ üldözés végén fogott el egy házilag tuningolt, rendszám nélküli autókból álló konvojt, de a Duna-Tisza közén szolgálatot ellátó huszonöt õr általában csak nyomokat szokott találni. "A probléma jelenleg szinte kezelhetetlen" - mondta Szilágyi Gábor, a KNP igazgatója. "Nálunk is napi feladat a motorizált természetkárosítók üldözése, fõleg Budaörs, Nagykovácsi, Piliscsaba, Pilisszántó környékére járnak sokan. Munkatársaim állandó veszélyben dolgoznak" - panaszolja Dobos Antal, a Duna-Ipoly Nemzeti Park (DINP) igazgatóság õrszolgálatának vezetõje, akinek egyik beosztottját márciusban elgázolták, amikor ketten egy quadot próbáltak igazoltatni. A vezetõ nem állt meg, és manõver közben elsodorta egyiküket, a szerencsétlenül járt õrnek úgy tört el a karja, hogy azóta többször kellett mûteni, a mai napig munkaképtelen, és az elkövetõ sem lett meg. A hatóság gyakran az interneten keresztül próbálja lépéshátrányát ledolgozni, a DINP-ben is így szereztek tudomást egy illegális terepjáróversenyrõl Budaörsnél, az eset nyomán legalább sikerült a terepjárósokat képviselõ országos szövetséggel kiegyezni. Egy internetes oldalon mi is rábukkanunk egy vállalkozásra, amely quados túrát kínál a Velencei-hegységbe óránként tízezer forintért. Az angol és német nyelven is hozzáférhetõ site-ra kedvcsinálóként fotókat is felpakoltak, az egyik csoportképen a társaság tagjai a védett pákozdi ingóköveknél néznek a kamerába. Dobos Antaltól megtudjuk, hogy ezt a céget már rajtakapták, levideózták, megbírságolták, és kitiltották a védett területrõl. A hatóságok korlátozott lehetõségei olyannyira közismertek, hogy egy ideje vállalkozók ráálltak arra, hogy fõleg osztrák és német turistákból csak ezért Magyarországra látogató csapatokat cipelnek a Börzsönybe. Olyan embereket, akik otthon nem merik megengedni maguknak, hogy védett erdõben motorra vagy quadra üljenek.
Az õrség panasza
A hazai tíz nemzetipark-igazgatóságnál összesen 230 állami természetvédelmi õr dolgozik, így egy fõre óriási, mintegy 400 km2 mûködési terület jut. "Az egyre több természetkárosító hatás miatt az lenne ideális, ha meg lehetne duplázni a létszámot" - mondta dr. Temesi Géza, míg mások szerint legalább hatszáz emberre volna szükség, különös tekintettel arra, hogy a különféle uniós kötelezettségeink teljesítése miatt az országos jelentõségû védett területek nagysága 1,2 millió hektárral nõ a következõ években. Nincs olyan nemzeti park, ahol elég lenne a természetõr, pedig számos helyen önkéntesek is besegítenek. Létszámfejlesztésre sehol nincs pénz, sõt a nemzeti parkok örülhetnek, ha jövõre nem kell megválniuk néhány munkatársuktól. Egy forrásunk szerint a jövõ évi költségvetési irányelvekrõl szóló kormányhatározat értelmében a nemzetipark-igazgatóságoknak a 13. havi fizetés kötelezõ kifizetése mellett 6,5 százalékos bérfejlesztést kéne végrehajtaniuk, ám ehhez nemhogy fedezetet nem rendeltek, hanem általánosan 5 százalékos elvonásra lehet számítani. Ezt csak elbocsátásokkal lehet kigazdálkodni, miközben a természetvédelmi õrszolgálatok felülrõl szóbeli ígéretet kaptak arra nézve, hogy a költségvetési megszorítások következményei õket fogják a legkevésbé érinteni.
én egri lévén sokat járok/tam/ oda, sajna ahogy írtad, majális hangulatú és mint írtam borzalom mi szokott ott lenni, nem quados téma hanem ember ügyileg.
De az már régen volt, azóta volt itt minden :))))))))))
Akkor pontosítom, az a kérdéses, hogy volt-e valaki a címben szereplő Szalajka-völgyben és úgy látta-e, hogy a környezet dúló quadosok jelentik a fő gondot a környéken. Mindenki jelezhetné, hogy mi a tapasztalata, én nem tudom, mert nem vonz a majális hangulatú hely.
Én nem hiszek a dologban . Nekünk ATV-s túrázóknak nincs hová változnunk, a "zöld terror" résztvevői meg nem hiszem hogy eljönnének.
ETTŐL FÜGGETLENÜL mint minden rendezésre szolgáló ötletet TÁMOGATOM, és ha megvalósul minden lehetséges fórumon támogatni fogom, és hirdetem. És persze részt veszek rajta.
Az egész fórum nem indult volna el, ha nem IMÁDNÁM és tartanám az ország második legjobb/legszebb helyének a Szalajka völgyet. Lehetek ennyire szubjektív talán...
Bukógomba megvan - még nem "teszteltük" hála az égnek... Örülök hogy Veled is találkozhatunk itt, egyel több ember aki MOTORIZÁLT-ZÖLD és ez is élő példa.
Ha van kedved, egyszer látogass meg (metamidom ugyan már nincs) de egy közös quadulásra szívesen látunk !
Ez tényleg nagy ötlet, kimenni a Szalajka-völgybe és megnézni, hogy mi a valóság. A cikk szerzője ugye a parkolóig jutott és az elfelejtett szemetest találta gondnak, továbbmenve lehet más problémát is találni, és elméletileg nem kizárt, hogy az erdőt dúló sportmotoros is lesz.
Hali Kutya grat az új topikhoz :-) Tegnapra végeztem nagyjából az olvasással erre látom elköszönzs. De újra ittvagy és ezt így is kell tenie egy topkinyitónak :-P Hát itt aztán van rendesen harc. A véleményem elmondanám énis de nemér ezért leköcsögözni ;-)
Én nagyonrégen az erdőben tanultam meg motorozni. Aztán sokat mentem arra, mert nagyon tetszett az ottani fíling. Aztán eljött egy időszak hgy egyre többen sétálgattak családostól a "helyünkön". Divat lett az erdőjárás, túrázás. Eleinte lelassítottam és megköszöntem gy félrehúzódnak elengednek. Aztán már nem volt és azóta sincs pofám motorozni az erdőben. Nem oda való. Más kérdés hgy mások másképp látják. Mindenesetre a mai világban már maszek kézben van szinte minden hegy-erdő-földrész. Én abban látnék megoldást hgy az erdőtulaj dönthesse el (sajnos már a tájkép is üzleten múlik) hgy kiránduló erdőt vagy vadászatot vagy faüzletet esetleg quad pályát tart érdemesnek fentartani. Aztán már nemigazán a törvény kezének kéne eljutnia a legutolsó kis tisztásig, hanem az emberi jóérzésnek kellene felülkerekedni. Szarvasbőgés idején nem quadozom az erdőben például. Vagy nem ugrasztom szét a kirándulókat. Sajnos mindenkinek rengeteg JOGA van és ezt foggal körömmel kiharcolja bárki ellen. Kötelesség már gyakorlatilag kihallt. Már a kisgyerekeket is úgy oktatja apuka hyg "nemenj már le a quaddal az ösvényről majd a kirándulók szépen félreugrálnak". Természetesen nem szabad általánosítani. Sem motoros sem senki mást. Csak azt látom hgy a jóérzés egyre jobban kihal az emberekből. Az hgy a kirándulók végig szemetelik sörösdobozzal, csomagoló papírral az erdőt? Gusztustalan. Azokban sincs jóérzés sajnos. Ezis csak a lelkiismeretükön múlik... Konklúzió? Sztem a quad nem való az erdőbe. Csak a kijelölt és számokra fentartott terepre. Pont :-)
OFF Megvan még a bukógombád? Nekem egy sima feldőléskor nagyon jó szolgálatot tett és meg sem sérült :-)
Köszönöm suvlaj, akkor figyeld a tovább fejlesztett verziót:
Nem fogok ezzel újat mondani de a ZÖLD Terroristákat is nehéz szeretni, ugyan azt csináljátok kicsiben, mint a terroristák mikor csapágygolyó, stb megoldásokra veritek... Mindenki felemelt kézzel támogatta a dolgot, egyikőtök sem ellenezte, tehát közös álláspontotok a brutalitás.
Annyi jogotok van zöldnek, természetvédőnek hívni magatokat, mint egy elmeroggyant szadistának, aki azt mondja magáról, hogy ő állatvédő, mert ugyan belerúg egy kóbor kutyába ő is mint egy állatkínzó, de kb. 10%-al kisebbet…
Mellesleg zajterhelés: képzeljétek magatok elé a következő szitut, az első részét nem lesz nehéz elképzelni, a végét meg lassan írom, hogy ti is el tudjátok olvasni…
Tehát képzeljétek el, hogy védett állatok vagytok…
Békésen legelésztek az erdőben, a távolból még alig hallhatóan közeledik valami, őzek felfigyelnek rá, készen állnak, ha baj van futás…
Egyre erősödik a hang, az őz nem tudja mi az, nem tudja, hogy mennyire zavarja egy quad (szerintetek) de ki tudja miért nem fél tőle, nem rohan el, ha csak már közelebb vagyunk hozzá, mint ahogy akár gyalog is lehetne.
Ezzel a lendülettel a quados tovább halad, majd egyszer csak megérkezik a vadász, szép csendben, hogy ne számítsatok rá, felmászik a lesre és ott qksol, várja, hogy ott legeljetek a közelében. Amikor ott vagytok felemeli a puskáját és lő! Ha célba talál, ha nem, akkor is szadista! Hallottatok már vadászpuska lövést? Akkor ugye tudjátok, hogy mennyivel zavaróbb lehet a védett állatok ezreinek, mert biztosan több ezer állat rezzen össze egyetlen lövés hirtelen hangjától, mint egy quad fokozatosan erősödő, majd gyengülő hangjátol.
Persze, szükség van a vadászokra a vadállomány miatt, de miért nem lőnek hangtompítós fegyverekkel? Persze kár ennyire elkanyarodni a témától, a quadoknak valóban kicsi a talaj terhelése, de igaz, kanyarban azért majd mindegyik kapar a fix tengely miatt. (ez apróság)
Abban természetesen igazatok van, hogy a Szalajka-völgybe és egyéb védett területeken nincs helye a quadozásnak, főként akkor, ha már annyian lesznek, mint ti.
Egyébként szerintem a gyalogtúrásokat is ki kellene tiltani az erdőkből, és csak szakképzett túravezetőkkel engedném be őket, és persze nem ingyen, a hasznot természetvédelemre fordítanám. Az egész ügy miatt tegnap alig tudtam elaludni, rájöttem a megoldásra, az itteni szájtépés helyett fogjunk össze.
Tervem a következő:
Kössünk fegyverszünetet, lássátok be, hogy nem ránk haragudtok. Közösen szervezzünk egy GYALOGOS túrát a Szalajka – völgybe. Mi motoros cuccokban mennénk, bukósisakkal a kezünkbe, előre elkészített szórólapokkal a másik kézben megállítanánk a motorosokat (nekünk megállnának), quadosokat és a lelkükre beszélnénk, persze nem támadnánk le, hogy mi a f@szt kerestek itt, hanem elmagyaráznánk, hogy milyen hatásokkal van a környezetükre ha ott motoroznak. Higgyétek el, kár őket letámadni, akkor csak bunkó stílust várhattok tőlük és menekülést, baráti hangnemmel kell beszélni velük is, mint ahogy én is próbálok veletek.
Hasznos lenne egy ilyen túra, ne is tagadjátok, meg is ismerhetnénk egymást, igaz és 20 quados társamból csak 1-2-t ismerek, de egyúttal velük is ismerkednék.
Ami a lényeg, megmutathatnátok nekünk a természetet e ti szemszögetekből, és mutathatnátok olyan fajokat is(zöldeken kívül), amiket különösen zavar egy gépiesített járgány. Egy csapásra minden megoldódna, és persze lehet kifogásokat keresni, és folytatni a szélmalom – harcot, de abból már erősen látszana, hogy vért akartok, nem megoldást.
Véleményeket várom! Agyatlan quadosok és Zölt terrorosták szervezete jeligére
Én is elítélem a védett területen való quadozást, de nagyon szeretek quadozni :)
(ahol nem zavarok mást)
Értékelem hogy új taggal bővült a fórum, de az ezerszer (tévesen) leírt dolgokat nem kell 1001-edszer is leírni. A crossmotor pedig (ellentétben az ATV-kkel) zajos, szinte kizárólag a talajt rombolva tud gyorsítani és bazi hangos.
Aki ilyet vesz ATV helyett, az emberileg sem összekeverhető velünk - bár valóban sommásabb összemosni az egészet...