Keresés

Részletes keresés

MECSI Creative Commons License 2006.02.01 0 0 717

nem Brinnel

Rockwell C

 

 

a fogaskerék jóval keményebb mint a tengely. Az egyik kolega még mérés előtt azt mondta hogy szerinte "úgy van összesütve a fogaskerék meg a tengely"

Bevallom határozottan hogy fogalmam sincs hogy 1 darabból van-e vagy sem, de elég nagy központosítófurat van a végében, szvsz ekkora felesleges egy sima 30as tengelyhez (de lehet hogy tévedek)

 

mit teccik belőle megállapítani?

Előzmény: Mnagy (715)
MECSI Creative Commons License 2006.01.31 0 0 716
sajnos nem tudom de holnap lemérem (elvileg van mivel, Brinnel gép).
Előzmény: Mnagy (715)
Mnagy Creative Commons License 2006.01.31 0 0 715
Ezek a tengelyek nemtúl kemények, a fogak vannak keményítve.
Előzmény: MECSI (714)
MECSI Creative Commons License 2006.01.31 0 0 714

én sem :-)

de ez van, szegény ember vízzel főz. (tudod építkezés)

Előzmény: Törölt nick (713)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.31 0 0 713

Egyetlen ötletem van:

Új tengely,új fogaskerék.

Nemszivesen ülnék fel egy hegesztett tengelyű gépre.

Előzmény: MECSI (712)
MECSI Creative Commons License 2006.01.31 0 0 712
a fogaskerekek egyben vannak a tengellyel, és nagyon jó álapotban vannak. a tengelyt mindenképpen meg kel dolgozni esztergán, úgy néz ki hogy a két csapágy közt lesz összehegesztve az új és a régi tengelydarab (márha lehet hegeszteni). én spec mindenképpen szeretnék belenyomni egy acél rudat a közpébe, ezzel is javítva a szilárdságát.
Ha van ötlet jöhet, mindenre nyitott vagyok.
Előzmény: Törölt nick (710)
tbalazs20 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 711

Kössz a segítséget!

 Azt mondják hogy a pannoniának ilyesmi a mechanikája. Talán sikerül keresztezni

Előzmény: MECSI (709)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.30 0 0 710

Hát ahogy nézem ez a két tengely már áfamentes.

Lehet hogy csak a ház ép?

A fogaskerekek megmenthetőek?

Előzmény: MECSI (708)
MECSI Creative Commons License 2006.01.30 0 0 709
Szia Balázs
üdv itt, sajnos én csak azt tudnám ajánlani hogy nézz be a KTMtopicba, vagy keress meg egy menő szerelőt aki sokfajta bringát bütykölt már. ha nem nagyon értesz a témához akkor úgyis valakinek meg kell csinálni. Kb. lesz gépmunka is akkor meg esetedben jobb rábízni egy értő szakira, hogy oldja meg. Tudom ez a drágább megoldás de szakismeretek és gépek nélkül missün impassszibül.
Mindenesetre várj még hátha jelentkezik valaki. ha meglesz a megoldás mindenképpen számolj be róla hogy mit merre hogyan stb.
Előzmény: tbalazs20 (705)
MECSI Creative Commons License 2006.01.30 0 0 708

Közben leméregettem a szöghajtást, hogy tudjam mennyi az annyi. Rájöttem, hogy durva előélete lehetett szegénynek. Már a múltkor feltűnt hogy ferde a reteszhorony a tengelyen. Most hogy tiszta és száraz a tengely, észrevettem, hogy a reteszhorony csapágy felőli végén van egy repedés keresztirányban. Így már tudom mitől tört el a másik tengely.:-( Túl erős reteszt tehettek bele vagy soxor kapott a valagára és mikor már a horony nem bírt tovább nyúlni elrepedt a széle. Innét meg már egyenes út vezetett a tengelytöréshez :-(

megnéztem a törött tengelyt is. Gyönyörűen látszik, hogy először megindult a repedés a felület mentén és ahogy haladt körbe úgy mélyült (180°-nál már az áttmérő felénél volt a repedés mélysége), 1xcsak reccs.

Milyen anyagból lehet a tengely? hosszú (50-70cm) citromsárga szikrái vannak a köszörülésnél. ( állványos lassúfordulatú köszörű kb. 300mm es korongal)

Trike. Creative Commons License 2006.01.30 0 0 707

Mnagy ötlete kétlengőkarral is kivitelezhető, csak tükrözni kell,  mert a szöghajtás csapágyon kívül van így két lengőkar esetén tehermentes.

 

Az öntvényeket azért is szokták "öregíteni", mert drága a feszültségmentesítő eljárás kemencében, de az időjárás ingyen van (tél-nyár) csak kisé lassú. Amíg működött az 5 éves terv addig nem volt gond ezzel a technológiával, csak a mostani piaci viszonyok mellett nem sokan engedhetik meg maguknak, hogy a nyers öntvényt 4 év múlva munkálják meg :-)

Előzmény: MECSI (706)
MECSI Creative Commons License 2006.01.30 0 0 706

Féktárcsa méret:

azért nem akarok túl nagyot ha lehet mert felesleges súly, (mondom én aki 15kilós szöghajtást tesz hátra:-)) illetve túl harapós fék sem jó hátra, mert akkor nehezen adagolható és könnyű vele megtáncoltatni a bringát (ugye fékezéskor a súly előrebillen és könnyen megcsúszik a hátsó kerék. Előre viszont méretes kell.

 

ilyesmi módon képzeltem, annyi külömbséggel hogy a csapágy a szöghajtásé lenne, végülis ha ki lehetne egészíteni + csapággyal.

Kérdés kell-e oda még csapágy?

(azért vacilálok rajta mert ha ez a ház acélból lenne ránézésre is elbírna 1 tonnát statikusan tengelyen. de ez öntvény.) meg kéne ultrahangozni nem repedt-e?

Előzmény: Mnagy (704)
tbalazs20 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 705

Hali!

 

Van 1 KTM125GSem. Nem mai darab. 80as évjáratú.

Nem találok hozzá kuplunglamellát és hiányzik róla az egész rugós szerkezet ami rányonja. szerintetek milyen mociéval tudom helyettesíteni? (nem igazán lövök a témához..)

Mnagy Creative Commons License 2006.01.29 0 0 704

Pár napig nem volt netem:(( látom felgyorsultak az események. A hajtáshoz lenne egy gyors skiccem ötletnek tovább gondolásra.

 

111
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.29 0 0 703

Szerintem az erőkar miatt jók azok a fékek.

Minél messzebb viszed a tengelytől,annál jobb a fékhatás.

Érdemes jó nagy féktárcsát feltenni,mert nagylesz az erőkar.

Nem nézted a 7-es BMW ét?

Állitólag az a legjobb,mert hatalmas és nem hűtött:ergo könnyű felszerelni.

Előzmény: MECSI (702)
MECSI Creative Commons License 2006.01.28 0 0 702
így már értem :-) Nos a szitu az, hogy ha ki lenne fúrva akkor (átmérőtől függően) nem gyengülne számottevően csavarásra. nem számoltam utána de egy 25mm es tengelyre ez igaz lenne kb. olyan 8 - 10 mmes lyukig.
Ugyanez érvényes a hajlításra is egyedül a nyíró terhelésre gyengül jelentősen.
Persze most megint belegondolva ha 10mm es lyukat fúrnék bele akkor meg a hornyoknál gyengül el nagyon, úgyhogy benne álló tengely kizárva.
Az viszont megfordult a fejemben hogy áttffúrni miután a letört rész fel lett hegesztve, szabályozva és valami atom anyagot beleszúrni, hiszen teljes keresztmetszetében nincs mód a tengelyt meghegeszteni. (esetleg dörzshegesztéssel de ilyet még élőben nem láttam meg nem is hallottam hogy csinálnák mifelénk, csak filmen láttam)
Mindenesetre intő jel hogy az eredeti tengely eltört.
Ami a féket illeti azthiszem az audi hátsó kistárcsáját fogom rátenni.
tudtok valamit arról hogy a radiális fék mitől annyira jó? még csak képen láttam de regélnek arról, hogy mennyire hatékony, meg jó, meg kicsi erővel nagyobbat fékez, meg mittudomén. szóval érdekelne a miért.
Előzmény: Törölt nick (701)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.28 0 0 701

Hát úgygondoltam,ha átfúrod a tengelyt,az nem fog elgyöngülni?

Rosszul fogalmaztam?

Hát erről az öntvény öregedésről még nemhallottam,ettől még igaz lehet.

Azt tudom,hogy az NSU motorja ahol nemrozsdásodott el ott nagyon egészséges.

Még az edzés is benne van,mert üvegkeménységű.

Csak mágnesekről hallottam,hogy elöregszenek,és valamilyen szerkezeti változás miatt nemtartják meg a delejt.

De viszont láttam egy érdekes dolgot:a felni belső peremére volt felfogatva egy féktárcsa,az egész akkora volt mint a kerék átmérője,és ott fékezett.

Hát ott biztos nem melegedett túl a fék.Mondjuk egy 13 coll-os féktárcsa.

Nem semmi.

Előzmény: MECSI (700)
MECSI Creative Commons License 2006.01.28 0 0 700
mármint mi nem fog elgyengülni?

közben tovább gondolkodtam és arra jutottam hogy a féknyerget is valahova fel kell fogatni, de az öntvényre nem lehet, így mindenképpen keleni fog egy nyúlvány acélból a karra. Ha meg már lesz egy féknyeregnyúlvány, akkor esetleg meg lehetne keríteni a csapágyházat is, hogy a nyúlvány által is némileg tehermentesítve legyen az öntvény test. Kérdés lesz e elég hely a féktárcsának meg minden francnak?
Ebben a pilanatban jutott eszembe valami. Anno az autotuningon olvastam, hogy a vasöntvények 10-15 év után méginkább erősebbek mint újkorukban, beérnek (valami lassú szerkezetváltozáson mennek keresztül vagy mi) állítólag régebben szoktak eltenni motorblokkokat érni későbbi tuninghoz.
Ti tudtok erről valamit?
Előzmény: Törölt nick (699)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.28 0 0 699

Ne bonyolitsd túl a dolgokat.

Ha átfúrod a tengelyt,attól az még forog,tehát:kenni kell.

Zsirzógomb és társai előtérben.

És nemfog elgyengülni?

Előzmény: MECSI (698)
MECSI Creative Commons License 2006.01.28 0 0 698
a csapágyház (agy )egyben kihúzható a házból. a két csapágy az agy két feléről van beszúrva és bent ütköznek fel. a csapágy kisgyűrűje meg a fogaskeréknek támaszkodik ill. annak a valaminek (pl. lánckerék) ami az anyával van felfogatva. gondolom valami kontraanyás vagy más megoldással biztosították a lánckereket, hogy meglegyen a csapágyak játéka. Van még egy ékhorony a menetnél is, az kb. 45°al van eltolva a reteszhoronyhoz képest.
MECSI Creative Commons License 2006.01.28 0 0 697
kb. ilyen lehetett mikor az eredeti célt szolgálta, a méretek arányok nem pontosak de a lényeg látszik. az elképzelésemet meg valamikor megcsinálom, de most még várnék ötletekre (minél több annál jobb:-))
MECSI Creative Commons License 2006.01.27 0 0 696
szívemből beszélsz, sokkal vagányabb lenne 1karral.

ha két kar lenne valóban kéne csapágyazni. erre az esetre átt kéne fúrni a 25mm es tengelyt és belerakni egy csavart teljes hosszában. a 25mmes tengelyt mindenképpen hegeszteni kell mert nincs meg a vége. erre a végre ki kéne alakítani egy csapágyházat (a csavarnak).... inkább lerajzolom az könyebb:-)
nem ragaszkodom ehhez a megoldáshoz, csak egy alternatíva.
Előzmény: Törölt nick (695)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.27 0 0 695

Namost,ha van egy hosszú tengely amire felteszed a cuccokat,a túloldalon hogyan hozod össze a másik lengőkarral?

Ez a tengely ugyanis FOROG.

És a kétlengőkarosnál a túloldalt is csapágyazhatsz.És akkor még arről nem is beszéltünk,hogy egy forgó tengelyre hogyan raksz keréktengelyanyát?

Ésha kereket akarsz szerelni?

Bontod a szöghajtást?

Úgyhogy szerintem ez a kivitel csak félkarú hátsórészhez alkalmas.

Előzmény: MECSI (694)
MECSI Creative Commons License 2006.01.27 0 0 694
úgy fogom csinálni hogy mikor már a főelemek megvannak összeillesztgetem őket saccprekb. aztán meglátjuk merre mennyit lehet. A félkaros megoldástól picit félek mert ez egy mezőgazdgépbe szánt öntvény igaz 1cm vastag minimum de isten tudja milyen anyagból mennyire zárványos ill. mit kapott aktív élete során. ha tudnám kezelni a Catiát rászánnám az időt hogy megcsináljam a modelljét, a progi meg megjelenítené a várható feszültségeket meg szilárdságot.
Trike. Creative Commons License 2006.01.27 0 0 693
Jó a félkarú ötlet, csak látni (méretezni) kellene a csapágyazást, hogy ekkora erőkaron (300as guminál, ha a kerék síkjáig be tudod tolni a szöghajtást= 150mm!!) ekkora súly mit művel vele.
Előzmény: Törölt nick (691)
MECSI Creative Commons License 2006.01.26 0 0 692
mééég méééég méééég. lehet bréjnstorming , jöjjenek az ötletek csőstül, így kell ezt csinálni, így születnek a jó dolgok.
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.26 0 0 691

Másik ötlet:

Csináltatsz egy tengelyt,a törött helyére,de szép hosszú legyen,és akkor a tengelyre ráteszed a fék tárcsáját, meg utánna a kereket is.

És egy félkarú hátsó futóműved lesz.

A szöghajtáson láttam furatokat,ott lehetne a lengőkart rögziteni,és az egész hajtás meg fék-kerék komplexus szépen rugózna hátul.

Meg egy 300-as hátsógumit és haváááááááááááááááj.

Előzmény: MECSI (688)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.26 0 0 690

Ez jónak tűnik.

Megkéne nézni,edzve van-e a fogaskerék.

Ha derekasan megedzették,akkó felejthető.

 

Másik megoldás:új alkatrész vásárlása.

Előzmény: Trike. (689)
Trike. Creative Commons License 2006.01.26 0 0 689

Egy megoldás:

 

Törött darab kifúr, reteszhorony készít a furatba, furatnak megfelelő tengely (hosszú) készít reteszhoronnyal, kívül seeger gyűrű rápattint, beszerel.

 

 

 

Retesz cserél bordástengely-bordásfurat > nagyobb erőhatás tűrés

Előzmény: MECSI (688)
MECSI Creative Commons License 2006.01.26 0 0 688

annyira azért nem szar a helyzet (a villantó túlvilágítja a képet és ezért koszosabbnak látszik mint valójában). Tegnap valami szaponáttal elkezdtem lemosni és előjött a festék.

Javaslatokat kérek:

1.)- mivel az egyik tengely törött,és egy darabból van a fogaskerékkel hogyan legyen megtoldva?

a tenegelyen van menet és reteszhorony(ékhorony) ezzel a menettel ill hézagolással lehet a csapágyat beállítani. tengelyenként két kúpgörgös csapágy van. és a törés az egyik csapágy tövénél van.

 

2.)- hogy tegyem fel a szöghajtást a vázra?

3.)- hol legyen a hátsó fék hajtás felől, túloldalt(egyáltalán kétoldalas villás legyen a hátulja?) kardánra?

 

vannak elképzeléseim de nem akarom irányba terelni a hozzászólokat ezért inkább nem írom még le, hátha kapok jobb ötletet.

Előzmény: Törölt nick (687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!