De az utána következő műszakin? Mi köze ennek a biztonságos közlekedéshez?
Vizsgálják a féket, futóművet stb. Aztán hogy én hogyan tartom karban a belső berendezési tárgyakat, az már legyen az én problémám.
Nehezen tudok olyan lakókocsi ill. lakóautó tulajdonost, aki kockára teszi a családja életét egy - egy hibás villamos vagy gáz készülék üzemeltetésével. Vagy tévedek?
Kicsit visszakanyarodok az otthonomhoz: Kb. 16 éve van egy hidromasszázs kádunk. Akkoriban be lett építve egy FI relé az áramkörre. Azóta a kutya meg nem kérdezte tőlünk hogy felülvizsgálta-e valaki a rendszert.
Akkor ez most jó? Vagy ezt is le kéne műszakiztatni két évente?
A gáztűzhelyedet és a kazánodat vizsgáltatod két évente?
Kicsit kutakodtam a mentett cuccaim között és a következő leírást találtam. (Nem tudom ki írta, de megfontolandó)
Nem tudom aktuális-e még, de megköszönném ha valaki utánanézne és megosztaná velünk a szövegben említett rendeletet, amire hivatkozva fel lehetne homályosítani az illetékes vizsgabázist...
Biztos lesz akinek ez nem tetszik, de úgy őszintén: Ki csináltat otthon 2 évente gázbiztonsági és érintésvédelmi felülvizsgálatot?
Mennyivel másabb egy lakókocsi mint egy családi ház? Mi változhat rajt, ami indokolná a felülvizsgálatot a családi házhoz képest?
Íme a szöveg:
"Esetemben bejelentettem az egyik műszaki vizsgahelyen a lakóautómat a kétévente szokásos, szabvány műszakira. (Aki nem tudja, 2016 január 01.-től már számtalan helyen lehet műszakiztatni, nem csak a Közlekedés Felügyeletnél.) Szóval bejelentettem, és mindjárt fel is hívták a figyelmem, hogy lakóautónál kell érintésvédelmi és gáz tömítettségi vizsgálat. Én feltétel nélkül elhittem ezt és el is kezdtem keresni erre szakembereket.Kezdtem azokkal akiket a műszaki vizsga állomás ajánlott. Hát félelmetesen széles volt a paletta. Különösen "lehúzásban". Volt aki 10.000-et kért egy érintésvédelmi vizsgálatra, volt aki mérési pontokként 5.000-et. A lényeg, hogy 20 alatt egyik sem jött ki. Itt kezdtem "berágni" és elhatároztam, hogy utána járok a dolognak. Nem traktállak titeket a részeltekkel, de nem volt egyszerű a jogszabályi és a szokásjogi rendszerben eligazodni. A vége az lett, hogy állásfoglalást kértem a Közlekedési Felügyelettől.
A lényeg: 2016. január 01.-től nem kell lakóautóra érintésvédelmi és gáz tömítettségi vizsgálatot végeztetni műszaki vizsgához. A műszaki vizsga az autó műszaki állapotára terjed ki és ebbe nem tartoznak bele az elektromos és gáz rendszerek vizsgálata. A jogszabály ( KÖHÉM rendelet) egyértelműen meghatározza, hogy ezen vizsgálatokat csak olyan járműveken kell elvégeztetni amelyek ezen rendszerekkel üzemelnek menet közben. Tehát gáz tömítettségi vizsgálatot gázüzemű, érintésvédelmi vizsgálatot elektromos üzemű járműveknél. A lakóautóm dízel üzemű és igy egyik kategóriába sem esik bele. Menet közben nem üzemel elektromos ármaról (akkumulátoros meghajtással sem) és gázról sem, a meghajtása dízel üzem.
Ezen állásfoglalás tudatában felhívtam a műszaki állomást (ahova először bejelentkeztem) és elmondtam, hogy mit tudtam meg a Közlekedési Felügyelettől. Legnagyobb megdöbbenésemre azt a választ kaptam, hogy tudják ezt ők is, de azért kérték ezeket a vizsgálatokat, mert "így a biztos" másrészről meg "a vizsgálatot végzőknek is élni kell valamiből". Mondtam, hogy én ezt mind megértem, de azért nekem egy min. szinten legalább 30.000 plusz költséget jelentett volna. Válasz :" akinek lakóautóra telik manapság, az kibírja ezt a kis költséget". Ezt annyira "magyarosnak" találtam, hogy nem is kívántam ezzel a céggel tovább foglalkozni.
A "villám műszaki vizsga.hu" oldalon kerestem egy másik szakszervízt ahol műszakiztatnak is és lássatok csodát, a kötelező dokumentumokon kívül semmilyen plusz iratot, dokumentumot, vizsgálatot nem kértek és 16.000 Ft.-ért le is vizsgáztatták a lakót. (ez is olcsóbb lett január 01.-től)
Csak azért írtam le az esetet, hogy ahogy a szlogenben is van: "ne hagyjátok magatokat átverni, megkárosítani" még ha bírtatok is venni egy lakóautót és amúgy "elbírnátok a plusz költséget" :-))))."
A gáz még hagyján, de az érintésvédelem... Azért kell mert valami idióta, túlbuzgó kitalálta. Kéne érintésvédelmi jegyzőkönyv a sátorozók villanyrezsójára, hűtőjére is, ennyi erővel.
Amúgy Én azt sem látom világosan, hogy a műszaki vizsgához miért kell "gáztömörségi" és "érintésvédelmi" bizonyítvány! -------jó legyen egy ellenőrzési kötelezettség ---------!
De hogy ez miatt ne lehessen leműszakiztatni a lakót!
Ráadásul, hogy ezek a papírok kötelezően hozzá tartozzanak a gépjármű iratokhoz!
Ki az aki gázt használ menet közben, vagy 220-ra csatlakozva vontatja a lakót?......!!!!!!!!!!
Azt, hogy a kempinghelyek kérhetnék azt még csak megértem!
Mi ha letelepültünk akkor szerelem össze a kemping gázfőzőt az elősátorban, ki a fene ellenőrzi, hogy hogyan!
A FI relé meg minden lakó kötelező szereléke! ( sajnos a kempingekben nem mindenhol van...)
Ezt le sem kellett volna írnod ! Mert valami okos megtalálja ! Ki a rákot érdekel , elfogadták ? Elfogadták ! Tök hülyék hozzá ! Nem mellesleg a gázt sokan sohasem használjuk , nem főzni , de még a hűtő is csak kipróbálási folyamaton nyelt gázt ! De ez van , kötelező , és semmi más mint pénzlehúzás a lényege !
Na ez lenne a korrekt gázos vizsgálat. Így csinálják tőlünk nyugatabbra is. A többi továbbra is csak parasztvakítás és ablakon kidobott pénz, olyasmiért, ami legjobb esetben is csak hamis biztonságérzetet ad a tulajdonosnak.
Nem tudom miért kell ezt ennyire bonyolítani. Én a vizsgára szerkesztettem egy nyilatkozatot az elektromos átvizsgálásról, aztán a Google-ből kimásoltam az MSZ érintésvédelmi szabvány számokat, és egy villanyszerelő kisiparos haverom meg aláírta, lepecsételte. A gázt hasonéóan egy víz-gáz szerelő iparos. Két helyen is voltam vizsgáztatni, mindkettő szó nélkül elfogadta, pedig NKH kirendeltségek voltak. Ja , és mivel ismerősök, még pénzt sem kértek érte, kizárólag annyit kértek hogy fogalmazzam meg, nyomtassam ki, utálják a papírmunkát.......
Nekem a Qek Aeromban nincs is gáz mert kiszereltem ,az Autóklubban mégis kérték . Nem is vizsgáztatták le , hát elvittem máshová , ott első alkalommal (3 éve ) semmit nem kértek ,de tavaly már kellett az érintésvédelmi bizonyítvány. ( remélem jövőre nem kérik a gáztömörségit ,
Amúgy meg egy hatalmas vicc a "gázbiztonsági vizsgálat... Volt szerencsém bruttó tízezerért a megtiszteltetésben.
Gyakorlatilag összevadászták a gázzal működő készülékeket, és egy leltár készült. (Milyen tipusú a gázfőzőlap??? Gondolom, olyan, mint a hűtő (elektrolux) nem hiszem, hogy Géza bácsi szögelte össze a sufniban... stb) A legfőbb gond a palack után, a gázreduktornál keletkezett, nem igazán sikerült kitalálni a gyártóját. ÉS ENNYI.
Az, hogy működik- e, van- e gáz a palackban, az miért acél, és miért nem magyar, cső van- e a gázpalack és a hűtő között, - no ez a kutyát nem érdekelte.
Hát, megadhatom, de akkor ez egy költséges vizsga lenne. Ahogy Pipa is írta a "Váradi caraván" közelebb van!
Amúgy én is először Magyarszékre vittem,aztán a neten rákerestem, " lakókocsi műszaki vizsga Pécs", és kidobott egy egy tőlem két utcányira lévő autószervízt! Akár "mówerrel" is át tudnám vinni! Kb 300 méter!!!!!!
Minek a villanyszerelőnek érintésvédelmi vizsga -talán ráz , vagy feltöltődött?
Látom a lakódba a kujbisevi erőmű van beépítve ,mert gázkazán szerelőt kell keresni . Talán interballisztikus pályára akarsz kerülni a bódéddal ?
Különben is miért ad fals információt egy cc 150km -re lakó lakókocsis , lehet könyebb helyben megoldani a vizsgát. Fogadatlan prókátornak kutyaszőr ( "a"-val )a fizetése !