Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Nem impulzus üzemmódban vagy a Base Amps, vagy a Pulse Amps gombbal tudod a sima DC hegesztőáramot szabályozni. Hogy melyikkel, azt így kívülről nem tudom megmondani, mert elég szokatlan a jelölésük, mintha csak impulzus módban hegesztene vele mindig az ember.
Pulse üzemmódban a csúcsáram és a bázisáram között variálja az áramot a gép. Csúcsáramon hegeszt, bázisáramon csak fentartja az ívet. Hogy milyen szaporán váltogat a kettő között, azt a frekvenciával tudod beállítani és azt hogy egy impulzuson belül mennyi időt tölt bázis,- ill. csúcsáramon, ezt az impulzus kitöltéssel lehet állítani. Százalékos érték. Itt az "1" a 100%.
Rá van írva a gombokra, kapcsolókra, hogy mi micsoda:
Kapcsolók:
TIG / Stick: AWI / MMA üzemmód
4T / 2T: AWI pisztolyvezérlés
DC / Pulse: Hagyományos egyenáramú hegesztés / Impulzus üzemmód
5 sec / 10 sec: Gáz utánfúvás értéke (mp) szerintem az előfúvás az fix. Nagy luxus lenne 10 mp-es előfúvás, hacsak nem 10 méteres munkakábelt használsz.
Nem igazán értem, hogy milyen kábeltartót kellene jobban átgondolnom. Nincs is rajta kábeltartó :-)
Át van ez gondolva alaposan, nem lefelejtettem, csak annyira kínálta magát a palack, hogy úgy döntöttem, majd a nyakára tekerem. Így nem képződik egy újabb akadály, nem akadok, rúgok bele úton-útfélen a garázsban járván, nem lesz szélesebb a szerkezet. Továbbá elég merev az SR26-os awi kábelem, ezt nem nagyon lehet akármilyen kis fülekre tekergetni, olyan bumszli karókat meg nem hegesztek rá, ha hatan bíztatnak, akkor sem :-)
A gép azért nincs lejjebb, mert nem szeretném guggolva állítgatni, ne legyen túl közel a poros koszos garázspadlóhoz, és a digitális kijelzőnek is van egy dőlési szöge, ami egy adott magasságban látható jól. Pont ez az a magasság. Továbbá az én gépem csak tizenegynéhány kiló, nem emeli meg a súlypontot, meg a palack súlya úgyis mindent visz. Éppen jól megsaccoltam a súlypontot, nem kell nagyon nekigyűrkőzni, hogy hátrabillentsem a hátsó nagy kerekekre és tartani is könnyű ebben a pozícióban.
A gép alatti polcon azért nincs hátul korlát, mert ha döntve tologatom, akkor felém bukik, hátra egyrészről a gravitáció miatt és a palack miatt sem tudna leesni. A palack elzárja az útját.
Csíptem ennek a srácnak a videóit, amikor még a lepukkant pajtában hegesztett. Még mindig fel vagyok iratkozva, de már nem nagyon lesem a videóit csak, ha MIG-ről van szó.
Akkor mar a pedaltartonak a palack feloli oldalan os csinalj egy oldalfalaz mint a masik 3 oldalon..... en lejjebb raknam a gepet es kabeltartot egy kicsit jobban atgondolnam. De az en gepem 30 kilo... es csak kikacoskodok:)
Bocs átsiklottam a dolog felett. Típusjelzés nincs rajta, holott új volt és van rajta adattábla is, de keresztneve neve az nincs neki, csak annyi, hogy Hyundai. De az utolsó csavarig megegyezik a Metabo, vagy az Electra Beckum HC 260-assal. Úgy emlékszem 100-at fizettem érte a Vaterán.
Ugyanez, csak Hyundai jelmezben, egyfázisú 2200W-os motorral:
Az öntvény fúrógépasztal hegesztéssel kapcsolatos kérdésedre;Sajnos nem tudom a márkát típust, de ezer éve kaptam pár szál 4szög keresztmetszetű úgy 30cm- es pálcákat.Awihoz való és 1 öntvény törött talpu minisatun ki is próbáltam... gyönyörűen működik de kemény és homogén lett a varrat.Jó a ráérzésed mert működik az awis megoldás is.Elektródával a Castolin XHD 6868 amivel a szervizember meg hegesztette a caterpillar dózer öntvény motor blokkját. Amióta láttam a szovjet katonát oltott mészbe mártott kerítésdróttal hegeszteni azóta kevés dolgon csodálkozom.Itthon roszdamentes awizáshoz használtam már 1mm- es fogyós huzalt is, és levert lecsiszolt 2mm- es elektródát.
Ez a hely hiány ahogy látom sokunknak okoz gondot, főleg ha nyüzsi van.Az argon palack nálam is lukas tett, úgy 4- 5 éve vettem a korgon palack mellé fogyóssal aluzni. olyan ritkán kellett hogy alig fogyott belőle, mostanság az új awi gép pár hét tanulással szinte megette.
Ne viccelj már, hogyne dolgozna, ezzel készült, magának hegesztette :-)
De mivel csak tegnap este szereltem fel, a palackom szinte kiürült, a garázsban 3-4 fok van, most egy darabig nincs hegesztés. Meg ahol lakik, abban a sarokban, most pont úgy áll, hogy nagyon közel a hátsó ajtó, ezen keresztül folyik a nagy jövés-menés és a böszme nagy dinse csatlakozók benyúlnak egy kicsit a vonulási útvonalba. Amíg nem találok neki valami jobb helyet, addig nem rakom rá a munkakábeleket állandóra.
Nagyon csinos lett! Sok időd rá mehetett. A haverok az új endúrókat elszokták engedni, tud e egyedül is járni :-) meg lett az első karc és nem volt rettegés a bokrok közt. Ezzel azt akartam kérdezni, mivel nincs rajta munkakábel dolgozni is fog, vagy dísz lessz, :-))
Nagyon masszívan oda van rögzítve. Simán dönthetem akár vízszintesbe is, meg sem moccan.
Köszönöm mindenkinek a méltatást, de tényleg nem azért mutattam, hogy fényezzem magam :-) Csupán ha valaki ilyenen gondolkozik, akkor meríthessen belőle ötleteket. Sokszor több idő kitalálni, mint megvalósítani.
Pedig az előzőt egyszerűbb volt megcsinálni. Ennél valóban az volt a cél, hogy egy egyszerű és költséghatékony szerkezet legyen. De ez a hajlított cső és a sok cső-zártszelvény csomópont (néhol szögben) feladta rendesen a leckét. Meg a palacktartó és a futómű is összetettebb lett, mint ahogy képzeltem. Egy szerencsém volt, hogy már lényegesen jobban hegesztek, mint amikor az előzőt csináltam, meg azóta működik már a fémvágó szalagfűrészem is, így nem bénáztam annyit, gyorsabban haladtam. De azért a standard hibámba ismételten belefutottam. Egy nagyon kicsit elhúzódott a csőváz a géptartó polc hegesztésekor. Pedig tudom, hogy rövid varratokkal, kisebb hőbevitellel (pl. impulzus) elkerülhettem volna. De úgy gondoltam, hogy az a kis varrat még belefér, nem állok le, nem hagyom lehűlni. Kellett volna.
Biztos voltam benne hogy megoldod valahogy :-) Pedál és társai után nem gondoltam volna hogy feladod a rejtett rögzítést, és nem is :-)))
Ja, ahogy Pete Weld mondja, az ebben a szép, hogy elsőre nem olyan ütős (na meg megszokjuk időközben tőled a ful extra megoldásokat, amit egyre nehezebb lesz felülmúlni XD) ez viszont olyan egyszerű, (első látásra) hogy csak később esnek le a praktikus megoldások. Ezen a szépen megtervezett hajlítás, a szép illesztések, meg a praktikum azok amiktől brutál. A BLM kocsi meg tényleg nagyon mutatós volt pirosban :-)
Pedig ez sokkal praktikusabb és nekem jobban is tetszik:-)
Én nagyon helyszűkében vagyok, ennek alig több mint a fele a helyszükséglete, fél kézzel forgathatom a tengelye körül, baromi könnyen manőverezhető, a nagy 200-as kerék miatt az egyenetlen garázspadlón is sokkal könnyebben mozgatható. A másikkal szabályos "Y" fordulókkal kellett manőverezni. Szerintem nem véletlen, hogy a profi gyári hegesztőkocsik, mint a Miller, Kemppi, Cebora is mind ezt a stílust, formát gyártják. Egyszerűen sokkal praktikusabb.
Még tervezés alatt van egy kihajtható pisztolytartó és valszeg lesz egy kis szortiment fiók a géptartó polc alatt.