A 147-es orosházi oldalán 3-4 naponta van MD-s menet, amikor be kell cserélni a 135-ös szerelvényeit. A kijelölt vonatpár a 37448/37449. A traficc által vitatott 37457 sz. vonat utasforgalmáról: Oh és Gd között 6-8 fő, Gd-től Sn-ig növekedik az utasszám 25-30 főre. (délutános boltosok, kórházi dolgozó, gyakorlatos diákok). Kivétel: nyár, akkor Oh-ról fullosan (90-200%, "még a wc-ben is állnak 3-an") indul a szóló Bz, az tart Gyopárosfürdőig, onnan a szokásos.
Itt a kedvencem azok a kollégák, akik nem jelentik be, hogy 30-40 fős diákcsoporttal utaznak, aztán persze a vasút a bunkó, hogy miért csak egy motorkocsi van.
A mellékvonalasdi felszámolósdihoz egy ártatlan kérdés: nem lehetne megcsinálni mondjuk MEFI-re a vonalakat, vagy nagy részüket? Mondjuk a 11-esen be lehetne csukni így Eplény és esetleg Zirc állomást, rugós váltókkal meg lehetne ldani a kereszteket meg a menetrendet is. Vajon működne? Ha nem, miért nem?
Orosházán volt egy Bzmot + Bzx összeállítású szerelvény (dög), amit Szentesre kellett eljuttatni. Ezt a Szentesről Orosházára, majd vissza vonattal akarták megcsinálni. Valószínűleg Bz-hiány volt, mert egy Bz-motorkocsival meg lehetett volna oldani az ügyet. Szentes MD-t küldött, rákapcsolták a Bz-t és mehett a menet Szentesre. Szerettem volna mindig is egy Orosháza-Szentes minden állomáson és megállóhelyen MD-s fotót, csak hát a Nap rosszul állt, így csak a két állomáson tartottam fotómegállást. Meg hát felkészületlenül is ért a dolog, mert én Békéscsabán akartam szétnézni, 7720 - Oh - útmegszakítás - 7712. Aztán az MD Szentes felé csábított.
Jól látom, hogy ez egy négyrészes MD + 2 kétrészes Bz összeállitás ?
Az ugye 56+(2x80) = 216 ülőhely az Md szerelvényen és 50+40 ülőhely, = 90, mindösszesen 306 ülőhely egy délelőtt 10,05-or Orosházáról Szentesre induló személyvonaton, ahol ilyenkor még a szóló Bz is sok.
Remélem, hogy az Md szerelvény csak Szentesre tartott valamilyen műszaki ok miatt és ha már úgyis arra ment, öszekapcsolták az éppen induló személyvonattal.
Valamikor/77-79/, dolgoztam UVATERV autópálya tervezőkkel. Tőlük tudom, hogy mindig az út van fölül. Ha jól emléxem azért, mert a vasuti hidnak sokkal nagyobb teherbirásunak kell lennie? Vagy az alapozása igényesebb. A lényeg, hogy igy az olcsóbb! Mármint, hogy a közút van fenn.
>Nem lett volna SOKKAL olcsóbb a vasútvonalat lesüllyeszteni akár komolyabb (mondjuk 30 ezrelékes, Bz-nek rövidtávon nem gond) lejtökkel, és felette elvinni vízszintben az autópályát? Nem vagyok egy hídépítő típus, de kicsit logikázva: Autópálya híd így is kell, úgy is kell, ha úgy vízszintes is, és ugyanolyan hosszú (a vágányszélesség + egy kicsi). Így az autópálya híd előtt-után töltés, ami sok föld. De a vasúti pálya sokkal kisebb meredekséget visel el, és bár a földmunka keskenyebb, de hosszabb. A híd felé meg vagy támfal kell, vagy nagyon széles (a talaj minőségétől függően olyan 45 fokos rézsűjű) árok. Ami havas télen komoly gondokat vet fel.
Nem lett volna SOKKAL olcsóbb a vasútvonalat lesüllyeszteni akár komolyabb (mondjuk 30 ezrelékes, Bz-nek rövidtávon nem gond) lejtökkel, és felette elvinni vízszintben az autópályát? Ha meg komolyabb tehervonat tévedne arra (.....), majd viszik komolyabb mozdonnyal. De még egy egyvágányú vasúti felüljáró is olcsóbb lett volna.
Mezőcsátot meghagyni, és ezért felüljárókat épiteni a legnagyobb baromság volt.
Viszont az az érvelés, hogy "ha már megvan, maradjon, meg nullszaldó, meg stb." szerintem is helytelen. Ha büdös felvágottat veszel a közértben, és erre csak otthon jössz rá, akkor nekiállsz enni és enni, csak azért, mert "ha már megvettem és kifizettem..."? (Akik ismernek személyesen, most jogosan mondhatnák, hogy pont én beszélek...:-))
Mire megszűnik az a vonal, az igért új buszok igencsak régiek lennének már! Amikor majd tényleg megszüntetik, mézesmadzagként igérnek "új" buszokat, ami sztem széthajtott, felújított, átfestett ex-Volánbusz lesz.
traficc:Tudtommal új buszokat akkor kaptatok volna ha nuku vonat.
Igy, hogy maradt a vonat, nuku let az új busz.
Bocs, pongyolán fogalmaztam.
Tehát, ha akkor megszűnik a vonal, kaptak volna új buszokat is, de ez nem lett így, a vonal megmaradt, de a vonal jelen állás szerint megszűnik (majd), így az eredmény, hogy sem új busz nem lett, de a vonal sem lesz...
Az elsőkezes infót, valóban autentikus személy adta, s gondolom borsodi lévén azt is könnyen kitalálod, hogy ki.
Sajnos sok kistérséget meg és behülyitenek az ilyen alkalmi per politikusok, kikkre két év múlva már a kutya sem emlékszik, de ártó kezük eredményét az egész kistérség szivja még hosszú ideig.
Egy kis kiegészités az általad irtakhoz :
Tudtommal új buszokat akkor kaptatok volna ha nuku vonat.
Igy, hogy maradt a vonat, nuku let az új busz.
Utánna kell néznem, de azt hiszem tudom fejből hová került az a kettő Mercedes O 345 tipusú busz mely eredetileg Mezőcsátra került volna ha a vasút megszűnik.
Amúgy én "elfogadnék" egy olyan koncepciót a mellékvonalakra, hogy a Volánt bíznám meg a járatok átvételére.
A buszokra az átmeneti (pld.:5-10-15 év) a MÁV álltal kiadott bérletek elfogadásra kerüljenek, valamint a nem helyi viszonylatban utazók MÁV jegyének elfogadása ezen buszokon.
Pld.: Bp-Mezőcsát MÁV jegy elfogadása a Nyékládháza-Mezőcsát közötti Volán járaton, de a csak Nyékládházáról induló utas Mezőcsátig a normál Volán jegyet váltsa meg.
Valamint még a megszünt vonatokkal azonos időpontokban induló Volán buszok jobb csatlakozást biztosítsanak a MÁV felé.
Pld.: A Mezőcsát-Miskolc buszoknál ezen járatoknak nem a Búza téren lenne a végállomásuk, hanem tovább mennének a Tiszai pu.-ig.
Valamint a MÁV-nál létező de a Volánnál nem létező kedvezmények elfogadása (pld.:33%-os).
Én szerintem ezek teljesítésével kevesebb problémákkal lehetne ezen mellékvonalak bezárását megoldani.
De amúgy a komlói kisegitó buszos vonatok is egy jó megoldás, így egy-egy irányban "üresen" közlekedő de a másik irányban telített vonatokat lehetne kiváltani, a vonatfordulók átszervezésével, de szerintem felesleges a Volán mellé még egy MÁVAUT céget kialakítani, csak a tarifák közös elfogadását kéne kezdeményezni.
Akkor holnap Abaligeten majd ne felejts el integetni, majd lassítunk egy kicsit!:-))
8002 mostanában folyton rendes, ez ügyben vizsgálatot rendelt el a SzÜ.:-)
Örülök, ezen hozzászólásodhoz, mert amiket leírtál szórul szóra így történt, és ezen akkori történés még a mai napig felháborít, mert pár soha vonaton nem utazott "vállalkozó" (birkapásztór valójában FKGP-s) volt ott az egyik főkolompos.
De ami a feháborít a dologban, hogy az akkor beigért pénzt (új buszok...stb) sem kapták meg Mezőcsáton, de már vonat sem lesz, tehát pár barom főkolompos miatt megint a helyi kisemberek szívnak.
Teljesen nem leszek megkeverve, mert holnap kihagyom a helyi buszos tömegközlekedést :-)))). Pécsbánya-Rendezőre "S-Bahn", ha a 8002 valami extrát késik, akkor taxi. Lassan már hazajárok Pécsre, másfél-két hét múlva Barcs lesz terítéken, akkor a pécsi MÁV-szálló vendégszeretetét fogom élvezni :-))).
vasárnap többek között ápolónői szépségverseny.:-)
A pécsi vonatok személyzetét "elemezve" vasutashölgyek szépségversenyét is lehetne tartani :-)))
Mielőtt teljesen megkeveritek _nyunyukát, holnap egész nap az eredeti útvonalon fognak közlekedni.:-) Szombaton 12-20 óra között, vasárnap 12-20 óra között lesz ideiglenes forgalomkorlátozás a Pécsi Napok miatt. Szombaton veteránautó találkozó, vasárnap többek között ápolónői szépségverseny.:-)
Köszi az infot! Nem sokáig jártak akkor eredeti útvonalon, 3:45 körül már le volt zárva a Széchenyi tér, este Republic koncert :) Aztán 26-ig Pécsi Napok, ki tudja, mikor járnak rendes útvonalon...
A 151-esen minimális utasforgalom van. Kszm-Tass és Solt között éppen, hogy meghaladja a 100 fő/napot, a pataji oldalban ez alatt van. És ez csak a számlálási adat, a valóság ennek fele, harmada. A 150-esen ezt alig-alig lehetne megérezni. A közvetlen pesti buszokkal vasút ezen a szakaszon nem tud versenyezni, mint ahogy a kalocsai vonalon sem.
vonat+bus együttműködés: nincs értelme azon vitázni, hogy akkor most volán vagy MÁV busz: egy regionális közlekedési társaság tudja ezt ellátni, megrendelés alapján. Ha a megrendelő buszt kér, busz megy, ha vonatot, akkor meg a vonat, még ha szóló Bz is. A megrendelő fizet.
Utasszámlálás: a 2004. tavaszi zasszámlálási adatokat vették figyelembe. Ezekből jött össze a sajtóban is kommunikált vonatszám-csökkentés. Ahol egy vonat sem éri el a kívánt szintet, ott napi 3 pár lesz engedélyezve, úgy tudom.
szerelvénymenet éppen nem lesz több, tehát egy kihaszált vonat kihasználatlan párja (pl. az elővárosi forgalomban vagy regi forgalomban) megmarad.
Erről a vonalról - akkor - hála az akkori Közlekedési miniszternek ( ki régebbi ismerősöm, mintsem a politikában valaha feltűnt volna) egykezes és elsőkezes információim vannak.:
- Azt Ő maga is tudta, hogy értelmetlen dolog a felüljárókat megépiteni.
- Azt is tudta, hogy a 88-as kapcsán naaagy sajtónyilvánosságot kapó, "mezőcsáti vállalkozók testülete" ( valószinűleg nincs is ilyen bejegyezve) pont a jobb oldal kedvenc napilapjában támadta a jobboldali minisztert és általában a jobb oldali, de PESTI döntéshozókat, mint az elnyomott vidék hangja.
- A megye a mezőcsátiak melé állt, holott mind a megye, mind a mezőcsátiak, mind a pestiek tudták, ismétlem : TUDTÁK !!, hogy hazugságok jellenek meg a nép hangja szájából.........ott utazó tömegek, a válalkozók vasúton feladott száz meg ezer tonái.
- Belpolitikai oka volt annak, hogy a kormány nevében a szűkitet kormány, a gazdasági kabinet ( ilyen szintre jutott az ügy) úgy döntött, hogy a szavazat megtartó képesség fontosabb mint a ráköltött kb. 8-9milliárd forint.
- Legközelebb ha viszem az akkori első, mondom első embert akkor rákérdezek, de mivel abban a szűk körű tanácsban-kabinetben benn ülő kettő ember is hasonléképpen mesélte el, ezért hiszem, hogy igy volt.
- Jó lenne ismerni a kabinet ülés jkv-ét, ( nem készült akkoriban ilyen) mert a mesélők szerint elhangzottak az alábbiak is :
...............semi értelme de csináljuk meg..................
...............akik most árúfeladást igérnek, azonnal elfoedulnak a vasúttól, mihelyst megmarad.................
Emlékeztetném az urakat, hogy akkoriban a jobboldali sajtó heti többszáz tonás, naponta 5-10 vagon TEHER árú feladását hazudta, il. azt, hogy ha ezt a helyi vállalkozók ezentúl nem Mezőcsáton adhatják fel vasútra, hanem csak Hejőkeresztúron vagy Nyékládházán akkor tönkre mennek, csődbe junak, és a környékben azonnal elbocsátanak sok száz munkavállalót.
Az már OFF topic, hogy ebben az ügyben jobb oldali kontra jobb oldali vita folyt, ez inkább csak sznesiti a hazai belpolitika palettáját, mig a másik oldal vagy pasziv maradt, vagy másodközlőként átvette és bemutatta az ott folyó vita cikeit.
magány véleményem :
A 88-as esete nemmás mint Ipolytarnóc kető :
Amikor szóba került, a Bgyarmat-Ipolytarnóc vonal felszmolása, akkor zöld+vasútbarát+akárki szervezésében három különvönat ment megfelelő sajtó kisérettel, három vasárnapon át BUDAPESTRŐL, tiltakozni az Ipolytarnóciak helyett.
Addig járt a szóló Bz 10-20 fővel, akkor 3 ill. 4 kocsis Bz vitte, különvonatként a tiltakozókat, s azóta jár a szóló Bz 10-20 fővel.
Itt is ugyanez a helyzet.
Addig se volt számottevő forgalom arra , se személy se teher, most se lesz.
Ez utóbbival ebben a topicban ugyan vigyázni kell, mert it talán a heti négy vagon már számottevőnek minősül, és a naponta 6 vonatra felszálló 70 fő is komoly utasáramlás jelzőt vivott ki sokszor.