Rádugod, vagy rádugatod egy szervízszámítóépre, és ott máris megláod, hogy LongLife üzemmódú-e. De szerintem még az alvázszám/motorszám alapján is megmondják neked a PoHu szervizeiben.
Nos nekem 99-07 évjáratú a vas!viszonz honnan tudom meg hogy longlife vagy nem? szervizkönyv nincsen olajat nem eszik!sajna későn jött a válasz már vettem 5w40 es magnatec castrol-t remélem jó lessz mert az ára az elég borsos volt (3700/L)!!olvastam róla hogy ebbe a motorba 6.5 L megy bele! háttt hazugság 5.7 L és a maximum fölött volt és le is kellett engednem belőle!szóval egy 5.5 L megy bele!
Igazad lehet, 2.5 V6 TDI nagy valószínűséggel nem longlife...
Én nem tapasztaltam olajfogyást, bár hozzáteszem, hogy annakidején az A4 1.9 PDTDI (132LE) autómon sem. Talán azért van, mert nem tapostam ki a lelkét soha egyetlen autómnak sem.
De az átalad ajánlott olajat kipróbálom a köv. olajcserénél. :)
Nem tudom hogy a 2,5 tdi-nél volt-e long life egyáltalán, én először egy 2000-es modell a8-on láttam ilyet, attól még nem árthat ez az olaj, én is ezt használom benzinesbe, szerintem nem volt még 98 körül longlife akkor még minden kocsin 15e km-es szervízperiódus volt. Lehet hogy tévedek vagy fiatalabb a fórumtárs autója.
Én egyébként Longlife 3-as olajat tennék dieselbe ami 5w30as legalábbis azokba amik eszik az olajat pl2.0tdi
Én kizárólag ilyet használok (2005-ös A6 3.0 V6 TDI):
Castrol SLX LONGLIFE II (0W-30) (Második generációs, teljesen szintetikus üzemanyagtakarékos motorolaj, amely egyben teljesíti a benzin- és dízelmotorok (szivattyú-fúvókás dízelmotorok is) hosszú szervizperiódusokkal kapcsolatos követelményeit. Audi TT, S3 és RS4 180 LE-nél nagyobb teljesítményű modellek kivételével valamennyi aktivált LongLife rendszerrel rendelkező VW/Audi gépkocsiban alkalmazható. VW 503.00/506.00/506.01)
Az én szervízperiódusom kijelzés szerinti, de kb 30.000 km-es. Meg kell nézned, hogy longlife szervízperiódusra van-e beállítva a vasad. Ha igen, akkor 30ezrenként, egyébként 15ezrenként esedékes az olajcsere.
Ezek a szenzorok csak akkor jók ha van gyári rendszer a kocsidban.
A6/A4 2004-től autókhoz jó
Egy vezérlőegységgel kommunikál de vannak még antennák is elhelyezve itt-ott az autóban, meg ugye megjelennek a kijelzőn az értékek.
Tehát csak a gyári rendszerrel működik együtt és 40e Ft-ot szeretnék érte de lehet beszélgetni az árról, mert nekem nem kell tévedésből vettem 4F0907275 a cikkszáma , már megvettem a másikat ami jó A8-hoz az meg 4D0907275 nekem a téli felnieimre kell, azt hittem az az egy betü nem számít ugyanúgy néz ki és mégsem jó a8-hoz (azóta már kiokosodtam) a márkaszervízben kérdeztem ott 120e Ft a 4db
Én a helyedben körülnéznék a kintről hozó kisebb boltok között esetleg bontott újszerű is lehet valakinél. Egyébként még régi A8-ra is létezik gyári vasfelni. Ezt a márkaszervíz bandát el lehet kerülni messziről.
A márkaszervizek hozzáálása a dolgokhoz csapnivaló a szakértelem majdnem 0 sajnos, és az árak az egeket verdesik pl az mmi rendszer hibakeresés 15e/óradíjjal működik és 5 óra után nem tudták mi a baja, az ismerős lakatos román állampolgár lakatos alkalmazottja azonnal rávágta hogy mi a baja a kocsinak, mondta hogy erősítő szar, otthon kipróbáltam és tényleg, miért nem mentem egyből hozzájuk, egy csomó pénzt és időt megspórolhattam volna. Ma megkértem a méltányosságot az erősítőre és nem sok jóval kecsegtettek mert a pohu dönt az ügyben ki sem küldik a kérelmet ingolstadtba és mivel nem magyarországi a szekér ezért eleve halott ügy majd pár nap múlva meglátjuk mi lesz.
16-osnál nagyobb lemezfelni ritka nem nagyon láttam még én sem audihoz,de ez a súly dolog egy baromság a lemezfelnik erősek nekünk az egyik lincoln navigatoron 17-es vas felni van króm dísszel és 2700 kg az autó.
Én télinek replika felnit vettem 18-as méretben (a nyári 20-as) és legalább olcsó volt 30/db, az igaz hogy telente legalább egy felnit ki kell dobni de legalább nem kell javíttani, ahhoz képest egész szépen fut vele a kocsi csak a komolyabb gödrökben hajlamos elgörbülni.
Míért nem veszel rá 16-ost télire? abból biztosan van lemezfelni a8-on is szoktam látni.
Csak amit vettem a téli felnikhez szenzorokat abból 2 nem jó ezért rendeltem és elnéztem a cikkszámot, a pohu-nál meg 120e a 4 db szenzor.
Ez a szenzor mindenképp hasznos dolog mert egyszer kaptam egy defektet a téli kerekekkel és olyan szépen futott még így is a kocsi hogy csak 2 km után vettem észre, a nyárival egy gödör után meg azonnal jelezte a defektet (amilyen ócskák voltak tavasszal az utak féltem kimenni a 20-as kerékkel és akárhogy vigyáztam 1 gumi így is a kukában végezte)
Az a6-os audi egy seat-al (nem tudom milyen fajtával, nem ismerem a mostani autókat, én inkább veteránozok) karambolozott. Annak az első sárvédője ment tropára. Az a6-osnak kiszakadt a hátsó hídja, a padlólemezén pördült egyet az autó miközben a kézifékbowdennel rángatta maga után a hátsó futóművet. Ha jól láttam padkának csapódott oldalazva az autó a hátsó kerekeknél, akkor szakadt így ki.
Köszi, de nekem van kerékszenzor a nyári felnimen (17" Stern) és eddig ezt használtam télinek is.
Apropó téli felni: nekem a PoHu-nál azt mondták, hogy nem létezik erre a típusra lemezfelni, mert nem bírná el a kocsi súlyát, összeroppanna. Pedig én télen a nagy büdös gané fekete lemezfelni híve vagyok, úgyis folyton ótvar mocskos az autó a latyaktól.
Majd elfelejtettem hogy megjavult (megjavítottam) a kocsi.
Az az átkozott Bose erősítő volt a hiba, kicseréltem egy másikra és most hibátlan.
Illetve csak majdnem mert most meg nem megy a kulcs nélküli bejutás, az indítás működik.
Antenna hibát ír ki a gép egyesével végigtesztelve az antennákat mindet jónak találja utána működik is 1-2 alkalommal és egy fél óra múlva megint szar.
Szerintem a jogosultság vezérlő lesz a bibi.
Ilyen hibátok sem volt soha? pedig erről is annyit hallani olvasni a népítéletekben.
Én is nézegettem a 2.7TDI-t, de végül azért lett 3.0TDI, mert sokkal könnyebb belőle quattro tiptronic-ot találni, jól összeválogatott extralistával. Ha újonnan veszed, akkor ez nem kérdés, de használtan könnyebb a dolgod a 3 literessel.
Amúgy - ha van lehetőséged - próbáld ki egymás után a kettőt, valamiért én úgy éreztem, hogy 3 lityós érezhetően jobban megy.
A fogyasztása nálam a köv. (a8lang kollega kérdésére is válaszolva):
városban: 12 liter országúton (90-100 km/h körül): 6 liter autópálya (150-re állított tempomattal): 7,5 liter autópálya (killer üzemmódban :)) leterelve mindenkit, nem ritkán 240 felett): 9-10(!!!) liter vegyes: 8,5 liter
A 2.7TDI fogyasztási értékei nem nagyon térnek el ettől, decikben mérhető a különbség.
Én is ezen gondolkodtam, de lehet a 2.7 es motor is elég lenne. Eddig majdnem csak japán autóm volt, igaz még fiatalkoromban volt 728i BMW m is. Sajnos a japán autókkal sok bajom volt akár Mitsubishi akár Mazda volt. Most van egy Nissan Pathfinderem, alig 1 hónapos, ez eddig rendben van :))) Az Audi már régi vágyam de eddig soha nem jött össze, mindig akadt valami más ami megfogott. De jövő tavasszal aktuális lesz a csere, és ez eléggé elöl van a listán. Bár még a Lexus és a Volvó is szóbajöhet...
Egyébként én sem szeretem a japán autókat általában.
Kicsi, egyszerű, puha mindenhol nincs az a masszivítás mint a németeknél, de a megbízhatóság mellett nem lehet szó nélkül elmenni, az ember csak használja és nem költ rá nem jár vele szervízbe állandóan.
Ezekkel együtt is csak az új Lexus LS 600 L Hybridet tudom közülük elképzelni magamnak e helyett, mert ebbe már az anyagok is nagyon ott vannak, összkerék, a teljesítmény is elfogadható 435LE és a fogyasztás is normális lesz szerintem, csak az a baj hogy erre legalább 3 évet kell még várnom (1,5év mire elkezdik árulni és még 1,5 év mire nem kell várni rá és normálisabb ára lesz)
és addig jó lenne kihúzni ezzel az audival végülis 5 évre vettem eredetileg abból 1 letelt. Most van benne 16e km 3 év múlva is csak 60-70e km lesz benne, az még nem olyan gáz.
Pedig régen nem tudtam volna más autót elképzelni magamnak mint audi-t (A8) mindig a legújabb generációt.
Az A6-os amikor megjelent egészen tetszett csak láttam élőben egyet-kettőt és utána megnéztem egy fullos A8 L-t és valahogy mindig is az A8-akhoz húzott a szívem. Meg a dízelt utálom pedig ez a 3.0TDI már egész kultúrált csöndes és jól megy de akkor is dízel marad.
Látom az egész új dízeleket menni az úton (részecskeszűrő nélkül) és úgy kormol a nagyja hogy legszívesebben kitiltatnám a forgalomból az ilyeneket, de legalább is kötelezővé tenném a szűrőt nekik.