Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Ha még nem csináltad ne is csináld, mert sajnos robbanhat.Vigyázni kell vele mert ha nemjól kezeled visszavág(visszaszív) és ha nem vagy gyakorlott lánghegesztő sec perc alatt lecsöppen a keverőszár és a visszaszívás akár a palackig is eljuthat.Ha van visszavágás gátló a markolat végén az ad némi biztonságot.Valami öreg szakit biztosan lehet keríteni aki benne van ebben a témában.
Ha palackot cserélsz azért told a falhoz nehogy megboruljon,bár a sulypontot nézve megállna akkor is a lábán, de az ördög nem alszik.
Amit én másképp csináltam volna az az, hogy a függöleges hajlítást kihagytam volna és egy derékszögű polctartót raktam volna oda.Amúgy is szöghegesztés a legtöbb rajta, nem rontott volna a kinézeten.A polc végébe lehetett volna egy hajlított tologató fogantyút rakni.
Szerintem kapcsold Stick üzemmódba és amelyik potival ilyenkor tudsz állítani a kijelzőn egy fix értéket, akkor az lehet a hegesztőáram főgomb. A többi gomb ilyenkor elvileg nem játszhat, mert azok már mind AWI paraméterek.
De sajnos vannak olyan elvetemült kínai gépek, amiken a kijelző csak a pillanatnyi hegesztőáramot mutatja, amíg nem hegesztesz, addig nullán áll. Ez talán a legnagyobb baromság amit az elmúlt évtizedekben feltaláltak, mert vagy a kijelzőt nézed, vagy hegesztesz. Ergo hegesztés közben tök mindegy, hogy mit mutat, úgysem látod. Lehet, hogy ez is olyan. De MMA módban úgy is lehet érezni, hogy kisebb, vagy nagyobb az áram. Próbálgasd, tekergesd. Az ívből úgyis látod, hogy most több, vagy kevesebb.
Nekem a "Pulse Amp" gomb lenne logikusabb, mint szimpla áramgomb, elvégre ezzel lehet a max áramot állítani Awi pulse módban is. A bázisáram a minimumot jelenti.
De ez csak az én szerény véleményem, nem biztos, hogy jól tudom. Felhívhatod a forgalmazót is ha nem jössz rá.
Nekem már attól is herótom van, ha egy billenőkapcsolóra a nemzetközi KI / BE piktogrammot rakják, holott itt nem ki- és bekapcsol egy adott funkciót, hanem két különböző funkció, paraméter között választ. Ezek után ne csodálkozzunk, ha nem egyértelmű a gombok feliratozása.
elbizonytalanodtam amikor próbáltam, mert a TIG-et kikapcsoltam, és DC-re is átkapcsoltam.
A Bázis áramot próbáltam beálítani de fel-le futkároztak a kijelzőn a számok érintés nélkül is.
Amikor a Pulse amper potit tekergettem akkor a számok megnyugodtak és finoman tudtam állítani az ampert. Ha jól emlékszem 128 amper volt a max amire tudtam állítani.
Ezért nem értettem mi a helyzet, mert nekem logikusnak a Base amp poti tűnt hegesztő áramerősség állítónak.
Köszönöm mégegyszer, azért ismét teszek egy probate és ellenőrzöm önmagamat is.
Olyan helyen kellene hegesztenem ahol nincs áram, illetve macerás lenne odavinni. Viszont a havernak van a faterájtól visszamaradva 1kicsi acetlién és 1kicsi oxigén palack reduktorokkal, piszollyal mindennel.
Viszont én még soha nem használtam ilyet csak láttam hogyan csinálják.
Így meg se próbáljam mert veszélyes?
Az az igazság, hogy egyébként is izgatja a fantáziámat a lánghegesztés most esetleg ki lehetne próbálni, de hülyeséget nem akarok csinálni.
Nem impulzus üzemmódban vagy a Base Amps, vagy a Pulse Amps gombbal tudod a sima DC hegesztőáramot szabályozni. Hogy melyikkel, azt így kívülről nem tudom megmondani, mert elég szokatlan a jelölésük, mintha csak impulzus módban hegesztene vele mindig az ember.
Pulse üzemmódban a csúcsáram és a bázisáram között variálja az áramot a gép. Csúcsáramon hegeszt, bázisáramon csak fentartja az ívet. Hogy milyen szaporán váltogat a kettő között, azt a frekvenciával tudod beállítani és azt hogy egy impulzuson belül mennyi időt tölt bázis,- ill. csúcsáramon, ezt az impulzus kitöltéssel lehet állítani. Százalékos érték. Itt az "1" a 100%.
Rá van írva a gombokra, kapcsolókra, hogy mi micsoda:
Kapcsolók:
TIG / Stick: AWI / MMA üzemmód
4T / 2T: AWI pisztolyvezérlés
DC / Pulse: Hagyományos egyenáramú hegesztés / Impulzus üzemmód
5 sec / 10 sec: Gáz utánfúvás értéke (mp) szerintem az előfúvás az fix. Nagy luxus lenne 10 mp-es előfúvás, hacsak nem 10 méteres munkakábelt használsz.
Nem igazán értem, hogy milyen kábeltartót kellene jobban átgondolnom. Nincs is rajta kábeltartó :-)
Át van ez gondolva alaposan, nem lefelejtettem, csak annyira kínálta magát a palack, hogy úgy döntöttem, majd a nyakára tekerem. Így nem képződik egy újabb akadály, nem akadok, rúgok bele úton-útfélen a garázsban járván, nem lesz szélesebb a szerkezet. Továbbá elég merev az SR26-os awi kábelem, ezt nem nagyon lehet akármilyen kis fülekre tekergetni, olyan bumszli karókat meg nem hegesztek rá, ha hatan bíztatnak, akkor sem :-)
A gép azért nincs lejjebb, mert nem szeretném guggolva állítgatni, ne legyen túl közel a poros koszos garázspadlóhoz, és a digitális kijelzőnek is van egy dőlési szöge, ami egy adott magasságban látható jól. Pont ez az a magasság. Továbbá az én gépem csak tizenegynéhány kiló, nem emeli meg a súlypontot, meg a palack súlya úgyis mindent visz. Éppen jól megsaccoltam a súlypontot, nem kell nagyon nekigyűrkőzni, hogy hátrabillentsem a hátsó nagy kerekekre és tartani is könnyű ebben a pozícióban.
A gép alatti polcon azért nincs hátul korlát, mert ha döntve tologatom, akkor felém bukik, hátra egyrészről a gravitáció miatt és a palack miatt sem tudna leesni. A palack elzárja az útját.
Csíptem ennek a srácnak a videóit, amikor még a lepukkant pajtában hegesztett. Még mindig fel vagyok iratkozva, de már nem nagyon lesem a videóit csak, ha MIG-ről van szó.
Akkor mar a pedaltartonak a palack feloli oldalan os csinalj egy oldalfalaz mint a masik 3 oldalon..... en lejjebb raknam a gepet es kabeltartot egy kicsit jobban atgondolnam. De az en gepem 30 kilo... es csak kikacoskodok:)
Bocs átsiklottam a dolog felett. Típusjelzés nincs rajta, holott új volt és van rajta adattábla is, de keresztneve neve az nincs neki, csak annyi, hogy Hyundai. De az utolsó csavarig megegyezik a Metabo, vagy az Electra Beckum HC 260-assal. Úgy emlékszem 100-at fizettem érte a Vaterán.
Ugyanez, csak Hyundai jelmezben, egyfázisú 2200W-os motorral:
Az öntvény fúrógépasztal hegesztéssel kapcsolatos kérdésedre;Sajnos nem tudom a márkát típust, de ezer éve kaptam pár szál 4szög keresztmetszetű úgy 30cm- es pálcákat.Awihoz való és 1 öntvény törött talpu minisatun ki is próbáltam... gyönyörűen működik de kemény és homogén lett a varrat.Jó a ráérzésed mert működik az awis megoldás is.Elektródával a Castolin XHD 6868 amivel a szervizember meg hegesztette a caterpillar dózer öntvény motor blokkját. Amióta láttam a szovjet katonát oltott mészbe mártott kerítésdróttal hegeszteni azóta kevés dolgon csodálkozom.Itthon roszdamentes awizáshoz használtam már 1mm- es fogyós huzalt is, és levert lecsiszolt 2mm- es elektródát.
Ez a hely hiány ahogy látom sokunknak okoz gondot, főleg ha nyüzsi van.Az argon palack nálam is lukas tett, úgy 4- 5 éve vettem a korgon palack mellé fogyóssal aluzni. olyan ritkán kellett hogy alig fogyott belőle, mostanság az új awi gép pár hét tanulással szinte megette.
Ne viccelj már, hogyne dolgozna, ezzel készült, magának hegesztette :-)
De mivel csak tegnap este szereltem fel, a palackom szinte kiürült, a garázsban 3-4 fok van, most egy darabig nincs hegesztés. Meg ahol lakik, abban a sarokban, most pont úgy áll, hogy nagyon közel a hátsó ajtó, ezen keresztül folyik a nagy jövés-menés és a böszme nagy dinse csatlakozók benyúlnak egy kicsit a vonulási útvonalba. Amíg nem találok neki valami jobb helyet, addig nem rakom rá a munkakábeleket állandóra.
Nagyon csinos lett! Sok időd rá mehetett. A haverok az új endúrókat elszokták engedni, tud e egyedül is járni :-) meg lett az első karc és nem volt rettegés a bokrok közt. Ezzel azt akartam kérdezni, mivel nincs rajta munkakábel dolgozni is fog, vagy dísz lessz, :-))
Nagyon masszívan oda van rögzítve. Simán dönthetem akár vízszintesbe is, meg sem moccan.
Köszönöm mindenkinek a méltatást, de tényleg nem azért mutattam, hogy fényezzem magam :-) Csupán ha valaki ilyenen gondolkozik, akkor meríthessen belőle ötleteket. Sokszor több idő kitalálni, mint megvalósítani.
Pedig az előzőt egyszerűbb volt megcsinálni. Ennél valóban az volt a cél, hogy egy egyszerű és költséghatékony szerkezet legyen. De ez a hajlított cső és a sok cső-zártszelvény csomópont (néhol szögben) feladta rendesen a leckét. Meg a palacktartó és a futómű is összetettebb lett, mint ahogy képzeltem. Egy szerencsém volt, hogy már lényegesen jobban hegesztek, mint amikor az előzőt csináltam, meg azóta működik már a fémvágó szalagfűrészem is, így nem bénáztam annyit, gyorsabban haladtam. De azért a standard hibámba ismételten belefutottam. Egy nagyon kicsit elhúzódott a csőváz a géptartó polc hegesztésekor. Pedig tudom, hogy rövid varratokkal, kisebb hőbevitellel (pl. impulzus) elkerülhettem volna. De úgy gondoltam, hogy az a kis varrat még belefér, nem állok le, nem hagyom lehűlni. Kellett volna.