Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Nem egészen ez irányba gondoltam a kérdést de nem is annyira lényeges.A pozíció nálam a dupla húzós teher autó két hátsó hídja közt kitekeredve felbújva pajzs nélkül mert az már nem fér oda egy 11- es üveggel a kézben meghegeszteni bármit.Egy ilyen helyzetben a legdrágább pajzs sem ér semmit.
Lényegében minden hegesztés pozicio hegesztés.Egy hegesztő asztalnál, tudod a munkadarabot forgatni úgy elhelyezni hogy kényelmesen egyszerüen tudjad hegeszteni.Vagy körbetudod járni.
A helyszini kényszerhegesztéseket nevezzük röviden pozició hegesztésnek.Amikor pl.egy csőhídon vagy üzemben több cső ,és tartók oszlopok között kell hegeszteni ott nehéz megoldani a jó hegesztési poziciót.
Az autómata pajzsok itt szoktak bevillanni mikor te még látod az ívet de a pajzsszenzor hirtelen nem érzékeli mert egy másik cső vagy csőtartó kitakarja előle.Hamar kikészül a szemed.
Hidegben még rosszabb a helyzet a párásodás miatt.Ott egyszerű pajzsokat használunk előtét védőüveg nélkül csak a sötét üveggel mert azt jól lehet páramentesíteni.
Nekem csak a kijelzés ideje kevés néha. Mire odanézek már el is tűnt, mekkora az áramerősség stb. Amíg más gépeken megszokod, hogy 3as fokozaton 2-es huzaltolással "pont f.sza" a hegesztés, addig itt ilyen nincs. Tudnod kell milyen anyagot milyen huzallal és milyen feszültégen mekkora előtolással KELL hegeszteni. Na ehhez semmilyen táblázatot nem találtam, más (pl lincoln electric) meg simán rámatricázza a gépre.. szóval nekem elment 1/3 tábla 0,8 -1- 1,5mm lemez mire rájöttem melyiknél mivan.
Én főként karosszériához használom. Ha véletlen ezután vastagfalú zártszelvényt kell hegesztenem, akkor gondban vagyok, ott is próbálgatni kell. Utólag szerintem jobban jártam volna egy Superpuls TIG-el meg egy gorilla 185 MIG-el. Amit még nem sikerült megoldanom, hogy 0,6 huzallal csak nagyon közelről, konkrétan a lemezre rányomva tudok hegeszteni, ha már távolabb húzom a pisztolyt nem megfelelő. Ez nyilván beállítás kérdése, meg az én hibám, de még nem sikerült megtalálni a tökéletest..
Ezt írja, kiemelt szöveg rész az oldalról: "Az új New-Tech™ 6-13 XL ún. ADC technológiával készül, amely egyenletes sötétítést biztosít a kazetta teljes felületén, akkor is, ha ferdén tartják, pl. pozícióhegesztésnél."
Ezexerint az olcsóbbak itt is bevillannak pozícióba mint az én régebbi pajzsaim beleértve a céges Optrelt is :-(( vagy nem jól értelmezem?
MA voltam bent az IWELD cégnél, hát nyálcsorgató volt. Bemutattak a 205-ös gépet hát nem egy alsó kategóriás gép. Műanyag előtoló házas, de mondták, hogy ez nem a gagyi fajta ami eltörik kikopik. Gorillia hegesztőhöz képest ez csúcs. Mivel én csak hobbi hegesztő vagyok szerintem nagy segítség, hogy kijelzi mit, hogy kel állítani és ki is jelzi.
Valakinek van még tapasztalata ezzel a géppel kapcsolatba írjon.
Hát akkor pajzsban is nagyon ott lehet a szeren :-)
Azt nem mondta, hogy azért jobb az automata pajzs, mert ott egy fotocellás szerkezet rántja a szemed elé a "füstüveget" és nem kézzel kell odahúzni? :-))
Azt magyarázta nekem, hogy azért jobb az inverteres hegesztő a sima trafóshoz képest mert a trafós néhányszor 10V-al hegeszt, az inverteres meg TÖBB EZER VOLT-al hegeszt. :)
Nekünk a 4kW-os körfűrész szinte minden indításkor leverte a 3x16A-es kismegszakítót.
Aztán ki lett cserélve 3x25A porcelán-ra, utána nem volt gond indításkor sem.
(Elvileg lehetett volna csillagba indítani, és utána deltába átkapcsolni, akkor lehet hogy maradhatott volna a 3x16 is)
(De mivel ez a 80-as években volt, a helyi elműs egy üveg borért kicserélte akkoriban)
Más.
A frekiváltókkal van egy olyan gond, hogy:
Mondjuk van egy 2.2kw-os motoros 3fázisú géped, amit deltába átkötve frekiváltóról akarsz használni 230-ról.
A frekiváltó is 2.2kw-os motorhoz való. Látszatra minden rendben van, működni is fog de csak 2.2KW-ig, mivel efelett a frekiváltó áramvédelme korlátozni fog.
Tehát pl, ha mondjuk egy 2,2kw darabológépet háromfázisról használsz sokkal jobban lehet neki nyomni, mivel a motor rövid ideig jócskán túlterhelehtő és ekkor nem is 2.2kw-ot fogyaszt hanem jóval többet. viszont ha frekiváltóról járatod, az rögtön leold a túlterhelésre.
Az éjszakai áramra kérdeztem rá, de mivel kicsi az óraszekrény (csak 1óra fér el) kapuhoz kellene kivinni az meg új bekötésnek minősülne és 160e lenne.
Ezért inkább lemondtam az éjszakai áramról. Inkább olyan villanybojlert veszek ami energiatakarékos, valami ECO funkciós vagy milyenek azok már egész jól fogyasztanak állítólag.
Mivel 1régi házat vettünk meg, már a villamoshálózat is elavult, ráadásul az óránál a kismegszakító is csak 16A-es. Ezt mindenképpen szeretném cserélni 32A-re aminek eleve feltétele ugye a réz vezeték.
Az egész házban újra fogom húzni a vezetékeket, tehát ez nálam egyébként is megtörténik.
Viszont a ház oldalában van 1elég kicsi óraszekrény és csak 1régi típusú óra van benne......
Alapon nem olyan drága a háromfázis bevezetése. 3x10A és 50m kiépítés ingyen van. Az óracserét és a regisztrált villanyszerelő munkadíját kell csak kifizetni. De mivel a 10A igen vékony, a plusz amper pedig már feláras. Ha a 3x10A-t 3x16A-re bővítenéd, ez már közel 60 ezer plusz. Szóval a végére elég súlyos pénz.