Jártam arra mostanában, egy balkányi kép van is a honlapomon. Szóló Bz megy, napi két pár. Régebben még jobb volt a pálya, kevesebb volt az autó, akkor napi négy-öt pár vonat volt, Bz és egy-két mellékkocsi. De az már több éve volt.
A délutáninak elég jó csatlakozása van Nyíradonyban Debrecen és Nyírbátor felé, úgyhogy útközben is szálltak fel páran, de valljuk be, az egésznek nincs túl sok értelme, utas alig volt. Nyíregyháza és Nagykálló között helyenként 20-szal döcög, sokkal lassabb a busznál. Egyébként Nagykálló után láttam egy üzemet, kettő felé lehet vége a munkaidőnek, mert rengeteg ember állt a buszmegállóban. Mivel a vasút és az út ott egymás mellett, párhuzamosan halad, ha egy kicsit magasabb és szélesebb a buszmegálló szigetperonja, akkor még a vonatra is fel lehetne onnan szállni.
Sllye , Középrigóc felöli kijáratától balra ágazott ki a Sellye - Sósvertike - Drávasztára - Zaláta vonal, = 9 km, mely hidon ment át a dráván a túl országba.
Ezt a vonalat 1895.05.21-én adták át ( jövőre lesz 110 éves) mint a Szentlőrinc-Slatina-Nasici HÉV vonal egy részletét.
Trianon után zsákvonallá vált, a 9 km-en komoly forgalom nem volt, 275 sorazatú mozdonyok jártak 1-2 "régi" még zöld Bz kocsikkal, majd egy Ab motor pörgött.
..Középrigócról indult észak-keletnek a Középrigóc-Szulok-Kálmáncsa-Homokszentgyörgy-Lad-Hencse-Kadarkút-Somogyszentimre-Lipótfa-Bárdudvarnok-Kaposdada-Kaposmérő vasútvonal.
Ezen jártak a Barcs-Kaposvár vonatok.
1958-ban ez egy 12 tonna megengedett legnagyobb tengelyterhelésű vonal volt
Sajnos nem tudom a telefonszámod, e-mailt írni meg már nem volt időm...
Na mind1, majd legközelebb!
Legközelebb lesz majd valamikor. A 62-es alsó felét még be kell utazni :-)
Juteszembe: amikor Szentlőrinc felől jöttél, nem figyelted véletlenül, hogy a Királyegyháza előtti íven mekkora lassújel van? Tudom, nagy, de mennyire? Múltkor figyeltem, akkor 30-as volt, de pénteken hazafelé kevesebbnek tűnt, max. 20-nak. A tábláját sajnos nem láttam. :(
Az az igazság, hogy Sellyéig alkalmi útitársam akadt, így a sebbességre és a tájra nem sok figyelem jutott :-)
Amúgy szóltam volna, hogy megyek feléd, csak egészen ma reggelig bizonytalan volt (jó idő esetén szüret lett volna).
Kimentem volna akkor is, ha csak Sellyére is. Úgyis volt szűk fél órád Sellyén, ha minden igaz. Na mind1, majd legközelebb!
A rigóci kijáratnál megy egy sínpár balra a bozótba, ki is van tűzve a tábla, miszerint nem járható. Az csak valami iparvágány volt, ugye?
Gondolom, igen, bár pontos infom nincs a dologról. De nem hiszem, hogy személyszállítás lett volna.
Juteszembe: amikor Szentlőrinc felől jöttél, nem figyelted véletlenül, hogy a Királyegyháza előtti íven mekkora lassújel van? Tudom, nagy, de mennyire? Múltkor figyeltem, akkor 30-as volt, de pénteken hazafelé kevesebbnek tűnt, max. 20-nak. A tábláját sajnos nem láttam. :(
Drávafok és Középrigóc között 20 km/h. Sellye és Drávafok között 40 km/h.
Amúgy szóltam volna, hogy megyek feléd, csak egészen ma reggelig bizonytalan volt (jó idő esetén szüret lett volna).
Apropó, Selléről jut eszembe. A rigóci kijáratnál megy egy sínpár balra a bozótba, ki is van tűzve a tábla, miszerint nem járható. Az csak valami iparvágány volt, ugye?
Ma jártam a 62-es felső szakaszán, vagyis Sellye és Középrigóc között. A Sellyéről 12.06-kor induló vonatot választottam. Pontosan indultunk 8 fővel a Bzmot 160 fedélzetén. Megjegezném, hogy Szentlőrinc felől jöttem. Rajtam kívül két lány jött tovább rigóc felé, ők Drávafokig jöttek. Valamint volt egy hölgy, aki Villány felől szállt át, ő egészen Barcsig elkísért. Naszóval elindultunk. Bogdásán egy leszálló akadt, mentünk tovább. Drávafokon az átjáró előtt leszállt 5 utas, meg sem várva, hogy a jv. letekerje a sorompót, majd beguruljunk az állomásra. Na mindegy, sorompókezelés megtörtént, mindenesetre az állomáson megálltunk egy percre. Az állomáson épp' két Eas kocsit raktak fával, szóval teherforgalom akad... Na mentünk tovább, immár csak ketten a fedélzeten. Vitézipusztán volt egy felszállónk, ő egészen Szörényig eljött. A vonal további részén se fel-, se leszálló nem volt, ketten érkeztünk Barcsra... A Barcsig jövő hölgy amúgy meg is jegyezte a sebesség kapcsán, hogy ez volt az utolsó vonatozása errefelé, legközelebb inkább busszal megy, pécsi átszállással... Szóval bárki bármit mond, a vonalszakaszra nyugodtan keresztet lehet vetni, a sebességkorlátozás elriasztotta azt a kevés utast is, aki volt (tudom, hogy nem egy szombati napot kell alapul venni, de - mint megtudtam -hétközben sincsenek sokkal többen).