Nem vagyok biztos benne, de mintha emlekeznek olyan hangdekoderre, amit a normal dekoder egyik funkciokimenetere kellett kotni. A tapot nem tudom hogyan kapja, mert a funkciokimenetek alt. nem nagyon terhelhetoek...
Igazabol en nem vagyok nagyon erintett e temaban, igy nem is mentettem le az infot. Mindenesetre az ESU dekoder az komplett megoldas, nem is kell ennel tobb.
Szolg. kozlemeny>
Martisz nem keresett vki veletlenul tervezoproggy ugyben??
Én még ilyen hangdekóderről nem hallottam. A hangdekóder maga a dekóder is, egy ilyen 35000 Ft körül van újonnan. Van 2 Gützöld Szergejem, mindkettőben ESU hangdekóder van. Eleve hely sincsen 2 dekódernek, az 1 dekóderhez is vágni kell a kasztnit belül...
Digitális témában amatőrként kérdezném: ha egy mozdonyban hangdekóder van, mellé kell még egy másik is? A börzén árultak egy helyen Gützold szergelyeket, volt vagy négy darab, amiből kettőben volt hang is. Viszont csak akkor szól, ha be van téve még egy dekóder. Ezt egy kicsit furcsáltam, főleg hogy csak tíz ropival került többe mint a sima. Hogy van ez? Bocs ha már volt szó ilyesmiről, még nem olvastam át az egész topic-ot.
Olyan oldalakat keresek ahol vasuti terepasztalok vázlatait illetve vonalvezetését találom. Nem a kész asztal képeire vagyok kiváncsi, hanem a terepasztal egyszerűsített rajzaira. Külföldi, magyar, bármilyen lehet.
Ha mozdonydekóderre gondolsz, én egyszer vettem Bécsben, mert itthon nem volt, akkor 15%-al többet fizettem ott euróban, mint itthon forintban.
martisz
Nemsokára kezdőik az 50. Nemzetközi Vasútmodell Kiállítás a Petőfi Csarnokban!
A berendezés szeptember 22-én hétfőn kezdődik. Kedden (IX.23.) én leszek az ügyeletes, várok mindenkit, aki szívesen közreműködne a kiállítás berendezésében, résztvenne a munkában, megjelenne a kiállításon munkáival (vitrinmodellek, terepasztal).
Az analóg asztalok, modulok már gyülekeznek!
Aki a versenyre nevezni akar, keddre hozza el a modelljeit, szerdán már dolgozik a zsűri. A feltételek a szokásosak, A. B. kategória, ebben 1, 2, 3, és természetesen C. is. A dokumentációt (jellegrajz, fényképek) ne feledjétek otthon, mert e nélkül a nezeközi zsűri nem értékelheti a munkátokat !!!!
Nem én vagyok a főrendező, de mivel a 06/20/388-5743 a KBK miatt gyakorlaitlag folyamatosan üzemel, hozzám is csöröghettek.
A digitális vezérléseknél létezik egy másik rendszer is, amelyik a DCC-vel szemben a tápot
és az információt külön kezeli (tápra szuperponált vezérlés) ? Ha igen, tudna vki erre
vonatkozó szabványt mutatni? Az NMRA és MOROP oldalakon nem találtam utalást ilyenre.
a következő kérdés : az Intelliboxod tud MEMO módot ? (Ha van, akkor a második a sorban - mode választás esetén azaz 1.:Keyboard,2.:MEMO,3.:S88,4.:Programm mode).
Ha van , akkor egyszerű a dolgod (nekem a Twin Centerem tudja, és tök jó dolog-csak a megfelelő mátrixot kell hozzá elkészítened, ill. kinyomtatnod , mert ugyebár az ember feje nem káptalan.)
Ha nincs memo mód, akkor lehet pótolni kb. 50 Euro (Uhlenbrocknál lehet rendelni ill. Bécsben venni.)Én a PC-s üzemig javaslom a beszerzését. Sokkal könnyebb vele "vonatozni".
De a téma olyan bő, hogy inkább hívj fel. Ha kéred, küldöm a számomat.
Ha tudsz, gyere ki a Lángba az első börzére , biztos megtalálsz.
Szia digitrain.
Igen nekem van Intelliboxom.Valószinüleg későbbiek folyamán PC szeretnék kapcsolni a rendszerhez.A baj az hogy 25 év után keztem ujra vasútmodellezni egy éve.Ez elég sok idő. Az akkori rendszert ismertem,de a digitális lehetőségeit pontosan nem ismerem.Főleg a megvalósitási kérdések teszik fel a leckét.Ugy döntöttem a lehetőségekhez képest a maximálist hozom ki belőle.
úgy emlékszem, neked van Intelliboxod(?).Mert ha így van, a lenz feedbackeket (visszajelentéseket elfelejtheted). Ill. egy kivétel van, ha megveszed azt a Gatewayt (X-Bus adapter), amit az Uhlenbrock árul és amivel az X-Bus és a LocoNet együtt használható. Az árával van némi bibi, u.i. kb 140 Euró.
Ennél jobb megoldás ha S88 technikát használsz (Viessmann gyárt- kedvező áron), az IB is jobban szereti, és van a használatára történelmi tapasztalat.
Az LDt pedig egy sor nagyszerű dolgot gyárt (korszerűbbek, mint a Viessmann ill. Kitekben is kapható) szintén S88 "alá".
Viessmannokról az Erkelben tudsz informálódni, a többiről szerintem én(?).
Ha van kérdésed, bátran.
Bocsi elfelejtettem jelezni nekem maerklinem van és nem csak a gyári cuccot használnám.Jelenleg a váltokat Viessmann 5212 dekoderrel vezérlem ára sokkal kedvezőbb.
Most hulyegyerek modjara visszakerdezek, hogy mi is erdekel.
Nekem a jelzo/valto/szakaszolas allitas minden LENZ LS110-ekkel van/lesz megvalositva, a szakaszok foglaltsagjelzesere LB100-LR100 parositast alkalmaztam. Mindezek PC-s vezerleshez kapcsolodnak, igy sok dolgot levesz a vezerloproggy a vallamrol (lasd, biztonsagi berendezesek). Ha nem LENZ kutyuid vannak, mintha lett volna vmi korabban, akkor esetleg megprobalhatod 8255-os PC parhuzamos IO kartyaval is a vezerlest, ez osszebarkacsolhato barmely mas rendszerrel, mint ket kulonallo rendszer...
az, hogy mennyire erdemes, hadd ne en dontsem el... :)
Nalam a kovetkezo megoldas epul(get), jelzok + palyaszakaszok digitalizalva, azaz a vezerlesuk digit elven megy.
A biztonsagi berendezesek megvalositasat RR&Co-ra bizom, igy nekem a vonatok vezetesevel, tolatgatassal, forditokorng allitassal kell csak torodnom. A bizber nem hagyja, hogy egymas hatara hagjanak a vonatok, meg azt sem,hogy pirosnal kirobogjak vele :)
Digitrain sikeresen digitalizáltam a váltokat de a továbbiaknál van fennakadásom.Magyarul hogyan tovább?Ebben kérem segitségedet ill. a topik többi részvevőjét.
Készítettem egy digitális vezérélésű MÁV szignált (X mozdonycímen F1-gyel lehet ki-be kapcsolni). Ha érdekel valakit, akkor jelezzétek és készítek róla egy leírást, amit valahol (pl. a Webzinen) közzé lehet tenni.
Na, tegnap este mégiscsak válaszoltak, még kapcsolási rajzot is küldtek. Tehát valóban bármire használható a foglaltságjelzö, nem csak a saját cuccukhoz lehet kötni.