ha egyedül megyek, akkor soha nem láthatom a kedvenc pénztároslányodat.:-))
Két eset lehetséges:
1. rossz napon mész oda
2. nem mész be a váróterembe. A legutóbbi utamon is ő volt (egy másikuknak kellett volna lennie, aki lebetegedett), Tőle vettem 200km-es diákjegyet egyik utazótársunknak :-)))))).
Egy titkot még elérulok: volt ott egy másik szőke istennő is, aki Pécsre került. Majd személyesen elárulom a nevét, hogy meg tudd keresni :-)))).
Engem nem köt a 47-eshez semmi, igazából csak azért rohantam le tavasszal, hogy a végnapjait lefotózzam. Fölfegyverkeztem fotógéppel, videokamerával, mozd. ut. engedéllyel, meg némi anyagiakkal a pénztár készletének a megcsapolásához. Elsőre megtetszett a vonalvezetés, a vonat meg az állomás személyzetének a pozitív, utasbarát magatartása. Közben beindult 3 párhuzamos, ütemterves beruházás, amin meghatározott napokon egy laptoppal meg kellett jelennem. A beruházások véget értek, de az állomás mögötti kisbolt változatlanul remek finomságokat kínált, így soxor Pécsre is Komlón keresztül mentem le :-))))). Még idén lesznek kisebb-nagyobb átalakítások, mostanra már megtaláltam a Dombóvárról 7.00-kor induló vonat Pestről való elérésének kényelmes ésprofi módját is :-))))).
Amit még nem hagyhattam ki: az utasszámlálás. Kíváncsi voltam arra, hogy tényleg 3-4 utas van-e vonatonként. Volt/van olyan, amelyiken igen, de ezeknek a fordulópárja mindig dugig volt "hobbyból utazgatókkal".
A hiányzó, meg nem tervezett és meg nem épített szakaszt Pécsig megépítve jócskán nőhetne a forgalom ("S-Bahn" :-))))
Még egy kis kiegészítés: a pénztár bevétele is megnőtt, ennek dacára mégis kivették a kihasznált vonatot. Meg bízom benne, hogy azért jó sokáig elökörködik az a bézé ott, Pestről ez a legnormálisabb és legkényelmesebb lejutási lehetőség. (a 8002+Carpy-taxis verzió nem jött be)
Pár percen belül elérhető lesz a Pécs környéki vonatozgatások II., benne komlói meg nagyatádi "világvége-mellékvonal"-túrák képeivel. Jó nézelődést!!!
Igen, most már naponta van teher. Elvileg a hatályos menetrend szerint 88610 Ud i.: 06.00, Komló érk. 07.00, 88611 Komló i.: 11.00, Ud érk.: 13.30. (Bocs, ha rosszul írom, itthon nincs menetrendem, de nagyjából ilyesmi.) A gyakorlatban Komlóra 06.30, 06.45 között szokott érkezni, vissza pedig mostanában 18 óra körül, mivel nem végez időben, és Magyarszék visszaminősítése óta 38613 előtt necces lenne visszazavarni a komolyabb tehereket.
A mozdonyforda elvileg M47, de a gyakorlatban pont Dacia jár a legkevesebbet. (Amúgy pécsi remot-gép lenne tapsilfalvi személyzettel.) Általában M62, gyakran M40, 1x M40 302-t (ex-104) is látták kémeim, nagyon ritkán Csörgő.
Általában van néhány Eas (és leszármazottai) a fához, a Mecsekjánosi mrh-n történő tolatás is élmény a közbesorozott mozdonnyal, erre 08-09 óra között kerül sor. A jellemző mostanában az Faccpp, Faccpps kocsi, de néha van Fal, Fals, Res, nagyon ritkán Hbbillns kocsi, ami az egyik varrodába hoz bélésanyagot. Időnként van homokfeladás is Eas-be.
Amúgy minden nap van tehervonat?? És, ha igen, mikor? Előbb vagy utóbb mostmár úgyis eljutok Komlóra, szal" szeretnék majd minél több érdekességet látni! :-) Most hétvégén Salgótarjánba megyünk, aztán majd valamikor a télen beiktatom Komlót, lehetőleg hóban szeretnék menni! :-))
Az elmúlt egy évben nagyon soxor került szóba a 47-es vonal. Néhány topictárs már mindenáron temetni akarta.:-) Próbáltam helyretenni a dolgokat - polgármesteri elképzelések, kőbánya, MÁV-álláspont, állomás-áttelepítés stb. - és ehhez sok segítséget kaptam néhány olvtárstól, amit ezúton is köszönök.
Nos, úgy néz ki, hogy az általam terjesztett rémhírek nem lettek rémhírek.:-) A 47-es vonal köszöni, jól van, az elmúlt évek heti párszáz tonnás áruforgalma szépen megnövekedett, kezd beállni a heti 5000 tonna körüli értékre. Ez ugyan jóval elmarad a szénbányászat fénykorának áruforgalmától, amikor ez napi mennyiség volt, azonban még jó néhány évig biztosítja a komlói vasút létjogosultságát. Ettől persze még "egy bézé fog ökörködni", de a vasút marad, és pont azt a funkciót fogja betölteni, amire ma alkalmas, nagy tömegű áru, irányvonatokkal történő továbbítása.
Ma már M40 225 nem tudta elvinni a megrakott Faccpp és Faccpps kocsikat, holnapra már egy komplett rakott szerelvény várja. A végén még ismét lesz állomási tartalék is:-))) (Persze biztosan nem 4 Dacia, mint a fénykorban.:-) )
20 percig álltunk Pátkán, nem a fotózás miatt késtünk. Az ívfotózás kb. fél perc volt. Tehervonatok még a héten is mentek föl, a lovasberényi illetőségű kollégám tud napi helyzetjelentéssel szolgálni :-))).
Hááát, reménykedjünk... Ha nem kezdenek bontani, vagy lopni, akkor sztem meglesz jövőre is a különvonat, hiszen látható, hogy mekkora érdeklődés volt! Tök jó volt Pátkán is, amikor leugráltunk fotózni és emiatt is összejött az a késés, ami miatt lekéstük a vonatunkat... Viszont jó, hogy így alakult, legalább Szabadbattyán is lett szedve... ;-)))
És jövőre vihetné a talán föltámadó M61 010, vagy egy MDmot, utóbbi persze Btx-szel :-)))).
Egy jó poén volt még a lovasberényi menet utóéletével: egyik kollégám ott lakik. Bejött a céghez a 23 éves lánya, nézegette a túra képeit. Csak az nem fért a fejébe, hogy kerül Lovasberénybe személyvonat :-)))).
Nem akarok kukacoskodni, de sztem ugyanarról az oldalról fotóztál mint én (csak Te a menetiránnyal szembe, ezért nincs rajta az épület). Meg úgy rémlik, hogy az utasok is csak az egyik oldalról szálltak fel. Amúgy részletkérdés.. :-) (De jó is volt, bárcsak jövőre is mehetnénk...)
Az szerintem tévedés, mert a Börgönd-Szabadbattyán vonalat tudtommal 1x használták már a 30-as kiváltására. Inkább a Fehérvér-Lovasberényt bontják, ha bontják. A 49-en a pályamester a Mesztegnyő-Letenyei kisvasutaknak bontott. Az ott felszedett anyagot a 2 kivasut összekapcsolására használták fel. Ez szép dolog, de biztosan találtak volna máshol is használt sint.