Az indulásnál tényleg hirtelen indul meg. Talán lehetne finomabban is, viszont nem rángat, csak azonnal startol és ezt tényleg szokni kell. Gondolj a jobbik oldalára is, lehetetlen elrontani a startot lámpánál. Még esetleg az erősebb kézi váltó autókat is megfoghatod. :):):)
A DSG lehet hogy az indulást finomabban adja elő (utána már álomszépen vált az MT is) de nekem az MT viszonya a fordulattal jobban tetszik. Ha az MT régi klasszikus CVT- szerűen monoton stilusban működne, akkor nem ezt mondanám. De ez a virtuális fokozatos MT nálam nagyon bejött.
A DSG-t gyakorlatilag 2 váltóból 2 kuplungból rakták össze, bonyolultabb technika is (ez persze nem minden helyzetben előny) és természetes hogy nagyon jól adja elő a harmonikus működést. Ha DSG váltóm lenne, én sem látnék benne hibát, de hogy próbáltam azt is és most MT-m van, a másik "szidása" nélkül tetszik jobban az MT.
De miért gurulna egy automata magától üresben lassan előre ? Üresben max csak vontatáskor (tudom tilos) kéne lennie, meg amikor átkapcsolunk az N-en keresztül, egyébként csak D, R és S. :) Életszerűtlen, hogy üresben guruljon egy automata váltós autó, majd berakod R-be. Miért ?
Vagy rosszul értelmeztem és D-ben lévő kúszásnál fék nélkül berakod R-be, és az autó gurul tovább ? Fék nélkül én nem pakolgatnám D-ből R-be, ezért nincs tapasztalatom.
És biztos nem fogom kipróbálni sem, R-t csak D-ből vagy P-ből kapcsolok fékkel. Meg álló járműből. Parkoláskor kúszik előre D-ben, látja az ember, hova is megy, fék, R, ilyenkor szerintem direkt jó, hogy nem kúszik R-ben magától, az ember belenéz a tükrökbe, hátrafordul (ízlés szerint :) és csak ha biztonságos a tolatás, akkor ad amúgy is gázt. Addig nem biztos hogy szerencsés, hogy R-ben is elkezdene kúszni. Főleg hogy az Audiban azért elég vehemens a kúszás, dugóban simán lehet haladni.
Elhiszem amit írsz, csak nem látom hátránynak az életszerűtlensége miatt.
A DSG-t nem tudtam kipróbálni rükvercben, persze előre jó volt, de nem a legjobb. Persze ez csak egyéni vélemény, a DSG sportosabb, az MT sokoldalúbb.
"Multitronic rükvercben nem kúszik, hanem gurul, gurul előre..."
Ezt így nem értem, beteszed rükvercbe és nem adsz gázt, akkor mit csinál ? Mert nem hiszem, hogy előre gurul. Vagy nem csinál semmit vagy kúszik hátra. Ezt csak logikából mondom, mert már csak hétfőn ülök kocsiba persze akkor feltétlenül kipróbálom. Nekem eddig semmilyen gondom nem volt az MT rükvercével, feltűnt volna. És kerülöm a gyors váltókar rántásokat is, 1 sec-et várok gáz előtt. Mivel új a géped műszaki hibára gondolni sem merek. De valszeg nem értettem jól, hogy mi is a gondod rükvercben az MT-vel. Pedig nagyon de nagyon érdekel. :)
"Ha kereszteződésben ki akarok ugrani, csúnyán indul és mindig csikordul a kerék..."
Eztt meg tudom erősíteni, ugyanezt tapasztaltam. Csúnyán nem indul (vagy nem tudom mit értesz alatta) de dinamikusabb kiugrásnál néha megcsikordul a kerék. Persze azonnal megfogja az elektronika meg az ember is egy picit enyhít a gázpedálon. Viszont nem emlékszem, felvillan-e valami ilyenkor a műszerfalon. Magyarázat oldalon egyrészt azért van bőven nyomaték, és szerintem az MT váltó jellegzetességéből is adódhat a dolog, hogy kevesebb a vesztesége mint a hagyományos "olajnyomásos" automatának, ha a lánc beállt egy adott helyzetbe akkor a teljes nyomaték tisztán és azonnal szlip nélkül megjelentik a hajtásláncon, és az elektronika nem elég gyors hozzá, hogy megfogja. Úgy emlékszem Neked 18-as kerekeid vannak, kisebb is a súly, mindezek a kisebb "aszfaltnyomás" felé hatnak, nálam 16-os a kerék, nagyobb a súly, talán ezért jelentkezik nálam csak ritkán a jelenség. Szerintem ha egy autó nem alulmotorizált akkor induláskor mindegyiket meg lehetne csikorogtatni, bár DSG-n ezt tényleg nem próbáltam. Valszeg már nem is fogom. :)
Az angol autós újságírók tesztelték az MT-s Audi fogyasztását. A kéziváltóshoz képest városban kicsit több volt, vegyes forgalomban egál, országúton meg kevesebb. Egyébként hagyományos automatával szerintem plusz 2.5 liter minimum. Egyébként meg egyetértek a na de... résztől Veled. :)
"a lábam takarékos, igaz a Multitronic váltó kb. 5-10%-kal növeli a fogyasztást egy kéziváltóshoz képest, na de milyen kényelmes, így megéri azt a plusszfogyasztást"
Amikor leírtam, már akkor éreztem, hogy valakinek csípni fogja a csőrét... :)
Az én MT váltómhoz takarékos láb is tartozik, ez a kettő együtt takarékos. :)
Akinek az MT váltójához egy sportfokozatú láb kapcsolódik, annak nem takarékos. :)
A legjobb 7.4 l/100 km, a legtöbb 12.8 l/100 km volt eddig.
Lehet gyorsan menni az MT-vel úgy is, hogy közben nem nő egekig a fogyasztás. De ha lámpánál mindig elsőség a cél, előzésnél csak a kick-dawn játszik, akkor...
Sportfokozatú lábbal tehát a fenti értékek 1.5-el szorzandóak ! :)
Szerintem jól saccoltad. Nekem a 2.4-es eszik annyit, de a takarékos Multitronic váltóval. Nem írtad, hogy milyen váltója van, mert nagyon nem mindegy. Az MT nagyon király, ha odafigyel az ember nem lehetetlen a 10 liter sem, korábbi hasonló méretű és motorú autómat városban nem lehetett 15 alá szorítani.
"Mivel 2. autónak kell nekem fontos,hogy ne egye le a fejem"
Nem értem, a fogyasztás inkább az első autónál számít inkább, ha az elsőt nevezzük munkavégző sokat járó autónak. Kisebb futásnál 1-2 liter plusz talán még nem vészes.
Köszönöm.Most már sok idő telt el,és lenyugodtam. :) Most vettem 85ft/db áron olyan szelepsapkákat,melyeket nem kell levenni,ha megmérjük az abroncsban a levegő mennyiségét/nyomását.Ez lesz az autón a mindennapokon.Különleges alkalmakkor viszont,a gumis barátomtól kaptam 4 db ugyanolyan szelepsapkát amiket lenyúltak,csere,és az elegáns darabok kerülnek elő! :))
Ja és nagyon sajnálom a szelepsapkáidat. Nekem 3 garnitúrát loptak el a Superbről, utána inkább eladtam. :) Most a Skodás szelepsapkákat nem lopják az Audiról, viszont néha találok mellettük egy-egy benzinjegyet... :) Üdv.
Jó tett helyébe jót várj ! :) Én felajánlottam, hogy az S Line rugózása miatt ebben győzzön a Superb (plusz hátul tényleg nagyobb a hely :) Te meg cserébe nagyon megdicsérted általánosságban az A6-ost. Ez így korrekt ! :) Viszont ez csak a beugró kérdés volt, jön a második forduló... Mit szólsz mondjuk egy Matizhoz ? :) (további kedvencem még az Alto és a Seicento)
Alapjában félreértés van!Nem volt szándékomban a két autót összehasonlítani! Ettől függetlenül a szaklapok itthon,és külföldön egyaránt ezt megteszik.Vajon miért? Találgatni pedig nem szeretnék. Más dimenzióban lebeg az A6,az árát tekintve mindenképpen,de igaz ez az egész autóra.Jobb ez,jobb az,finomabb ez finomabb az stb.Más!Minden erényével tisztában vagyok,nem hiába szemezgetek vele! :))
Soha sem díjaztam, amikor két olyan dolgot hasonlítanak össze, amelyek jellegüknél, árképzésüknél fogva eleve különbözőek, tehát a kisebb, olcsóbb dolog eleve hendikeppel indul és ez általában a végeredményen is látszik. Ettől függetlenül lehet hogy a kisebb, olcsóbb dolog is nagyon jó, sőt esetleg legjobb a maga kategóriájában. Meggyőződésem szerint a Superb II-t nem az A6-tal kell összehasonlítani, hanem a Ford Mondeoval és a társaival, amelyeket leveri mint a ..... poharat.
De ha mégis, akkor egy S Line A6-tal, hogy megállapíthassuk, milyen komfortos rugózása is van a Superbnek ! :)
Nekem nem volt célom összehasonlítani az Audi A6-ot,és a koda Superb-bet.Bár szerintem össze lehet,és össze is hasonlítják.Csak vegyél a kezedbe egy autósmagazint.Legyen az honi,vagy külföldi.Bizony bizony BMW,Audi,Mercedes típusokkal kerül összehasonlításra.Ez tény.Ahogy az is,hogy mindenek ellenére nagyon vigyáznak arra,hogy a jó,és kiváló minőséget nyújtó konszern testvér autója lehetőleg azért mégiscsak lentebb legyen,mint mondjuk a most 100 éves Audi.Megértem az okokat.Szili hozzászólásával egyetértek,annyival nem drágább,mint amennyivel kínálják az Audit.De az igazsághoz hozzátartozik az is,hogy valóban még jobb,még kifinomultabb,még precízebb az Audi.Az egész autó maga a prémium!Nekem nagyon tetszik. Igazából csak a barátom A6-át vezettem.Most volt két éves az autó,és ahogy régebben írtam full S-Line.Az csak egy dolog,hogy én mit tapasztaltam egy rövid ideig tartó vezetés mellett.De amikor ő maga is úgy ítélkezik róla a népítéletben,hogy szétrázza a vesekövet is,akkor abban már lehet igazság.Ez a fajta "keménység" mondjuk lehet hátrány,és az előnyeiről nem esett szó.