Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 279
Az indulásnál tényleg hirtelen indul meg. Talán lehetne finomabban is, viszont nem rángat, csak azonnal startol és ezt tényleg szokni kell. Gondolj a jobbik oldalára is, lehetetlen elrontani a startot lámpánál. Még esetleg az erősebb kézi váltó autókat is megfoghatod. :):):)

A DSG lehet hogy az indulást finomabban adja elő (utána már álomszépen vált az MT is) de nekem az MT viszonya a fordulattal jobban tetszik. Ha az MT régi klasszikus CVT- szerűen monoton stilusban működne, akkor nem ezt mondanám. De ez a virtuális fokozatos MT nálam nagyon bejött.

A DSG-t gyakorlatilag 2 váltóból 2 kuplungból rakták össze, bonyolultabb technika is (ez persze nem minden helyzetben előny) és természetes hogy nagyon jól adja elő a harmonikus működést. Ha DSG váltóm lenne, én sem látnék benne hibát, de hogy próbáltam azt is és most MT-m van, a másik "szidása" nélkül tetszik jobban az MT.

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (276)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 278

Jogos a gondolatod arról, hogy életszerűtlen, de ma többször is előfordult, így sajna előfordul és a tesóm is panaszkodik rá....

Tehát sajna igenis életszerű...

 

Ha nem figyelek, akkor megrongyoltam volna....

 

Ami tény, hogy én elég vehemensen vezetem, tehát nem "várok ki" a váltóval, hanem "lököm neki"....

 

A DSG-nél ez tökéletesen, úgy működik, ahogy szeretném....

 

 

Előzmény: LangsamV6 (277)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 277
De miért gurulna egy automata magától üresben lassan előre ? Üresben max csak vontatáskor (tudom tilos) kéne lennie, meg amikor átkapcsolunk az N-en keresztül, egyébként csak D, R és S. :) Életszerűtlen, hogy üresben guruljon egy automata váltós autó, majd berakod R-be. Miért ?

Vagy rosszul értelmeztem és D-ben lévő kúszásnál fék nélkül berakod R-be, és az autó gurul tovább ? Fék nélkül én nem pakolgatnám D-ből R-be, ezért nincs tapasztalatom.

És biztos nem fogom kipróbálni sem, R-t csak D-ből vagy P-ből kapcsolok fékkel. Meg álló járműből. Parkoláskor kúszik előre D-ben, látja az ember, hova is megy, fék, R, ilyenkor szerintem direkt jó, hogy nem kúszik R-ben magától, az ember belenéz a tükrökbe, hátrafordul (ízlés szerint :) és csak ha biztonságos a tolatás, akkor ad amúgy is gázt. Addig nem biztos hogy szerencsés, hogy R-ben is elkezdene kúszni.
Főleg hogy az Audiban azért elég vehemens a kúszás, dugóban simán lehet haladni.

Elhiszem amit írsz, csak nem látom hátránynak az életszerűtlensége miatt.

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (276)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 276

Ha az autó lassan előre gurul, beteszed R-be, akkor addig gurul előre, amíg a fékkel meg nem állítod, vagy a kocsi magától meg nem áll...

Ha gázt adsz természetesen megindul hátra...

D-ben ezt nem csinálja, hanem azonnal megindul (kúszik), ha előtte a kocsi hátrafelé gurult, akkor is....

A DSG mind R-ben, mind D-ben azonnal elkezd kúszni...

 

Indulásnál túl hirtelen indul meg...

Tehát nem finoman, hanem szinte "rántásszerűen"..

 

A DSG nekem jobban bejön....

Előzmény: LangsamV6 (273)
hicky Creative Commons License 2009.05.23 0 0 275
Ne aggódjál barátom!A telefonom pontosan fogja majd jelezni!2010.02.24-én! :)) Még van időd.
Előzmény: LangsamV6 (271)
hicky Creative Commons License 2009.05.23 0 0 274
Olyan A6-ot nem vezettem,amely benzines lett volna,és MT váltós.Másfajtát már igen.
Előzmény: LangsamV6 (270)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 273
A DSG-t nem tudtam kipróbálni rükvercben, persze előre jó volt, de nem a legjobb.
Persze ez csak egyéni vélemény, a DSG sportosabb, az MT sokoldalúbb.

"Multitronic rükvercben nem kúszik, hanem gurul, gurul előre..."

Ezt így nem értem, beteszed rükvercbe és nem adsz gázt, akkor mit csinál ?
Mert nem hiszem, hogy előre gurul. Vagy nem csinál semmit vagy kúszik hátra.
Ezt csak logikából mondom, mert már csak hétfőn ülök kocsiba persze akkor feltétlenül kipróbálom. Nekem eddig semmilyen gondom nem volt az MT rükvercével, feltűnt volna. És kerülöm a gyors váltókar rántásokat is, 1 sec-et várok gáz előtt.
Mivel új a géped műszaki hibára gondolni sem merek. De valszeg nem értettem jól, hogy mi is a gondod rükvercben az MT-vel. Pedig nagyon de nagyon érdekel. :)

"Ha kereszteződésben ki akarok ugrani, csúnyán indul és mindig csikordul a kerék..."

Eztt meg tudom erősíteni, ugyanezt tapasztaltam. Csúnyán nem indul (vagy nem tudom mit értesz alatta) de dinamikusabb kiugrásnál néha megcsikordul a kerék. Persze azonnal megfogja az elektronika meg az ember is egy picit enyhít a gázpedálon. Viszont nem emlékszem, felvillan-e valami ilyenkor a műszerfalon.
Magyarázat oldalon egyrészt azért van bőven nyomaték, és szerintem az MT váltó jellegzetességéből is adódhat a dolog, hogy kevesebb a vesztesége mint a hagyományos "olajnyomásos" automatának, ha a lánc beállt egy adott helyzetbe akkor a teljes nyomaték tisztán és azonnal szlip nélkül megjelentik a hajtásláncon, és az elektronika nem elég gyors hozzá, hogy megfogja.
Úgy emlékszem Neked 18-as kerekeid vannak, kisebb is a súly, mindezek a kisebb "aszfaltnyomás" felé hatnak, nálam 16-os a kerék, nagyobb a súly, talán ezért jelentkezik nálam csak ritkán a jelenség.
Szerintem ha egy autó nem alulmotorizált akkor induláskor mindegyiket meg lehetne csikorogtatni, bár DSG-n ezt tényleg nem próbáltam. Valszeg már nem is fogom. :)

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (272)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 272

Most tűnt fel, hogy sokat tolatgattam, hogy a Multitronic rükvercben nem kúszik, hanem gurul, gurul előre...SZAR!!

Ha kereszteződésben ki akarok ugrani, csúnyán indul és mindig csikordul a kerék...

 

DSG!!

 

 

Előzmény: LangsamV6 (270)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 271
Azért írtam az előbbi kérdést, mert fogy az időm az 1 év áttérésedre, amit korábban jövendöltem ... :)

Üdv.
Előzmény: hicky (269)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.22 0 0 270
Vezettél már 2004 utáni benzines A6-ost MT-vel ? :)

Üdv.
Előzmény: hicky (269)
hicky Creative Commons License 2009.05.22 0 0 269
Először megnézem,hogy valóban működik e!Addig nincs fénykép!Hátha mégsem olyan,mint amire én gondoltam. :))
Előzmény: LangsamV6 (263)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.21 0 0 268
Az angol autós újságírók tesztelték az MT-s Audi fogyasztását.
A kéziváltóshoz képest városban kicsit több volt, vegyes forgalomban egál, országúton meg kevesebb. Egyébként hagyományos automatával szerintem plusz 2.5 liter minimum. Egyébként meg egyetértek a na de... résztől Veled. :)

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (267)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.21 0 0 267

Szerintem így helyes:

"a lábam takarékos, igaz a Multitronic váltó kb. 5-10%-kal növeli a fogyasztást egy kéziváltóshoz képest, na de milyen kényelmes, így megéri azt a plusszfogyasztást"

 

:-)))

Előzmény: LangsamV6 (266)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.21 0 0 266
Amikor leírtam, már akkor éreztem, hogy valakinek csípni fogja a csőrét... :)

Az én MT váltómhoz takarékos láb is tartozik, ez a kettő együtt takarékos. :)

Akinek az MT váltójához egy sportfokozatú láb kapcsolódik, annak nem takarékos. :)

A legjobb 7.4 l/100 km, a legtöbb 12.8 l/100 km volt eddig.

Lehet gyorsan menni az MT-vel úgy is, hogy közben nem nő egekig a fogyasztás.
De ha lámpánál mindig elsőség a cél, előzésnél csak a kick-dawn játszik, akkor...

Sportfokozatú lábbal tehát a fenti értékek 1.5-el szorzandóak ! :)

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (265)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.21 0 0 265

"takarékos Multitronic váltóval"

 

???

Előzmény: LangsamV6 (262)
Adamot Creative Commons License 2009.05.21 0 0 264

LangsamV6

 

Ja ja igaz

nem is aggodom nagyon de azért ha beleugrik egy horvát vagy egy olasz út akkor számitani is tud.

Váltókodott sajnana nem tudok a hétvégén nézem meg az autót.

 

köszi.

Előzmény: LangsamV6 (262)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.21 0 0 263
"Most vettem 85ft/db áron olyan szelepsapkákat,melyeket nem kell levenni,ha
megmérjük az abroncsban a levegő mennyiségét/nyomását"

Ez tényleg nem volt drága :), de milyen is ez a szelepsapka ?

Érdekelne fénykép. :)

Köszi. Üdv.
Előzmény: hicky (260)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.21 0 0 262
"10-12 liter"

Szerintem jól saccoltad. Nekem a 2.4-es eszik annyit, de a takarékos Multitronic váltóval. Nem írtad, hogy milyen váltója van, mert nagyon nem mindegy. Az MT nagyon király, ha odafigyel az ember nem lehetetlen a 10 liter sem, korábbi hasonló méretű és motorú autómat városban nem lehetett 15 alá szorítani.

"Mivel 2. autónak kell nekem fontos,hogy ne egye le a fejem"

Nem értem, a fogyasztás inkább az első autónál számít inkább, ha az elsőt nevezzük munkavégző sokat járó autónak. Kisebb futásnál 1-2 liter plusz talán még nem vészes.

Üdv.
Előzmény: Adamot (261)
Adamot Creative Commons License 2009.05.18 0 0 261

Sziasztok

 

Segítséget és infokat kérnék tőletek.

 

Néztem egy A6 2.0 16V quattro szépséget.

Kis érdeklődés.

Mivel 2. autónak kell nekem fontos,hogy ne egye le a fejemde de nagy legyen és a kinézett példány tetszetős számomra.

Mennyivel lehet eljárkálni vele városban ? 10-12 liter???

Alkatrész hozzá milyen árak vannak??

Mire kell figyelni vásárlásnál( mik a hibái )

 

Ha van amit nem kérdeztem de +osztanátok velem azt nagyon megköszönöm.

 

Sziasztok : Adamot

hicky Creative Commons License 2009.05.14 0 0 260
Köszönöm.Most már sok idő telt el,és lenyugodtam. :) Most vettem 85ft/db áron olyan szelepsapkákat,melyeket nem kell levenni,ha megmérjük az abroncsban a levegő mennyiségét/nyomását.Ez lesz az autón a mindennapokon.Különleges alkalmakkor viszont,a gumis barátomtól kaptam 4 db ugyanolyan szelepsapkát amiket lenyúltak,csere,és az elegáns darabok kerülnek elő! :))
Előzmény: LangsamV6 (258)
MoHoYoYo Creative Commons License 2009.05.10 0 0 259

Én ezért tettem fel rejtett szelepet. Egy gonddal kevesebb. 

Előzmény: LangsamV6 (258)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.09 0 0 258
Ja és nagyon sajnálom a szelepsapkáidat.
Nekem 3 garnitúrát loptak el a Superbről, utána inkább eladtam. :)
Most a Skodás szelepsapkákat nem lopják az Audiról, viszont néha találok mellettük egy-egy benzinjegyet... :)
Üdv.
Előzmény: LangsamV6 (257)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.09 0 0 257
Jó tett helyébe jót várj ! :)
Én felajánlottam, hogy az S Line rugózása miatt ebben győzzön a Superb (plusz hátul tényleg nagyobb a hely :)
Te meg cserébe nagyon megdicsérted általánosságban az A6-ost.
Ez így korrekt ! :)
Viszont ez csak a beugró kérdés volt, jön a második forduló...
Mit szólsz mondjuk egy Matizhoz ? :)
(további kedvencem még az Alto és a Seicento)

Üdv.
Előzmény: hicky (256)
hicky Creative Commons License 2009.05.09 0 0 256
Alapjában félreértés van!Nem volt szándékomban a két autót összehasonlítani!
Ettől függetlenül a szaklapok itthon,és külföldön egyaránt ezt megteszik.Vajon miért?
Találgatni pedig nem szeretnék.
Más dimenzióban lebeg az A6,az árát tekintve mindenképpen,de igaz ez az egész autóra.Jobb ez,jobb az,finomabb ez finomabb az stb.Más!Minden erényével tisztában vagyok,nem hiába szemezgetek vele! :))
Előzmény: LangsamV6 (255)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.04.29 0 0 255
Khm. :)

Soha sem díjaztam, amikor két olyan dolgot hasonlítanak össze, amelyek jellegüknél, árképzésüknél fogva eleve különbözőek, tehát a kisebb, olcsóbb dolog eleve hendikeppel indul és ez általában a végeredményen is látszik. Ettől függetlenül lehet hogy a kisebb, olcsóbb dolog is nagyon jó, sőt esetleg legjobb a maga kategóriájában.
Meggyőződésem szerint a Superb II-t nem az A6-tal kell összehasonlítani, hanem a Ford Mondeoval és a társaival, amelyeket leveri mint a ..... poharat.

De ha mégis, akkor egy S Line A6-tal, hogy megállapíthassuk, milyen komfortos rugózása is van a Superbnek ! :)

Üdv.
Előzmény: hicky (254)
hicky Creative Commons License 2009.04.27 0 0 254
Hali!

Nekem nem volt célom összehasonlítani az Audi A6-ot,és a Škoda Superb-bet.Bár szerintem össze lehet,és össze is hasonlítják.Csak vegyél a kezedbe egy autósmagazint.Legyen az honi,vagy külföldi.Bizony bizony BMW,Audi,Mercedes típusokkal kerül összehasonlításra.Ez tény.Ahogy az is,hogy mindenek ellenére nagyon vigyáznak arra,hogy a jó,és kiváló minőséget nyújtó konszern testvér autója lehetőleg azért mégiscsak lentebb legyen,mint mondjuk a most 100 éves Audi.Megértem az okokat.Szili hozzászólásával egyetértek,annyival nem drágább,mint amennyivel kínálják az Audit.De az igazsághoz hozzátartozik az is,hogy valóban még jobb,még kifinomultabb,még precízebb az Audi.Az egész autó maga a prémium!Nekem nagyon tetszik.
Igazából csak a barátom A6-át vezettem.Most volt két éves az autó,és ahogy régebben írtam full S-Line.Az csak egy dolog,hogy én mit tapasztaltam egy rövid ideig tartó vezetés mellett.De amikor ő maga is úgy ítélkezik róla a népítéletben,hogy szétrázza a vesekövet is,akkor abban már lehet igazság.Ez a fajta "keménység" mondjuk lehet hátrány,és az előnyeiről nem esett szó.
Előzmény: drml (247)
1.9mechaTDI Creative Commons License 2009.04.26 0 0 253
Néha mikor német felé jár, akkor vette fel biztos ;) én is ott szoktam :D
Előzmény: Cornetto33 (249)
drml Creative Commons License 2009.04.26 0 0 252
amióta megvettem, a menü II. része nincs lenullázva, e szerint 8.3 l/100 km az átlgfogyasztásom...

kb annyi is...

a km-órás fénykép az s2-vel készült, annak nem látszik a rsz-a sztem, amúgy meg elévült a dolog...
Előzmény: Cornetto33 (249)
madi_7 Creative Commons License 2009.04.25 0 0 251
Nekem az átlagfogyasztás a chipes 3.0 TDI ben 9-ből megáll úgy, hogy van amikor lassabban és van amikor 200 felett is megyek vele.
Cornetto33 Creative Commons License 2009.04.25 0 0 250
Van egy jó kis bontó Bócsán (Bács megye) itt sanszos, hogy találtok cuccokat: 78/453-210
Előzmény: kellegymosoly (246)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!