1. Sajnos - egy dallal ellentétben - megfelelő mennyiségű pénztet nem tudok 20 perc alatt előteremteni. Szerencsére hangszerre, technikára már nem kell túl sokat költenem, viszont reklámra, klipre annál többet kellene. Ráadásul ez utóbbihoz nem is értek.
2. Csipkebokor vessző :-)
3. Ilyen szintű dolgokat ujjgyakorlatként, saját magam és a befogadásra felkészült közönség szórakoztatására illetve paródiából követek csak el, amolyan félkész szinten, lásd http://mp3.com/ern0/ Amire azt mondom, hogy ez az igazi hangom, abba sokkal több energiát fektetek (folyamatos jelen idő).
4. Nekem jobban dagasztja keblemet az, ha egypár zenéhez értő haverom azt mondja, hogy ejha, ez a MIDI kicsit össze van rakva meg hogy ez az ötlet ott van a pályán meg jajdenagymarhavagy, mintha a Zenész Magazin lehozna a legújabb lemezemről egy gyengén reklámizű nagyon pozitív kritikát a középső oldalon.
5. Nem vagyok egyedül a fentiekkel.
6.
Tűzesőben ázok de a fájdalmat nem érzem
Összetört szívemből víz folyik vér helyett
Gondolatban messze szállok a hegyeken túlra
Tegnap a városba ezer bűnös halál érkezett
7. Pénzért képes lennék rá.
8. Gangsta Zoliék zenei alapja ha nem is világmegváltás, de korrekt, a célnak megfelel, egyébként is, manapság ki csinálja saját maga a zenét alfától omegáig? Talán Ákos?
1. Sajnos - egy dallal ellentétben - megfelelő mennyiségű pénztet nem tudok 20 perc alatt előteremteni. Szerencsére hangszerre, technikára már nem kell túl sokat költenem, viszont reklámra, klipre annál többet kellene. Ráadásul ez utóbbihoz nem is értek.
2. Csipkebokor vessző :-)
3. Ilyen szintű dolgokat ujjgyakorlatként, saját magam és a befogadásra felkészült közönség szórakoztatására illetve paródiából követek csak el, amolyan félkész szinten, lásd http://mp3.com/ern0/ Amire azt mondom, hogy ez az igazi hangom, abba sokkal több energiát fektetek (folyamatos jelen idő).
4. Nekem jobban dagasztja keblemet az, ha egypár zenéhez értő haverom azt mondja, hogy ejha, ez a MIDI kicsit össze van rakva meg hogy ez az ötlet ott van a pályán meg jajdenagymarhavagy, mintha a Zenész Magazin lehozna a legújabb lemezemről egy gyengén reklámizű nagyon pozitív kritikát a középső oldalon.
5. Nem vagyok egyedül a fentiekkel.
6.
Tűzesőben ázok de a fájdalmat nem érzem
Összetört szívemből víz folyik vér helyett
Gondolatban messze szállok a hegyeken túlra
Tegnap a városba ezer bűnös halál érkezett
7. Pénzért képes lennék rá.
8. Gangsta Zoliék zenei alapja ha nem is világmegváltás, de korrekt, a célnak megfelel, egyébként is, manapság ki csinálja saját maga a zenét alfától omegáig? Talán Ákos?
ern0_, ha ez mindössze 20 percet venne igénybe, akkor nem értem, hogy miért nem gyűjtesz össze egy kis pénzmagot és adod ki? Bizonyára sikeres lenne, még aranylemez is lehetne belőle. Állítólag nagy pénzeket lehet kaszálni így. ezek szerint minimális szellemi befektetés, + valamivel több pénzügyi = Ákos sikeressége?
A különbség az közted és Ákos között, hogy ő meg is csinálja. Szerintem szinvonalasan. Ganxsta Zolihoz meg csak annyit fűznék hozzá, a színvonal miatt, hogy Pierrot írja a zenéit.
Én szeretm Ákost. Zolit is. Az ilye-olyan lány/fiú csapatoktól viszont ki tudok akadni, de nagyon.
Forró homokba égett lábnyomok
Az ősrobbanás emléke bennem él
Tested holnap megkívánom
Kegyetlen éjben süvít a szél
Szürke arcom fák közé rejtem
A láng felsebzi alvó szívemet
A hegyek felett trónol a sötétség
Körben táncolnak a megvadult istenek
--
Ez eddig 5 perc volt, 15 perc alatt meg tudnám írni hozzá a dalt is.
Ákost leginkább Gangsta Zolihoz hasonlítanám. Találj ki egy imágót, valósítsd meg valamilyen szinten, add el jól és vedd magad majdnem komolyan. Tulajdonképpen a fiú/lánycsapatok (majdnem azt írtam, hogy zenekarok) is ugyanezt csinálják, csak ők mind ugyanarra a tematikára mozdulnak rá (jó a seggem, gyere bulizni), a megvalósítás pedig szánalmas. Ezért persze aztán Ákos nem említhető egy napon a csöcslötyögtetőkkel, de éppúgy József Attilával vagy (legyen ugyanaz a kategória) Bródyval sem.
de az is lehet,
hogy pl. álnéven Pilinszkyhez hasonlítgatja magát,
vagy akár az összahasonlítás ellen küzd,
vagyszintén álnéven beírja,
hogy nem szokása írogatni ilyen helyekre
.
.
.
stb.
de az is lehet,
hogy pl. álnéven Pilinszkyhez hasonlítgatja magát,
vagy akár az összahasonlítás ellen küzd,
vagyszintén álnéven beírja,
hogy nem szokása írogatni ilyen helyekre
.
.
.
stb.
Erre a felkérésre nem tudok nemet mondani. Amint időm engedi, szívesen bemutatom a két líra közötti hasonlóságot. (hasonlóságról van szó és nem egyenlőségről) Talán azoknak is tudok segíteni, akik "nem értik" a szövegeket.
"...egy halom Bonanza rajongó átalakult Ákos rajongóvá, csak szerintem nagy részük nem a zenéhez, hanem adott előadóhoz kötődött/ik."
Szerintem meg pont a BB idején voltak túlságosan fanatikusak a rajongók (tehát akik inkább az előadókat imádták). Manapság viszont Ákos rajongótábora inkább a zenét kedveli, mint a művészt és ez így is van rendjén. Szerintem.
:-)
A legelején leszögezem : nem szeretem Ákost.
Én régebben nagy Mode rajongó voltam, most is szeretem őket, zseniálisak voltak, most is azok, ma már ettől függetlenül nem vagyok fanatikus.
Eleinte a Bonanza is tetszett, mert végre volt valami mozgás a magyar zenei életben, ami ráadásul kicsit kötődött is a Mode-hoz. De aztán jött ez a szólózás és tényleg Ákos sikeres lett, egy halom Bonanza rajongó átalakult Ákos rajongóvá, csak szerintem nagy részük nem a zenéhez, hanem adott előadóhoz kötődött/ik.
Ákos azóta egy pökhendi alak lett és ez meglátszik mindenen, amit csinál. Nekem a zenéje egyre érdektelenebb, átment egy amolyan rock-show dologba az egész. Igazából semmi extra nincs a zenéjében, a hangjában és szerintem is hatásvadász szövegei vannak, amit csak ő tud miről szólnak, vagy ő sem.
Elnézést, ha kemény vagyok, én is a zene bizniszben tevékenykedem, találkoztam többször is Ákossal és sajnos a magánéletben is egy beképzelt ember (persze nehéz normálisnak maradni a sztárságban). Ráadásul "száraz", semmi humorérzéke. Ez átüt a zenéjére is.
Bocsánat, nem akartam senkit megbántani, ez az én személyes véleményem.
Azt egyébként elismerem, hogy ettől függetlenül egy intelligens ember és inkább ő, mint a Shy Guys.
technikai és formai (gyakran előforduló szavak, verscímek, rímek és motívumok) alapján sokmindenkit össze lehet hasonlítani, minőségileg viszont semmi közük egymáshoz,
ég és föld
Ákos mondjuk egy jó popzenész és gyenge költő
Pilinszky meg Pilinszky
Szemelyes velemenyem szerint a legszerencsetlenebb dolog, amit a magyar "elit" atvett az amerikai...(tudvalevoleg ott nincs elit)...aktol, ez az IQ shit...
Nagyon jó ez az összehasonlítás! Komolyan. Én szeretnék még olvasni további részleteket, idézeteket. Sajnos nem vagyok otthon Pilinszky költészetében, de Ákosból jó vagyok.
Van egy két negatív vélemény, amit itt olvastam, azok szerzőinek csak ezt üzenném:
"sok cinikus, laikus, mindentudó kritikus
ostromolja minden versemet
méricskéli minden tettemet
és eltemet"
Lehet, hogy a sortörés nem így van és a központozás is azért maradt el, mert nem tudom ponotsan Ákos hova tette, de azért szerintem így is érthető.
Látom sikerült alaposan félreértenetek Ákos Pilinszky-hez való hasonlításomat. Ez részben az én hibám, mert nem indokoltam meg kijelentésemet.
Miről szólnak Pilinszky versei? A kivetettségérzésről, a magányról - néha kozmikus nagyságban kinagyítva:"kikönyöklök a szeles csillagokra", az elmúlásról, egy jobb világ iránti reményről. A verseit mély vallásos hit jellemzi, bibliai motívumokkal.
Miről szólnak Ákos versei? (nemcsak a dalszövegeire gondolok, hanem a verseskötetben megjelent verseire is). A számkivetettségről, a magányról, kozmikus nagyságban kivetítve: "engem őriz a lábnyom a holdon", az elmúlásról, egy jobb világ iránti vágyról: "kegyetlenül szép lesz az új világ". A verseit szintén mély vallásos hit jellemzi.
A leggyakrabban előforduló szavak Pilinszky verseiben: csend, halál, nyugalom, tűz, víz, jég, csillagok, sötét, éjszaka.
Leggyakrabban előforduló szavak Ákosnál: halál, csend, éjszaka, sötét, kegyetlen, kín, tűz, csillag, sötét.
Ha a két ember összehasonlításánál a lírát, és a versek témáit vesszük alapul, vitathatlanul kimutatható a hasonlóság. Ha azt vesszük alapul, hogy miért írtak verseket(tehát milyen céllal), milyen környezetben alkottak, mennyire ismeri el őket a közvélemény, mint művészt, akkor teljesen két különböző emberrel állunk szemben. Én természetesen az előbbi szempontok alapján mondtam, hogy kimutatható a hasonlóság, és nem az utóbbi szerint. A kettőt nem szabad egybemosni. Akit ez a téma mélyebben érdekel, tanulmányozza az ÖSSZEHASONLÍTÓ IRODALOMTUDOMÁNYT, amely a bölcsészkarokon külön szakot képez.
Ami az Ákos hallgatáshoz szükséges IQ-t illeti, azt elmagyarázom egy másik problémával kapcsolatban. Ahhoz, hogy valaki kritikát tudjon írni egy balettelőadásról, szükséges egyfajta IQ. Máskülönben csak olyan véleményt tud megformálni az előadásról, ami saját magát járatja le: "Milyen baromság ez a balett, fehér ruhákban mászkálnak ide-oda, mit akarnak ezzel mondani, ez csak művészieskedés, én még ilyen ökörséget színházban nem láttam, KÖNYÖRGÖM, MIT AKARNAK EZZEL MONDANI?" (ugye endi?)
Én alátámasztottam azt az állításomat, hogy Pilinszky és Ákos versei között hol van hasonlóság. Sőt ha szükséges, konkrét idézeteken át fogom bemutatni. Nagy érdeklődéssel várom viszont azok véleményét, akik szerint "erős" ez az összehasonlítás.
na eszembe jutott egy jó kis téma erről a szerencsétlen IQ-zásról, ami ugye nonszensz vagymi
szóval ti mikor és miközben hallgattok Ákos muzikot? a technikum fejéből ez ugyanis úgy néz ki, hogy az új cuccot egypár napig agyba-fülbe nyomatjuk, aztán a megértés után, márcsak háttérzene marad, kevés odafigyuzással.
Utálok zenékről vitatkozni, még beszélgetni se nagyon, annyira szubjektív dolgok ezek. Csak ideteszem tényként, ami ugyse érdekel senkit, hogy én annak idején igen kedveltem a Bonanzát, az egyetlen magyar zene volt a pop szcénából ami elért hozzám, azóta is. Ennek életkori okai is lehettek, de nem akarom teljesen erre kenni. Most is azt gondolom hogy valamit nagyon letettek az asztalra, a szövegeik néha a Depechétől is jobbak voltak. Az egészet persze Kovács Ákos vitte a hátán, one-man-show volt, de még egyáltalán nem éreztem azt amit ma, hogy Ákos személyisége teljesen előtérbe került, rátelepedett mindenre amit csinál. Valami olyasmit érzek, hogy elvesztett bizonyos alázatot, ami régen megvolt. Szóval én már nem lettem Ákos rajongó. De még így is, fáj ha nagyon fikázzák.
Adalékként még annyit : a 80-as években leginkább Depeche, Kraftwerk, Art Of Noise zenéket szerettem, mára pedig leginkább csak underground, (és néha over), elektronikus tánczenéket hallgatok, melyeket a többség 'techno' gyüjtőnév alatt ma is vehemensen gyűlöl.
"kést ránt a nyár, az idő robban,
úgy van minden, mint gyermek koromban"
mmmmm, de király, és ezt nem értelmezgetni kell, hanem a hideg kell, hogy futkározzon a hátadon, mert olyan feszültség van benne
"Ákos 1általán nem rossz szövegíró, de szövegei hatásvadászok, klisések, művésziES papírba csomagolt közhelyek. De ez nem baj, egy dalszövegnek nem kell elérnie az olümposzi magasságokat, ha megteszi az 1 külön jópont."
DE BAJ!!! Ugyanis éppenhogy azt érte (!) el vele, hogy sokan magas művészetnek tartják! És ezt úgy hívják, hogy átverés, hatásvadászat, becsapás. ÉS EZ A MŰVÉSZ FELELŐSSÉGE!
Azonban nem gondolom, hogy Ákos ezt teljesen tudatosan teszi. Szerintem ez ahhoz hasonlítható, ahogy pl. a hoszonéves diszkósztárocskákat bekebelezi a showbiz diszkókultúra. Észre se veszik magukat. Mondom, csak hasonló a helyzet, mert Ákos esetében nagyobb az átverés, és sokkal nagyobb ez miatt az ő felelőssége.
Egyszóval képmutatás.
Nos, ákosrajongók, várom az értelmes reakciókat.
(Ja, és bocs, hogy nagyképűsködtem, de félig poén volt, félig válasz egy ákosrajongó hasonló stílusú írására - hogy ugyanis Ákos szövegeihez iq kell stb.)
A helyzet az, hogy én is szeretem Ákost. Vitába nem szeretnék keveredni ezügyben senkivel, mindenkinek szíve-joga azt szeretni, akit akar. Csak leírnám az egyik kedvenc idézetemet. Az Ákos ellenesek, most kezdhetik dörzsölni a tenyerüket, nekik giccs lesz. Az Ákos rajongókat pedig szerintem jó érzéssel tölti majd el.
Tessék:
"...szemed íriszén magunkat látom, fénylő tükör a döbbenet,
sok életet meguntam már, de most örülök neki, hogy itt lehetek.
Túl a bűnön, a megbánáson hitem tüzéhez ülök közel, mellém fekszel és azt se bánom, hogy úgy alszol el, ahogy megszoktad már
másvalakivel..."
Hmmm. Ennyi.
Off leszek, bocs.
Elolvastam néhány zenei témájú topicot itt az asztalon és hát elég vegyesek az érzelmeim. Nem tudom, nem értem, hogy miért csak így lehet valamiről beszélgetni.
Az emberek sokfélék.
Vannak olyanok, akik a zenét csak a háttérből hallgatják és nagyjából tökmindegy, hogy mi szól. Van, amit jobban szeretnek, van, amit kevésbé, de a rajongásig egyáltalán nem jutnak el.
Vannak olyanok is, akiknek van egy meghatározott stílusuk, csak azt hallgatják és az jelenti számukra a jó zenét.
És vannak, akiknek egy-két énekes, együttes valamilyen oknál fogva nagyon fontos, szeretik, tisztelik, becsülik őket, hisznek bennük.
Egyik "állapot" sem kóros.
Én ugyan az utóbbi csoportba tartozom, vannak sztárolt emberek, akiket nagyon szeretek (Tulajdonképp Ákos is közöttük van, ha nem is az élen).
De nem szeretnék átesni a ló túlsó oldalára. Részint, mert a sztárok is emberek, követnek el hibákat, vannak rossz napjaik, kifuthatnak a kezeik közül nem túl jól sikerült alkotások is. Részint pedig nem mindig az jön át a csatornán, amit küld felém. Meg hát nem is biztos, hogy mindig felém küldi.
Nem is tudom. Mindenki védi a maga igazát, ez természetes. De az arányérzékről nem árt nem elfelejtkezni.
Aki nem szereti Ákost, annak talán vissza kéne fognia magát, ha egy olyan társaságba csöppen, ahol szeretik. El lehet, sőt el kell mondhani a véleményt, persze, csak...
Aki szereti Ákost, annak is meg kéne találni a balanszot. A Pilinszkyvel vagy a József Attilával való összehasonlítás mindenképpen erős.
De tényleg nem vitatkozni akarok. Merthogy valakiért rajongani (még ha az a rajongás csak kvázi rajongás és szó sincs arról, hogy a háza előtt ücsörgök reggelig, hogy lássam), az érzelem. És az érzelem olyan sajátos dolog, amin egyszerűen nem lehet vitatkozni.
Uff, én beszéltem.
Lappa
Üdv Mindenkinek!
Úgy látom, teljesen felesleges Ákos munkásságáról diskurálni... Érvek, ellenérvek repkednek, de aki nem szereti a zenéjét, azt felesleges győzködni, hogy hú, ebből a versből ez a két sor milyen qrva jó, meghogy ez a szám ilyen és ilyen - úgysem mond nektek semmit. Viszont ez fordítva is igaz, tehát Ti sem fogtok meggyőzni arról, hogy milyen gagyi, amit csinál, engedjétek meg, hogy hagy szeressem továbbra is a zenét, a stílust, a mondanivalót, amit képvisel.
Már eleve az elején elrontottuk az egészet, hiszen valóban nem volt szerencsés Ákos verseit J.A.-hoz hasonlítani, de még Pilinszkyhez sem. Bár szerintem az a hasonlítgatás nem "minőségileg" történt, hanem arra vonatkozott, hogy a nem koknrét, kicsit elvonttabb szövegek is nyerhetnek (akár különböző) értelmet, lehetnek nagyszerűek a befogadó számára. Gondolok itt pl. az Allia által ídézett, számomra is kedves szövegekre.
Egyébként birom a kritikát kedves endi :-), nem vagyok ideges, sértődös tipus. Itt vélemények hangzottak el, amikkel lehet egyet nem érteni, de el kell fogadnom a többségüket, mert teljesen korrekt, világos, ugyanakkor nem sértő észrevételek. Egyedül a tieddel van bajom...
Aki így indít ("...és fejlődni akar agyilag, az olvassa.") az már eleve nem szimpatikus, bár tudom, hogy ez nem szimpátia kérdése. Tehát Te ilyen nagyra tartod magad?
A másik, hogy Ákos pályafutása alapvetően nem úgy indult, ahogy azt Te elképzeled ("Kürülnézett, hogy hol lehetne szakítani péndzet a magyar popéletben. Kitalálta az image-jét: pop, de látszólag komoly tartalommal. Így még egy plusz réteget meg tud kaparintani.").
Véleményem szerint, ha csupán a pénzre ment volna, azt művelné, mint a többi magyar "átlagsztárocska".
:-)