A "furcsa" jel a motort hivatott jelölni a stop meg hát azt ,hogy lehetőleg mihamarabb vidd szervizbe az autót.Ki kell olvasni a hibakódot,valószínű közelebb leszel a megoldáshoz.
A műszerfalon a KIJELÖLT piktogram villan fel és akkor az egész kocsi leáll majd újra indítani már nem lehet. A PIKTOGRAM jobb oldalon alulról felfelé a második. Egy ilyen furcsa jel benne a STOP felirattal. Szóval aki tudja, hogy mi lehet a gond, kérem írja meg mert nagyon sürgős lenne!! :)
űdv hát ha a szűrőből jön a gáz olaj ha önindítózol akkor odáig ki lehet zárni hogy probléma van tehát a tank nem koszos a szűrő rendben mehetsz tovább azok a csövek ami megy a nagynyomású szivattyúból kifelé az is fontos hogy szed szét és fújd ki levegővel .de egyébként igen a nyomás szabályzó nyomástartó az egy csak van aki így mondja meg van aki úgy de igazából annak a neve nyomástartó aszt kel ki venned de egyébként be tudják mérni de csak az autóba nekem is mondták de én ki vetem szét szedtem és annak a rugóját húztam szét egy kicsit mert ugyan is az állítólag meg tud ragadni.Nekem ennyi elég volt hogy meg javuljon. és utána vetem bele egy tisztítót ami elméletileg ki tisztítja a csövekből a piszkot 3500 volt de lehet nem ér egy kalap szamócát se de bele öntotem hát ennyi eszt te is próbáld el játszani ha te csinálod nem vesztesz semmit na jó egy kis időt .sok szerencsét hozzá ki tartás egyszer úgy is meg javul....helló...
Ja, és még egy érdekesség vagyis tünet. Ha felpumpálás után, azonnal beindítom és ütemesen, nem is nagyokat nyomkodok a gumilabdán, folyamatosan jár a motor. Ha, abbahagyom az ütemes nyomkodást, akkor elkezd elcsendesedni a motor hangja, majd leáll.
Igen, mindenképp tudtál segíteni.... Köszi a választ! Aksi kitartóan tekerne, ha hagynám. A szűrőt cseréltem először. A szűrőház kivezetésén könnyen jön a gázolaj, ha nyomkodom a gumilabdát. Viszont, ha leveszem a gumilabda csövét a szűrőről, akkor azonnal visszafolyik a tankba az összes gázolaj. Ez baj? Egyébként könnyen végigfújhatok a tankig.
A nyomástartó az, amiben valami leragad?
A nyomásszabályzó szelep az, amiben a rugót nyújtottad meg?
üdv hát az enyém 1.9 vivaro dti m van nekem a közös nyomó cső végén de szerintem neked is ot csak le kell bontani a légszűrő házat tekerd ki és utána egy ínbusszal ki hajtod találsz benne egy rugót amit én egy kicsit meg nyújtottam kb 1cmrel hosszabb mint ami volt és még valami a nagynyomású szivattyúból ki jőnek a csövek még aszt se ártana szét húzgálni és ki takarítani mert ott is lehet benne piszok nekem utána jó lett de mindenek előtt a szűrő nem baj ha tiszta sőt a szűrő után meg kel nézni jön e gáz olaj lehet a tankod piszkos ez ilyen türelem játék és eszt végig kell zongorázni sorba nekem itt lett meg a gond ja és nekem nem kellet légteleníteni csak egy jó aksi kell hozzá és meg teszi helyetted az önindító hát remélem a tied is meg gyógyul és nem húznak le a szerelők hogy eszt is vedd meg meg aszt is bár oszt lehet a nyomástartód a rossz de mondom az le szokott ragadni.üdv legyen szép napod ......rem segítettem valamit .
"REMÉLEM VALAKINEK HASZNOS TANÁCS LESZ MÉG VALAMIKOR ÜDV SRÁCOK ."
Köszi!
Nem pusztába kiáltott szavak ezek!
Nekem is előjött tegnap! Sajnos!
Viszont kérdezném, hogy melyik típuson volt neked?
Kérdezném továbbá, Tőled és Mindenkitől, hogy:
- a 2.5l G9U motoroson, pontosan hol van ez a szabályzószelep?
- lehet-e csak úgy felspanolni, vagy valami pontos gyári nyomásértéket kellene ennek a szelepnek tartania?
- előjöhetett-e attól, hogy 8-9l környékén volt az üzemanyag, amikor egészen megdőlve, fel kellett állnom egy partoldalra, és akkor le is ált az autó. Csak nagyon nehezen, vízszintes terepen, légtelentés után indúlt el. De, azóta azt csinálja amit a Tiéd.
Én télen érek rá olajat cseréltetni meg átnézetni az autóm(1.9dci100 2003)mert akkor nem használom.Addig 15ezret megyek.Megnéztem mit engedett le a mester,hát én nem tartanám bent tovább azt ha nem muszáj.Nem áruszállító vagyok tehát közvetve keresem vele a kenyerem de szerintem ez a km-enkénti csere bele kell,hogy férjen.Aki meg többet megy vele az nyilván többet is keres vele tehát annak meg azért.Most 250ezer van bent de még minden eredeti(leszámítva pár érzékelőt)rajt.Persze én is lekopogom:-)
Úgy legyen!:-)500 000-rel én már elégedett leszek.:-)
Nem kell hogy az idő eldöntse kinek van igaza, mert nekem nem fontos hogy igazam legyen, egyszerűen csak így csinálom és kész, eddig bejött.
Van még pár autó a családban, azoknál is.
Szűrőket én is így cserélem mint te, talán a levegőszűrő kicsit alul van tervezve, az esetleg igényelné a gyakoribb cserét. Az 1.6-os benzines Astrámban 2x akkora van.
Mi 15-20 ezrenként cseréljük. Egyébként már hallani a motor hangján 15 körül h. kezd hangosabban "csattogni".
Gázolajszűrőt minden 2. olajcserénél, levegőszűrőt az olajszűrővel együtt minden alkalommal cserélünk.
Mindkettő chippelve már kb. 30 ezer km utántól. (eredeti turbó...) (1.9 és 2.0)
Nem kíméljük őket, néha többet megyek a szemközti sávba :) (előzök), mint a helyes oldalon.
Sztem az idő majd eldönti h. kinek lesz igaza.
Lehet h. a 30-40 ezrenként elvégzett olajcsere után a Tiéd 500 ezer után v. hamarabb kimúlik (elkopik...), a miénk meg akár 700-ig is elmehet, esetleg tovább.
Kívánom h. ne legyen igazam és Te is élvezd még jó sokáig a géped.
Akkor számoljunk egy picit. Az én autómban a durván 420 000 km alatt 30 000km-rel számolva volt 14 olajcsere. Ha 20 000 ft-ot számolunk egy olajcserére szűrőkkel (ennél csak több lehet, mert én magamnak csinálom) akkor ez 14X 20 000= 280 000ft Ugyanez 10 000km-enkénti olajcsere esetén 42X 20 000=840 000ft. Különbség 560 000ft, mindez alsóhangon! Ezek csak irányadó számok, nyilván nem pontosak, de jól mutatják a különbséget így is, több mint félmillió forint! Mikor a gyár is 30 000-enkénti olajcserét javasol akkor miért cseréljem gyakrabban? Az én autóm motorjában eddig egy injektoron kívül minden az eredeti tehát olyan nagy galibát nem csinálhattam.(lekopogom:-) )
Ezt egyáltalán nem egy vita kezdetének szánom, ez csak az én véleményem. Az olajcsere kb olyan mint a foci, mindenki ért hozzá, és van is véleménye róla. Ebbe én nem szeretnék beleszólni, nem szeretném megváltoztatni mindenki úgy csinálja ahogyan akarja. Csak egyszerűen felesleges pénzkidobálásnak tartom.
Még annyi hozzá hogy szerintem annyira megfigyelhető úgy általánosságban hogy amelyik autóval finomkodnak, tutujgatják az szinte biztos hamarabb produkál valami problémát mint amelyiket csak használnak úgy ahogyan kell, sőt egy kicsit kíméletlenebbül is annál, persze azért a feltétlenül szükséges dolgokat megadva neki.
szevasz, a mi autónk 2002-es,1.9dci, eredeti turbó, eredeti motor, min, 600.000km a motorban garantáltan, 90% autópálya, személyszállítás, a varázsa: a turbó igényli a "friss olajat, a motor szintúgy, tehát 10.000km-ként, motorolaj, szűrő, légszűrő, gázolajszűrő, csere van nálam, egyszer hibáztam, lerobbant az autó németországban, 500.000ft volt a kaland
Köszi a segítséget ! Eddig két év alatt 220 ezret raktam a masinába imádom, ha éppen megy :), van benne új turbó, hengerfej felújítás, 4 injektor vadiúj, a töltőnyomás mérő mágnesszelepet, meg érzékelőt már kétszer kellett cserélnem :) pedig újat vettem, nem szoktam bontózni, ha egy mód van rá, szűrőket 1-2 havonta cserélek, mert sokat járok Budapesten belül...
A jobb hátsó fékbetét tényleg kopik, már 3-szor cseréltem, ez ha jól értem a kézifék miatt van ?
El akarom vinni chippelni, csak sajna a ház elől sem tudok elindulni vele, először a hibát szeretném megszüntetni! Az egr-t kitakarítom a hétvégén hátha, egyébként kihez tudom elvinni kiköttetni ?
Itt azért van egy-két túlzó megállapítás, helyesebben nem feltétlenül jön be mindenkinél.
Levegőszűrőt olajjal együtt cserélek 30+ ezer km-enként, néha van az 40 is. (általában elfelejtem, nem direkt) Légtömegmérő O.K.(lekopogom azért:-) ) Jó, az igaz hogy ennyi km alatt már jó koszos lesz, picit talán alul is van méretezve.
Kézifékem még soha nem rohadt be. (mindent lekopogok, ezt is :-) )
Nekem 2 garnitúra első betét kopik le mire egy adag hátsót kell cserélni.
Általában kinyomom a kuplungot indításkor, de mikor leállítom akkor miért nyomkodjam? Ez mondjuk tényleg érdekel...