Keresés

Részletes keresés

odaat Creative Commons License 2016.03.04 -1 0 1979

Ez becsülendő, hogy elismered. Legközelebb biztos vigyázni fogsz a félreérthető összevonásokkal.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1977)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.03.04 0 0 1978

Próbáltam töröltetni a hülyeségemet, sajnos nem jártam sikerrel.

Vállalom minden következményét a hülyeségemnek...

 

Zoli pedig - itt szeretnék elnézést kérni Tőle - nagyon rendes ember, remélem, hogy még a megbeszéltek szerint sokszor találkozunk...

 

Sajnálom ezt az egészet !

Előzmény: odaat (1976)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.03.04 0 0 1977

Ebben teljesen igazad van !

Óriási hibát vétettem ebben.

 

Természetesen semmi ilyen szándékom nem volt. Meg sem fordult a fejemben.

( telefonon beszéltünk, hogy amit adta egy csomó alkatrészt , nincs- e benne ez... )

 

Számomra érthetetlen volt , hogy este ott volt, ma meg nincs.

 

Tudom, ebből már sehogyan sem jövök ki jól, vállalom mindenki kövei !

Ervin

Előzmény: odaat (1976)
odaat Creative Commons License 2016.03.04 -1 0 1976

Gratulálok, egy hozzászólásba írtad a találkozást zolival, és az előre mozdony eltűnését.  Ezzel sikerült zoli barátodat gyanúba keverni. Legalábbis én rögtön így értelmeztem.

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1975)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.03.04 0 0 1975

Sziasztok !

 

Ezt sikerült alaposan túlreagálnom.

 

Előkerült a kisfiam és bár beszéltem vele előtte, most vallotta be, hogy Ő játszotta el....

 

Ma lesz egy alapos beszélgetésünk erről . A rendszergazdánknak pedig írtam, hogy törölje legyen kedves az eggyel korábbi bejegyzésemet.

 

Mindenkitől elnézést kérek  !

Ervin

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1974)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.03.04 0 0 1974

Sziasztok !

 

Örömmel vettem Zolival való mai személyes találkozást, jó volt beszélgetni a régmúlt idők játékairól.

 

Viszont van egy szomorú dolog, amit szeretnék Veletek megosztani.

 

Tegnapról ma estére az íróasztalomról eltűnt egy Előre mozdonyom.

Ez egyenlőre számomra is érthetetlen dolog.

Bennem felmerült a kérdés, hogy talán eltulajdonították ezt, mert sehol sem találom.

 

Vannak ismertetőjelei, amiről én azonnal felismerem. ( akár képek alapján is )

( egyenirányúsított kivitel ( tehát már nem gyári ) a tetőn egy kis - 1 cm-es - halvány égésnyom, az áramszedői javítottak

( drótozott ) stb.

Kérlek benneteket, ha valakinek eladásra kínálnak ilyet , felmerülhet a kérdés, hogy talán az enyém volt.

 

Természetesen ha előkerül azonnal írok, hogy megnyugtató vége legyen a történetnek !

 

Köszönettel és üdvözlettel !

Ervin

 

 

Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.04 0 0 1973

Szervusztok Topiktársak!

 

Ahogy megígértem, felteszem az Előre mozdony kaszniját cserére. Alacsony kapaszkodós kivitel, de a tetőn kívül semmi más nincs hozzá, még a kapaszkodók is hiányoznak. Nyitott vagyok bármi ellentételezésre.

Más Jenő izzóátalakításával kapcsolatban:

Ugyan nem vagyok gondolatolvasó, de ez a fajta izzó a betét. A Trabant oldalági rokona a Volkswagennek, ezért a régebbi VW típusok és a Skodák műszerfalvilágítását látja el az izzó. Feltettem ennek is a fényképét. Így biztosan ismerős.

Mindenkinek jó bütykölést és vonatozást kívánok:

Zoli

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.03.04 0 0 1972

Szia(sztok ),

 

Akkor van máááááááásik

:-D

 

Ez a doboz olyasmi lehet, mint ami a Tied volt - nem ?

Ebben lakik az a Bing ( 1-es méret ) készlet, ami a Karácsonykor a fa alatt zakatol .....

 

Üdvözlettel !

Ervin

 

Előzmény: Ep128 (1970)
r250 Creative Commons License 2016.03.04 0 0 1971

Nagyon szellemes s nem utolsó sorban könnyen kivitelezhető!! Egy kicsi bibi talán a rossz égő üvegjének eltávolítása, (mármint a korhűség és az alakhűség megváltoztatása) de hát valamit, valamiért. Köszönjük. p.

Előzmény: jenő1954 (1968)
Ep128 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 1970

Nekem nagyon tetszenek a dobozaid! :-) Ellenben nekem sokkal szélesebb és laposabb volt! Amennyire kb. 13 év távlatából emlékszem még, abszolút gyárinak tűnt számomra az a doboz és valószínű, nem is lehetett más, lévén Nagymamám "pult alól" szerzett nekünk anno mindent. ("Tűz közelben" volt...) Nyilván nem Ő barkácsolta. :-D Kb. el volt felezve a doboz belül. Rekeszek voltak a kocsiknak, mozdonynak és a kis trafónak az egyik felében, (hasonló, mint itt, a tieidben) és a doboz másik fele pedig a síneké volt. (Egy köteg ívelt, egy köteg egyenes.) A tetején pedig, lapjával feküdt egy váltó. Szóval esélyes, hogy ez így volt "gyárilag", de soha senkinél (képeken sem) láttam soha többé, ami nekem volt anno!

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1966)
ogilvi Creative Commons License 2016.03.03 0 0 1969

Szívesen segítenék, de ezt felfogni sem tudtam egyelőre.... Még átolvasom párszor szakaszolva.

Előzmény: jenő1954 (1968)
jenő1954 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 1968

Kedves PV -ek!

Gondolom nem csak Nekem okozott gondot az ELŐRE lámpák pótlása. A következő képpen oldottam meg:

Autós boltban lehet kapni műszerfal égőt 12v 3 w  pici  égő( trabant műszerfal égő. átmérője 7 mm éppen annyi mint a mozdony égő belseje.

Az égő üvegét kitöröm  7 mm es fúróval és csavarhúzóval kipucolom a menetes részre középtályon egymással szembe fúrok 3,5 mm furatokat.

A műszerfal égő rögzitő füleit lereszelem helyét cinnel befuttatom beledugom a régi égő házba és a furatokon keresztül leforrasztom, a nenetet reszelővel kiigazitom. Tökéletesen birja elkészitése 10 perc. Képen a jobb oldali eredeti baloldali a készitett.

 

Üdv : Jenő

jenő1954 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 1967

Kedves Gyurka !

 

Egy kicsit Én is találva érzem magam , topikod kapcsán,. Az előttem szólók írásaira  akartam példákat hozni de teljesen igazad van.

Felénk Szabolcsban ezt röviden úgy mondják még lósz..... van addig veréb is van. ezzel ilyen témákat lezártam.

Éljen a PV épitsük szépitsük és adjuk a jó ötleteket egymásnak:

 

Üdv Jenő

Előzmény: jgyurka (1962)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.03.03 0 0 1966

Sziasztok !

Ez a fadobozos kérdés annó engem is érdekelt, de én mindenkitől azt az információt kaptam, hogy Előrét sohasem árultak fadobozban.

A szett ára nem engedhette meg, hogy még fa dobozt is adjanak a vasúthoz.

Viszont ebbe szépen belefér minden.

Nekem minden papírdobozbók a trafó gombja kitartja a felső tálcát.

Azt sem tudom azóta sem- hisz ebben is megoszlanak a vélemények- hogy egyáltalán trafót adtak-e az Előre készlethez a dobozba... ( ??? )

Nekem van kettő, ki - ki döntse el a származását....

( sztem ügyes barkácsmunkák )

 

Sziasztok !

Ervin

 

Előzmény: Ep128 (1965)
Ep128 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 1965

Találtam eltéve a valahai készletemről pár képet. (Kb. 13-14 éve nincs meg. :-( ) Azt hiszem a legegyszerűbb, ha válogatás nélkül ideömlesztem. :-)

Ep128 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 1964

Köszi, (bár nem nekem válaszoltál, de) ebből tudtam meg, hogy akkor nekem miért volt fadobozos ÉS papírdobozos IS. (Mármint hogy azok miben különböztek...) Azért nem semmi, hogy ennyi év után tudom meg. :-)

Előzmény: Zoli1949 (1961)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 1963

Szia Gyurka!

Teljesen igazad van, ezért részemről a téma lezárva.

Nagyon jó a " Nagypapa ás az unokák " fényképed.  Játék csereberével hozzájutottam egy Előre mozdony kasznihoz ami alacsony kapaszkodós, és megvan a teteje is. Tehát nagyon az elejéről való. Ezt felajánlom cserére. Jelenleg a RO 50 csámcsogja róla a rozsdát egy másik komplett Előre mozdony kasznival együtt, aminek esztergált ütközős alváza van. Amig a rozsdamaró dolgozik, ráérek topikot olvasni. Ez utóbbit megtartom magamnak. A cserealapot nem fogom lefesteni, csak a RO 50-et alaposan lemosom róla és este lefényképezem.

Üdv: Zoli

Előzmény: jgyurka (1962)
jgyurka Creative Commons License 2016.03.02 0 0 1962

Senkit nem szeretnék megbántani, de a liciteken és árakon való lovagolás szerintem nem jó fórum téma. Mindenki annyit fizet ki egy áruért, amennyit tud, és mindenki annyiért hirdeti meg, amennyiért akarja. Nyilván a célok ellentétesek, de semmit nem kötelező megvenni, az ár úgyis beáll oda, ahova kell neki. Lehet fújozni, kartellezni, elmélkedni, de nem lesz tőle más a világ, csak a fórum unalmasabb, ennek semmi köze a vonatokhoz, ez pont így van a bútorok esetében is. Esetleg nyissatok egy "jaj de tisztességtelen a világ", vagy egy "hogyan teszik tönkre a nepperek a világot" fórumot :) Szórakoztató lenne az is, de nem egy Helikon és egy Pannónia kép között.

 

Nem is maga a téma zavar, hanem az utálkozás, amivel töltve van, és amit hoz magával. Szívesebben olvasnék inkább technikai jellegű hozzászólásokat, keresek-kínálok felajánlásokat, és nézegetnék szép, csatolt képeket, amikből egyre kevesebb van (a linkek pl nem lesznek elérhetőek egy idő után (tudom én is tettem már be linket)). Jut eszembe, a magánlevelezéseknek sem ez a fórum a platformja, ha már ismeritek egymás elérhetőségét.

Aki nem ért velem egyet, az e-mailben tegye :) nem szeretném ezzel is duzzasztani ezt a fonalat.

 

Üdv,

gyurka

 

 

Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 1961

Bocs, de majdnem elfelejtettem. A PV Vonat Mindenki lapja web oldalon a gyártás és a szerelvények teljes történelme nagyon alaposan le van írva. Sajnos a képgaléria nem nyitható meg. Érdemes megnézned és elolvasnod.

Zoli

Előzmény: ogilvi (1956)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 1960

Szia!

Igazándiból néhány évig gyártotta párthatározat alapján,  komoly ráfizetéssel ráfizetéssel az Állami Pénzverő. Az ára így is nagyon magas volt az átlag magyarnak. Apám általános iskolai tanár, anyám adminisztrátor volt egy Tsz- ben . Amennyire emlékszem kettőjük két havi fizetésében került egy alap ELŐRE készlet, ami akkor az öcsémmel karácsonyra kaptunk.  Ez azt jelentette, hogy évekig spórolgatták a pénzt, hogy meg tudják venni. Ezért legalább is vidéken nem túl sokan vették meg és így nem is sok maradt meg belőle.

Üdv: Zoli

Előzmény: ogilvi (1956)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 1959

Sziasztok!

Ez azért nem semmi, de az ízlések és pofonoknem egyformák. Aki átfestette, annak nyilván ez volt maga a csúcs. Aki pedig árulja, az a nepper, aki azt sem tudja, hogy mi ez. Viszont valahol látta, vagy hallotta, hogy a Pénzverdei Pannónia és a Helikon aranyból készült, ezért nem szabad elkótyavetyélni. No ezekkel az árakkal nem tudok versenyezni és erről írtam egy héttel korábban. Ami néhány kedves topiktársunknak uncsi volt, hogy a vonatozás mellett, igyekezünk nem egymásra licitálni.

Ezért " klasszikusokkal " szólva ennyit jegyzek meg " Na ugye megmondtam  !"

Egyébként várom a jó időt, hogy a kis műhelyemben végre dolgozni tudjak.

Mindenkinek jó vonatozást kívánok:

Zoli

 

Előzmény: BE200 (1954)
jenő1954 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 1958

A vaterán megjelent árakról szólnék viharvert előre mozdony 22 000.- .Mi a véleményetek ? Van egy svájci oldal a ricardo. ch a vaterához hasonló

itt is csoda szép dolgok vannak . de sokminden barátságos áron, csak a ritkaság és újszerű drága. A sin árak is elrugaszkodottak.

 

Üdv:jenő1954

Ep128 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 1957

Most kivételesen "a tok" érdekel, nem a tartalom. :-)

Valakinek a készlete esetleg van olyan fa ládában, mint amilyenben az enyém volt? Ok, ez így rettentő buta kérdés, mert nem tudom megmutatni sajnos, milyen is volt. De képzeljetek el egy kb. 30 cm. mély, 1,5mx1m -es, fém füllel rendelkező (lapos) fa ládát. Az eredeti első készletemet én "ilyenben" kaptam! Volt benne 1 (zöld) PV mozdony és (azt hiszem) 5 kocsi, kb. 25 görbe sín, 13 egyenes, 1 váltó és a trafo.

ogilvi Creative Commons License 2016.03.01 0 0 1956

Az eredeti sínek alumíniumból és műanyagból készültek? Vajon hány éven keresztl gyárthatták, ha ilyen kevés maradt belőlük? Esetleg ez a sorozat csak egyszer készült?

 

Előzmény: jenő1954 (1952)
BE200 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 1955

Még így, "romjaiban" is nagyon jó az oldal, a goggle képkeresőben még aránylag el is érhetőek a képek.

Nyilván így nem a legjobb, de hát ez van , ezt kell szeretni.

Mondjuk az nagyon nem korrekt, ha még válaszra sem méltatnak :(

 

 

 

 

Előzmény: pv-vonat (1953)
BE200 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 1954

Sziasztok !

 

A múltkor megakadtam a Helikon árán, hát ez sem semmi !

 

http://gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/vasutmodell/pv_penzverdei_pannonia_vasut_2210426042.html

 

Én nem vagyok egy szakértő, de mintha lenne jó néhány "bibi" a hirdetésben.

 

A legjobbak:  a sárga szigetelő szalag, és a posta vagonon az embléma :D

 

Nincs más hátra, mint ELŐRE :D

 

 

pv-vonat Creative Commons License 2016.02.28 0 0 1953

Sajnos a mindenkilapja valószínűleg egy "kifutó" stádiumban lévő oldal gyűjtemény. Az oldal üzemeltetői nem reagálnak semmifajta megkeresésre, nem fejlesztenek. A képek "elvileg" a helyükön vannak csak nem látszanak, pontosabban kb 15% megjelenik de az is össze vissza.

Komplett új oldalt kéne készítenem ,hogy minden rendben legyen. Talán az ősszel rászánom magam.

Előzmény: odaat (1947)
jenő1954 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 1952

Kedves Ogilvi !

 

A sin készletek árát a nepperek verik fel és sajnos egyre ritkábban lehet ráakadni. Pl egyik lapon hirdettek Pannónia alapkészletet 60 000.- Ft ért

2 váltóval. Ez elijesztett a sin vásárlástól és a saját készítés felé mozdultam .Készítettem  eddig 21 m sínt és 6 váltót ennek a pénznek a töredékéből, és a vonat szépen fut . Ha érdekel leírom a technológiát. Ja ,Én vettem bakelit talpfás alapkészletet a Veterán mikor megjött 3 db íves sin hiányzott a körhöz.Az eladó azt válaszolta  Ő nem rakta össze. Igaz a vonat eredetivel szép de szükség törvényt bont.

 

 

Üdv : Jenő

Előzmény: ogilvi (1948)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 1951

Sziasztok!

Tényleg ritka a piacon a hibátlan sín. Én is vásároltam sérülteket.  Csak olyanokat vettem, amiknek a végén hiányzik néhány talpfa.  A következőket ötlöttem ki a javításukra:  ép sínről gipsz lenyomatot készítek úgy, hogy négy talpfa legyen benne. A gipsz mintába beleteszem a sérült sínt és két komponensű műgyantával kitöltöm a hiányt. A jobb tapadás érdekében néhány apró lyukat fúrok a sínbe alulról. Ez még csak elmélet. A jó idő beálltával kipróbálom és fényképes híradással leszek.

Üdv: Zoli

Előzmény: Törölt nick (1949)
Ep128 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 1950

Ez mind igaz! Ugyanakkor én anno kb. 150 db. tökéletes állapotú sínt adtam el, mikor a készletemet (muszájból) eladtam. (Ha jól emlékszem 2 db. volt "talpfa törött".) Szóval lehetett rá vigyázni azért... Ok, ehhez nyilván az is kellett, hogy évente 2-3 alkalommal volt 1 hétre összerakva nagyobb pálya belőle.

Előzmény: Törölt nick (1949)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!