Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 300
Márpedig annak meg kellene fogni az autót minden helyzetben.
A kezelési könyv oldalakat foglalkozik vele, hogy kioldani sem kell, nyomatékra old ki magától. Ha hosszú a lámpa, akkor csak behúzom, gázadásra old, nagyon kényelmes. Semmi bajom vele, először én is idegenkedtem, de a jót mindig könnyebb megszokni, csak macerás és drága lehet javítani. Az összes autómon magam állítottam a kézféket ha kellett, ennél meg minimum irány a szervíz... utána meg a bank... :)

Tehát valami ott nem stimmel a szerkezetednél szerintem, de ne legyen igazam...
Majd a találkozón megnézzük, hogy melyik mikor mit csinál.
Oké ?

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (298)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 299

Számomra egy biztos: MT-t száműzöm a további kocsijaimból...

Igaz nem csak emiatt....

 

Valaki szereti, valaki nem.. Én az utóbbi táborhoz tartozom...

DSG számomra a tuti....

 

 

(Amúgy a DSG nem bírja el a V10 TDI-t....480 Nm-t is már csak átprogramozva bír.. Átépítve kb. 650 Nm a teteje.....)

Előzmény: LangsamV6 (296)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 298

Ezen is elektromos a kézifék...

(Nem is szeretem...)

Előzmény: LangsamV6 (297)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 297
Illetve nálam már rég belekóstoltam volna a garázskapumba a Te autóddal.
Tehát valami nem oké. Üdv.

Jut eszembe az enyémen elektronikus a kézifék.
Szerintem ez is lehet a lényeg.
Előzmény: Törölt nick (294)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 296
Kizárt, hogy visszafejlődött volna a váltó, azon csak fejleszt az Audi.
Ha nincs a DSG akkor már a V10-es dízelt is egy erősített MT-vel szerelnék...
Semmi baj nincs azzal, hogy P után R-be téve nincs kúszónyomaték hátrafelé.
Én igazából nem is tudom, hogy van van nincs, mert az autó nem moccan sehova.
Van hogy csak vigyorgok a megdőlő autóban, úgy hogy semmi nincs általam kapcsolva mégsem gurulok sehova. Addig vigyorgok amíg eszembe jut, mi van ha egy ilyen bonyolult elektro-mechanikai rendszer egyszer elromlik... Inkább elindulok. :)
Szerintem az autóddal valami nem stimmel, minthogy garanciás én bevinném a szervízbe, egyrészt diagnosztika, másrészt próbálják ki lejtőn illetve előtte még inkább mondják meg Neked, hogy szerintük hogy kéne viselkednie az autónak...

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (295)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 295

Normál esetben pedig nem visszafelé kellett volna fejlődnie a váltónak....

Pedig akkor itt az történt...

Előzmény: LangsamV6 (293)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 294

Igen, erről van szó!

Akkor sem szabadna előregurulnia egy centit sem, ha nem lépek a gázra!

A fékpedál elengedése után ugyanott kéne maradnia, majd elindulni kúszva hátrafelé, mint az összes eddigi automata autóm...

 

Ez pedig gáz nélkül elkezd előre gurulni - mint már írtam - 40-50 cm-t, majd utána megindul hátrafelé kúszva, ha hirtelen gázt adok a fékről való lelépés után, akkor 20-(30) cm-t megy előre, majd megindul hátra...

 

Ez nem + rendszer kérdése, hanem egyszerűen nem működik jól az MT...

 

 

Előzmény: LangsamV6 (292)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 293
Azt ne feledjük, hogy nem biztos hogy ugyanazon MT-nk van, neked 8 virtuális fokozat van benne, nekem még csak 7. De ha elviszi a 3.2-es motort is, akkor a mi váltónk jó helyre született... :)

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (291)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 292
Értem ? Előre lejtős helyen állsz és hátra akarsz elindulni, mert mondjuk rádparkoltak.
P-ben van a váltó, rálépsz a fékre, beteszed R-be, lelépsz a fékről és gázt adsz. Tehát Neked addig gurul előre a lejtés miatt, ameddig átér a lába a fékpedálról a gázpedálig és hajtást kap a kerék ?
Akkor valami nem stimmel.
Én sokszor megállok a nagykapu előtti lejős placcon orral süllyedve, beszaladok valamiért, P-ben hagyom, jár a motor, visszajövök, fékre lépek, átteszem R-be, lelépek a fékről és amíg gázt adok NEM HAGYJA ELŐREGURULNI AZ AUTÓT VALAMI.
Naponta kétszer előfordul.
A Superbnél ugyanezen helyzetben volt, hogy majdnem megkóstoltam a saját nagykapumat, ott kellett a kézifék ha nem voltam elég gyors a kuplung, gáz duóval, de itt nem gurul semmilyen állásban sehova. Szerintem ez a rendszer vagy nincs az A4-ben vagy nem működik jól. Egy szervízt megérne a dolog.

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (289)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 291

"Szerintem már nagyon kipróbált, kiforrott szerkezetekről van szó, nem hiszem hogy normál használat mellett szoftveres, mechanikus bug-ot találna benne a paciens."

 

2009.04. havi a kocsi... Hát jó lenne, ha jó lenne....

Előzmény: LangsamV6 (290)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 290
Szerintem nem buta az MT és az Audiról sem tudnék elképzelni ilyen bakit. Automata váltónál fizikailag nem lehet elméletileg azonnali totál kárt tenni a váltóban úgy hogy ellentétes hajtás, fokozatok, stb. akadnának össze. A gyors váltás az már más tészta de az lassú dolog a károsodás szempontjából. Az a helyzet, hogy az ember nem próbálgatja, hogy milyen sebességnél mit lehet csinálni, mert ott van a jogos félsz, hogy esetleg kidobunk az ablakon minimum fél millát. Normális használatban az MT szerintem bolondbiztos. Továbbra sem értem, mert fék nélkül nem lehet P-ből kivenni a váltókart egyszerűen ! Mikor gurulna el ? Azalatt a 0.5 sec alatt amíg gázt adok ? De nekem akkor sem gurul el.

Az MT-nél azt mondták az Audinál, hogy 60ezer km-nél nagyon ajánlott kicserélni az olajat, én biztos ami biztos ellenőriztettem is, pedig a szervízfüzet ellenőrzésre került a cserét végző márkaszervíznél, ahonnan az előző tulaj vásárolta az autót. Szerintem is érzékenyebb lehet az olajra az MT, már csak a lánc miatt is, mert ha az elszáll, akkor szétvághat mindent és mehet a váltó a kukába. Mivel minden automatának az olaj a lelke, azon nem kéne spórolni, mert a néhány tízezernyi árú olaj fél millába kerülhet.

Szerintem már nagyon kipróbált, kiforrott szerkezetekről van szó, nem hiszem hogy normál használat mellett szoftveres, mechanikus bug-ot találna benne a paciens.

Persze hogy is van azzal a sportfokozatú lábbal és a gazdájával ? :):):)

Üdv.

Előzmény: rjg (285)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 289

"A leírt példádat nem értem. Állsz lejtős parkolóhelyen P ben van a váltó. Rálépsz a fékre, beteszed D-be (nem is engedi máskülönben) elengeded a féket és gázt adsz. Nekem egy centit sem gurul el az A6-os. lehet, hogy az A4-esben nincs ilyen ? Mert nem tudok másra gondolni. "

 

D-ben nem gurul el nekem sem!! Emelkedőn sem! Egyből, visszagurulás nélkül elindul előre/felfelé...

 

R-ben van a gond! Fék elengedése után 40-50 cm-t gurul előre, mielőtt elkezd kúszni!!! Ha nagyon hirtelen gázt adok, akkor csak kb. 20 cm-t gurul előre (igaz hirtelen meg is indul hátrafelé) bár ez nagyban függ a lejtéstől... Magyarul használni kell az - elbaszott - kéziféket is....

 

A lényeg: a DSG D-ben és R-ben is tökéletes volt, ez csak D-ben.... R-ben simán nekimehetsz az előtted állónak, ha csak egy kicsit is nem figyelsz...

Előzmény: LangsamV6 (288)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 288
Azt hiszem megvan a titok. Az A6-nál nem tudsz elgurulni. Lefelé és felfelé sem kell a fékre lépnem, gázt sem kell adnom. Amikor elindulok akkor kb. 10 km/h sebességnél hallok egy kattanást amikor kioldott az elgurulásgátló. Nálunk a nagykapu előtti placc erősen lejt befelé. Amikor megállok rálépek a fékre, beteszem parkba, felengedem a féket és semennyit nem moccan az autó. Szerintem van egy giroszkópszerű jeladó (riasztóé, légzsákoké, mindegy) amely érzékeli ha a kocsi dőlésszinten van és nem engedi elgurulni sem hátra, sem előre. Ugyanazon rendszert használhatják, amely időnként finoman szorítva megszárítja a fékbetéteket, vagy amelyik vészhelyzetben odakészíti a betéteket szorosan a féktárcsákhoz. Nem tudom, csak gondolkodom, mert soha nem akart semmilyen irányban még magától elgurulni az A6-om.

Viszont továbbra sem értem, hogy ha gurul az autó, akkor miért nem lépsz a fékre.
Vagy váltás előtt (P,R,D) miért nem teszed meg. Hiszen indítás után a fedélzeti is figyelmeztet hogy a fékre kell lépni, különben nem tudod betenni D-be. Nekem volt már több automatám (2 Merci, 1 Omega) ezért rögzült, hogy fék nélkül nem kapcsolgatjuk az automata választókart. Kivéve az S-t ... :)

A leírt példádat nem értem. Állsz lejtős parkolóhelyen P ben van a váltó. Rálépsz a fékre, beteszed D-be (nem is engedi máskülönben) elengeded a féket és gázt adsz. Nekem egy centit sem gurul el az A6-os. lehet, hogy az A4-esben nincs ilyen ? Mert nem tudok másra gondolni.

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (287)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 287

Mondok egy másik dolgot:

Teljesen életszerű:

 

Állsz egy lejtős parkolóban, előtted áll mondjuk egy autó 30 cm-re.

Beülsz, elindítod, rálépsz a lábfékre, beteszed R-be, hátranézel és lelépsz a fékpedálról (gázt nem adsz: a Multi egyébként is elég hirtelen megindul). A kocsi kb. 40-50 cm-t előregurul ebben az esetben, mielőtt nekiállna hátrafelé kúszni!! Tehát nekimentél az előtted állónak!!! D fokozatban (emelkedőn) azonnal elkezd kúszni gáz nélkül is, tehát pont olyan, mint amilyennek lennie kell...

 

Életszerű a dolog és kímélve, előírásszerűen használom a váltót, nem pedig "löködve" a kart.....

 

Komolyan gondolkodom rajt, hogy visszaviszem a kocsit!!

Előzmény: rjg (285)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 286

A bajom már csak az, hogy 2009.04. havi a kocsi és "buta" a váltója!!??

Amikor megszerkesztették a kocsi árlistáját, akkor már nem voltak buták..:-))

 

Olajcsere ezekben ha jól tudom 60000-enként kell....

Előzmény: rjg (285)
rjg Creative Commons License 2009.05.23 0 0 285

Én úgy használom a tiptronicot, mint LangsamV6, tudomásom szerint csak így szabad használni egy automatát.

 

Sokat kibirnak egyébként ezek a váltók. Pl.: a váltóolaj cseréről sem hallott még a legtöbb tulaj. Bár a multit meg a dsg-t nem tudom mennyit bírhat.

Nekem is volt egyszer egy nagy hülyeségem tiptroniccal, mikor régebben átültem hagyományosból. Valami hülye beidegződés miatt lámpánál, még lassú gurulás közben áttoltam D-ből P-be... Volt nagy csattogás, nyekergés, de nem lett semmi baja. Csak én kaptam majdnem szívrohamot.:) Tökéletes, pedig én is sokat megyek vele.

 

Laikusként mondom csak: Azért engedi, mert buta. Szerintem. A DSG meg okosabb, jobban elektronizált. Bár még nem vezettem dsg-s audit/ vw-t.

Előzmény: Törölt nick (284)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 284

Tévedés!!

 

Még soha automataváltóra költenem nem kellett, akármennyit mentek a kocsik...

A 200000-et futott legyepált tesztautók váltójának sem volt soha semmi baja..

+ ismerősi körömben mindenki ~hasonlóan használja, mint én...

 

A 20 km/h-s R-be kapcsolás nem életszerű, csak próbáltam. Ezt aláírom

DE: miért engedi betenni a váltó a fokozatot??

A DSG miért nem engedi, ha "valami nem tetszik neki"??

 

Előzmény: rjg (283)
rjg Creative Commons License 2009.05.23 0 0 283

Hu...nem vennék utánad autót.:)

Ha jól értem amit írsz, (márpediglen szerintem jól) akkor te gyorsan és "módszeresen" gyilkolod az automataváltókat.:))

Előzmény: Törölt nick (281)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 282

Még egy dolog:

 

Miért lehet betenni R-be még 20 felett is, ha amúgy nem működik??

 

Magyarul nincs összhang a kar és a működés között....

(simán beveszi, mégsem működik)

A DSG csak akkor vette be, ha működött is... Különben nem ment be a fokozatba...

Előzmény: Törölt nick (281)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 281

Kimentem kipróbáltam:

 

Van egy lejtő. Mondjuk egy lejtős parkoló..

Ezen a lejtőn mész 20km/h-val D-ben.. Belököd R-be a kocsi tovább gurul 20-al 100 métereket akár, ha közben gázt adsz semmi nem történik, csak felpörög a motor akár leszabályzásig a kocsi gurul tovább előre..

 

Ugyanez fordítva (R-ből D-be) a kocsi rögtön megáll és elindul ellenkezőleg..

 

Ha mondjuk max. 5-tel mész előre és belököd R-be, akkor gáz nélkül még kb. 1 métert megy előre!! (ez totál életszerű!!)

Csak álló helyzetben szabad R-be kapcsolni..

 

DSG-vel és Tiptronic-kal ilyen nem volt!

Az ugyanúgy működik oda-vissza....

 

Kéziváltónál természetesen csak állóhelyzetben teszem be R-be, de az automatákat nem így szoktam!

 

Előzmény: LangsamV6 (277)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 280
Ha többször is előfordult, akkor jogos, hogy Titeket zavar, elfogadom.
Tudom hogy vannak, akik holtidő nélkül kapcsolgatják az automata váltót, engem nem vinne rá a lélek, sőt sajnálom ilyenkor a váltót, de egy ismerősöm autójában nagyon sok km van, ő sem lacafacázik a váltókarral, tehát valszeg nem árthat neki. De én úgy vagyok vele, jobb a békesség. Minden kapcsolódjon be, minden rugó, fogaskerék oké, szelepek nyitva/zárva, szíj/lánc a helyén, kihagytam valakit ? :) oszt mehet. :)
Nyilván a váltókat úgy méretezik, hogy az azonnaliságokat is bírniuk kell, és Nálatok előjött, tehát megértem a felvetésedet.

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (278)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 279
Az indulásnál tényleg hirtelen indul meg. Talán lehetne finomabban is, viszont nem rángat, csak azonnal startol és ezt tényleg szokni kell. Gondolj a jobbik oldalára is, lehetetlen elrontani a startot lámpánál. Még esetleg az erősebb kézi váltó autókat is megfoghatod. :):):)

A DSG lehet hogy az indulást finomabban adja elő (utána már álomszépen vált az MT is) de nekem az MT viszonya a fordulattal jobban tetszik. Ha az MT régi klasszikus CVT- szerűen monoton stilusban működne, akkor nem ezt mondanám. De ez a virtuális fokozatos MT nálam nagyon bejött.

A DSG-t gyakorlatilag 2 váltóból 2 kuplungból rakták össze, bonyolultabb technika is (ez persze nem minden helyzetben előny) és természetes hogy nagyon jól adja elő a harmonikus működést. Ha DSG váltóm lenne, én sem látnék benne hibát, de hogy próbáltam azt is és most MT-m van, a másik "szidása" nélkül tetszik jobban az MT.

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (276)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 278

Jogos a gondolatod arról, hogy életszerűtlen, de ma többször is előfordult, így sajna előfordul és a tesóm is panaszkodik rá....

Tehát sajna igenis életszerű...

 

Ha nem figyelek, akkor megrongyoltam volna....

 

Ami tény, hogy én elég vehemensen vezetem, tehát nem "várok ki" a váltóval, hanem "lököm neki"....

 

A DSG-nél ez tökéletesen, úgy működik, ahogy szeretném....

 

 

Előzmény: LangsamV6 (277)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 277
De miért gurulna egy automata magától üresben lassan előre ? Üresben max csak vontatáskor (tudom tilos) kéne lennie, meg amikor átkapcsolunk az N-en keresztül, egyébként csak D, R és S. :) Életszerűtlen, hogy üresben guruljon egy automata váltós autó, majd berakod R-be. Miért ?

Vagy rosszul értelmeztem és D-ben lévő kúszásnál fék nélkül berakod R-be, és az autó gurul tovább ? Fék nélkül én nem pakolgatnám D-ből R-be, ezért nincs tapasztalatom.

És biztos nem fogom kipróbálni sem, R-t csak D-ből vagy P-ből kapcsolok fékkel. Meg álló járműből. Parkoláskor kúszik előre D-ben, látja az ember, hova is megy, fék, R, ilyenkor szerintem direkt jó, hogy nem kúszik R-ben magától, az ember belenéz a tükrökbe, hátrafordul (ízlés szerint :) és csak ha biztonságos a tolatás, akkor ad amúgy is gázt. Addig nem biztos hogy szerencsés, hogy R-ben is elkezdene kúszni.
Főleg hogy az Audiban azért elég vehemens a kúszás, dugóban simán lehet haladni.

Elhiszem amit írsz, csak nem látom hátránynak az életszerűtlensége miatt.

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (276)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 276

Ha az autó lassan előre gurul, beteszed R-be, akkor addig gurul előre, amíg a fékkel meg nem állítod, vagy a kocsi magától meg nem áll...

Ha gázt adsz természetesen megindul hátra...

D-ben ezt nem csinálja, hanem azonnal megindul (kúszik), ha előtte a kocsi hátrafelé gurult, akkor is....

A DSG mind R-ben, mind D-ben azonnal elkezd kúszni...

 

Indulásnál túl hirtelen indul meg...

Tehát nem finoman, hanem szinte "rántásszerűen"..

 

A DSG nekem jobban bejön....

Előzmény: LangsamV6 (273)
hicky Creative Commons License 2009.05.23 0 0 275
Ne aggódjál barátom!A telefonom pontosan fogja majd jelezni!2010.02.24-én! :)) Még van időd.
Előzmény: LangsamV6 (271)
hicky Creative Commons License 2009.05.23 0 0 274
Olyan A6-ot nem vezettem,amely benzines lett volna,és MT váltós.Másfajtát már igen.
Előzmény: LangsamV6 (270)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 273
A DSG-t nem tudtam kipróbálni rükvercben, persze előre jó volt, de nem a legjobb.
Persze ez csak egyéni vélemény, a DSG sportosabb, az MT sokoldalúbb.

"Multitronic rükvercben nem kúszik, hanem gurul, gurul előre..."

Ezt így nem értem, beteszed rükvercbe és nem adsz gázt, akkor mit csinál ?
Mert nem hiszem, hogy előre gurul. Vagy nem csinál semmit vagy kúszik hátra.
Ezt csak logikából mondom, mert már csak hétfőn ülök kocsiba persze akkor feltétlenül kipróbálom. Nekem eddig semmilyen gondom nem volt az MT rükvercével, feltűnt volna. És kerülöm a gyors váltókar rántásokat is, 1 sec-et várok gáz előtt.
Mivel új a géped műszaki hibára gondolni sem merek. De valszeg nem értettem jól, hogy mi is a gondod rükvercben az MT-vel. Pedig nagyon de nagyon érdekel. :)

"Ha kereszteződésben ki akarok ugrani, csúnyán indul és mindig csikordul a kerék..."

Eztt meg tudom erősíteni, ugyanezt tapasztaltam. Csúnyán nem indul (vagy nem tudom mit értesz alatta) de dinamikusabb kiugrásnál néha megcsikordul a kerék. Persze azonnal megfogja az elektronika meg az ember is egy picit enyhít a gázpedálon. Viszont nem emlékszem, felvillan-e valami ilyenkor a műszerfalon.
Magyarázat oldalon egyrészt azért van bőven nyomaték, és szerintem az MT váltó jellegzetességéből is adódhat a dolog, hogy kevesebb a vesztesége mint a hagyományos "olajnyomásos" automatának, ha a lánc beállt egy adott helyzetbe akkor a teljes nyomaték tisztán és azonnal szlip nélkül megjelentik a hajtásláncon, és az elektronika nem elég gyors hozzá, hogy megfogja.
Úgy emlékszem Neked 18-as kerekeid vannak, kisebb is a súly, mindezek a kisebb "aszfaltnyomás" felé hatnak, nálam 16-os a kerék, nagyobb a súly, talán ezért jelentkezik nálam csak ritkán a jelenség.
Szerintem ha egy autó nem alulmotorizált akkor induláskor mindegyiket meg lehetne csikorogtatni, bár DSG-n ezt tényleg nem próbáltam. Valszeg már nem is fogom. :)

Üdv.
Előzmény: Törölt nick (272)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 272

Most tűnt fel, hogy sokat tolatgattam, hogy a Multitronic rükvercben nem kúszik, hanem gurul, gurul előre...SZAR!!

Ha kereszteződésben ki akarok ugrani, csúnyán indul és mindig csikordul a kerék...

 

DSG!!

 

 

Előzmény: LangsamV6 (270)
LangsamV6 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 271
Azért írtam az előbbi kérdést, mert fogy az időm az 1 év áttérésedre, amit korábban jövendöltem ... :)

Üdv.
Előzmény: hicky (269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!