Nem tudom, csak tippelgetek, hogy a visszagurulást az elektromos kézifékkel oldják meg. Kézenfekvő lenne. Valami hallom, hogy kiold elindulás után lassú menetnél.
Márpedig annak meg kellene fogni az autót minden helyzetben. A kezelési könyv oldalakat foglalkozik vele, hogy kioldani sem kell, nyomatékra old ki magától. Ha hosszú a lámpa, akkor csak behúzom, gázadásra old, nagyon kényelmes. Semmi bajom vele, először én is idegenkedtem, de a jót mindig könnyebb megszokni, csak macerás és drága lehet javítani. Az összes autómon magam állítottam a kézféket ha kellett, ennél meg minimum irány a szervíz... utána meg a bank... :)
Tehát valami ott nem stimmel a szerkezetednél szerintem, de ne legyen igazam... Majd a találkozón megnézzük, hogy melyik mikor mit csinál. Oké ?
Kizárt, hogy visszafejlődött volna a váltó, azon csak fejleszt az Audi. Ha nincs a DSG akkor már a V10-es dízelt is egy erősített MT-vel szerelnék... Semmi baj nincs azzal, hogy P után R-be téve nincs kúszónyomaték hátrafelé. Én igazából nem is tudom, hogy van van nincs, mert az autó nem moccan sehova. Van hogy csak vigyorgok a megdőlő autóban, úgy hogy semmi nincs általam kapcsolva mégsem gurulok sehova. Addig vigyorgok amíg eszembe jut, mi van ha egy ilyen bonyolult elektro-mechanikai rendszer egyszer elromlik... Inkább elindulok. :) Szerintem az autóddal valami nem stimmel, minthogy garanciás én bevinném a szervízbe, egyrészt diagnosztika, másrészt próbálják ki lejtőn illetve előtte még inkább mondják meg Neked, hogy szerintük hogy kéne viselkednie az autónak...
Akkor sem szabadna előregurulnia egy centit sem, ha nem lépek a gázra!
A fékpedál elengedése után ugyanott kéne maradnia, majd elindulni kúszva hátrafelé, mint az összes eddigi automata autóm...
Ez pedig gáz nélkül elkezd előre gurulni - mint már írtam - 40-50 cm-t, majd utána megindul hátrafelé kúszva, ha hirtelen gázt adok a fékről való lelépés után, akkor 20-(30) cm-t megy előre, majd megindul hátra...
Ez nem + rendszer kérdése, hanem egyszerűen nem működik jól az MT...
Azt ne feledjük, hogy nem biztos hogy ugyanazon MT-nk van, neked 8 virtuális fokozat van benne, nekem még csak 7. De ha elviszi a 3.2-es motort is, akkor a mi váltónk jó helyre született... :)
Értem ? Előre lejtős helyen állsz és hátra akarsz elindulni, mert mondjuk rádparkoltak. P-ben van a váltó, rálépsz a fékre, beteszed R-be, lelépsz a fékről és gázt adsz. Tehát Neked addig gurul előre a lejtés miatt, ameddig átér a lába a fékpedálról a gázpedálig és hajtást kap a kerék ? Akkor valami nem stimmel. Én sokszor megállok a nagykapu előtti lejős placcon orral süllyedve, beszaladok valamiért, P-ben hagyom, jár a motor, visszajövök, fékre lépek, átteszem R-be, lelépek a fékről és amíg gázt adok NEM HAGYJA ELŐREGURULNI AZ AUTÓT VALAMI. Naponta kétszer előfordul. A Superbnél ugyanezen helyzetben volt, hogy majdnem megkóstoltam a saját nagykapumat, ott kellett a kézifék ha nem voltam elég gyors a kuplung, gáz duóval, de itt nem gurul semmilyen állásban sehova. Szerintem ez a rendszer vagy nincs az A4-ben vagy nem működik jól. Egy szervízt megérne a dolog.
"Szerintem már nagyon kipróbált, kiforrott szerkezetekről van szó, nem hiszem hogy normál használat mellett szoftveres, mechanikus bug-ot találna benne a paciens."
2009.04. havi a kocsi... Hát jó lenne, ha jó lenne....
Szerintem nem buta az MT és az Audiról sem tudnék elképzelni ilyen bakit. Automata váltónál fizikailag nem lehet elméletileg azonnali totál kárt tenni a váltóban úgy hogy ellentétes hajtás, fokozatok, stb. akadnának össze. A gyors váltás az már más tészta de az lassú dolog a károsodás szempontjából. Az a helyzet, hogy az ember nem próbálgatja, hogy milyen sebességnél mit lehet csinálni, mert ott van a jogos félsz, hogy esetleg kidobunk az ablakon minimum fél millát. Normális használatban az MT szerintem bolondbiztos. Továbbra sem értem, mert fék nélkül nem lehet P-ből kivenni a váltókart egyszerűen ! Mikor gurulna el ? Azalatt a 0.5 sec alatt amíg gázt adok ? De nekem akkor sem gurul el.
Az MT-nél azt mondták az Audinál, hogy 60ezer km-nél nagyon ajánlott kicserélni az olajat, én biztos ami biztos ellenőriztettem is, pedig a szervízfüzet ellenőrzésre került a cserét végző márkaszervíznél, ahonnan az előző tulaj vásárolta az autót. Szerintem is érzékenyebb lehet az olajra az MT, már csak a lánc miatt is, mert ha az elszáll, akkor szétvághat mindent és mehet a váltó a kukába. Mivel minden automatának az olaj a lelke, azon nem kéne spórolni, mert a néhány tízezernyi árú olaj fél millába kerülhet.
Szerintem már nagyon kipróbált, kiforrott szerkezetekről van szó, nem hiszem hogy normál használat mellett szoftveres, mechanikus bug-ot találna benne a paciens.
Persze hogy is van azzal a sportfokozatú lábbal és a gazdájával ? :):):)
"A leírt példádat nem értem. Állsz lejtős parkolóhelyen P ben van a váltó. Rálépsz a fékre, beteszed D-be (nem is engedi máskülönben) elengeded a féket és gázt adsz. Nekem egy centit sem gurul el az A6-os. lehet, hogy az A4-esben nincs ilyen ? Mert nem tudok másra gondolni. "
D-ben nem gurul el nekem sem!! Emelkedőn sem! Egyből, visszagurulás nélkül elindul előre/felfelé...
R-ben van a gond! Fék elengedése után 40-50 cm-t gurul előre, mielőtt elkezd kúszni!!! Ha nagyon hirtelen gázt adok, akkor csak kb. 20 cm-t gurul előre (igaz hirtelen meg is indul hátrafelé) bár ez nagyban függ a lejtéstől... Magyarul használni kell az - elbaszott - kéziféket is....
A lényeg: a DSG D-ben és R-ben is tökéletes volt, ez csak D-ben.... R-ben simán nekimehetsz az előtted állónak, ha csak egy kicsit is nem figyelsz...
Azt hiszem megvan a titok. Az A6-nál nem tudsz elgurulni. Lefelé és felfelé sem kell a fékre lépnem, gázt sem kell adnom. Amikor elindulok akkor kb. 10 km/h sebességnél hallok egy kattanást amikor kioldott az elgurulásgátló. Nálunk a nagykapu előtti placc erősen lejt befelé. Amikor megállok rálépek a fékre, beteszem parkba, felengedem a féket és semennyit nem moccan az autó. Szerintem van egy giroszkópszerű jeladó (riasztóé, légzsákoké, mindegy) amely érzékeli ha a kocsi dőlésszinten van és nem engedi elgurulni sem hátra, sem előre. Ugyanazon rendszert használhatják, amely időnként finoman szorítva megszárítja a fékbetéteket, vagy amelyik vészhelyzetben odakészíti a betéteket szorosan a féktárcsákhoz. Nem tudom, csak gondolkodom, mert soha nem akart semmilyen irányban még magától elgurulni az A6-om.
Viszont továbbra sem értem, hogy ha gurul az autó, akkor miért nem lépsz a fékre. Vagy váltás előtt (P,R,D) miért nem teszed meg. Hiszen indítás után a fedélzeti is figyelmeztet hogy a fékre kell lépni, különben nem tudod betenni D-be. Nekem volt már több automatám (2 Merci, 1 Omega) ezért rögzült, hogy fék nélkül nem kapcsolgatjuk az automata választókart. Kivéve az S-t ... :)
A leírt példádat nem értem. Állsz lejtős parkolóhelyen P ben van a váltó. Rálépsz a fékre, beteszed D-be (nem is engedi máskülönben) elengeded a féket és gázt adsz. Nekem egy centit sem gurul el az A6-os. lehet, hogy az A4-esben nincs ilyen ? Mert nem tudok másra gondolni.
Állsz egy lejtős parkolóban, előtted áll mondjuk egy autó 30 cm-re.
Beülsz, elindítod, rálépsz a lábfékre, beteszed R-be, hátranézel és lelépsz a fékpedálról (gázt nem adsz: a Multi egyébként is elég hirtelen megindul). A kocsi kb. 40-50 cm-t előregurul ebben az esetben, mielőtt nekiállna hátrafelé kúszni!! Tehát nekimentél az előtted állónak!!! D fokozatban (emelkedőn) azonnal elkezd kúszni gáz nélkül is, tehát pont olyan, mint amilyennek lennie kell...
Életszerű a dolog és kímélve, előírásszerűen használom a váltót, nem pedig "löködve" a kart.....
Komolyan gondolkodom rajt, hogy visszaviszem a kocsit!!
Én úgy használom a tiptronicot, mint LangsamV6, tudomásom szerint csak így szabad használni egy automatát.
Sokat kibirnak egyébként ezek a váltók. Pl.: a váltóolaj cseréről sem hallott még a legtöbb tulaj. Bár a multit meg a dsg-t nem tudom mennyit bírhat.
Nekem is volt egyszer egy nagy hülyeségem tiptroniccal, mikor régebben átültem hagyományosból. Valami hülye beidegződés miatt lámpánál, még lassú gurulás közben áttoltam D-ből P-be... Volt nagy csattogás, nyekergés, de nem lett semmi baja. Csak én kaptam majdnem szívrohamot.:) Tökéletes, pedig én is sokat megyek vele.
Laikusként mondom csak: Azért engedi, mert buta. Szerintem. A DSG meg okosabb, jobban elektronizált. Bár még nem vezettem dsg-s audit/ vw-t.
Ezen a lejtőn mész 20km/h-val D-ben.. Belököd R-be a kocsi tovább gurul 20-al 100 métereket akár, ha közben gázt adsz semmi nem történik, csak felpörög a motor akár leszabályzásig a kocsi gurul tovább előre..
Ugyanez fordítva (R-ből D-be) a kocsi rögtön megáll és elindul ellenkezőleg..
Ha mondjuk max. 5-tel mész előre és belököd R-be, akkor gáz nélkül még kb. 1 métert megy előre!! (ez totál életszerű!!)
Csak álló helyzetben szabad R-be kapcsolni..
DSG-vel és Tiptronic-kal ilyen nem volt!
Az ugyanúgy működik oda-vissza....
Kéziváltónál természetesen csak állóhelyzetben teszem be R-be, de az automatákat nem így szoktam!
Ha többször is előfordult, akkor jogos, hogy Titeket zavar, elfogadom. Tudom hogy vannak, akik holtidő nélkül kapcsolgatják az automata váltót, engem nem vinne rá a lélek, sőt sajnálom ilyenkor a váltót, de egy ismerősöm autójában nagyon sok km van, ő sem lacafacázik a váltókarral, tehát valszeg nem árthat neki. De én úgy vagyok vele, jobb a békesség. Minden kapcsolódjon be, minden rugó, fogaskerék oké, szelepek nyitva/zárva, szíj/lánc a helyén, kihagytam valakit ? :) oszt mehet. :) Nyilván a váltókat úgy méretezik, hogy az azonnaliságokat is bírniuk kell, és Nálatok előjött, tehát megértem a felvetésedet.