Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.17 0 0 747

Ilyet bárki tud csinálni.

:-)

Előzmény: www.streetfighter.hu (746)
www.streetfighter.hu Creative Commons License 2006.02.17 0 0 746

Melcsi, ez remek kis topic, ahogy nézem 750 hozzászólásból 700 a tiéd :-))))

 

na itt egy épített gép, asszem cbr1100 az alap.

 

 

MECSI Creative Commons License 2006.02.17 0 0 745

igazából ez nem motorkerékpár hanem autó. de ducatti motorral:

www.f500.co.uk

 

 

MECSI Creative Commons License 2006.02.14 0 0 744
A trágyaszállítóról jutott eszembe, apámnak is volt egy riksája. Gyermekkorom kedvenc mászókája volt a dobozban bunkert rendeztünk be az öcsémmel :-) Valami 125ös vagy 150 es cz motor volt benne, és lánchajtású difije is volt. jawa perák első futóműve volt és rugós ülése. mire eszem lett volna hozzá apu kidobta (érthető hiszen pár éve már csak rondította az udvart) ő anno mikor méhészkedett ezzel járt ki a méhekhez. akkor még nem volt autónk, utána lett egy trabink.
Milyen kúl verda lenne ez mostanság, gyári trike. 350es jawa mocival menne mint a sárkány:-)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.13 0 0 743

De marha vagyok,kétszer töltöttem fel.

Persze a másik nicknevemen,azért nem találtam.

Na mindegy,ezt elb@ltáztam.

De azért az enyém.

Előzmény: MECSI (742)
MECSI Creative Commons License 2006.02.12 0 0 742
akkor most kié a bringa? ;-)

tényleg ezek a régi vasak kibírtak ezt azt. Ez kb. azért is van így mert az akkori technológiák és anyagok megkívánták a nagy tűréseket. A kompresszióviszonyok is siralmasan alacsonyak voltak (6 max 8:1 hez). Valamint az elvárások sem voltak akkorák mint ma, akkoriban elég volt ha dupla olyan gyors volt a gép mint egy ló.
Azután azok a példányok amelyeknél beváltak a mérnökök "félelmei" azok elhullottak
amelyek meg jól sikerültek megmaradtak az örökkévalóságnak a maguk soxoros túlméretezésével.
Előzmény: goldnadel (741)
goldnadel Creative Commons License 2006.02.12 0 0 741
Találtam két régi fényképet,az NSU-m 1974-tájékán,még trágyaszállitó fénykorában.Wazze,végigharcolt egy háborút,utánna több családot hurcolt összevissza az országban,kiszolgált egy egész tyúkfarmot és újra munkába fog állni,ha készlesz.Nem semmi.
Előzmény: MECSI (740)
MECSI Creative Commons License 2006.02.09 0 0 740
végülis nagyvonalakban ugyanaz a lepapirozás mint MOon csak egyelőre nem volt szó összeépítési engedélyről meg regadóról, de szvsz várjuk ki a végét. még lehet hogy legörbül a szám a végén. indenesetre bizakodó vagyok.
Előzmény: Törölt nick (738)
MECSI Creative Commons License 2006.02.09 0 0 739

nem azt mondtam hogy rossz ötlet :-) csupán arra kell ügyelni hogy galibát ne okozzon valami amiről megfeledkezik az ember.

én az első áttalakított motoromon megszüntettem az aksit(jawa 90), babeta gyújtást tettem rá. világított vele nos annyi. szvsz ha nem lesz önindítós akkor nem kell aksi, ha technikai okokból elkerülhetetlen akkor meg valami pirinyót tegyél bele. Riasztókészülékekhez (házba beépített) lehet kapni sac per kb. 1500Ft ért 3Ah-ás aksit ami akkora mint egy dundi mobiltelefon, gerjeszteni elég az is, szvsz.

Ha önindítós akkor nem mondtam semmit :-)

Előzmény: Törölt nick (738)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.09 0 0 738

Hát magyarba a következőképpen megy:

Hamár nagyon akarsz magadnak épiteni,akkor felkeresel egy közlekedési-gépészmérnököt aki megtervezi.A terveket aztán be kell nyújtani az illetékes Közlekedési Főfelügyelethez,amely aztán vagy engedélyezi vagy nem.

Pl:a trike-ot évekig nem lehetett hivatalosan forgalomba helyezni csak -Próba-

rendszámmal,belföldre.Aztán ha valami véletlen folytán mégis engedélyezik,akkor is csak szakműhely csinálhatja,minősitett hegesztőkkel és alkatrészekkel.

És a végén el kell vinni műszaki vizsgára,meg gondolom regisztrációs adót is kérnek rá,ami itt egy nem gyenge összeg.Ja meg a motorblokkra eredetvizsgálat is kell.

Úgyhogy nálunk a divat:azt átépiteni ami van.

 

Lehet hogy mégse jó ötlet az a tűzoltókészülék akksitartónak?

Nincs valami jó ötleted?

Előzmény: MECSI (737)
MECSI Creative Commons License 2006.02.09 0 0 737

utánaérdeklődtem nálunk mi a helyzet a motorépítéssel (Szlovákia).

Az illetékes hivatalon (járási hivatal közlekedési osztálya) nagyon kedves volt az uriember, egyáltalán nem volt a motorépítés ellen sőt, mindjárt azzal kezte hogy hányat szeretnék gyártani. Amit gyorsan megtudtam hogy (SK-ban) a 725/2004es rendelet 14es paragrafusa foglalkozik a témával vagy határozza meg a feltételeket, még nem néztem meg. értelmezés egyelőre nincs hozzá.

Egyedi építés esetén minden ami beépítésre kerül vagy kell legyen certifikálva vagypedig kell legyen róla tervdokumentáció. Továbbá miután kész a bringa le kell vizsgáztatni. kérhetnek speciális méréseket is. mint pl. hangszint, terhelésvizsgálat, hegesztésvizsgálat stb. A hegesztéseket természetesen államvizsgával rendelkező egyénnek kell csinálnia.

Kezdésnek kb. 10ezer Sk (az most kb. 67000Ft) illetéket kell fizetni, de ennek még utánanéznek pontosan.

Tömören ennyi amit ma megtudtam pár perc alatt.

Ezt most miért írta le? kérdezhetik páran hiszen nem H állampolgár vagyok, viszont aki beszél magyarul és SK polgár neki segítség lehet.

MECSI Creative Commons License 2006.02.07 0 0 736

nemtudom milyen tűzoltókészülékre gondolsz mert mifelénk más gyártók vannak(SK). igazából marhára mindegy mi miből van. ha a célnak megfelel és tetszik akkor jöhet ill. mehet. aki nem ért hozzá úgyse tudja hogy mi volt az, aki meg ért hozzá legfeljebb mosolyog egyet és azt mondja:hogy ez nekem eddig nem jutott az eszembe?

arra ügyelj hogy ha improvizálsz egyéb anyagból, mindig minden lehetséges körülményt vegyél figyelembe, ez azért fontos mert az adott valamit nem arra találták ki amire te használni fogod, ezért nem dolgozott rajta/tesztelte egy csapat hogy az úgy jó e lesz.

pl. palack gondolom fém ami vezeti az áramot, akkor fixre kell fogatni az aksit hogy ne csússzon boruljon, lehetőleg csavarral+szorítóval. legyen az aksi alatt saválló rugalmas anyag legalább 5mm vastag(a szorítóra sem árt). A tűzoltókészülékek altalában kerekek ezért önkéntelenül is pakolsz bele mást is. akkor viszont a cumót is be kell biztosítani hogy ne okozzon zárlatot stb. ill a sav ne tegye tönkre a cumót. stb.

Célszerű az aksi után közvetlenül biztosítékot rakni. Ebből javaslom a minél robusztusabb kivitelt, lehetőleg ne hőre lágyuló anyagból legyen (én már ilyet olvasztottam el sokfélét, késeset, üvegeset, lágyult már ki csupafém porcelános aljzat is, annak ellenére hogy minden karbantartást megkaptak amit lehetett). szvsz autóhifis helyen célszerű kukucskálni.a lényeg hogy minél kevésbé érje a kontaktot oxidáló hatás, és a kontakt minél nagyobb felületű legyen.

Aztán kábelek kivezetése, a lyuk ne legyen élles, lehetőleg használj guidugót, bármiből lehet ez is kivéve.

most hirtelen ezek jutottak eszembe.

Előzmény: Törölt nick (734)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.07 0 0 735
  Ebből a trágyaszállitóból,ill. ami ebből maradt kezdtem el épiteni a gépet.A váz szétvágva a motor szétberhelve.
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.07 0 0 734

Jó a megfigyelésed.

Nem marad a virsli,majd egy 150-es vagy 180-as gumit kap,attól függően mit bir el a felni.Reméllem a héten vagy a jövő héten sikerül a tankot és az akksitartót is feltenni,és akkor már kezd kinézni.

Azt ajánlották,hogy egy tűzoltókészülék vizszintesen elhelyezve a hátsó kerék elé pont jólenne akksitartónak.

Szerinted?

Előzmény: MECSI (732)
MECSI Creative Commons License 2006.02.07 0 0 733

Igggenállllat ez a http://www.confederate.com/ 

ez nagyon az én ízlésemnek való brutális de mégis finom dizájn. ilyen kell nekem. :-)

 

 

Előzmény: tittadili (729)
MECSI Creative Commons License 2006.02.07 0 0 732
szépen alakul a gép. ezt a virslit akarod rajtahagyni hátul? Motornak mindenképpen jobb mint egy úthenger, de kinézetre nem lesz túl karcsú ehhez a stílushoz?
Előzmény: Törölt nick (730)
Géza Norbert Creative Commons License 2006.02.07 0 0 731

Sziasztok!

 

Egyedi plexi szélvédő gyártással foglalkozom.

 

Ha van valakinek bármilyen elképzelése el tudom készíteni.

 

Mivel egyedi ezért sablon függő!!!

 

Sablon nélkül nem megy....

 

Sokan kérték, pl. hogy:

 

Ember: XX Black Bird + 30 mm toldás megemelve megy?

 

Én: Természetesen megy!

 

Ember: Mennyi?

 

Én: Mondom sablon X + a plexi<X Ft.

 

Ember: Köszi akkor nem.

 

A technológia így műkődik!!!!!!!!!!

 

 

Üdv,

Géza Norbert

 

Géza Norbert Plexi Design

 

www.gezanorbert.hu

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.06 0 0 730

 

Jelentem,ma lábraállott a lowrider,egy év után.

tittadili Creative Commons License 2006.02.06 0 0 729
Confederate Hellcat
MECSI Creative Commons License 2006.02.05 0 0 728
az öszes kép úgy nézet ki mint az első, csak kivágtam, hogy nagyobb legyen a bringa a semmi közepén.
Előzmény: MECSI (727)
MECSI Creative Commons License 2006.02.05 0 0 727
ugyan nem épített de már nem is széria mert volt rajta pár egyedi megoldás. Itt van Mecsi régi bringája :-) Mivel akkortályt digitgépről még a deltában sem beszéltek, így elvittem a faluban profi géppel lefényképeztetni. Elég jól nézett ki, kipolíroztam az egészet, egyetlen vízcseppnyom sem látszott a krómon, gondoltam nehogymá tré legyen a kép. Én mondtam, hogy honnét meg forgattam a bringát, Littyi meg fényképezett. Aztán mivel akkortályt a fényképelőhívás is csak Győrben vagy Dunaszerdahelyen volt megoldható, meg a negatívot is meg kellett várni hogy beteljen, vagy fél év múlva kaptam meg a képeket. Abban az időben még egyáltalán nem foglalkoztam videózással így kicsit kellemetlen szájízzel ugyan de csont nélkül elfogadtam a képeket, merthát elég tiszták voltak. így utólag már bámon hogy nem fényképeztettem újra nagyobban.
MECSI Creative Commons License 2006.02.04 0 0 726
Trike
írtad a bordástengely bordásfurat kombinációt. esetleg van hozzá húzótüskétek, vagy máshogy csinálják? esetleg gyalun?
Előzmény: Trike. (689)
MECSI Creative Commons License 2006.02.02 0 0 725
nekem sem úgyhogy definitíve a MNagy féle megoldás lesz alkalmazva, tehát szöghajtás csak az áttételröl fog gondoskodni, lesz külön kerékcsapágy (úgy néz ki hogy berakom az opel gólyalábát fekve mert abban bent van a csapágy, rajta van a féktartó, és elég nagy átmérőjű csöve van, szóval fullos. Lehet hogy a fék légtelenítése macerás lesz de majd megoldom) szóval lesz külön tengely.
Olyan nehéz lesz mint az állat. :-)
Előzmény: Törölt nick (724)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.02 0 0 724
Hát ez nemnagyon teccik nekem.
Előzmény: MECSI (723)
MECSI Creative Commons License 2006.02.02 0 0 723

sajnos a tengelyem egy darabból készült a fogaskerékkel, úgyhogy tengelyhegesztés lesz. :-(

pedig milyen jó lett volna ha csak ki kell préselni a tengelyt és belelökni a másikat.

Előzmény: tbalazs20 (722)
tbalazs20 Creative Commons License 2006.02.02 0 0 722
A mester garanciát vállal az anyaghibára. És jók a referenciái. Na meg a 15ezer picsa ennyi melóért.
Előzmény: Mnagy (720)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.01 0 0 721

Hát ez igy nekem semmit nem mond.

Hacsak az nem,hogy 30-as tengely.

Ammá birja a harcot.

Előzmény: MECSI (717)
Mnagy Creative Commons License 2006.02.01 0 0 720

A kuplung megoldás jónak tűnik, de a dugó témától én fáznék. Egy normális 50-es robogóba való dugattyú szett 8ezer már ami nem csak eladásra kell.

Jön a reklám:) volt melóhelyem Ktm is bolt és szerviz is +36209417312 bontó +36209450610

 

Üzlet
Előzmény: tbalazs20 (719)
tbalazs20 Creative Commons License 2006.02.01 0 0 719
Aztán jön a henger. Mert törött a hengerszoknya. 1 öreg szaki bevállalta 15éret hogy csinál szoknyát. megfúrja, öntet dugattyút meg rak rá gyűrűket
Előzmény: MECSI (709)
tbalazs20 Creative Commons License 2006.02.01 0 0 718
Asszem megvan a megoldás. A pannóniának ugyanaz az elve, és a méret is majdnem egyezik. Az alsó Tárcsa marad KTM, a felső pannónia, a közepén KTM racsnival, ani rámegy a tengelyre. A lamellák is használkatók a pancsiból, csak le kell vágni belőle pár milit.
Előzmény: MECSI (709)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!