Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9563
Ez azért nem lehet, mert Parkváros felől ez az egyetlen út, ami a fővárosba vezet. A Törökbálinton át vezető utat én nem nevezném reális alternatívának.
Majd a jelenleg is folyó forgalmi vizsgálatból talán kiderül, hogy tényleg van e ilyen átmenő forgalom, vagy sem.
Előzmény: Roger Preed (9561)
Fricy Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9562
Yeah!
Előzmény: Piros Hangszóró (9553)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9561
Igazából azt látom problémának, hogy túl nagy az a forgalom, aki Érden át megy fel az M7-re, Érd belterülete egyfajta agglomerációs tranzitfolyosó. Talán ezt egy agglomerációs éves matrica bevezetése és ezzel együtt a díjmentes M0-Érd szakasz megszűntetése megoldaná. Érd ezügyben lobbizik?
Most az M6-al talán oldódott, a családtagok is átszoktak Battáról Pestre az M6-M0-7 útirányra.
Előzmény: Árpi (9560)
Árpi Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9560
Érdekes lenne látni a konkrét terveket. Meg lehet ezt csinálni akár jól is! :o)
Előzmény: Roger Preed (9557)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9559
A puding próbája az evés... :)
Valóban sok szempontot kell figyelembe venni és ezek súlyozásával dönteni. Régóta húzódó ügy, most már tényleg pontot kell tenni a végére. Én sok véleményt láttam, hallottam, ebben visszatérő az, amit mondasz, de csak véleményként. Egyébként mindig találsz két olyan szakértőt, aki két egymásnak ellentmondó véleményt ad...

A reggeli felhajtásra is vannak ötletek, de nem szeretném elkiabálni, csak ha már konkretizálódott.
Előzmény: Roger Preed (9557)
Báxli Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9558

Egy nyugdíjas osztrák rokonunk évek óta szervez vonattal Magyarországra nyugdíjasoknak egy hetes kirándulásokat, magán alapon.  Automatikusan bekalkulálja, hogy nálunk ők nem fizetnek sem a vonaton, sem a BKV.-nál, mert 65 évesnél öregebbek.

Ilyen gazdag ország ez. Megengedhetjük magunknak...

Roger Preed Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9557
Miért érzem azt, hogy ez lokálisan javít Érd közlekedésén, de globálisan rontani fog?
Előzmény: Piros Hangszóró (9553)
Who111 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9556

Azt mondod a Volán nem fizet súlyadót, kötelezőt, vizsgát, stb.?

Én nem nevezném ingyenesnek a Volán úthasználatát.

 

De abban igazad van, hogy a MÁV-Start ebben a formában csődgyanús.

Épeszű ember nem köt ilyen szerződést.

 

De mint Moldovától tudjuk:

"-A 60-as évek végére már csak a hülyék és a megszállottak maradtak a vasútnál.

(Egy vasúti vezető feljegyzéseiből...)"

Előzmény: Gergo77 (9554)
Árpi Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9555
Meglepően a Volánnak is az volt, amíg külön nem választották a teherfuvarozástól... Most már önmagában veszteségesebb, mint a teherfuvarozás.
Előzmény: Who111 (9550)
Gergo77 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9554
Önmagában a MÁV-Startot vizsgálni értelmetlen, ugyanis a MÁV Zrt felé olyan irdatlan pályahasználati díjat kell fizetnie, amely díjról elég nehéz megállapítani, hogy a tényleges költségekkel mennyire van köszönő viszonyban. A Volánbusz viszont nem fizet úthasználati díjat, ugyebár, alá "ingyen" adják az utat.
Előzmény: Who111 (9550)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9553
Előzmény: Piros Hangszóró (9548)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9552
Előzmény: Roger Preed (9551)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9551
Ebből nekem semmi se jön le. Merre fog járni az S91?
Előzmény: Piros Hangszóró (9547)
Who111 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9550

A MÁV egy szelete lett összehasonlítva a közúti közlekedés egy szeletével.

(Máv-személyszállítás, Volán-személyszállítás)

A MÁV-nak a személyszállítás a legveszteségesebb része.

Előzmény: Gergo77 (9545)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9549
Az Érdi TV ma esti híradójában (19,00 órakor) is lesz valószínűleg beszámoló a mai sajtótájékoztatóról, ahol Segesdi János alpolgármester és Reményik Kálmán, a NIF Zrt vezérigazgatója beszámoltak a közeljövőben várható fejlesztésekről (M7, M0).
Előzmény: Piros Hangszóró (9548)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9548
M1, Regionális Híradó, most!!
M7 lehajtó
Piros Hangszóró Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9547
Kibuszos próbajáratok Érden
A menetrend is letölthető.
vz55 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9546
sziasztok.
a tehervonatok közlekednek. a biznisz az biznisz ???
Gergo77 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9545

Nagyrészt mindannyiotoknak igaza van - sajnos.

 

Gazdaságosság téma:

Elméletben a vasút sokkal gazdaságosabb (mind közvetlenül pénzben, mind a környezeti károk minimalizálásában) bármilyen más szárazföldi szállítási módnál, és a léginél is, csak a hajózás versenyképes vele. (Más persze a helyzet, ha időkritikus a dolog, de az egy speciális esete a problémának.) Ez az elméleti előny viszont csak akkor érvényesül, ha a vasúti infrastruktúrát maximálisan kihasználják, ugyanis a vasútnál a költségek túlnyomó része független a forgalom mennyiségétől. Ez mindenhol probléma, mert könnyen beindul a vasút öngerjesztő leépülése: kevesebb szállítás -> nagyobb veszteség -> leépítés -> még kevesebb szállítás. Tenni ott sikerült ez ellen, ahol politikai akarat volt a lehető legtöbb utas és áru vasútra tereléséhez. Nálunk viszont nemhogy a politikai akarat nincs meg, még maga a MÁV se igazán érdekelt a teljesítmény növelésében, a jelenlegi hatékonysága pedig katasztrofális. Ebből adódik, hogy a gyakorlatban ma Magyarországon nemhogy busszal, de már lassan autóval is olcsóbb egy utaskilométer, mint vasúton.

 

Útfenntartás vs. vasútfenntartás téma:

Kicsit sántít az az érv szerintem, hogy az útépítés-útfenntartás (rá eső) költségét ne számítsuk bele a buszközlekedés költségeibe, mondván hogy az út amúgy is kell. Na és hogy kell? Attól még a költség költség marad! És az, hogy mennyit költ a társadalom a buszközlekedésre ill. a vasúti közlekedésre, nem egyenlő azzal, amennyit a Volánbusz ill. a MÁV költ. Az összköltség az érdekes, abba pedig a teljes infrasruktúra is beletartozik, nemcsak a gördülőállomány. A közúti költségek egyéni és közösségi ág között nem igazán forintosítható megosztása miatt szerintem a következőt kéne és lehetne összevetni egy régióra vagy az egész országra, illetőleg egy adott időszakra vetítve:

(utak költsége + közúti infrastruktúra költsége + gépjárművek vásárlása, fenntartása + üzemanyagköltség + hivatásos közúti fuvarozók munkabére) osztva a közút teljes utaskilométerével, ill. tonnakilométerével

ILLETVE

(vágányok költsége + vasúti infrastruktúra költsége + vasúti járművek vásárlása, fenntartása + üzemanyagköltség + vasutasok munkabére) osztva a vasút teljes utaskilométerével, ill. tonnakilométerével

Persze ekkora felmérést talán csak a KSH tudna végezni és valószínű a magyar vasút így is hátrányban lenne, de ez az összevetés mégiscsak tárgyilagosabb, mint a vasúti közlekedés egészét (MÁV) összehasonlítani a közúti szállítás egy kisebb, a gördülőállományra specializált szeletével (Volánok).

 

Sztrájk téma:

Az 1, 30a, 40a vonalakon azért tudnak többé-kevésbé menetrend szerint járni a vonatok Kelenföld és a végpontok között, mert szóló Flirteket járatnak mindenfelé, amihez nem kellenek kocsivizsgálók. A csúcsidei zsúfoltság annak az ára, hogy egyáltalán jáhassanak a vonatok. De ezt itt és most jó döntésnek tartom, mert így nagyjából még a menetrend is tartható, ehhez képest az agglomeráció keleti régióiban alig jár vonat, azok is össze-vissza, és onnan Pestre még a buszos, autós eljutás is sokkal nehézkesebb, mint Érdről.

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9544

A Volán nettó nem nyereséges.

Többet kap az államtól, különböző formákban, mint amennyit befizet.

Ha nyereséges volna, régen magánkézben lenne.

Legfeljebb nagyságrenddel kevesebb a deficit rajta, mint a MÁV-on.

Előzmény: Who111 (9535)
Árpi Creative Commons License 2008.12.17 0 0 9543
A konténeres szállítás lenne a legjobb valóban, de a közútnál a RoLA is lényegesen jobb.
A politikai akaraton kívül sajnos a döntéshozók józan esze is hiányzik...
Előzmény: Roger Preed (9542)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.16 0 0 9542
A kamionok vasútra pakolása nem egy jó dolog. Egy vasúti kocsi a max tömege kb 75%-át viszi. Egy teherautó az össztömeg kb 50%-át.
Törekedni kéne, hogy a 75% legyen hasznos teher és ne a 37,5%. Magát a nyerges vontatót, de akár a félpótkocsit is otthon lehetne hagyni és csak a konténereket cipelni.

A vasúton egy racionalizálás kéne (sok-sok munkanélküli embert eredményezne sajnos), ésszerű menetrenddel a meglévő kapacitásokat a lehető legjobban kihasználni (ütemes, kínálati menetrend).
Sok mellékvonal megmenthető esetleg újjáéleszthető lenne, a maradékot meg be kéne zárni.
Az ezekből keletkező nyereséget a vasút fejlesztésére kéne fordítani (jármű, pálya).

Sajnos emögül egy dolog hiányzik: a politikai akarat.
Előzmény: Árpi (9536)
gunji jackdaw Creative Commons License 2008.12.16 0 0 9541
Ma viszont kissé másképpen alakult: reggel egy negyedórát késő zámori zsiráfot fogtam ki, tele is volt rendesen :-(
Este meg - ha már hirdeti a MÁV, - kipróbáltam egy vonatot. Amire Kelenföldön kitehették volna a megtelt táblát, de a körülményekhez képest egészen korrektül kijött Érdre. De azt nem értem, hogy néhány utas miért állt neki az éppen dolgozó kalauzt leugatni, hogy miért nincs elég ülőhely, ahelyett, hogy örülne, hogy egyáltalán van vonat. Ha holnap ez se lesz, akkor ezt az ilyen balf/szoknak lehet megköszönni. De vannak olyanok is, akik leülnek, de maguk mellé teszik a cuccukat vagy a szembeülésre a lábukat fel, s nemcsak ma, hanem rendszeresen. Amíg buszoztam, addig ilyet nem láttam, ott még a helyet is átadták a másiknak, ha kellett.

Egyébként is szeretek/szerettem busszal járni és nem is érdekelne a gaskó ámokfutása, de sajnos van pár dolog a VB-nél, ami miatt normál esetben a vonatot választom:
- a zsiráfszállítókat pont a legtömöttebb fordákba teszik,
- béna menetrend,
- lassú az út reggelente a körforgalmak, az M0-ás és az Egér út miatt :-(
De még mindig jobb ez, mint ha nem is járna semmi.
Előzmény: Who111 (9525)
t.szaffi Creative Commons License 2008.12.16 0 0 9540
Azt lehet-e már tudni, hogy merrefelé lehet majd pénteken és szombaton kipróbálni az S91-et (midibusz), amiről az Érdi Újságban volt egy egész oldalas cikk?
Who111 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 9539

Azt nem a MÁV fogja járatni.

A MÁV csak fizetni fog érte, hogy itt olyan jár...

 

A kamionszállítás volt az első, amit kiszerveztek a MÁV-ból.

Ráadásul vasúti vezetők alakítottak rá KFT-t, nagyon jól.

A vagonok, mozdonyok szervizelése a MÁV-é maradt, pályahasználatot nem

fizettek. A haszon viszont az övék volt.

Ezt a fő bizt.ber-es nagykutya mondta el nekem, egy közös munka alkalmával.

Előzmény: Árpi (9536)
Árpi Creative Commons License 2008.12.16 0 0 9538
Abban valószínűleg igazad lehet, hogy a Volánok utaskilométere lényegesen kevesebb pénzébe kerül a nem utazóknak, mint a MÁV-é. Pedig a vasút lenne a hatékonyabb szállítási mód - elméletben. A gyakorlatban szerintem is köztörvényesen alacsony a MÁV hatékonysága.
Előzmény: Who111 (9535)
Árpi Creative Commons License 2008.12.16 0 0 9537
Diákok, nyugdíjasok? És az adómentesen adható bérlet nem egyfajta támogatás?
Előzmény: Who111 (9532)
Árpi Creative Commons License 2008.12.16 0 0 9536
A valóban haszontalan vasútvonalak erőszakos életbentartása helyett inkább a valóban gazdaságos tevékenységek erősítése lenne szerencsésebb, és a kisforgalmú helyeken inkább a buszokkal oldani meg a tömegközlekedést.
Nekem pl. egyszerűen nem fér a fejembe, mi az oka annak, hogy a kamionok lábon szeretnek átmenni az országunkon...
Aztán olvasom, hogy milyen szuper vonatot járat majd a MÁV Münchenbe. Csak épp 7 órás út helyett talán érdemesebb lenne 9 órásat csinálni belőle, esti indulással, reggeli érkezéssel - hálókocsikkal.
Előzmény: Törölt nick (9527)
Who111 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 9535

Na ezzel nem voltam képben, köszi!

Ettől még áll, hogy a támogatások mindkét cégnek mennek, és csak az egyik

nyereséges.

Előzmény: vargailles (9534)
vargailles Creative Commons License 2008.12.16 0 0 9534
A viteldíj (értsd: a fuvar költsége) nem annyi, mint amennyit fizetünk érte. A különbözetet az önkormányzatok (helyi járat) és az állam (helyközi járat) fizeti közvetlenül a Volán társaságoknak. És akkor a kedvezményes jegyekről nem is beszéltünk.
Előzmény: Who111 (9532)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!