Köszönöm aválaszokat, most vettem észre hogy a képek lemaradtak, de most munkahelyen vogyok így nem tudom becsatolni :)
Mennyire megbízhatóak ezek az injetálásos módszerek? Vagy inkább törjük fel a betont és szigetljük le az egész padlót és akkor megoldódik a falaknál is?
Csak az ellentmondast feloldando: 1. ha csak sok a benneles miatti paratermeles, akkro KELL a paratartalom csokkentes, peldaul a szelloztetes megoldasa, es ELEG is lehet, azaz utana nem is lesz gond 2. ha sajnalatos modon kivulrol is jon viz (talajbol leginkabb), ami eleg valoszinu ha tavolletetekben (persze ha nem teregettetek elindulaskor) is emelkedik, akkor azt amig nem szuntetitek meg, addig hiaba szelloztettek (szaritotok), a problema megmarad 3. ha a 2. megoldodik, akkor vagy tovabbra is az 1. IS megoldando, de ha amugy keves parat termeltek (es van me'g valami alap szellozes), akkor lehet hogy az mar nem kell Szoval adott esetekre barmelyik szakembernek igaza lehet, es nalatok ebbol meg nem lehet kitalalni, hogy melyik van, legfeljebb sejteni. Az biztos, hgoy fontos lenne a kivulrol jovo nedvesseget megszuntetni, vagy kizarni hogy olyan is van.
Ja és azt is meg kell nézni, hogy a nedvesedő falban nincs-e valahol strang, vagy víz/fűtés vezeték, mert annak a szivárgása is okozhatja a nedvesedést, illetve az épület körül a vízelvezetés megoldott-e, nincs-e ellenlejtés a járdában, vagy az ejtőcsatorna vízelvezetésével nincs-e probléma. Sok esetben az is megoldás lehet, ha az ejtőcsatorna kivezetését odébbviszik, hogy ne a ház tövébe engedje az esővizet.
Ja amit kihagytam, ha talajnedvesség a bűnös, meg kell nézni, hogy a falszerkezetben van-e szigetelés. Ha nincs, vagy rossz állapotú, akkor ott vagy vegyi falszigetelés, vagy átvágásos szigetelést kell csinálni, különben a padlóba bezárt talajnedvesség, talajpára még intenzívebben jön fel a falakon.
Hát így látatlanban elég nehéz távgyógyítani, de nézzük Gyurcsók hogyan csinálná.
Az okok lehetnek:
1. talajpára, talajnedvesség jön fölfelé a padlóból, ha a talajon fekszik a padló.
Megoldás:
Aljzatbeton felbontás, új aljzat, talajnedvesség elleni szigetelés, lépésálló hőszigetelés, technológiai szigetelés, új aljzatbeton (esetleg szárazpadló) burkolat
2. páralecsapódás, a falak mentén a sarkokban lecsapódik a pára, ennek télen a hőhidas lábazat, nyáros a talajjal érintkező (ebből adódóan környezeti hőmérsékletnél hidegebb) lehet.
Megoldás: vízálló lábazati hőszigetelés (minimum 6 cm xps, vagy zártcellás), a talajszint alá 60-80cm-t levezetve
A penész ellen vannak penészölő szerek (általában klórtartalmúak) illetve olyan festékek amik megnehezítik a penész megtelepedését.
Ha a bútorok a külső fal mellé vannak tolva, ott nagyobb eséllyel alakul ki páralecsapódás. Ajánlott a bútorokat a faltól 10-20 cm-t elhúzni és a bútorokat lára állítani, hogy alattuk átjárjon a levegő, ezzel csökkenthető a páralecsapódás veszélye.
Sziasztok, nekem a következő kérdésem lenne olvasom hogy a penészhez 75%-os páratartalom kell vagy kicsapódás harmatponton. Mi 3-4 hete mérjük a páratartalmat és 55% alá még sohasem sikerült vinni a páratartalmat (40 éves családi házban lakás, főzni nem főzünk, teregetés az udvaron, nem vasalunk) sőt a 65% általában ami jellemző. Úgy hogy feleségem itthon van a gyerköccel és ablak egész nap nyitva van. Ha elmegyünk otthonról és be van csukva minden akkor 75-78% ra is felmegy 3-4 óra alatt. Másik probléma tavaly laminált padlót fektettünk le körbe szegéllyel. A fal és a szegély között szintén penészedik és indul felfelé a falon, télen jellemzően a radiátorok alatt is és szekrények mögött penészedik. Ezekre e problémákra megoldás-e egy aktiv szellőzőrendszer vagy milyen ötletetek van a megszűntetésére? Mert télen bár szárazabb a levegő de 24 órát nem tudunk szellőztetni mert azért azt meg fűtéssel nem bírnánk. A mai napon mikor átnéztem a lakást találtam a csatolt képet. ill. a szekrény mögött ismét felütötte a penész ebben a 26-28 fokban ráadásul ennek a falnak a másik oldalán egy kazánház van ahol szintén 24-26 fok volt a héten. Végig kopogtatva a falat itt alul más hangja van olyan mintha a vakolat nem tapadna össze a téglával, dühömbe spaklival kicsit megpiszkáltam és az eredmény látszik a másik képen. Újravakolás segíthet? vagy kell valami szigetelni esetleg ez a fehér tégla az oka az egésznek, vagy netán bontsam le a házat? Bocsánat de nagyon el vagyok keseredve van egy féléves babánk én asztmás vagyok nem akarom neki ezt az életet. Van még egy kérdésem a laminált padló alá raktunk szigetelőt 8 mm szivacsszerű lap. Lehetséges hogy az is megszívta magát vizzel és gyakorlatilag penészes az egész padló alulról? Illetve valaki tud-e olyan szakambert aki tud segíteni objekítven mert bár idáig 8-10 féle okfejtést olvastam hogy miért a vaslemez, vagy miért a szellőztetés, vagy miért egyébb csodaszerek a megoldás és miért nem a másik attól függően ki mit forgalmaz, persze mindegyik logikusnak és meggyözőnek tűnik.
Üdv Mindenkinek! Két éve vettem egy kb.40 éves házat. A problémám az, hogy az egyik szobában az egyik északi sarokban alul nedvesedik a fal, és úgy egy fél méterre alul a padlómentén folytatódik. A padlótól felfelé, úgy három-négy centire húzódik fel. Ez ugyanebben a szobában egy nem külső falnál is megjelent. A festék nem pereg le róla, nincs só kicsapódás, eddig a penészt is megúsztam. Az érintett területet ha megkopogtatom üreges hangot ad. Szerintetek mivel állok szemben és mi a teendő? Előre is köszi a segítséget. Loire.
Azoknak írok, akik párátlanító berendezés vásrlásán gondolkodnak. A FAGOR TERMÉKEIT NAGY ÍVBEN KERÜLJÉTEK EL!
Kb. három hete hozta meg a futárszolgálat a Fagor DH-22-es páramentesítőnket. Bekapcsolás után 3-4 perccel iszonyú zörgő-rezonáló zajt kezdett ontani magából. Nemhogy egy szobában, egy házban sem lehetett mellette megmaradni. Kihívtuk a szervízt, akik elvitték, és ma hozták vissza. A gyári állapotot gányolva, kis rázkódáselnyelő gumicsíkokkal "orvosolták" a problémát :). A korábbi állapothoz képest persze óriási a különbség, de így is borzalmasan hangos a gép. Működés közben a burkolathoz nyúlva egészen változatos hangjelenségeket produkál, tehát a gép KONSTRUKCIONÁLISAN ROSSZ. IPARI SZEMÉT KATEGÓRIA.
De mindezt legalább csekély 65ezer forintért tudja... (akciósan :) ) Egyébként több helyen úgy hirdetik a terméket, hogy "a legcsendesebbek közt, kínálatunkból".
A részemről ez volt az utolsó Fagor termék a háztartásunkban.
Bocs, en beledumaltam ugyan, foleg itteni olvasmanyelmenyekbol, de nem vagyok szakember. Remelem mas valaki majd valaszol neked. Me'g egy: paramentesitesnel felejtsd el a tablettasokat, mi par eve megprobaltuk de 1 het alatt 2-3 dl viz az semmi, es ahhoz draga is rettenetesen.
Nem tudom mennyi a páratartalom, mert sosem mértük, de talán segítség lehet, hogy általában 2 adag ruha szárad a szobában. A gyerekeknél viszont száraz a levegő. Ha egy thermosieldhez hasonló szigetelés mellett döntenék félő, hogy még náluk is megjelenne a penészgomba, ami nagyon nem kívánatos a középső srác miatt. Szegénykémnek a gyengéje, "asztmáthoz". Elég lehet egy pármentesítő készülék ilyen esetben?
Kapkodnom kellett kicsit, szoval folyt.: termeszetesen ha tulsagosan hideg a fal, akkor hiaba alacsony a paratartalom, lehet me'g mindig paralecsapodas. Szoval ez a paramentesites csak bizonyos hatarok kozott megy, de lehetseges, hogy eleg.
Milyen paratartalom van nalatok? A penesz ellen (a hideg falak ellen nem) eleg az, ha szaraz a levego. Az ember 40-60% relativ paratartalom mellett erzi jol magat. A szaraz levegore megoldasok vannak, de nem feltetlen olcso. Pl. panelfurdobe nem fer be a szaritogep, pedig akkor a legnagyobb paraforras megszunne (a szaritogep a csatornaba kuldi a lecsapodott vizet, nem olyan keves az). Lehet direkt a levegot szarito gepet venni (ha visszaolvastal, lattad hogy az egy ablakklima tulajdonkeppen). Lehet egyszeruen sok levegot szellozni hagyni (a hideg teli levego 20 fokra melegitve mar szaraz), de az noveli a futesi koltsegeket.
Panel. Télen hideg, nyáron meleg. 3 fázós kisgyerek, 3 izzadó kisgyerek. ...értelemszerűen sok mosott ruha.
Festeni szeretnék, vele együtt csökkenteni a "fázást"/"izzadást". Különböző szerek és anyagok keresése közepette ide tévedtem. Kívül nem tudok szigetelni, mert költséges lenne egy 8 emeletes házat egymagam felállványoztatni, leszigeteltetni. Még akkor is, ha szerezhetnék hozzá valamennyi állami támogatást. Marad a belső szigetelés, amit itt két óra penésztopik olvasása után senki nem ajánl. Pedig a tél miatt nem ártana szigetelnem.
Hogy tovább fokozzam a gondjaimat a szoba 4 falából 1 egészet és úgy 1/4 falat nem fűtünk közösen a szomszéddal, tehát ez a kritikus télen. 20mm-esnél nagyobb szigetelő a radiátor miatt nem rakható fel. De a 20mm-es szigetelő "hungarocell" darab is roppant csúnya lesz, hacsak nem rakom végig az 1/4-es oldalon. Hallani, hogy esetleg Thermoshield vagy Avitop tipusú szigetelő jöhetne szóba a helyhiány miatt.
De azt sem szeretném, ha a penész megjelenne a lakásban. Még a szigetelés mögött sem lenne kívánatos.
Akkor még az kérdés is felmerülhet, hogy a szigetelés mögött elporlad a vasbeton fal? Hát ha valami nem kívánatos, ez biztosan az.
Megoldott már valaki ehhez hasonló aprócskának tűnő gondot?
Előre is Köszi!
Ui: a költözzem el típusú válaszolók görgessenek, lépjenek át az én kis problémámon.
A fene tudja anyagilag melyik a jobb. Ha fenntről, akkor csak a tetőt kell megnézni. De lehet annyira kell nézni, h új tető. Ha lenntről, akkor ott már megmihálylott (vagy nem is volt) a vízszigetelés az alap, és a fal között, ezt javítani sem olcsó. Én, mikor néztem kecókat, az ilyenbe be sem csöngettem...
Ahogy én látom szobák között nincs, csak szélső falaknál. Lehet, hogy kívülről és nem lentről kapja a vizet? Az egyáltalán jobb? Bocsánat, de teljesen tapasztalatlan és tanácstalan vagyok ez ügyben.
Most nézegetek házakat és találtam is egy jó árban lévőt. A ház nagyon lelakott, bent fekete penészes a szélső falak egy része. Van ennek végleges megoldása vagy felejtős inkább az egész?
Most nézegetek házakat és találtam is egy jó árban lévőt. A ház nagyon lelakott, bent penészes a szélső falak egy része. Van ennek végleges megoldása vagy felejtős inkább az egész?
A lakasban lehet 20 fokos levegohomerseklet, attol meg a falad feluleti homerseklete (a paratartalom fuggvenyeben) ennel joval(!) alacsonyabb is lehet. A "szobara nezo" falat gondolom ugy ertetted, hogy nem hatarolo fal, hanem belso fal. Ez alatt nincs esetleg futetlen alagsor/pince? Mert onnan is kaphatja a hideget. Ird be a gugliba, hogy "harmatponti táblázat". Ez megmutatja, hogy adott levegohomerseklet es relativ paratartalom mellett hany fokon csapodik le a para.
Az általam kinézett páramentesítő maximális fogyasztása 320 W. Állítólag 3 adagnyi mosást képes egy este alatt megszárítani. Ez túl szépen hangzik, és szerencsére igényem sincs rá, de ha egy adag mosással és az egyébként termelődő párával elbánik mondjuk 5 óra alatt, az nekem tök jó, még mindig messze elmarad a szárítógép 3-4 kWh-s fogysztásától, ráadásul nem kell azzal foglalkoznom, hogy vajon adott ruhadarab bírja-e a gépi szárítást.
Természetesen ettől függetlenül a normál szellőztetés nem marad el.
Azt a 25l per napot ugy ertik, hogy ha folyamatos 30 fokban van 80-90% paratartalom, akkor 25l-t kivesz 24 ora alatt. Normal korulmenyek kozott (22 fokban 70% kornyeke) joval kevesebb lesz. Nekunk legkondibol szaritova avanzsalt gep kb. 10kWh-t evett meg 10l viz kiszedeseert (kb. 12 ora alatt), termeszetesen ezt ugy tudta megcsinalni, hogy 3 adag mosas ki volt teregetve a nappaliban, amik persze - foleg hogy a melegfujo resz is rajuk volt allitva - igen gyorsan szaradtak).
81 négyzetméter, ennek mondjuk a fele egy légtér. Én egyébként nem érzem, hogy iszonyat nagy lenne nálunk a páratartalom. Hogy őszinte legyek, eredetileg szárítógépet kerestem, és akkor olvastam, hogy ezek a páramentesítők nagyban elősegítik a ruhák száradását is, ráadásul a fogyasztásuk is a töredéke egy szárítógépének, tehát akkor inkább ez.
Bár nem értek hozzá, de úgy gondolom, hogy a nagyobb teljesítményű gép hamarabb vonja ki az adott mennyiségű párát. Nyilván 25 liter nem lesz naponta, de nem mindegy, hogy pl 2 literrel 2 óra alatt, vagy egy egész nap alatt küzd meg.
Ezért lenne jó a konkrét tapasztalat, hogy mi az, amit már érdemes megvenni.
Nálunk 87 m2 a nettó alapterület. Erre - remélem, legalábbis - csak nem kell 25 l / nap kapacitás...
A Duracraftról találtam itt egy régi fórumbejegyzést. Mintegy 100 m2-es pálmaházban :) használta az illető. Jókat írt róla, de persze nem ilyen terhelésre tervezték a gépet.
Még nincs tapasztalatom, egy év múlva valószínűleg lesz. Én ezt találtam ígéretesnek:
WDH 520 HB , de ilyen vásárlói véleményeket bárki írhat.
Én is kíváncsi vagyok, melyiket érdemes megvenni, mert elég nagy különbségek vannak árban. Az ismeretlen név engem nem bizonytalanítana el, attól még lehet jó.
Van valakinek tapasztalata páramentesítő készülékről?
Az alábbi típusokat nézegettem: Delonghi DEM-8.5 Desa DH 711 Midea MDB20-DMN3 DURACRAFT DD-TEC-10E Fagor DH-16
A Duracraft (Honeywell néven is fut) tűnik számomra a legkedvezőbbnek. Légtisztitó is van benne, és ez az egyik legcsöndesebb a fentiek közül. Viszont teljesen ismeretlen a gyártó számomra.
A Delonghi elvben még ugyan valamivel halkabb, de arról meg nem találtam semmi adatot, hogy kb. mennyi vizet tud megkötni naponta.
Tehát használt valaki ilyesmit közületek? Ha igen, mik a tapasztalatai?
nekem az alábbi problémám van a penész mostanában mindig alulról jelenik meg, a parketta szegélyek mögött és onnan indul el. Ez mitől lehet? Téglafalról van szó, van olyan ami az utcára néz de van olyan ami egy 19-20 C-os szobára.
Csak 1 kérdés! Milyen falról beszélsz? Panel, tömör tégla, beton, könnyűszerkezetes falról?
Ne hülyítsétek az embereket ezzel a 2-3%-kal. Többek között nedvesedési-penészesedési problémákkal is foglalkozom már jó pár éve. Láttam már egyet s mást.