Keresés

Részletes keresés

kozma555 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 36183

Mindig elfelejtem mondani,hogy erdőszéli lettem én is...Kiköltöztem a város szélére. :-)

Előzmény: erdőszéli (36182)
erdőszéli Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36182

egy halvány emlék... vagy huszonéve, mikor az erdő szélére költöztem, máv háztól-házig konténerben jöttek velem a cuccaim...

Előzmény: Törölt nick (36180)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36181

Lobbiznak. Eredménytelenül.

Biztosan mindenki emlékszik az őszi - igen hangos - Cargós létszámleépítési tervekre. A média nem mondta, de a szakemberek tudják: a Cargót a magas pályahasználati díj fojtja meg.

Az RCH illetékesei ősszel leültek tárgyalni a közlekedésért felelős miniszterrel. Előadták, hogy ha a pályahasználati díjra rakódó egyéb (de igen magas) díjak tovább növekednek, akkor a Cargo le fogja húzni a rolót további állomásokon. A miniszter kijelentette, hogy nem csökenti a díjakat, decemberben be is lettek vezetve éppen olyan magas mértékben, ahogy előre beharangozták.

Az eredmény látható. A vasúti árufuvarozás hálózati lefedettsége rohamosan csökken.

Előzmény: v_peti (36179)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36180

Nincs új a Nap alatt: ugyanezt csinálták a hetvenes években is.

Rendeletileg betiltották az áruforgalmat bizonyos állomásokon, majd néhány év múlva "csodálkozva" vették észre, hogy kihasználatlan rakodóvágányok és áruraktárak árválkodnak. Fel is szedték gyorsan.

Akkor több száz állomás (árukezelési hely) pusztult el.

És most is további több száz felszámolása van folyamatban.

Ha így haladunk tovább, néhány év múlva csak a tizenvalahány legnagyobb vasúti csomópontból éri meg (vagy csak fizikailag már ott lehet) majd árut feladni/fogadni.

 

Tudom, látom, hogy ez a folyamat nem a dolgok természetes fejlődésének következménye. A vasúti áruszállítás csak úgy maradhat versenyképes a közútival szemben, ha az árut háztól-házig, vagy megközelítően háztól-házig tudja szállítani. Ha árurakodási lehetőség csak a régióközpontokban lesz, az a vasúti áruszállítás végét jelenti majd.

Előzmény: v_peti (36171)
v_peti Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36179

Miért nem lobbiznak a nagy fuvarozó cégek a hatóságoknál az igazságosabb elszámolási módokért?

Előzmény: Törölt nick (36175)
GA0425 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36178

Egészen pontosan az a CsoKi járt le Vörösvárig, ami Rákosszentmihályt, Rákosrendezőt és Angyalföldet szolgálja ki.

Előzmény: GA0425 (36177)
GA0425 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36177

Bp.

Előzmény: Törölt nick (36176)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36176

Bp, vagy Egom felé vitték a fát?

Előzmény: GA0425 (36174)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36175

Valószínűleg szövegértelmezési gondjaid vannak. Az operátorok (melyekből valóban van 15-20) azért nem tudnak ilyen helyekről fuvart vállalni (vagy a meglévő fuvaroztatóit azért könyörgi át nagyobb állomásokra, csomópontokra), mert a PÁLYAVASÚTI DÍJAK az adott helyeken versenyképtelenné teszik a vasúti áruszállítást.  Nem csak az RCH-nak, hanem mindenkinek.

 

A rendszerbe a homokszemet éppen a Nagy Közlekedési Szakértő és csapata ültette el, 2005-2006 körül, amikor az akkori miniszternek a határköltség-alapú helyett a teljesköltség-alapú pályahasználati díjrendszert javasolta.

 

Nem baj, így Csanádi György munkásságát nem csak a vonalmegszüntetésekben, hanem a "Vasúti áruforgalom körzetesítése" tárgyában is sikerült  a Nagy Közlekedési Szakértőnek véghezvinnie. Ugyanis ami az elmúlt 4-5 év során a magyar vasúton történt, az nem más, mint kormányzati (pályahasználati píjak által) eszközökkel végrehajtott körzetesítés.

Előzmény: zsitvica (36170)
GA0425 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36174

Mindig pénteken jött a bobó, heti egy kiszolgálás volt. (néha előfordult a kedd is, de az elég ritkán.)

Előzmény: v_peti (36173)
v_peti Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36173

Ha egyszerre kell vinni a 4-6 ot, az okés dolog, ha naponta egyet, akkor az gáz.

 

Előzmény: GA0425 (36172)
GA0425 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36172

Változó volt, hetente 4-6 kocsi fát vittek, ritkábban csak két kocsit.

Előzmény: v_peti (36169)
v_peti Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36171

Na de szó van itt pályabontásról is, holott az már nem Cargo, hanem pályavasút.

zsitvica Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36170

azt jelentheti a K jelzés, hogy a Cargo törölte Pilisvörösvárt a díjszabási kilométermutatójából, vagyis megszüntette saját hatáskörben a fel- és leadást.

 

 

------------------------

 

Saját hatáskörben csak olyan intézkedést adhat ki az RCH ami rájuk vonatkozik, senki másra.

Ha az RCH nem vállal innen vagy onnan fuvarozást, meg kell keresni a másik 15-20 vasúti árufuvarozó cég egyikét.

 

 

Előzmény: Törölt nick (36165)
v_peti Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36169

Azt nem értem, hogy miért akarják mindenáron elzavarni a fuvaroztatókat??? :(((

 

Amúgy hány kocsirakományt adtak fel hetente?

Előzmény: GA0425 (36166)
tvsc Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36168

Tudom. Csak azt akartam írni, hogy ahol meghagyták, még újjáéledhet, mint a siófoki kereskedelmi pu. De ennek az esetében is van rá példa, hogy lehetetlenné (vagy nehézzé) teszik iparvágányok újra használatát, mert pl. itt beazsfaltozták. Én amióta vonattal járok a 35-ösön, az már be volt aszfaltozva. Az a gyár még működik egyébként, ahová ment az a vágány?

Előzmény: siófoki35 (36167)
siófoki35 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 36167

Az már 10 éve is le volt aszfaltozva.

Előzmény: tvsc (36163)
GA0425 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 36166

Amennyire én tudom, a K állomás azt jelenti, amire tippeltél.

 

A fa ezentúl Almásfüzitő felé megy, de hogy ez hatalmas kerülő-e, az a célállomáson múlik...

Előzmény: Törölt nick (36165)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 36165

Mit jelent az, hogy "az állomás K jelzésű lett"? Ki vagy mi tette azzá?

Ezstergomból Pilisvörösvár felé, vagy hatalmas kerülővel Almásfüzítőn át megy-e a fa ezután?

 

Tippem: azt jelentheti a K jelzés, hogy a Cargo törölte Pilisvörösvárt a díjszabási kilométermutatójából, vagyis megszüntette saját hatáskörben a fel- és leadást. Ilyen állomásokra csak úgy vállal megrendelést a Cargo, ha előtte kiszámolja a költségeket, és az alapján képez árat egyedileg.

Az a baj ezzel a dologgal, hogy a magas állomáshasználati-, pályahasználati-, tolatási-, kiszolgálási, stb költségek miatt (melyek mind-mind a Pályavasút kasszájába vándorolnak) a díjszabásból törölt állomásokra, -ról a közúttal versenyképtelen fuvardíjak jönnek ki.

Az elmúlt néhány év alatt a Cargo a kb 800 állomásából több mint felét törölte. Sajnos ezek többnyire mellékvonali állomások, hiszen ott a jelenlegi pályahasználati díjrendszer struktúrája (a tényleges költségeket meghaladó díjak kiterhelése mellékvonalakon, hogy a Magyarországot átszelő vonalakat keresztfinanszírozzák) miatt hatványozottan jelentkeznek az említett költségek.

Előzmény: GA0425 (36162)
Lovrin Creative Commons License 2011.01.29 0 0 36164

Ahogy a 2-es vonal átépítési terveit néztem, szinte minden állomáson várható a "felesleges" (=jelenleg kihasználatlan) kitérővágányok, rakodóvágányok bontása. Gyakorlatilag alkalmatlanná válik teherforgalomra.

Előzmény: GA0425 (36162)
tvsc Creative Commons License 2011.01.29 0 0 36163

Siófokon újra életre kelt poraiból a Kereskedelmi pályaudvar. Azt hiszem az autósokat kitették onnan (eddig rutinpályaként használták), a vágányokat is kitisztították a helyenként benőtt gaztól, és most gabonás szerelvények sorakoznak a pályaudvaron. Mintha tényleg új erőre kezdeni kapni a vasúti teherszállítás.

Mondjuk ugyanitt van az is, hogy a kereskedelmi pu-ról valamilyen gyártelepre menő iparivágányt ketté szakították, hiszen a közúton az átjárót beaszfaltozták. De azon kívül teljesen megvan a vágány.

Előzmény: Törölt nick (36155)
GA0425 Creative Commons License 2011.01.29 0 0 36162

Hát igen. Addig kell őket megörökíteni, amíg lehet. Év elején a pilisvörösvári, heti egy tolatós is megszűnt, mivel az állomás K jelzésű lett ha jól tudom, így az erdészet inkább Esztergomban adja fel az eddig itt feladott fát. A kép novemberi.

Előzmény: Törölt nick (36161)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.29 0 0 36161

Szép. Csak amint az IHO-n is olvasom, nem túl sűrű látvány...

Mondjuk ilyen magas phd és ennyire széttagolt vasúti szervezet mellett nem is csoda.

Előzmény: GA0425 (36160)
GA0425 Creative Commons License 2011.01.29 0 0 36160

Mellékvonali tehervonat, Acsa-Erdőkürt, ma.

GA0425 Creative Commons License 2011.01.25 0 0 36159

Egy Farkas Trans nevű telepet, veszélyes hulladék szállításával foglalkoznak. Ebbe a tartálykocsiba is valami hasonló, közúton nem szállítható anyag fog kerülni...

Előzmény: bodrostomi (36158)
bodrostomi Creative Commons License 2011.01.25 0 0 36158

Mit szolgálnak ott ki?

Előzmény: GA0425 (36157)
GA0425 Creative Commons License 2011.01.25 0 0 36157

4-es vonal, Tokod állomásról kiágazó iparvágány, ami az egykori sárisápi vonal maradványa.

Előzmény: bodrostomi (36156)
bodrostomi Creative Commons License 2011.01.25 0 0 36156

Hol? :-)

Előzmény: GA0425 (36154)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.25 0 0 36155

Köszönöm a képet, remélem még nagyon soxor tudsz hasonló fotókat készíteni. Ott is, és másfelé is.

Küldd el a képet a Pályavasút bp-i vezetőinek is azzal, hogy azonnal állítsák le a használaton kívüli vágányok folyamatban lévő felszámolását, mert sokukra szükség lesz még. Nem vicc!

Előzmény: GA0425 (36154)
GA0425 Creative Commons License 2011.01.25 0 0 36154

Egy kép, főleg KIRÁNDULÁSnak, hogy lássa, egy elveszettnek hitt iparvágányt éppen nem felszedtek, hanem kocsit rendeltek rá :- )

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!