szia Gyingyi! Milyen volt a síelés? :) Láttalak egyszer a parkolóban, a xedost meg sokszor :) Én is ott voltam, de nem saját kocsival (nem én vezettem) a bungalókban.
Egy biztos, nincs rendben a motorod.-( De nem biztos, hogy nagy a gond. Szakival kell megnézetni, távgyógyításilag nehéz jót mondani. Gyújtási, vagy üzemanyagellátási problémáid lehetnek, esetleg a kettő együtt.
Így nem tudni, hogy pl mikor volt benne gyertya cserélve, légszűrő?. Elosztófedél? gyertyakábel? stb, sorolhanánk. Sztem ezek állapotát ellenőrizd először házilag. Aztán nézesd meg, ha nem gyógyul.
95-ös 323F BA, 1.5-ös. 1-esben rángat mint az állat, 2-esben 3000-es fordulatnál vagy az fölött (mikor odalépek neki) elkezd köhögni, kihagyni a motor. Ha feljebb váltok helyrejön. OMV és MOL 95-öst kapott eddig.
Mi lehet a gond? Szar brenya? Régi öreg gyertyák? Injektortisztító vagy valami adalék segíthet esetleg? Előre is köszi!
Akkor hölgyek-urak: szívesen benézek egy-két bontóba, hazafelé menet, Ausztriában. Tekintve, hogy az már az ezredik megtett kilométeren túl lesz, ezért nem leszek valami üde. Nagy út, sok csomag, tehát főleg a kisebb részeket tudom elvinni, ha valakivel konkrétat is meg tudok beszélni majd. Természetesen ármegérdeklődés is lesz, az alap. A némettudást a barátnőm adja, viszont a Wels-Linz-Bécs-Hegyeshalom tengelyen fekvő bontókról egyedül képtelen vagyok informálódni, ezért várok mindenféle építő javaslatot, cím, tel., térkép, itiner, műholdas link, stb.. A könnyen megtalálható bontók előnyben. Én láttam egyet valahol Bécs tövében, nem mazda, de sok kocsi volt ott, láttam GE-ket is, csak nem tudom, hogy az bontó, vagy autóelszállítás-telep. Egy autópálya (?)-lehajtóban volt, tehát a jó nagy ív azt kerüli körbe, de valahol van egy bejárata is, persze.
Óriási MAGYAR trükköt hallottam, ahogy valaki audi-sportkormányt szerzett magának a bontóból: bement, körülnézett, senki nem kísérte, ő talált egyet, kidobta a kerítésen és VOILÁ. No azért vett is valamit :-) >>"Kérjük ne lopj"<<
A hazautam húsvét előtt lesz, tehát a tréfás ápr. 1. a határidő, ami előtt várok segítséget, érdeklődést, (+ alkatrészek neve - ami kell, németül) stb.
Ebay-en van most egy bordó GE, 5ajtós, diesel, csak jobbkormányos, egyben 95fontért, Angliából. Van ott 3-4 ilyen kocsi is, tele alkatrésszel, stb. Csak hát vontatni kell, meg belül minden rossz helyen van :) Pedig ha összedobnánk rá, csak 400 km-t kéne idébb rángatni.. Sajna vonóhorgom sincs, pedig az is hasznos lenne!
Nem gondoltatok rá páran, kedves GE-sek, hogy vegyünk közösen egy verdát alkatrészeknek? Legálisan, hogy majd utána mehessen roncstelepre. Csak a tárolása/őrzése a problémás.. Vagy ez nem érné meg? Összekapnánk rajta? Közös lónak turbós a háta ??
Erről a fólia dologról jut eszembe, nemrég láttam egy dokfilmet az N24 német csatornán, ahol olyan fóliázást csináltak, hogy az egész autót bevonták ugyanolyan színű fóliával, mint az eredeti színe és így "konzerválták" a lakkozást. Komolyan mondom, olyan minőségben dolgoztak, hogy normál ember meg nem mondta volna, hogy az nem az eredeti fényezés. Az egész művelet megvolt vagy 2-3 óra alatt és sokkal kevesebbe került, mint egy fényezés. :)))
A hatekonysagarol nem tudok nyilatkozni, de nagyon istenitik. Ha lenne egy uj, draga autom, lazan raszannek parszazat a lakozzas ilyen vedelmere, biztos, hogy tobbet ved a semminel.
Hát szerintem használt lámpára max 10e-ret szabad kiadni, de akkor annak abszolút hibátlannak kell lennie. (Új lámpát lehet már kapni 20-körül, Klokkerholm gyártmányt.) Azt nézd meg viszont, hogy fényes legyen a tükre, ha egy kicsit is szürkés, akkor ne vedd meg!
Beszélgettem én is ilyesmiről a fóliázós komámmal, be lehet hogy nem törik, de megrepedni attól még mindig megtud. Egy olyan vékony rétegű műanyag nem igazán védi meg hogyha elkapsz egy kavecsot, főlleg ha szemből jövő kamionról. Valamivel biztos nehezebben törik be, max nem hullanak szanaszét a szilánkok hanem ott maradnak a ráragasztott fólián.
"Valahol egyébként olvastam, hogy valaki csinál ilyen kavicstól védő réteget lámpabúrára, szélvédőre, árat már nem tudok, de új kocsin lehet, hogy megérné. Vagy a sűrű rács, mint a lada niva-n, meg a rendőrjárműveken.."
Nem jellemző, hogy lövöldözésbe keveredek, bár akármi megeshet.. De nem csak a plexitől kaphat az a golyó gellert! Gyanítom, hogy az utángyártó és alkatrészmaffia van a dologban, hogy minden ugy. dolog kb. a kefíresdoboz műanyagából van fröccsöntve.
Bezzeg a GC gyűrött vas lökhárítója, hmmm. Na pl. abban volt anyag. Jóóóó, nem kapna sok * -ot a gyalogosvédelemre, de az legalább tartós.
Valahol egyébként olvastam, hogy valaki csinál ilyen kavicstól védő réteget lámpabúrára, szélvédőre, árat már nem tudok, de új kocsin lehet, hogy megérné. Vagy a sűrű rács, mint a lada niva-n, meg a rendőrjárműveken..
Köszi. Elteszem. Sajna a péceli szám már nincs meg, de hátha még előkerül :-)
A VATERA-snál fura, hogy több darab is van belőle, és 1-1 fül mindnél törött. Valaki lent azt kérdezi, benne van-e a helyzetjelző. Dehát benne van, hol lenne?
Még eszembe jutott, hogy Ausztrián hazafelé tartva megpróbálok megállni egy bontónál, ott talán még jutányosabb a dolog.. :)
Ha így lesz, akkor előtte jelzem, hátha kell valakinek "valami" kis apróság a "sógoroktól".
Hali. Pécelen te első fényszórót vagy ködlámpát vettél abból a bontott zöld GE-ből? Nem tudod, mennyi volt a lámpa?
Vagy bárki tudja, mennyibe kerül egy '92-es GE-hez a bal első lámpatest? Nekem most egy kavics szó szerint kilukasztotta, úgy, hogy belül meg ott van egy darab műanyag, ami kagyló formában levált :-(
Még jó, hogy tegnap volt egy film a műanyagról, plexiről, hogy milyen sok felhasználási területe van, a folpack-tól a rendőrök pajzsáig, amit akár átlőni sem lehet. Akkor a búra miért nem ebből készül? Az érdekek..