Holnap reggel megnézem lejtőn is hogy mit csinál R-ben, ha leveszem a lábam a fékről és nem adok gázt. Már nem merek tippelni, de csodálkoznék, ha előre gurulna 0.5-1 métert, az feltűnt volna, de biztosat inkább csak holnap. Üdv.
Pontosan így működik az enyém is, azzal a különbséggel, hogy lejtőn "kúszás előtt" előregurul ~0,5-1 métert, majd utána kezd kúszni... (R fokozatról beszélek)
Szili ! :) Kipróbáltam ma, rosszul emlékeztem. P-nél fékre rálép, R-be tesz, fék felenged, autó elindul kúszásban. Talán (nem biztos) lassabban kúszik, mint D-ben, de kúszik annyira, hogy lehet vele parkoláskor forgolódni, legalábbis ha centizni kell. Érdekes, de annyira rutinból megy az ember az automatával, hogy nem figyel a tényleges működésre, csak fék-gáz játszik. De mivel én mindig nyomom a féket, kivárok a kapcsolásoknál is, és csak akkor engedem fel a féket, amikor már minden oké, ezért nem rögzülhetett bennem a tényléges működési menet. És nálam sose gurult (üres gurulást értve) el semmilyen állásban, ezért nem foglalkoztam vele. Tehát a Tiedben vagy nem ilyen a váltó (most már nehezen hiszem) vagy tényleg hibás. Ezek után én azért csak megkérdeznék egy szervízt, hogy ez az újabb 8 fokozatú MT tulajdonsága-e, vagy valami elromlott és nem működik. Több mint érdekes... Üdv.
Teljesen igazad van. Egy automata az N kivételével bármelyik sebességfokozatban vagy induljon el magától (szerintem csak előre, de ez ízlés kérdése) vagy ne tudjon elgurulni. A gurulásra csak az N legyen, amely az automatánál inkább csak szervíz/vontatási funkció. Üdv.
Most már tényleg nem tudom milyen meglepetés kocsi lesz. Az A4-et gondolom nem annak szántad, arról a vendégek mind tudnak, sőt van aki már vezette is. Már csak egy A6-os MT-re gondolok, de mivel az elejétől tudtad, hogy én is megyek egy ilyennel, ez sem lehet nagy meglepetés. Mivel a csúcs Superb is kiesett, ezért az utolsó tippem egy A8-as. De igazából dunsztom sincs. :) Üdv.
Azért még nem biztos, hogy hibás az autód. Hétfőn reggel majd megnézek 2 dolgot. Először sík terepen ha D-ből átteszem R-be és lelépek a fékről, mit csinál. Tényleg nem emlékszem, használom az autót, de ha nincs gond (mint Nálad) nem emlékszik az ember, én is kíváncsi vagyok. Utána lejtős úton próbálom ugyanezt. De valszeg sík úton nem kúszik R-be, mert arra emlékeznék és szerintem az így is jó, hátrafelé azért magától ne induljon el az autó. Tehát ez szerintem továbbra sem hiba. De ha nincs kúszása R-ben akkor legyen mellette valamilyen segéd, amelyik megfogja az autót az elguruláskor, hiszen a váltó elméletileg ilyenkor nem az N-re jellemző fokozat tulajdonságaival kell, hogy bírjon, legalábbis a felhasználó számára. Az A6-ban valamilyen rendszer van, különben felfigyeltem volna a nagykapura a löklapon. :)
Nem tudom, csak tippelgetek, hogy a visszagurulást az elektromos kézifékkel oldják meg. Kézenfekvő lenne. Valami hallom, hogy kiold elindulás után lassú menetnél.