Keresés

Részletes keresés

M40 120 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 5244
De nincs kizárva, hogy bizonyos napokon akár többször is megtegye az utat vele a tulajdonos, emiatt is kerül a bérlet annyiba.
Előzmény: Krtek (5243)
Krtek Creative Commons License 2004.11.05 0 0 5243

"Egy hónapban van 20-25 munkanap..."

 

Szvsz. max 22 munkanap van 1 hónapban, ha főleg ha hétfő elseje és 31 napos.

Átlagban 20-21 között ingadozik.

 

Nem véletlenül számolták a havijegyet 22 napra...

Egy pluszbevétel, munkáltató fizeti.

Előzmény: looksharp (5241)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.05 0 0 5242

Köszönöm.

 

Bár mindenhol ilyen pontosan tudnák.............

Előzmény: looksharp (5241)
looksharp Creative Commons License 2004.11.05 0 0 5241

Nos, akkor most gyors fejszámolás....

 

A teljesárú utasok aránya (a fizető utasokon belül) kicsit magasabb, 25-30% ez már a teljesárú dolgozó havijegyekkel együtt.

További 25-30% a diák.

10% körül van a 90%, 50% és 33%.

A többi: 20%-os, hitelezett.

 

Ez a fizető utasokra vonatkozik!

Ha most összesítve nézzük, akkor az összes utas 20%-a vasutas, 10% 65 év feletti. És a maradék 70% a fizető utas, a már fentebb említettek szerint.

 

A teljesárú utasok "magasabb" aránya: az összesített forgalmi kimutatásokban (MÁV összes) ugye nagy súllyal vannak az olyan felsőoktatási centrumok, mint pl. szeged, ahol kimagaslóan magas (az országos átlaghoz viszonyítva) a 67,5% és az 50%-os jegyek aránya, ugyanakkor pl. Szegeden alig van havijegyes utas... Ezek "lehúzzák" az országos átlagot.

 

Vonatonként nézve az utasszámot:

37449: 40 fő (hétfőn 50-60 fő)

37440 20 fő

37447 20 fő

37442 15 fő (hétvégén több, 25-40 fő között, nyáron 50-60 a strand miatt) 

37457 15 fő (nyáron Oh-Gyop között gyakori a 60-70 fő is)

37444 25 fő

37445 15 fő (vasárnap 30-40 fő)

37446 35 fő (vasárnap 55-65 fő között)

37456 20 fő

37459 20 fő

37443 15 fő (hétvégén több, szo 25, vas 60 fő körül, nyáron szintén 40-50)

37448 25-30 fő

 

De nagyon a szélsőségek. van, hogy egy vonaton 5-6 fő lézeng, másnap már 25-30 utas verődik össze rajta.

 

Más. az utasszámlálások ennél többet mutatnak, kb 20%-kal. De van hogy többel, ilyenkor azért jelzem az illetékesnek, hogy már nagyon kilóg a lóláb.

 

Megint msá: munkába járni - hivatalosan - nem lehet kedvezményes menetjeggyel. A teljesárú havijegy a teljesárú menetjegynek minősül, sőt a gyakorlatban is az, hiszen csak abban az esetben olcsóbb, mintha minden nap jegyet vennél, ha egy hónapban több, mint 22 menettérti utazást teszel vele. Egy hónapban van 20-25 munkanap...

Előzmény: Törölt nick (5240)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.05 0 0 5240

Az a 300 utas ( ha van annyi) per nap a 12 közlekedő vonatra nem is olyan rossz.

Ez ugye 25 fő vonatonként, ami a szóló Bz. 40 ülühelyét figyelembe véve, majdnem 60%-os ÁTLAGOS kihasználtáságot jelent.

Ez pl. a légiközlekedésben, már jó közepes eredmény.

 

Amennyiben a 300 utasból itt is. 10-15% vesz teljes árú jegyet, akkor a bevételi oldal egyik legbizonytalanabb része is megbecsülhető.

A kedvezményesen utazó 85-90% pedig - gondolom - három kategóriából :

- munkába járó,

- diák,

- hétvégi diák kerül ki.

Valószínűsítem, hogy az egyébb kedvezmények itt ritkán jelenek meg, ill. számuk az összeshez képest elhanyagolható.

Előzmény: looksharp (5239)
looksharp Creative Commons License 2004.11.05 0 0 5239
Helyes... :-)))
Előzmény: Törölt nick (5237)
Hentes2 Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5238

Üdvözlet!

 

Ezért szeretek ide járni, mert is pontos és részletes információkat kapok az engem érdeklő (fontos) témákról!

Azt hiszem nincs mit hozzáfűznöm a kérdéshez, ennél részletesebben le sem írhattad volna.

Nagyon köszönöm a választ és a többiek képeit!

 

M41 2127:

Az időpontot én is csak úgy kaptam, hogy "-Vagy már tíz éve, hogy nem láttam arra semmit!" Ezek szerint van az harminc is.... :-)

 

Bye: Hentes.

 

Előzmény: looksharp (5234)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5237

Druszám !

 

Még véllenül sem kifogásolok semmit, CSAK kérdeztem........:-)))

 

( nem is merek)

Előzmény: looksharp (5236)
looksharp Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5236

Csak az Orosháza - Szentes szakaszról írtam. Az általad kifogásolt két állomás azért került bele, mert a főnökségek össze lettek vonva tavaly decemberben, így a két fő négy állomáshoz tartozik.

Amúgy a vonalszakasz 40,8 km hozzú, a 0 szelvény Orosháza felvételi épületénél van, a 408-as Szentes felv.ép.  A nyíltvonal 8+22-től 403-ig van.

 

Előzmény: Törölt nick (5235)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5235

Kérdés .:

Az egész vonalról irtál Kiskunfélegyházáig ( mert benne van irásodban Gátér és Csongrád is) vagy csak az Orosháza-Szentes szakaszról ?

Előzmény: looksharp (5234)
looksharp Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5234

Akkor pár szót a 147-ről:

1905-ben épült, a menetrendszerinti vonatforgalom 1906 január 4-én indult meg rajta. Építtetője az Orosháza-Szentes-Csongrád HÉV volt. Az akkori mellékvonali szabványnak megfelelően 9 méter hosszú, 23,6 kg/m "i" sínekből épült, 2,2 m-es fa keresztaljakkal, sínszeged leerősítéssel. Az engedélyezett sebesség 40 km/óra, a tengelynyomás 120 kN volt.

A vonal több, mint ötven százalékán ma is az eredeti sínek vannak, az ágyazatot persze szakaszosan cserélték (korábban kavis és salak, most már 2/3 zúzottkő). A vonal Orosházától van szelvényezve.

A felépítmény jelenleg:

Nyíltvonal kezdete: 8+22-es szelvény (Orosháza, Dominkó KFT. ipvk)

8+22-13+00 "c" rendszerű

13+00 - 100+80 "48" rendszerű

100+80 - 105+10 "c"

105+10-148+50 "i"

148+50-149+50 "48" (Gádoros végpont)

149+50-153+00 "i"

153+00-155 "48" (Gádoros kezdőpont)

155+00-189 "i"

189-191 "48"

191-258 "i"

259-262 "48"

262-323 "i"

323-351 "I" (42,8 kg/m)

351-355 "c"

355-385 "I" és "44"

385-403 (Szentes téglagyári ipvk) "48"

Idén még átépül (kéti erővel, igény szerinti aljcserével) kb. 500 méter Dónát és Pusztatemplom között.

 

A vonalon két állomás (Gádoros, Fábiánsbestyén) és egy iparvágány (Újváros megállóhelynél) van.

A sebességviszonyok:

 

8+22-166+00 "40 km/óra

166 - 200 30 km/óra

200 - 275 30/40 km/óra (Bz, MD, Bpmot 40, a többi 30)

275-324 30 km/óra

324-403 40 km/óra

 

megjegyzés: a Bz 50-nel, az MD 60-nal megy a lesímábban rajta.

 

A síncsere munkaterületén 10 km/órás ideiglenes sebességkorlátozás van érvényben.

 

A "csattogás": a sínek 9 méter hosszúek, azt vetítsd össze a Bz 9 méteres tengelytávolságával.

Pontosítás: a csavatok helyenként lazák (166-170-es szelvény, 318-325-as szelvény), a nagyobb probléme, hogy a sínvégek kopottak, ezért ráz annyira a vonat (ha a csavarok tényleg nagyon lazák lennének, kiborulna a Bz 40-nel). A 275-281-es szelvényben az ágyazati hiányosságok miatt bizonytalan a vágány. Szintén a laza ágyazat okoz gondot pár helyen, itt 24 m-es "i" sínszálak beépítésével próbálják a vágányt erősíteni (ehhez nem kell engedély, mert ez még nem rendszerváltoztatásos síncsere).

A "lazaság" 1997 előtt volt nagyon is igaz, az azóta véghezvitt 13,5 km rendszerváltoztatásos síncsere és a 8000 alj cseréje megtette a maga pozitív hatását, bár mint írtam, van pár hajmeresztő rész benne.

 

A vonalon jelenleg 5 fő forgalmi szolgálattevő van, ebből egy állás betöltetlen. 3 váltókezelő/vonatjelentő térközőr is van, + 1 fő felmondás alatt. Az állomásfőnök és az állomásfőnök-helyettes 4 állomásért felel: Gátér, Csongrád, Fábiánsebestyén, Gádoros.

 

Öszegezve: az egyetlen olyan vicivonal, amelyen még nagyobb hosszban van az eredeti felépítmény, s a sebesség is emberibb (ellentétben a 62-es 20-as tempójával).

 

Személyforgalom: 300 fő/nap, nyáron Gyopárosfürdő miatt 450-500 fő/nap.

Áruforgalom: 12000 tonna (idén várhatóan ennyi lesz) cukorrépa és répaszelet.

 

Ha bővebben érdekel a vonal, olvass utána a "Fejezetek Gádoros történetéből 4." füzetben, ami tavaly jelent meg. de szívesen kalauzollak a vonalon, sajátos hangulata van...

Előzmény: Hentes2 (5221)
M41 2127 Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5233
Hentes2

Egy kis 147-es vonali hangulatjelentés Gádorosról:

Előzmény: Hentes2 (5221)
M41 2127 Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5232
A 16km hosszúságú Mezőtúr-Túrkeve vonal egy kicsit régebben szűnt meg, 1975-ben! A túrkevei állomásépület lehet, hogy megvan még, ezt nem tudom...
Előzmény: Hentes2 (5223)
kopaszhaj Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5231
Üdv Kolléga! A "csattogás" helyi nevezetesség, ugyanis egy szakaszon még a könnyű és rövid sínek vannak a felépítményben, jó laza csavarokkal. Ami nem jó a vonatnak, az élmény (lehet) egy vasútbarátnak. Egy ködös estén mi is jópár km hosszan követtük a Bz-t, kiélvezve a ritmust:-) Mór-Pusztavám nem teljesen halott, valami "történik". Az előbb került szóba az elveszett vágányokon.
Előzmény: Hentes2 (5221)
Bgute Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5230
Német nyelvű levében - a magyartól eltérően - a megszólítás uán nem felkiáltójelet, hanem vesszőt teszünk:

EZZEL ERŐSSEN VITATKOZNÉK! MIND A 2 FORMA ÉL!
DE SZERINTEM A LEVELEM NYELVATNI HELYESSÉGÉNEK A KÉRDÉSE MÁS LAPRA TARTOZIK. HA VALAKIT ENNYIRE BÁNT HOGY PRÓBÁLTAM SEGÍTENI, AZT NAGYON TUDOM SAJNÁLNI!!
Előzmény: zavarok (5229)
zavarok Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5229

"Kicsit belekontárkodok én is:-)" - és én is.

 

Német nyelvű levében - a magyartól eltérően - a megszólítás uán nem felkiáltójelet, hanem vesszőt teszünk:

 

 

Sehr geehrte Frau Deubner,
ich habe in einem Forum gelesen, dass man bei Ihnen Eisenbahn Kurier/Gesamtprogramm 2005  ...

Előzmény: rm40 (5226)
roosevelt Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5228

Megint OFF nyelvóra ? :)

 

absenden?* - inkább: zusenden.

 

Bitte informieren Sie mir per Mail - inkább: mich

ob es möglich sein wäre - micsoda szerkezet :), de szerint a 'möglich ist' bőven elég

ON

Előzmény: rm40 (5226)
Sinszög-vadász Creative Commons License 2004.11.04 0 0 5227

Sziasztok!

 

Leszoktam a fórumozásról, mert rájöttem, hogy rengeteg időmet veszi el. Hetek óta tiszta vagyok! :-)

De azért most muszáj tennem egy gyorsjelentést: tegnap fát rakodtak Drávafokon!

rm40 Creative Commons License 2004.11.04 -1 0 5226

Kicsit belekontárkodok én is:-)

 

 

Sehr geehrte Frau Deubner!
Ich habe in einem Forum gelesen, dass man bei Ihnen Eisenbahn Kurier/Gesamtprogramm 2005 besetellen kann. Können Sie es mir nach Ungarn absenden?*
Meine Adresse:

Ide írtam a nevem, címem... (németben a címet így írjuk: házszám, utca, város, irányítószám, ország)

Bitte informieren Sie mir per Mail, ob es möglich sein wäre, Oder muss ich etwas nachzahlen (z.B: für Post)?
Ich danke Ihnen, und entschuldigen Sie mir für meine Deutschkentnisse. 

 

 

* :ebben nem vagyok teljesen biztos, de talán ez jobban hangzik

 

(Nem teljesen tuti, de kicsivel pontosabbnak érzem így)

Előzmény: bubu88 (5213)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.03 0 0 5225

"Pécs környéki vonatozgatások"-at. Ennyire sokan szeretik ezt a témát?

 

Nem is csodálkozom, mert szép a környék, főleg a sok alagúttal, és a szép Mecsekkel.

 

De nállam is ez viszi a pálmát, azaz az "Alagúttúra 2004/Mőcsény-Abaliget", míg utána az "Alagúttúra 2004/Veszprémvarsány-Pécs", ami emlékezetesen jó út volt Magyarbólyra az MDmot3008 és a Btx007-as nyerő párossal.

 

Előzmény: _nyunyuka (5224)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.03 0 0 5224

Én viszont "vadul" fotóztam, 3 helyen (Nagyszénás, Tótkomlós, Mélykút) kéregjegyet is beszereztem. A képeket megtalálod a http://kep.tar.hu/nyunyuka címen, az utolsó ("Vicitúra autóval") album.

 

MÁS!

 

Egy apróságot észrevettem a képtárban: az albumok látogatottsága heti 1-2, kivéve a felsőcsingeri utat, a lovasberényi út képeit és a "Pécs környéki vonatozgatások"-at. Ennyire sokan szeretik ezt a témát?

Előzmény: Hentes2 (5223)
Hentes2 Creative Commons License 2004.11.03 0 0 5223
Nyunyuka: Akár találkozhattunk is volna! Örültem volna neki. Én erre jártam: Itthon - Dunaföldvár - Orgovány (Naná a kisvasút miatt!) - Káefkáháza - Csongrád - Szentes - Oroshouse - Kaszaper - Nagyszénás - és vissza. Megnéztem a helyi nevezetességeket vasutas szempontból. Beszéltem az ismerősökkel a környék vasutas híreiről. Sajnos a hugi lenyúlta a fényképezőmet és nem volt nálam. Így fényképezni nem tudtam. Hallottam valami Mezőtúr Túrkevei vonalról ami már tíz éve nem létezik. Pontosat nem tudok róla, és az ismerősöm se. Bye: Hentes.
Előzmény: _nyunyuka (5222)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.03 0 0 5222

Az egyik amelyikről többet szeretnék tudni az Orosháza - Szentes vonal lenne. Egy Bz-t láttam futkosni rajta vagy 32 km/h -val.

 

Jé, én is arra jártam! :-)))) (Bp.-M5.-Csongrád-Szentes-Nagyszénás-Orosháza-Kardoskút-Tótkomlós-Mezőkovácsháza. Vissza: Mezőkovácsháza-Mezőhegyes-Makó-Szeged-Mélykút-Baja-Dunapataj-Szigethalom.)

 

Ritka az a pillanat, amikor örülök annak, hogy tilosra vált a fénysorompó! :-))))). Ugrottam is ki fotózni!

 

Mezőkovácsháza előtt
Előzmény: Hentes2 (5221)
Hentes2 Creative Commons License 2004.11.03 0 0 5221
DGKUm: Köszönöm a választ. Ezt már régóta meg szerettem volna kérdezni én is. V63 002: Jogos a kérdés! Mi újság van Dudarbányánál? A válasz engem is érdekelne! Mór után Balinkabányánál halott minden? All: Hétvégén halottak napi országjáráson voltam. Sok érdekes vonallal találkoztam. Az egyik amelyikről többet szeretnék tudni az Orosháza - Szentes vonal lenne. Egy Bz-t láttam futkosni rajta vagy 32 km/h -val. A sín feltünően csattogott alatta. Esetleg nem-e azért mert kihasználatlan mostoha vonal lenne? Köszönet: Hentes.
Előzmény: DGKUm (5219)
FOMA Creative Commons License 2004.11.03 0 0 5220
Hoppsz, jó hogy szólsz, pulettkének lesznek némi dörgedelmei az anyatopicon, ha befejezte a holnapi ebéd elkészítését, mivel sikerült a lelkébe gázolnod.:-)))
Előzmény: Törölt nick (5209)
DGKUm Creative Commons License 2004.11.03 0 0 5219
Vicinális jelentése a latinban: szomszédi, szomszédhoz való. Ebből, illetve a vicinus = szomszédság, közelség kifejezésből alakult ki a vicinális ~ kb. helyi érdekű értelme.
Előzmény: Z-kereső (5217)
Bgute Creative Commons License 2004.11.03 0 0 5218

Hát ha Te ezt a neve alapján el tudod dönteni....

Én így irtam, ha majd válaszol akkor biztos kiderül

Előzmény: Sinbiciklis (5212)
Z-kereső Creative Commons License 2004.11.03 0 0 5217
           Bocsi, de mit is jelent az, hogy vicinális?
sínbohóc Creative Commons License 2004.11.03 0 0 5216
Kösz a segítséget.
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.03 0 0 5215

......"B" változatnak ez is jó :

 

 

Madame,

 

Pouriez vous m'envoyerle journal Eisenbahn Kurier Gesamtprogram 2005............ide ird a nevet + postai cimed

 

Veuillez agréger madame mes salutations distingués.

aláirás =Sinbohóc

Előzmény: sínbohóc (5210)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!