Nem, nem kaptam tőled semmit az utóbbi időben. Bár nem túl régen volt egy totális rendszer összeomlásom mikor a letöltött mailokat már nem bírtam megnézni. Vinyó a gépben teljesen tönkrement és ki kellett cserélni.
Nagyon köszönöm a linket amit küldtél, letöltögettem a képeket. Nagyon hangulatos kis hely lehet a dombok között. Azt hiszem rövidesen meg fogom látogatni.
Nekem mindenhol bejönnek a by night képek, csak a fényképezőmnek nem! Ezért nem próbálkozom vele, de ez gondoltam rejtvénynek jó lesz - már csak a vonal gyakran emlegetése miatt is...
Tegnap írtam a nagytopikban a 142-146-145-ös vonali túráról. Számomra is érdekes, hogy a 142-esen Dabastól lefelé, most már Úrihegyig hegesztett nagyon jó pálya van, ami 60-as ( a most átépített új rész még 40/20-as), és nagyon simán mennek a vonatok. Így már csak 6km hiányzik Kecskemét alsóig. De nekem is fúrcsa, hogy Lajosmizse-Kecskemét között egy Bzmot rohangál, és már a napi 5 pár helyett talán csak 3 pár vonattal, szolgálat ha jól emlékszem sehol nem volt. Viszont a forgalmas csörgős rész Köki-Dabas között heveder kötéses, és nagyrészt 40-es. Így ha már annyira jó ez az alsó rész is (kivéve a 6 km) miért nem lehet továbbra is több vonatot járatni. Lehetne hétvégén Kecskemtről kirándulóknak is egy pár vonat. Vasárnap pont a megszüntetendő déli 2934 ( Lajosmizse i.:12:50) vonat jött 26 fővel. De ha végig 60-as volna a pálya a 142-esen, ami főleg a forgalmas felső részen már rég meg kéne csinálni, jó alternatíva volna Kecskemétről Pestre egy vasárnapi diák vonatnak. Ott vannak az üres szerelvények Lajosmizsén, egy gép kéne rá, és vasárnap délután Kecskemétről lehetne felküldeni egy "gyorsított" vonatot itt Kökire, a menetidő sem lenne sokkal több mint a 140-100-ason. Utas szerintem lenne rá, mert tömeg várakozott Kecskeméten Pest felé tegnap.
Így nem lenne a 140-100-as sem terhelve vasárnap, ide meg a 142-esre beférne. Amúgy régen is volt ilyen vonat Kecskemétről, gondolom a rossz pálya miatt szünt meg.
De tegnap nagyon megtetszett a 142-es vonal, főleg amiatt is, hogy "közel" van hozzám légvonalban 7 km, és most már azt is tudom, hogy Inárcs-Kakucsról ha indul a csörgő azt hallom itthon. Na meg csörgős vonal nagyrészt:-)))
A 147 felújítása 1997-ben, a 10-es lassú idején 2000/2001-re volt datálva a 140-es vissznyereményéből. Egy év múlva a prioritást már a 153 kapta a kiképzőbézis miatt, Az ugye bezárt, így jött a sírás a csörgőre 20-as 142 miatt, ahol ugye jövőre lesz 3 pár szóló Bz a mostmár 60-as hézagnélküli pályán. Az gyakorlatilag el is nyelte a 140-esből kijövő anyagot, már a ki a szegedi területnek jutott. Jövőre már nem lesz onnan anyag, mert a Városföld-Félegyháza szakaszon megmarad a régi pálya kicsit feljavítva.
A tavalyi elképzelés szerint 2005/2006-ban nagygépes átépítés lett vona a sorsa a vonalnak. Az idei tervek már 2008/2009-ről beszélnek.
Egyelőre marad az a pár száz méter 48-as vágány, amit innen-onnan összeszednek, meg az a 42,8-as, ami most jön Szentes-Csongárd közül (1,2 vkm) meg esetnként MAkó-Újváros és Földeák közül...
Gádoros állomást időközben körbevették répával, szombaton indul a szállítás.
Olvastátok a "Magyar Turista" újság novemberi számában a burgenlandi hajtánytúrát? De szép is lenne, ha a MÁV is felfigyelne rá, a T. topiktársak biztosan tudnának egfelelő vonalat (vonalakat) javasolni.
Félreértés: szó nincs arról, hogy bármelyikünket is zavarna a segítő szándékod. Sőt, sokunkon is kitört, ezért csiszolgattuk tovább a leveledet. Látod, amit én beírtam, még mindig maradt benne hiba. De a többiek nem azért kötöttek bele, mert zavarja őket, hogy segíteni akartam, hanem azért, hogy lehetőleg nyelvtanilag minél helyesebb levelet sikerüljön írnunk (nem azért, mert a hölgy nem érti meg, tapasztalatból tudom, mekkora zagyva mondatokat is megértenek a németek). Egyébként a hivatalos levélforma szerint valóban a vesszős és utána kisbetűs megszólítás az elfogadott (a felkiáltójel érettségin formai hibának számít), ettől függetlenül könnyen lehet, hogy él ez a forma is.
Szentes-Orosháza közötti utasforgalom Szentes felől Orosháza felé csökken, kb. az ötöd részére. Tehát a konkrétan pl. a 37448, Szentesről 17:55 induló vonat
egy hétköznapon de nem pénteken, ősszel kb. következő utasszámokkal közlekedik. Szentes-Fábiánsebestyén 2X fő. Fábiánsebestyén-Gádoros 1X fő. Gádoros-Orosháza 2-6 fő. Ez, nyár* és péntek szombat* vasárnap kivételével igaz csak. Nyáron Gyopáros reggel, mind Orosháza, mind a másik irányből plusz forgalmat generál. Délután pedig Orosháza és Szentes irányába van plusz forgalom Gyopárosról a további évszakokhoz képest munkanapon és hétvégén.
Szombat és vasárnap az utaslétszám a holtidőszaki pár fő többszöröse is lehet. De eddig a fürdő csak máj-szept időszakban üzemelt teljes kapacitással,
mostmár az élményfürdő és a gyógyfürdő rész is egész évben működik, emiatt lehet módosul(t) a forgalom is. Ezen kívül pénteken és vasárnap az utolsó két pár vonaton az Orosháza-Gádoros szakaszon is jelentősen több az utas, akár 20-nál is több utas/diák utazik még plusszban, nagy valószínűséggel a vonal Gádoros utáni szakaszán is megmarad a nagyobb forgalom. Idén ősztől elindult a főiskola is Gyopároson, ahová fokozatosan egyre több diák jár majd, akár további forgalomnövekedést generálva, Gyopárosról mindkét irányba, lehet, hogy hétkönap is így lesz, nemcsak 5/7.
A tévedés lehetősége benne van a leírtakban.
MÁS
Úgy halottam volt pénz a 147a vonalrész "felújítására" is, de végül a 142 vonal Kecskemét-Lajosmizse közötti részére lett "átcsoprotosítva" részben
az M41 szerlvénymenetek miatt. Így volt ?