Csütörtökön, a szép ősz végi napsütést és jó időt megünnepelendő, kivettem egy nap szabadságot a sulitól, és megcéloztam egy (fél)vicinálist: Komárom-Székesfehérvár volt műsoron.
Indulás Keletiből a 942-vel, +3', Tatábányára már pontos volt. Tatától hála a forgalom áldásos tevékenységének Komáromig +13'.Szerencsére a 34915 megvárt, végül +7'-tel hagytuk el Komáromot. Száguldás Moha-Rakodóig, kereszt 34932-val, aztán Sv-re végül +2'-vel érkeztünk.
A Bzmot+BDzx alkotta vonat utasterhelése a motorban saccra kb. 75%. A mellékben, ahol én utaztam a legnagyobb utaslétszám velem együtt 5 volt. Majd minden nagyobb megállóban volt 2-3 fel- és leszálló. Kivételek voltak Ászár-Keményítőgyár, Csókakő és Szárazrét volt, ott csak dísznek álltunk meg. Az Sv felől jövő 34932 jobb arányt mutatott: motor és mellék egyaránt kb 60%-ban volt tele.
A pálya jó, első lassújel Kisbéren, átmenőben 40, aztán Mór (60-as), majd néhány rövid 40-es (Fehérvárcsurgó környékén kettő), Moha-Rakodó - Moha közt pftések munkálkodtak, síncsavarokat és az aljakat javítgatták.
Néhány kép a vonalról:
A 13-as vonal kanyarodik ki Kisbérről Pápa felé
Kisbér bejárata Tatabánya felől
Bakonysárkány állomásépülete emelkedik a vonal fölé
M40 120 topictárs által emlegetett balinkai vonal Csókakő vm. után
A vágányzáró sorompó alatt vezet a Moha-Rakodó - Kincsesbánya vonal
Őszi hangulatkép
Kiegészítés, útátjáró karbantartás/javítás történt, hogy hol, nem tudom -tippem Nagyszénás- nem mentem el arra. Orosháza felsőnél is volt csak ott maradt a forgalom.
'Ilyen gagyi, 640x480-as képeket gyűjtötök, ráadásul logóval? :)"
A hozzászólásom szövege a lényeg. A kép csak szemléltetésül van beillesztve. Nem az a fontos, hogy milyen minőségű, hogy ki készítette, hanem az, hogy mit ábrázol. (logóval, vagy anélkül)
Ma vettem egy Pont-t, benne egy cikk a bezárandó 19 vasútvonalról. Az újságíró felsorolja a bezárandó vonalakat, amelyek között pl. szerepel az Eger-Szilvásvárad vonal, de nem szerepel a Szilvásvárad-Putnok szakasz... Szóval nagyon ne vegyétek kp-nek... (erminavet nem csatlakozott hozzájuk? legalább egy szakavatott zsurnalisztájuk lenne... :-))
utánna kellene néznem, hogy az ÁSZ törvény miről rendelkezik ??
Már nem emlékszem.
Vagy majd felhivom az ÁSZ elnökét, és megkérdem.
törvényileg biztosan van vmilyen visszajelzési, visszajelentési kötelezettség, de a MÁV - mindenkori - vezetői nem aról hiresültek el, hogy túl sokat adnának a köztársaság törvényeire.
Üdv: Az Állami Számvevőszék szerinted milyen hatáskörrel rendelkezik, azon kívül, hogy a vizsgálat eredményét közzéteszi. Kell-e a vizsgálat eredménye alapján az elmarasztalt szervnek valamilyen intézkedéseket foganatosítani? Ha ezt komolyan kéne venni, tegnap nem biztos hogy tüntetni kellett volna a minisztérium elött, nemde? Egyébként rákeresek magam is, hátha válszt találok!
Akkor nem mostanában mész Komlóra, mert a mai napsütés elúzte a havat. Viszont, ha nem sietsz Pécsre, akkor _nyunyuka szépen, csendben kiüríti a dobozt.
Sajnos nem volt nálam kamera.:-( A 225-ös Púposhoz képest persze nem túl izgalmas a hangja.:-)
+próbálom még a héten elkapni, mert a Szergej-hiány miatt ő lett a komlói pendlis, ma is ott volt, de én nem tudtam kimenni.
Részlet az Állami Számvevőszék, MÁV-nál végzet vizsgálatát lezáró jegyzőkönyvből :....
.........."..........""A mellékvonalak üzemeltetésével kapcsolatos régóta húzódó kérdések megoldásához nem készült el a vasúti törvény átfogó módosítási javaslata, illetve ehhez kapcsolódóan a régióközpontok kialakítása és felhatalmazása vasúti pályák üzemeltetésére.
Nem valósult meg a kisforgalmú mellékvonalak költségés bevételadatainak egzakt meghatározása.
A pontos hatékonyságszámítások hiánya mellett piackutatást sem végeztek."