Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tamiya Creative Commons License 2012.03.18 0 0 276

Jó estét!

 

KERESEK üléshuzatot A4-esbe. A színe szürke vagy inkább barnás, illetve bézs árnyalatú. Gyári kagylós ülés deréktámasszal, oldallégzsákkal. Sajna a vezetőoldali tenyérnyi helyen kiszakadt. Képet vmikor teszek fel.

Mit javasoltok a javításra? Arra gondoltam, hogy kiveszem az ülést és a helyére varr a kárpitos barátom egy darabot. Bár ezt jó lenne valami gyári vagy ahhoz hasonló darabból csinálni.

 

Akinek van B5-ös A4-hez kartámasza, jelezzen, szívesen megvenném.

 

Köszi, Daniel

tamiya Creative Commons License 2012.03.18 0 0 275

Hoppá, lemaradt, hogy AFN a motorkód.

Előzmény: tamiya (274)
tamiya Creative Commons License 2012.03.18 0 0 274

Vissza a '97-es Audi A4-hez (1,9 TDI 110 LE)

 

A 250.000 km-es nagyszerviz ára cirka 100-150.000 Ft. Bocs, de elírtam a számokat a régebbi írásomban. Az általam készített listát írom, mert a szerelővel még nem véglegesítettük mi és mennyiért legyen. Ő 125.000 Ft-t mondott szereléssel együtt, jövő héten beszélünk róla.

 

Ami benne van:

- Vezérműszíj készlet - DAYCO 26.000,-; GATES 33.000,-; CONTITECH ~26.000,-

- Hosszbordásszíj      - DAYCO 1400,- + 1600,- ; GATES 2000,- + 3900,-;                                                                       CONTITECH 1900,- + 3900,- (klíma + generátor)

- Vízpumpa                 - RUVILLE 12.000,-; SKF 14.500,-

- Olajszűrő                 - MANN 2.600,-; BOSCH 3.000,-

- Levegőszűrő            - MANN 3.000,- BOSCH 2.900,-

- Pollenszűrő (aktív szénszűrős!) - MANN 5.780,-; BOSCH 7.109,-

- Üzemanyagszűrő - MANN 5.800,- - 8.000,- BOSCH 5.400,- - 7.100,- (alvázszámtól függ)

- Motorolaj (3,8l)        - Valvoline Maxlife Synpower 14.000,- a 4 liter

- Hűtőfolyadék (6,5l)  - Valvoline Maxlife Coolant AF 0,- van a polcomon.

- Fékfolyadék             - Valvoline Brake & Clutch DOT 3/4  3.000,- / liter

- Váltóolaj (2,3l)        - ValvolineSynpower TDL 75W-90  13.000,- a 2,5 liter

 

Bocsi, ha buta lennék, s emiatt hülyét írok vagy kérdezek, de még nem láttam az 1,9 TDI motor vezérlését. Eddig Renault 4 és Renault 5 Super volt a kezeim alatt.

 

Kérdésem:

-Miből milyen márkát ajánlotok, ami tuti jó, bevált?

-Kell-e feszítőgörgő is a hosszbordáshoz? Hosszbordásszíj készletet eddig nem találtam.

-Kell-e cserélni a generátor szabadonfutót? FEBI 25.000,- ; GATES 13.700,-

-Hol tudom megnézni a alvázszámot? 8D-Y-160000 v. 8D-Y-160001 (üzemanyagszűrőhöz)

-Klímában kell-e szárítópatront cserélni? Vagy ellenőrizzék le a légkondit, aztán ennyi?

-Motorolajból 5W-40 vagy 5W-30 mehet bele vagy inkább a 10W-40? Az eredeti Audi olaj mennyi, hol kapható? Illetve mi az, ami még jó márka?

-Van a hűtőfolyadéknak szavatossága vagy bontatlanul bármeddig felhasználható?

-Hol találok Audi A4-hez könyvet, infot? (pl. magyar kezelési útmutató, szervizintervallumok)

-Feltöltési adatokat tudtok-e mondani? (pl. fékfolyadék) Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő csere ideje, futásteljesítménye?

- Szervoolajat kell-e cserélni?

- Váltóolajat mennyi km-enként kell cserélni?

 

Ha tudtok még olyat mondani, amit kihagytam, légyszíves írjátok meg.

Előre is nagyon szépen köszönöm, hogy segítetek!

 

Üdv, Daniel

Előzmény: tamiya (273)
tamiya Creative Commons License 2012.03.18 0 0 273

Szevasz!

 

Bocsi, hogy nem írtam, de agyaltam, számoltam, s  álmodoztam álmatlan éjszakákon át. :)

Nos, mióta megláttam a gépcsodát valami különös érzés volt bennem. Végül megnéztük alaposabban, s nemrégiben megvettem. Az, hogy jó vétel volt-e az idővel fog kiderülni. Remélem, hogy igen...

Előzmény: kerkyra (261)
nmsbalint Creative Commons License 2012.03.09 0 0 272

Sziasztok,

 

tudtok akár könyvet, akár szoftvert ami előírja a szervízintervallumot és hogy mikor mit kell cserélni?

Audi A4 2007 1.9PD

 

Köszi!

kerkyra Creative Commons License 2012.03.06 0 0 271
Előzmény: kulistvan (269)
kerkyra Creative Commons License 2012.03.06 0 0 270

Itt lehet többen tudnak segiteni a problémádra..

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9086228&la=113705071

Előzmény: kulistvan (269)
kulistvan Creative Commons License 2012.03.05 0 1 269

AUDI A4 1.9 TDI - hiba diagnosztizálás

 

Van egy 1995-ös évjáratú Audi A4 1.9 TDI 90 lovas személygépkocsim.

 

Feltételezett adagoló meghibásodásos problémával fordulnék hozzátok, és kérném a segítségetek a minél pontosabb diagnosztikához.

 

Menet közben, 4-5 sebességfokozatban néha-néha rángat az autó. Kezdetben olyan 1000 kilométerenként rántott egyet-egyet, aztán egyre gyakrabban, már 10-20kilóméterenként, és nem csak egyet-egyet, hanem egy-egy sorozatot rángatózik pár másodpercig.

Valamint 1-es sebességfokozatban amikor hideg motorral indulok, amíg átmelegszik a motor, nagyon rázza az autót amíg sebességet vesz fel (tehát berakom egyesbe hogy induljak, engedem a kuplungot és nagyon ráz, akár adok gázt a kuplung mellé, akár nem. De ez a fajta rángatás mindig csak 1-es sebességfokozatban hidegmotornál fordul elő).

 

Már több szerelőnél is voltam ezzel a problémával és sehol nem tudták megjavítani. Azt mondták, hogy ki kell cserélni az adagolót, ami újan 120.000 ft körül van és használtat nem is érdemes tenni bele, de ha ki is cserélik, nem biztos, hogy ez a hibája.

 

A nagy hidegekben le is robbant, egyik reggel, menet közben csak megállt. Elvittem szervizbe, kiderült, hogy az adagoló elektromos vezetékei sérültek, és az adagoló tömítéseknél is folyt ki a gázolaj. Megjavították, tömítést cseréltek, ésegy hétig, kb 700 km-t gyönyörűen ment az autó, sem hideg indításkor nem rángatózott, sem a nagyobb sebességfokozatokban nem rántott menet közben. Utána egyszer csak megint elkezdte, hideg motornál induláskor megint ráz folyamatosan, és távolsági használatban, 4-es, 5-ös fokozatban rángat egyet-egyet 30 kilométerenként, csak enyhébbeket mint azelőtt.

 

Már nagyon ki vagyok készülve ezektől a rángatózásoktól, és nagyon hálás lennék, ha valaki tudna hozzáfűzni szakvéleményt a jelenséghez.

 

las vegas Creative Commons License 2012.03.03 0 0 268

Nekem is ilyen van én ezt vettem:  Castrol Edge FST 5W-40

Előzmény: ohfuck (265)
ohfuck Creative Commons License 2012.03.03 0 0 267

Köszi

 

Előzmény: kerkyra (266)
kerkyra Creative Commons License 2012.03.03 0 0 266
Előzmény: ohfuck (265)
ohfuck Creative Commons License 2012.03.03 0 0 265

Sziasztok.

Vettem egy 2002-es a4et 1.6 benzin.

Meg tudná mondani valaki hogy a gyár milyen olajat ír elő neki?

Sürgős lenne!!!

Köszönöm.

kerkyra Creative Commons License 2012.03.03 0 0 264
Gyari rs4 felni volt a meretere nem emlekszem de ne 55 os gumiit tgyel ra hanem 205 osbem 50 est 225 os guminal meg 45 ost . Nem fog beleermi sehol...
Előzmény: a4b51997 (263)
a4b51997 Creative Commons License 2012.03.03 0 0 263

Kerkyra!

Köszönöm a segítséget!

A felni szélességed mekkora volt? mert a gyári 6J.

A 6,5 - 7J esetleg a 7,5J is elférne alatta?

205/55-R17-es gumi érzésem szerint rácuppana 6-6,5-7J-s szélességre is.

(bár hozzáteszm nem értek hozzá!!!)

Várom a további hasznos tanácsokat, hozzászólásokat is a felniszélsséget és az átmérőt illetően!

A4 B5 1997 1,9 tDi

 

Üdv.:

zsolt

Kbarnuska Creative Commons License 2012.03.03 0 0 262

Üdv. Mindenkinek!

Szeretnék infot szerezni 1 szekszárdi műhelyről.Takács Autószervíz.Ha esetleg van valakinek tapasztalata róluk megoszthatná velem.Vásárlás elött vagyok és szeretnék pár dolgot átnézetni a gépen./motordiagnosztika,futómű/Ha tudtok esetleg valakit ajánlani a környéken azt örömmel venném.Előre is KÖSSZ!!

kerkyra Creative Commons License 2012.03.03 0 0 261

Elmentem egy szervizes ismerősömhöz, ahol kiszámította a 250 ezres nagyszerviz költségeit anyagokkal. Mivel nem tudunk semmit az autó előéletéről, ezért szinte minden cserét (vezérmű, hosszbordás, vízpumpa, feszítőgörgők, szűrök és még sorolhatom) beszámított az árba, ami cirka 200-250.000 Ft lenne anyaggal és munkadíjjal együtt.

 

Sorold már el  ez hogy jön ki   a szerelö szerint ennyire??? Szerintem nincs egy százas sem, ha jó helyen veszed meg hozzá az alkatrészt....

Előzmény: tamiya (258)
kerkyra Creative Commons License 2012.03.03 0 0 260

Miért akarsz 16-os kereket? optikailag semmivel nem lesz szebb az autó, akkor már  egy 17-est inkább. Ne félj a 17-estöl. Komfortban szerintem semmivel nem rosszabb mint a gyári méret. Ráadásul nekem le is volt ültetve   szépen futott nem rázott abszolute.... 205x50x17 volt  a gumi mérete.. Én 17-es mellett döntenék:)

Előzmény: a4b51997 (257)
a4b51997 Creative Commons License 2012.03.03 0 0 259

Dániel!

 

Én a helyedben maradnék az 1,9 tdi-nél.

Nekem is 1997-es évjáratú van (monjuk ismerőstől vettem 900.000-ért és én vagyok a 4. tulaj)

Ettől függetlenül cserélni kellett:

Váltó tartó bakok mert nem gyári zselés volt, hanem utángyártott és már rossz állapotú volt, rázott :135.000

Kuplung: ~120.000

Fűtőradiátor: 70.000

hátsó gátlók cserélve ~55.000

Chipel-ve van ~ 125 LE

olja és szűrő csere 10.000 km-enként

valamilyen első futómű alkatrész 3 havonta 11-16.000 ft attól függően, h melyik nem érdemes szettbe venni,

a hibásat kell cserélni.

(Tegyük hozzá naponta 2* megyek végig a Hungária körúton)

zömmel vegyes vagy városi használatban sem megy 6 l fölé a fogyasztás.

átlag 5,3-5,6 l/100 km (de mértem már 4,9-et is :)

265.000 km-el vettem és most 298.000 van benne 1év alatt.

előtte 2005-ös Suzuki Svift II. 102 LE illetve egy 2002-es L200 Mitsubishim 110 volt,

most egy 1997-es A4-el járok,ami kényelmes, komfortos és a fenti kettőhoz képest megy is :) és kevesebbet fogyaszt!!!!

vásárlás előtt hozzáértő ismerőssel nézesd át!!!

sok sikert!

tamiya Creative Commons License 2012.03.03 0 0 258

Hát igen, ez az 1 millás határ szűkös. De nekem ezért a pénzért is keményen megkellett dolgoznom...

Ahogy számoltam: 250e km-el (talán valós, ha az állapotot nézzük hihető) 97 körüli A4 1,9 TDI motorral kb. 700-800.000 Ft itthon + regi és stb. 200.000 Ft körül. Külföldön 1500-2500 Euro + útiköltség.

Elmentem egy szervizes ismerősömhöz, ahol kiszámította a 250 ezres nagyszerviz költségeit anyagokkal. Mivel nem tudunk semmit az autó előéletéről, ezért szinte minden cserét (vezérmű, hosszbordás, vízpumpa, feszítőgörgők, szűrök és még sorolhatom) beszámított az árba, ami cirka 200-250.000 Ft lenne anyaggal és munkadíjjal együtt.

Az eredmény annyi, hogy kb. 1 millió 200 ezer kemény magyar Forintra jönne ki az autó. Pont az a 200 hiányzik (még), ami arra solgálna, hogy nyugodtan  aludjak.

 

Majd meglátjuk. Amúgy benzin-gázos 1,6-osa Audiról mi a vélemény?

 

Daniel

 

Előzmény: afntdi (256)
a4b51997 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 257

Üdvözlet minden Kedves márka-típus társnak!

 

Szeternék tanácsot kérni.

Legjobb tudásom szerint az Audi A4 B5-nek a gyári felni mérete a következő:

6J*15 5*112*57 ET45 (jelenleg ez is van rajta)

Kérdésem, hogy elfér-e különösebb átalakítás stb. nélkül a:

7J*16 esetleg a 7,5J*16 nem ér-e majd bele a kerékdobba ha 4 személy ül a kocsiban (kultúrált kanyarodást feltételezve :)

A 17-es felnit, nem javasolja a szerlőm a lengőkark élettartama miatt.

(vagy estleg az is mehet??)

Előre is köszönöm a segítséget!

 

Üdv.:

Zsolt

afntdi Creative Commons License 2012.03.02 0 0 256

Mert a 150ezresben is 350ezer van. :D

Ülés is használat függő,pl. egy 130kilós ember alatt aki főleg rövid utakon járkált annak gyorsan kopik,reped,szakad az ülése.

Egy szó mint száz,te pont olyan árkategóriát keresel ahol nehéz jó állapotút kifogni,én anno vagy 20at megnéztem,3hónap alatt.

Ne kapkodd el.

Lehet ami most olcsóbb az később drágább lesz. :/

Sok sikert!

Előzmény: tamiya (254)
András1968 Creative Commons License 2012.03.01 0 0 255

Köszi !

 

 

Keresgélek tovább, ismerősöknél hátha lesz, aztán le tudom másolni... meg a bontókat is próbálom, hátha...

 

 

András

 

Előzmény: afntdi (253)
tamiya Creative Commons License 2012.03.01 0 0 254

Köszi a kimerítő választ. Nem tudok hinni sajnos ezeknek a fránya számoknak, de ami a legrosszabb, hogy ugyanúgy néz ki egy 150 ezret futott és egy 350 ezret futott darab is.

Láttam olyat, amin 250 ezernél a kormányon még van redő, az ülésnél (S line kagylós ülés!) a háttámla bal oldalán tenyérnyi részen eltűnt a kárpit, ugyanakkor nincs kiülve. Na ez most akkor hogy lehet?

A motorja szépen indul, szépen jár.

Aztán néztem nagyot a 170.000 km-es A4-nél, amikor alig akart beindulni. Család használhatta, mert mindenhol ki-beszállás karcos jelei. A kormány kifényesedve, stb. Na az tuti nem annyi. Jah, a kuplung elkezdett búgni, amikor kinyomtam...

 

Őszintén mondom, már elég volt a nézelődésből, próbautakból. Lehet fogom magam és kimegyek tréleren behozok egyet, csak nem tudom hogyan beszélek pl. egy olasszal.

Most még van egy 250 körüli darab, amit elviszek próbára és megkérdezem a szertelő ismerősöm véleményét. A gond a kokányolással, a szervizintervallum kihagyásával van, ami miatt ennyi hulladék van.

 

Üdv.

 

Előzmény: afntdi (253)
afntdi Creative Commons License 2012.03.01 0 0 253

Nekem "97es A4 van.200e km-el vettem,motorikusan semmi baja pedig már jó ideje 160LE körül van.

Jól gondolod,állapotot kell nézni.Ismerek afn passatot 390ezerrel és 650ezerrel is. Az előbbin még nem volt generál az utóbbin már volt.De szerintem valós 300ezerig nem nagyon kéne gondnak lenni. Használat függő.

Szervizkönyvet is lehet hamisítani. Üzemanyag: OMV kúton tankolok,nincs bajom vele,tudtommal nem kényes a gázolajra,bár én használok spurit minden 2. tankoláskor.

Autópályán 130al 5,5körül eszik,városban 6,5 ha "észnélkül" 8.Mért adat,nincs fogy.mérőm.

Vezérlést (szíjak,v.pumpa,görgők) 90ezer körül kell cserélni ha jól tudom,de én 80e-nél cseréltem.

Az Olaj+levegő sz. 10ezernél,üzemanyag szűrőt 20ezrenként.

Lengőkar: vásárlás után fél évvel cseréltem szettet,kedvezménnyel 94ezer volt a Febi,azóta nincs vele baj, motorhoz még nem nyúltam hozzá bár 1-2 hidrotőke hidegen csattog majd ha vezérlés cserés lesz kicserélem.

Kasztni nem rozsdásodik csak ha törve volt és gány munka.

Sérülésmentes példány igencsak ritka,ennyi idősen óhatatlan hogy ne legyen javított vagy fényezett elem.De ha jól megcsinálták akkor nem számít.

 

 

András: ebben nem tudok segíteni

Előzmény: tamiya (249)
tamiya Creative Commons License 2012.03.01 0 0 251

Látom, inem nagyon pörög ez a topic, egyedül te vagy, aki írt. Köszi!

 

Sztem az olasz is visszakövethető, hiszen az internetes adatbázisból minden kijön alvázsszám alapján. Feltéve, hogy jiárt szervizben. :O

 

Viszont olaszoknál nincs sózás, nincs is rozsda a gépeken ellentétben a némettel és a rohadó osztrákkal. Sajna osztrák is csak hajtja, u.a. mint a magyarok.

Előzmény: András1968 (250)
András1968 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 250

Szia !

 

Én most vettem egy német A4 2.7 Tdi.-t az alant írtak a bajaim. Az elődöm aki behozta eltüntette a német szervízkönyvet és visszatekertette az órát. Nos mivel nem ma jöttem Én sem le a fáról így elvittem a P.Hu.-hoz és ott alvázszám alapján, ha valaha is volt szakszervízben Európában, akkor le tudják követni az adatokat. Nálam is minden meglett ! :-) Az utolsó szervizem ideje, címe stb. 175 ezernél volt... Szóval erről ennyit. Ha dízel a kocsi, akkor állítólag a computeréből is ki tudják olvasni a valós km futást, független az órától... Szóval mi van az órában az nagyon kétkedve fogadható el... Még a szervízkönyves példányoknál is vannak csodák...

 

AZ Én autóm rendben van műszakilag. Mivel Német pályákon futott a benne lévő kb 185 ezer km nem tétel. Igaz ez 2.7 V6-os és nem lehet széthajtani ( ép ésszel ) simán fut 3-400 ezer km-t komolyabb szervíz nélkül. Nyílván a kötelező cseréket meg kell tenni... Teszem is...

 

Szóval ha nem PdTi, akkor szerintem az is lefutja ezt a km számot. Bár a PdTi.-ktől való félelem is csak a befecskendezés miatt van... A blokk rendben van...

 

A magán véleményem az, hogy ha lehet német, vagy osztrák kocsit keress, ha már nem magyart veszel. Itt jobban lekövethetők az adatok. De ha rendesen vannak szervizelve és nincs rommá törve örök darab mindegyik. A tunning gépeket kerüld, mert ha már valaki tunningoltatta akkor nyilván ki is használta a teljesítmémyét. Itt sem a pályán való száguldozás a baj, hanem a városi, lámpától lámpáig vagánykodás ( vagy hasonlók )  amikor is a többlet nyomaték odavág a hajtókaroknak, tengelynek stb... De tisztelet  akivételnek...

 

Üdv:

 

 

András

 

 

Előzmény: tamiya (249)
tamiya Creative Commons License 2012.02.28 0 0 249

Üdvözlet minden kedves Audisnak!

 

Szeretnék venni egy A4 Avant-ot 1,9 TDI motorral, 110 LE-vel, úgy 1997-2000 közötti évjárat. Pénztárcám max 1 milliót enged meg, ha találok egy tényleg 'igazi' gépet, talán 1,2 millió.

A választék bőséges, a valós állapotok viszont elszomorítóak. Van 1997-es A4 890 ezerért, kb. 189.000 km-t futott, aztán van 2000-es 157.000 km-el (ezt nem hiszem) és szervizkönyvvel. Én egy olyan csodagépet találtam, ami olaszban futott, elvileg 250.000 km van benne.

Tudom nem a kilométert, hanem az állapotot kell nézni.

 

Nektek mi a véleményetek ezekről a motorokról, gépcsodákról?

Mennyire szervizigényesek a 200.000 km (valósan) feletti darabok?

Meddig mennek el ezek a motorok komolyabb ráfordítás, generál nélkül?

Milyen

A szervizkönyves autó is lehet visszatekert (van német és van magyar szervizkönyves is, lepecsételve és dátumozva)? A km állást szervizben tutira kitudják olvasni?

Hogyan alakul a fogyasztás, mennyire kényes az üzemanyagra az 1,9 TDI? Ugyebár magyar kuton nem egyforma a gázolaj...

Valaki letudja írni a szervízciklusát az A4-nek? Vezérműszíjcsere, vízpumpa, hosszbordásszíj. stb. alap dolgok.

Vélemény a használat során (futómű, motor, karosszéria, stb.)?

 

Mindenkinek szívesen olvasom a hozzászólását, s előre is köszönöm!

 

Üdvözlettel, Daniel

András1968 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 248

Kedves afntdi !

 

Nekem tudnál-e segíteni 2007-es Audi A4 Avant Használati útmutatóban és lehet abszolút lehetetlent kérek MMI-s nagyképernyős rádió használati útmutatóval ?!

 

Nemrég vettem használtan, A4 2.7 TDI Avant. 2007.05.-ös. Németországból való, Német könyvek vannak hozzá.

 

Ha tudsz, kérlek segíts !

 

A P.Hungnál csak horror összegért adnának Használati útmutatót, de a Navihoz még azt sem és semmi pénzért... :-(

 

Bárki tud segítsen...

 

 

köszönöm.

 

András

Előzmény: afntdi (238)
bokusz Creative Commons License 2012.02.26 0 0 247

Üdv fórumozók.

Kérdésem lenne hozzátok.Van egy 2.4 v6 A4 amin a vezérműtengely fogaskereke eltört amikor karambolozott.Ki lett cserélve,de olyan mintha kevesebb LE lenne benne.Úgy tudom szerszámmal rakták össze a vezérlést,nem csak jelre rakták.170le helyett ,mintha 100 lenne.Elképzelhető???Chek lámpa világít,kiütés után 2 napig nem világít,utána visszajön...

Ha valaki vmit mondana ,megköszönném...

petyka_82 Creative Commons License 2012.02.25 0 0 246

Kedves Fórumozók!

 

Szeretnék vásárolni egy A4-es 1.9TDI-t, 1995-96-os évjárat körül. Mire kell figyelni, milyen problémák lehetnek, milyen drága a fenntartása?

 

Előre is köszönöm!

 

üdvözlettel: petyka82

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!