KERESEK üléshuzatot A4-esbe. A színe szürke vagy inkább barnás, illetve bézs árnyalatú. Gyári kagylós ülés deréktámasszal, oldallégzsákkal. Sajna a vezetőoldali tenyérnyi helyen kiszakadt. Képet vmikor teszek fel.
Mit javasoltok a javításra? Arra gondoltam, hogy kiveszem az ülést és a helyére varr a kárpitos barátom egy darabot. Bár ezt jó lenne valami gyári vagy ahhoz hasonló darabból csinálni.
Akinek van B5-ös A4-hez kartámasza, jelezzen, szívesen megvenném.
A 250.000 km-es nagyszerviz ára cirka 100-150.000 Ft. Bocs, de elírtam a számokat a régebbi írásomban. Az általam készített listát írom, mert a szerelővel még nem véglegesítettük mi és mennyiért legyen. Ő 125.000 Ft-t mondott szereléssel együtt, jövő héten beszélünk róla.
Bocsi, ha buta lennék, s emiatt hülyét írok vagy kérdezek, de még nem láttam az 1,9 TDI motor vezérlését. Eddig Renault 4 és Renault 5 Super volt a kezeim alatt.
Kérdésem:
-Miből milyen márkát ajánlotok, ami tuti jó, bevált?
-Kell-e feszítőgörgő is a hosszbordáshoz? Hosszbordásszíj készletet eddig nem találtam.
-Kell-e cserélni a generátor szabadonfutót? FEBI 25.000,- ; GATES 13.700,-
-Hol tudom megnézni a alvázszámot? 8D-Y-160000 v. 8D-Y-160001 (üzemanyagszűrőhöz)
-Klímában kell-e szárítópatront cserélni? Vagy ellenőrizzék le a légkondit, aztán ennyi?
-Motorolajból 5W-40 vagy 5W-30 mehet bele vagy inkább a 10W-40? Az eredeti Audi olaj mennyi, hol kapható? Illetve mi az, ami még jó márka?
-Van a hűtőfolyadéknak szavatossága vagy bontatlanul bármeddig felhasználható?
-Hol találok Audi A4-hez könyvet, infot? (pl. magyar kezelési útmutató, szervizintervallumok)
Bocsi, hogy nem írtam, de agyaltam, számoltam, s álmodoztam álmatlan éjszakákon át. :)
Nos, mióta megláttam a gépcsodát valami különös érzés volt bennem. Végül megnéztük alaposabban, s nemrégiben megvettem. Az, hogy jó vétel volt-e az idővel fog kiderülni. Remélem, hogy igen...
Van egy 1995-ös évjáratú Audi A4 1.9 TDI 90 lovas személygépkocsim.
Feltételezett adagoló meghibásodásos problémával fordulnék hozzátok, és kérném a segítségetek a minél pontosabb diagnosztikához.
Menet közben, 4-5 sebességfokozatban néha-néha rángat az autó. Kezdetben olyan 1000 kilométerenként rántott egyet-egyet, aztán egyre gyakrabban, már 10-20kilóméterenként, és nem csak egyet-egyet, hanem egy-egy sorozatot rángatózik pár másodpercig.
Valamint 1-es sebességfokozatban amikor hideg motorral indulok, amíg átmelegszik a motor, nagyon rázza az autót amíg sebességet vesz fel (tehát berakom egyesbe hogy induljak, engedem a kuplungot és nagyon ráz, akár adok gázt a kuplung mellé, akár nem. De ez a fajta rángatás mindig csak 1-es sebességfokozatban hidegmotornál fordul elő).
Már több szerelőnél is voltam ezzel a problémával és sehol nem tudták megjavítani. Azt mondták, hogy ki kell cserélni az adagolót, ami újan 120.000 ft körül van és használtat nem is érdemes tenni bele, de ha ki is cserélik, nem biztos, hogy ez a hibája.
A nagy hidegekben le is robbant, egyik reggel, menet közben csak megállt. Elvittem szervizbe, kiderült, hogy az adagoló elektromos vezetékei sérültek, és az adagoló tömítéseknél is folyt ki a gázolaj. Megjavították, tömítést cseréltek, ésegy hétig, kb 700 km-t gyönyörűen ment az autó, sem hideg indításkor nem rángatózott, sem a nagyobb sebességfokozatokban nem rántott menet közben. Utána egyszer csak megint elkezdte, hideg motornál induláskor megint ráz folyamatosan, és távolsági használatban, 4-es, 5-ös fokozatban rángat egyet-egyet 30 kilométerenként, csak enyhébbeket mint azelőtt.
Már nagyon ki vagyok készülve ezektől a rángatózásoktól, és nagyon hálás lennék, ha valaki tudna hozzáfűzni szakvéleményt a jelenséghez.
Szeretnék infot szerezni 1 szekszárdi műhelyről.Takács Autószervíz.Ha esetleg van valakinek tapasztalata róluk megoszthatná velem.Vásárlás elött vagyok és szeretnék pár dolgot átnézetni a gépen./motordiagnosztika,futómű/Ha tudtok esetleg valakit ajánlani a környéken azt örömmel venném.Előre is KÖSSZ!!
Elmentem egy szervizes ismerősömhöz, ahol kiszámította a 250 ezres nagyszerviz költségeit anyagokkal. Mivel nem tudunk semmit az autó előéletéről, ezért szinte minden cserét (vezérmű, hosszbordás, vízpumpa, feszítőgörgők, szűrök és még sorolhatom) beszámított az árba, ami cirka 200-250.000 Ft lenne anyaggal és munkadíjjal együtt.
Sorold már el ez hogy jön ki a szerelö szerint ennyire??? Szerintem nincs egy százas sem, ha jó helyen veszed meg hozzá az alkatrészt....
Miért akarsz 16-os kereket? optikailag semmivel nem lesz szebb az autó, akkor már egy 17-est inkább. Ne félj a 17-estöl. Komfortban szerintem semmivel nem rosszabb mint a gyári méret. Ráadásul nekem le is volt ültetve szépen futott nem rázott abszolute.... 205x50x17 volt a gumi mérete.. Én 17-es mellett döntenék:)
Hát igen, ez az 1 millás határ szűkös. De nekem ezért a pénzért is keményen megkellett dolgoznom...
Ahogy számoltam: 250e km-el (talán valós, ha az állapotot nézzük hihető) 97 körüli A4 1,9 TDI motorral kb. 700-800.000 Ft itthon + regi és stb. 200.000 Ft körül. Külföldön 1500-2500 Euro + útiköltség.
Elmentem egy szervizes ismerősömhöz, ahol kiszámította a 250 ezres nagyszerviz költségeit anyagokkal. Mivel nem tudunk semmit az autó előéletéről, ezért szinte minden cserét (vezérmű, hosszbordás, vízpumpa, feszítőgörgők, szűrök és még sorolhatom) beszámított az árba, ami cirka 200-250.000 Ft lenne anyaggal és munkadíjjal együtt.
Az eredmény annyi, hogy kb. 1 millió 200 ezer kemény magyar Forintra jönne ki az autó. Pont az a 200 hiányzik (még), ami arra solgálna, hogy nyugodtan aludjak.
Majd meglátjuk. Amúgy benzin-gázos 1,6-osa Audiról mi a vélemény?
Köszi a kimerítő választ. Nem tudok hinni sajnos ezeknek a fránya számoknak, de ami a legrosszabb, hogy ugyanúgy néz ki egy 150 ezret futott és egy 350 ezret futott darab is.
Láttam olyat, amin 250 ezernél a kormányon még van redő, az ülésnél (S line kagylós ülés!) a háttámla bal oldalán tenyérnyi részen eltűnt a kárpit, ugyanakkor nincs kiülve. Na ez most akkor hogy lehet?
A motorja szépen indul, szépen jár.
Aztán néztem nagyot a 170.000 km-es A4-nél, amikor alig akart beindulni. Család használhatta, mert mindenhol ki-beszállás karcos jelei. A kormány kifényesedve, stb. Na az tuti nem annyi. Jah, a kuplung elkezdett búgni, amikor kinyomtam...
Őszintén mondom, már elég volt a nézelődésből, próbautakból. Lehet fogom magam és kimegyek tréleren behozok egyet, csak nem tudom hogyan beszélek pl. egy olasszal.
Most még van egy 250 körüli darab, amit elviszek próbára és megkérdezem a szertelő ismerősöm véleményét. A gond a kokányolással, a szervizintervallum kihagyásával van, ami miatt ennyi hulladék van.
Nekem "97es A4 van.200e km-el vettem,motorikusan semmi baja pedig már jó ideje 160LE körül van.
Jól gondolod,állapotot kell nézni.Ismerek afn passatot 390ezerrel és 650ezerrel is. Az előbbin még nem volt generál az utóbbin már volt.De szerintem valós 300ezerig nem nagyon kéne gondnak lenni. Használat függő.
Szervizkönyvet is lehet hamisítani. Üzemanyag: OMV kúton tankolok,nincs bajom vele,tudtommal nem kényes a gázolajra,bár én használok spurit minden 2. tankoláskor.
Autópályán 130al 5,5körül eszik,városban 6,5 ha "észnélkül" 8.Mért adat,nincs fogy.mérőm.
Vezérlést (szíjak,v.pumpa,görgők) 90ezer körül kell cserélni ha jól tudom,de én 80e-nél cseréltem.
Az Olaj+levegő sz. 10ezernél,üzemanyag szűrőt 20ezrenként.
Lengőkar: vásárlás után fél évvel cseréltem szettet,kedvezménnyel 94ezer volt a Febi,azóta nincs vele baj, motorhoz még nem nyúltam hozzá bár 1-2 hidrotőke hidegen csattog majd ha vezérlés cserés lesz kicserélem.
Kasztni nem rozsdásodik csak ha törve volt és gány munka.
Sérülésmentes példány igencsak ritka,ennyi idősen óhatatlan hogy ne legyen javított vagy fényezett elem.De ha jól megcsinálták akkor nem számít.
Látom, inem nagyon pörög ez a topic, egyedül te vagy, aki írt. Köszi!
Sztem az olasz is visszakövethető, hiszen az internetes adatbázisból minden kijön alvázsszám alapján. Feltéve, hogy jiárt szervizben. :O
Viszont olaszoknál nincs sózás, nincs is rozsda a gépeken ellentétben a némettel és a rohadó osztrákkal. Sajna osztrák is csak hajtja, u.a. mint a magyarok.
Én most vettem egy német A4 2.7 Tdi.-t az alant írtak a bajaim. Az elődöm aki behozta eltüntette a német szervízkönyvet és visszatekertette az órát. Nos mivel nem ma jöttem Én sem le a fáról így elvittem a P.Hu.-hoz és ott alvázszám alapján, ha valaha is volt szakszervízben Európában, akkor le tudják követni az adatokat. Nálam is minden meglett ! :-) Az utolsó szervizem ideje, címe stb. 175 ezernél volt... Szóval erről ennyit. Ha dízel a kocsi, akkor állítólag a computeréből is ki tudják olvasni a valós km futást, független az órától... Szóval mi van az órában az nagyon kétkedve fogadható el... Még a szervízkönyves példányoknál is vannak csodák...
AZ Én autóm rendben van műszakilag. Mivel Német pályákon futott a benne lévő kb 185 ezer km nem tétel. Igaz ez 2.7 V6-os és nem lehet széthajtani ( ép ésszel ) simán fut 3-400 ezer km-t komolyabb szervíz nélkül. Nyílván a kötelező cseréket meg kell tenni... Teszem is...
Szóval ha nem PdTi, akkor szerintem az is lefutja ezt a km számot. Bár a PdTi.-ktől való félelem is csak a befecskendezés miatt van... A blokk rendben van...
A magán véleményem az, hogy ha lehet német, vagy osztrák kocsit keress, ha már nem magyart veszel. Itt jobban lekövethetők az adatok. De ha rendesen vannak szervizelve és nincs rommá törve örök darab mindegyik. A tunning gépeket kerüld, mert ha már valaki tunningoltatta akkor nyilván ki is használta a teljesítmémyét. Itt sem a pályán való száguldozás a baj, hanem a városi, lámpától lámpáig vagánykodás ( vagy hasonlók ) amikor is a többlet nyomaték odavág a hajtókaroknak, tengelynek stb... De tisztelet akivételnek...
Szeretnék venni egy A4 Avant-ot 1,9 TDI motorral, 110 LE-vel, úgy 1997-2000 közötti évjárat. Pénztárcám max 1 milliót enged meg, ha találok egy tényleg 'igazi' gépet, talán 1,2 millió.
A választék bőséges, a valós állapotok viszont elszomorítóak. Van 1997-es A4 890 ezerért, kb. 189.000 km-t futott, aztán van 2000-es 157.000 km-el (ezt nem hiszem) és szervizkönyvvel. Én egy olyan csodagépet találtam, ami olaszban futott, elvileg 250.000 km van benne.
Tudom nem a kilométert, hanem az állapotot kell nézni.
Nektek mi a véleményetek ezekről a motorokról, gépcsodákról?
Mennyire szervizigényesek a 200.000 km (valósan) feletti darabok?
Meddig mennek el ezek a motorok komolyabb ráfordítás, generál nélkül?
Milyen
A szervizkönyves autó is lehet visszatekert (van német és van magyar szervizkönyves is, lepecsételve és dátumozva)? A km állást szervizben tutira kitudják olvasni?
Hogyan alakul a fogyasztás, mennyire kényes az üzemanyagra az 1,9 TDI? Ugyebár magyar kuton nem egyforma a gázolaj...
Valaki letudja írni a szervízciklusát az A4-nek? Vezérműszíjcsere, vízpumpa, hosszbordásszíj. stb. alap dolgok.
Vélemény a használat során (futómű, motor, karosszéria, stb.)?
Mindenkinek szívesen olvasom a hozzászólását, s előre is köszönöm!
Nekem tudnál-e segíteni 2007-es Audi A4 Avant Használati útmutatóban és lehet abszolút lehetetlent kérek MMI-s nagyképernyős rádió használati útmutatóval ?!
Nemrég vettem használtan, A4 2.7 TDI Avant. 2007.05.-ös. Németországból való, Német könyvek vannak hozzá.
Ha tudsz, kérlek segíts !
A P.Hungnál csak horror összegért adnának Használati útmutatót, de a Navihoz még azt sem és semmi pénzért... :-(
Kérdésem lenne hozzátok.Van egy 2.4 v6 A4 amin a vezérműtengely fogaskereke eltört amikor karambolozott.Ki lett cserélve,de olyan mintha kevesebb LE lenne benne.Úgy tudom szerszámmal rakták össze a vezérlést,nem csak jelre rakták.170le helyett ,mintha 100 lenne.Elképzelhető???Chek lámpa világít,kiütés után 2 napig nem világít,utána visszajön...