Sziasztok! tiptronic váltóhoz tartóbak mennyibe kerül?keresgéltem de nem találtam sehol...sajnos eltört valahogy az egyik:( köszi a segítséget előre is!!
Még egy fontos dolg. Nyílván meg kell alaposan nézni az autót vagy ki kell fogni,de:
NAGYON FONTOS JÓ ÉS HOZZÁ ÉRTŐ SZERELŐT TALÁLNI + MEGFELELŐ GYŐRI FORRÁST ALKATRÉSZRE! :-)
Lehet beruházok (egyenlőre) a polcra egy hengerfejre ha tudok "okos" megoldást találni. Egyszer már ajánlottak 160.000 -ért újat Győrböl. Lehet beruházok egyre, ha nem kell ennyiért úgyis eladom még évek múlva is, ha már ez a típus betegségem...:-) és van egy turbóm is a polcon....
Valós km? Nehéz ügy. Én egy számomra sem szokványos módon hozattam be az autót ugyanis netről kellet kiválasztani.
Én itthon kb 6-7 db 6-ost néztem meg és kivétel nélkül mindig hányingerem volt utánuk, mígnem ehez a szegedi nepper gyerekhez mentem és az első olyan gépet láttam nála ami tetszett.Egy gond volt, hogy már elkelt, mire odaértem.(Nem véletlenül) Azt mondta nem gond hoz még ha akarom (nyári szünetes leállás előtt voltunk) válasszunk közösen (ad benne tanácsot Ő is) netről.
Jó, de mondtam Neki, hogy csak igazoltan keveset futott érdekel. Mondta nem gond, de azok kint is drágábbek. Mondtam neki rendben hajlandó vagyok megfizetni az ilyet.
Szóval ez 2008 júniusában volt és akkor került nekem (247-es euróval, ha jól emléxem) 5.360.000-be.Nem volt olcsó, mert már akkor is lehetett itthon venni 5 körül A6-ost.
2008.06-ben hozták be Nekem 109.000 km-errel amit szegeden a PH.-nál gép szerint is meg erősítettek! Most van benne 131.000 km.
NAVI Plus (2008-as EU térképpel)
(Utólagos) XENON
Kormányról vez.-hető DSP HIFI
BT-os telefonkihangosító
PDC
Ülésfűtés
Nincs pótkerék, javító szettes.
(Utólagos) Tempomat
Ami érdekes, hogy most megnéztem az olajszintet, min.-on volt (nem jelzett még a szintjelző, csak hosszabb út előtt állunk) és utoljára 118.500 km-ernél (amikor volt a szervíz) kapott olajat most 131.000 nél tettem bel 0.6 L Longlife III-asat és max-on van. Szóval én elégedett vagyok az olajfogyasztással. 13.000 km/0,6 Liter
Bocs akkor félreértettem, azért kérdeztem hogy mit tekintesz faceliftnek, mert A6-os maradt a neve továbbra is. Bár a Toyota Corolla első és utolsó generációjának amennyi köze van egymáshoz... :) Üdv.
"Na meg a többlengőkaros futómű is a magyar utakon elég költséges tud lenni és elég sok drága(gyári) alkatrészből áll.... A facelift-esnél már javítottak a futóművön..."
Ennek nagyon örülnék ha így lenne, bár pontosan melyik faceliftre is gondoltál ? :)
A C6-os német tesztjei kevesellték a futóműbe rakott anyag mennyiséget, magyarul filigránnak találták a lengőkarokat, stb. Mikor mondtam egy autókereskedelemmel foglalkozó barátomnak mit vettem, azt mondta hogy a C6-os A6-nak egyetlen komoly gyenge és költséges pontja a Multilink futómű, mert gyenge a magyar utakhoz és több darabot csak egyben lehet cserélni, ami megdrágítja a szervizelést. Én persze rögtön alábújtam de elég meggyőző darabokat láttam alatta, persze nem Hummer után. :) De ha már megalkották a típus legjobb motorját a 2.4 V6-ost, akkor annyi már igazán megengedhető, hogy a futómű egy kicsit könnyedebbre sikeredett... :):):) Üdv.
'05-ös ben gondolkodom.Azért az a 180 paci nem olyan rossz,bár mindenképp avant kell! S természetesen csak magyarországi autó,semmi kép nem behozott. Tehát szerinted????????????
Ha őszinte akarok lenni, akkor sajna elég sok a probléma...
Ha a 150 lovas V6 TDI van benn (szerintem az), akkor fel lehet készülni egypár költséges problémára. Nem törvényszerű, de az esélye megvan a következőknek:
- vezérműtengely elkopása
- vezérműtengely törése
- tömítések elfáradása (fossa az olajat mindenhol)
- feszítőgörgők lógása, törése
- szíjszakadás
- vízpumpa beállása
- gyenge motorszerkezet miatt csapágyak, főtengely pláne, ha chippes volt valamikor
Egymás mellé téve a 150 lovas és a 155 lovas (újabb verzió) motorok hajtókar, dugattyú, főtengely + ezek csapágyait óriási a különbség az újabb verzió javára....
Tehát a motor eléggé gyenge láncszem
Az automata váltónál olajcsere az előírásoknak megfelelően + chipet elfelejteni + kímélni... A futott kilométerek növekedésével - igaz ez minden dologra igaz - nő a veszélye a tönkremenetelnek. 11 éves autó lévén már a kilométerfutás és az előélet is nagyon kérdéses lehet...
Na meg a többlengőkaros futómű is a magyar utakon elég költséges tud lenni és elég sok drága(gyári) alkatrészből áll....
A facelift-esnél már javítottak a futóművön...
Nem idegesíteni akarlak, mert nem az volt a célom, csak a kérdésedre próbáltam válaszolni.....
Az Common Rail motor.... V6-os győri motor... Teljesen OK műszakilag, csak egy picit gyengécske... Németeknél relatíve sok fut belőlük cégautóként: A kilométerfutásra nagyon figyelni kell.....
Sziasztok! Nekem 98-as 2.5 v6 tdi tiptronicos a6-om van,valakinek van valamilyen tapasztalata,hogy mikre figyeljek oda?leginkább az automata váltó érdekelne mert azt mondják mindegyiknél meghal akármennyire van odafigyelve rá!Ha az olajcserére figyelek és nem hajtom szét a gépet akkor ez elkerülhető esetleg?és ez a tipus télleg olyan szar mint mondják?? köszi előre is az infókat!
"az sokkal megbízhatóbb lesz, mint a bonyolult PD."
A "sokkal" kifejezéssel vitatkoznék!!!
Mondjuk inkább úgy, hogy az egyszerűbb technika, szerkezet miatt valamivel megbízhatóbb, mint az 1,9 PD-k, de hasonlóan odafigyelve a szervizekre mindkettő rendkívül strapabíró....
Köszönöm. Ismerősömnél merült fel a kérdés (látva a gépeim alakulását :) hogy sarkítva 1.9-es I-es Superb 130 lovas automatát vegyen-e (2 milla) vagy ugyanezt 2.5-ös automatával, vagy ne adjon ki annyi pénzt és vegyen egy C4-es jó állapotú Audi 100-ast 2.5-ös TD-vel (max 1 milla) és mindegyik meg lenne chippelve 170 ló környékére. Kérdés, melyik hullana szét hamarabb motorikusan. Üdv.
A százalákot nem írom le, de több mint gondolnád....
Százalékosan a 100 lovas egy picit tovább húzható, de lóerőre természetesen a 130-as...
A Superb 2,5-öse (163 LE) és az Audi - egyik - 2,5-öse (180 LE) szerkezetileg hasonló, de a perifériák különbözőek (turbó, üzemanyagellátó rendszer stb.) Tehát - mivel hasonló a szerkezet - százalékosan hasonlóan húzhatóak....
Akkor a VAG dízel motorjai közül melyik a legjobban chippelhető szerinted ?
Az 1.9-esnél a 105/115/130 lovasból ? (gondolnám, hogy a 130 lovas)
A 2.5-ösnél a Superb 2.5-öse és az A6-os 2.5-öse (régebbi, a C4-es ?) érdekelne, úgy tudom nem azonos a két motor.
Vagy vannak esetleg évjáratilag is komoly különbségek ?
A legjobban szónál a műszaki biztonságra gondoltam, tehát, hogy a motor többi része (hengerfej, dugattyúk, turbó, stb.) is nagyjából bírják a plusz 30-40 lovat.