Ilyen disznó dolgot én is műveltem. Divivel utazgattunk a Békés megyei vonalakon és Békésen vettem egy B-betős 200 km-es teljesáru jegyet, Kondoros-Kisszénás között pedig egy gépi jegyet a jv.-től. Ez egy elvetemült statisztikai csalás volt, amiért utólag kérek elnézést a MÁV-tól.:-))
Én ennek az ellenkezőjét is tapasztaltam: 500+-os jeggyel utaztam, és a kalauz célzott arra, hogy így nem igazán lesz bevétele. Ugyebár, mentsük meg a kisvasutkat! Ezért vettem egy 20 km-es jegyet pluszban. Igaz, inkább 3 db diákot vagy két 50%-ost kellett volna vennem a teljesárú helyett, hadd nőjön az utasszám!
Tőserdő megálló valóban jó azoknak akik erdei sétára készülnek, de a strand és az evő-, ivóhelyek elég messze vannak oda. És régebben én több embert láttam a strandon, meg az evő-,ivóhelyeken, mint az erdőben.
Szvsz a kirándulóknak a mostani hely is megteszi. Bár az is igaz, h van jópár olyan mellékvonal, ahol lehetne újabb megállókat kijelölni, vagy a mostaniakat áthelyezni, mert a 100 évvel ezelőtt kijelölt helynél már mutatkozik jobb megoldás is...
"A jegyvizsgálló meg valamiokr jön valamikor nem...tehát itt is elég szép bevételtől esik el a vasút."
Ez sajnos nem egyértelmű összefüggés, mármint a jv. jövése és a MÁV bevétele között. Mert szinte minden vonatozásom során feltűnik, hogy gyakrabban csörren az apró, mint zizzen a jegytömb.
Látom nagy szócsata dúl itt a jegyek kiadásával és a pénztárak megszűnésével kapcsolatban... Hamár az utasszámot vesszük alapul akkor ajánlom figyelmetekbe a 145-146-os vonalról ÁRPÁDSZÁLLÁS megállóhelyet ahol a nyári idényben szinte mindig megtelnek a vonatok és jegykiadás mégsincs a megállóhelyen csak egy elhagyatott kis büfé... A jegyvizsgálló meg valamiokr jön valamikor nem...tehát itt is elég szép bevételtől esik el a vasút.
Másik észrevétel hogy ki tud bővebb infót azügyben hogy a Tőserdő nevű megálló milyen célt szolgál a puszta közepén??? Van ott egy ártéri erdő meg egy vadászház ahova mindenki kocsival jár, tehát felesleges ott megállni. Más volna a helyzet ha kb 800 méterrel Lakitelek irányába feljebb lenne helyezve a megállóhely az útátjáró közelébe, mert itt az Tőserdei üdülőterület északi részének közlekedésén sokat lendítene ha ott állna meg a vasút...( a központban) nem pedig a pusztában....
Akinek hó elején eladtam a havi bérletet, vagy a "nyolcas" tanulót, vagy csak láttam elseje körül az új havi bérletét, avval már nem kellett foglalkozni.
Csak a többivel.
Volt olyan, hogy jött az ellenőr és maminál nem volt nála a bérlet.
ellenőr rámnéz ?
Mondtam neki, nyugi, a Keltetőben dolgozik mami., minden húónapban megkapják központilag a bérletet, irjon szolgálati jegyet és majd mami beviszi bemutatni Félegyházára a buszállomásra amikor szerdán megy a Félegyházi piacra.
Csémpuszta állomás, klasszikus 3 vágányos alapelrendezés, de széles (picit magasabb) peronnal. Október eléjen már jártam ott (pusztavámi túrán), akkor épp répát pakolásztak.
Mondassz valamit! Mondjuk azt én is tapasztaltam már 1szer-2szer, hogy a mellékvonalakon elég családias hangulat és olyan "mindenki ismer mindenkit-feeling" uralkodik a Bz-ben! :-) Jók a képek! :-)
Ha pedig mellékkel megy a Bz akkor könnyedén előfordulhat, hogy a jv. még ha akarja sem tudja mindenkinek kiadni a jegyet
Ez nem biztos! Az egyik kedvenc magyarországi hobbivasúton (47-es vonal) a legutóbbi látogatásomkor rengeteg vasútbarát utazott, alig fért föl a nép a Bz+mellékre. Kérdeztem a jv.-t, hogy tud dolgozni? A válasz meglepett: névről ismer minden utast(!), hó elején kezelte a havijegyüket. Meglepődtem, hogy valakinek ilyen agya legyen! Egy-két ember jegyét kérte csak (köztük az enyémet is) mert az ő szemében "idegen arc" voltam. Tiszta 6200-feeling volt. :-)))
Ugyanez volt az utolsó vonaton is. Mondta a jv., hogy "Jánosiban fog fölszállni az öreg, aki éjjeliőr és Hertelendig megy". Így is történt.
Csémpusztán már a menetrendkönyv sem jelöl jegykiadást, úgyhogy nem most szűnhetett meg. Vagy visszaállították? Mondjuk a neve alapján ezt egy "klasszikus" táblás megállóhelynek lőném be... :-) (Semmi helyismeretem nincs, ezért kérdezem!!!)
No! Írod, hogy "amekkora tömeg arra jár,annak a jv. is kiadhatja a jegyet.". Igaz, hogy ezt az 5-ös vonalra, meg a 11-esre írtad, de szvsz a 145-ös (Tiszaalpár) ill. 102-es (Abádszalók) vonal is kb. hasonló kaliberű mellékvonal. A két említett helyen is megszűnt a jegykiadás (ill. Abádszalókon még csak ezután fog), pedig nem 2-3 felszállót láttam ott. Most biztosan azt fogod, írni, hogy 1 mérés nem mérés... Ha pedig mellékkel megy a Bz akkor könnyedén előfordulhat, hogy a jv. még ha akarja sem tudja mindenkinek kiadni a jegyet, hátmég ha olyan lusta mint azt már néhány esetben tapasztaltam... Dehát gondolom, hogy ezzel nem mondtam sok újdonságot! Mellesleg semmire nem írtam, hogy "nem érted"...
Azért ez nem egészen így van szerintem. Pl. Abádszalókon meg Tiszaalpáron sem 2-3 ember szeállt fel, amikor ott jártam. A jv. pedig több esetben trehány, mint ahogy azt sokan gondolják... :-(
Nem az a gond ha 5-ön, vagy a 11-n nincs jegykiadás.
amekkora tömeg arra jár,annak a jv. is kiadhatja a jegyet.
A gond ott van ha komoly vonalakon is bezárnak pénztárakat, vagy ha pl. a 13-on a szóló Bz-n még mindig van jv. mig a fővonali 6-7 kocsis vonatok egy jv.-val mennek el.
Szvsz ennél még több olyan hely is van, ahol nincs jegykiadás, de van szolgálat, bár most hiretelen több nem jut az eszembe... (mármint, ahol idén zárt be)
Ez nem biztos! Zircen külön személypénztáros volt, meg Veszprémvarsányban is az van. Be is zár/zárt mindkettő.
Idén bezárt forgalmista-pénztárak: pl. a 20-as vonalon Szentgál, Tüskevár, Városlőd-Kislőd, Sárszentmihály. Ha megnézed az állomások elhelyezkedését, nem csoda, a fanatikusok utaztak csak vonattal. (meg azok, akik nem tudnak máshogy)
A szeszás dolgozós pénztárakat irtják most rendesen. Mit is nyilatkozott Vizsy úr??? :-(((
Szvsz amíg szolgálat van, addig jegykiadás is van. A vonalra jellemző, hogy a "kisebb" állomásokon (Csémpuszta, Nagyigmánd, stb.) a fszt adja ki a jegyeket is.