Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Vettem egy újat helyette, mivel már gari idő után voltam fizetnem kellett érte 2ezret. A kicsi 120x120-as árában számolta, ez 170x170-es Xindafan márkájú, csak ez a fajta volt éppen raktáron.A régi SZJZ venti masszív fémházas, testcsavarral, vastag kábellal a Xinda műanyagházas, testcsavar nélküli, hajszálvékony kábellal. Ettől még lehet jó, a 170x170-es Xindát egyébként 4000-ért adják.
Tapasztalatom szerint a hűtőventillátorok nem típusspecifikus gépelemek. Szabványos a méret, (60, 80, 92, 120 mm stb.) a felfogatás, de még a védőrács is. Trafós hegesztőgépekben általában 120-as van. Nekem is van itthon egy aluöntvény vázas, 120-as Sunon ventillátorom. Ez tényleg jófajta cucc. Vegyél bele egyet, 2-3000 Ft egy 120-as AC 230V
Amit használnak az kopik is! ne szégyeld magad.A gépem még egy éves sem volt, és még egy 5kilós dob se ment el rajta mikor fényképeztem.Igaz,igényes vagyok a gépeim, szerszámaim állagára jóságára és tisztaságára.
Karbantartásról annyit, hogy a gáp hatalmas ventillátora egész lenn van,így az érzékeny részeket mint az elektronika, mágneskapcsoló,potméter, és a fokozatkapcsoló kikerül a venti sodrából igy nem is nagyon koszolódik.Gondolkoztam azon hogy lenejlonozom a potit és a fokozatkapcsolót, de rájöttem hogy felesleges.Kifúvatni levegővel szerintem elég vagy három 15kilós drót után.
A ventivel nem kell foglalkozni ha esetleg pár és mulva ha nagyon nyekereg akkor a fedőcimke lehúzása után olajozni lehet a csapágyat.ha utána is zavar a hangja akkor sajnos csere.
Sajnos az enyém csapágyas lett, ami neked van az Sunon, azok jó fajta ventilátorok. Nekem egy Xindafan ventilátort tudtak adni a Fortransnál a régi helyet, ami elég gagyinak néz ki, de hátha bírni fogja. Egy olyan mint a tiéd jobb lett volna.
Csak hébe-hóba csinálja, nem állandó.Lehet ez az áramingadozás dolog.A ventilátor zörgéssel kapcsolatban, nem lehet, hogy fellazult valamelyik csavar, vagy mindkettő?
Én is mikor az enyémet, vettem 30ezer-el kellet volna megpótolnom hogy olyat vegyek mint a tiéd. De azon gondolkodtam hogy úgy sem fogom kihasználni azt a több beállítási lehetőséget. Igaz erről a segédtrafós dologról nem tudtam hogy nincs az enyémben, most már lehet másként döntenék. Végül is az enyémben is van segédtrafó, csak a vezérlőpanelre van ráépítve (egy kis doboz).
Állítólag az előtolómotorok sokáig szokták bírni. Hajtsd fel huzalszorítót, üresen had menjen a motor (terhelés nélkül is csinálja) és nézd meg hogy így mit csinál.( Ezeknél a gépeknél a tolómotor a főtrafóról megy, és ha netán áramingadozás van előfordul hogy nem egyenletes a huzaladagolás, picit ugrál. A drágább gépekben van segédtrafó, ott asról kapja a feszültséget a tolómotor így nem olyan érzékenyek az áramingadozásra.) Esetleg nem húztad meg nagyon a leszorítót hogy nem bírja tolni a motor a drótot.
Nekem újkorában ért hozzá az első görgő a réz hüvelyhez, de nagyon hamar lekoptatta azt a pár mm-ert. De azért kintébb csavartam a hüvelyt egy picit hogy ne érjen a görgőhöz. Én nem érzékelek ilyesmit a gépemnél.
A BLM gépek általában megbízhatók, és korrekt az ügyfélszolgálatuk is. A garanciális gépért futárt küldenek, ha megmekken. De nagyon nem jellemző rájuk a meghibásodás. Nekem egyedül az AC/DC gépükkel gyűlt meg a bajom. De úgy hallottam, nem csak nekem. Vagy valami rossz szériába nyúltam bele, vagy konstrukciós hiba lehetett. De ez már nem derül ki, legalább is számomra, mert megváltam tőle.
Még egy kérdésem lenne, a Formiggel kapcsolatban.Milyen karbantartást ajánlotok?Szétkaptam a minap, kompresszor híján kiporszívóztam, szilikonzsírt a venti egyenlőre nem kapott, pedig azt írtátok, hogy ajánlott (nincs itthon de intézem).Ezen kívül?Amikor Barti Guszti fórumtárs gépéről láttam a képeket, egy kicsit elszégyelltem magam, pedig nem rugdosom én sem, de az Övé....