Keresés

Részletes keresés

Future 184 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41173

Te szellemileg alulmaradott, hányszor mész le a tengerpartra egy évben? Na, akkor buksz legfeljebb egy órát, belehalsz mi? Cserébe egész évben sokkal kevésbé szennyezed a bolygót, és még olcsóbban is közlekedsz.

Előzmény: tfe_tng (41169)
szilvatövis Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41172

Az EV tulajdonosok döntő többsége nem jár töltőkutakra, nincs szüksége rá, fel tudja tölteni otthon.

Az emberek döntő többsége nem jár rendszeresen a tengerpartra.

Az emberek döntő többsége csúcsforgalomban a városokban araszol az előtte lévő autó kipufogójával a szájában.

Gondolod, hogy azért nem fog elterjedni az EV, mert van egy százalék autótulajdonos aki hetente rongyol le a horvátokhoz?

Konkrétan miért is lesz problémásabb araszolni az M7-esen a Balatonra hétvégén egy EV-vel, mint a füstokádóval?

Előzmény: tfe_tng (41169)
12 voltos Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41171

akkor ennyi, vége, dezla csődbe megy

Előzmény: tfe_tng (41169)
toromon36 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41170

A benzinesek, dízelesek se mennek Splitbe, Csucsidoszak vizsgalatok 2019.pdf

Előzmény: tfe_tng (41168)
tfe_tng Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41169

Az emberek hozzá vannak szokva a benzinkutak által diktált időbeosztáshoz, illetve az ICE hatótávhoz. Mindkét kategóriában szarabb az EV jelenleg, és ezen még 10x ennyi töltő sem változtatna. Ha csúcsforgalomban indulsz el hosszú útra, akkor pedig hatványozottan szarabb az EV. Hol van abban irreális elvárás, hogy mondjuk emberi időben le akarsz érni a tengerpartra, és nem akarsz x órát sorbanállni a világ végén valami töltőoszlop előtt ? 

Előzmény: szilvatövis (41166)
tfe_tng Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41168

Miért ? 

Egy közepes autóval is le lehet tekerni Budapestről Split-ig egy tank üzemanyaggal. Az EV-t viszont tölteni kell, biztosan. Ha szerencséd van, csak egyszer, de inkább kétszer.

Előzmény: szilvatövis (41165)
szilvatövis Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41167

Nos erről van szó. Abban a pillanatban, ahogy a piac keresletivé válik, ez lesz várható.

Előzmény: 12 voltos (41161)
szilvatövis Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41166

Mert többször is irreális elvárásokat erőltettek.

Előzmény: tfe_tng (41164)
szilvatövis Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41165

Ahol mostanság két napig áll sorba tankolni? :-)

Előzmény: mica-r (41163)
tfe_tng Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41164

Többször megfutottuk ezeket a köröket, teljesen hiába. 

Előzmény: mica-r (41163)
mica-r Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41163

Kevésbé korlátoltan számolva ugyanezt kérném egy naralás idejére, mondjuk adriai vagy egéb Földközi-tengerhez vezető utvonalon :-)

Előzmény: szilvatövis (41158)
12 voltos Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41162
12 voltos Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41161

semmi se rogyadozik, mindez csupán gigacégek játszadozása a magasabb haszonért...

Előzmény: szilvatövis (41159)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41160

És ez mind ott tankol a leállósávban.

Előzmény: toromon36 (41157)
szilvatövis Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41159

Azt azért láthatod, hogy mindazok az oszlopok amik energiaellátás terén a jelenlegi civilizáció alapjait képezik eléggé rogyadoznak.

Elég egy kis szellő és például a villany ára 5-10-szeresére ugrik...

Előzmény: mica-r (41155)
szilvatövis Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41158

Plusz négyszer annyi ideig tart tölteni, tehát tízszer annyi... de a villanyautókat csak elvétve töltik gyorstöltőn, kb. 80 %-ban otthon, vagy valamilyen parkolóbeni lassútöltőn töltődik, tehát oszthatjuk öttel.... kell maximum 20 ezer töltőfej, nagyjából 2000 töltőállomás, nem több, mint az üzemanygosnál.

Nem nagy kaland, évtizedek vannak rá... ez a legkisebb probléma.

Előzmény: mica-r (41156)
toromon36 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41157

A legnagyobb forgalom M7 11 591/óra, Budaörs. Az M1 vonulós napokon 6-7 ezer/óra. 

Előzmény: szilvatövis (41154)
mica-r Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41156

A gyakorlat mást mutat. Ritkán kell tankolni, ötöde/tizede idő szükséges, el lehet vele menni elég 3X annyit mint ev-vel. Ennyivel kellene több villany gyorstöltő fej. Nagy bajban lennénk, ha minden autó ev lenne. Kell a lassú átállás arra, hogy követni tudja minden.

Előzmény: szilvatövis (41154)
mica-r Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 41155

Jelen körülmények között ez van.

Nem tudjuk mi lesz mondjuk 30 év múlva. Lehet hogy a Lítium akksis autó addigra egy gyenge alternatíva lesz valami új, jó megoldás mellett.

Előzmény: szilvatövis (41150)
szilvatövis Creative Commons License 2021.12.13 0 0 41154

Magyarországon kb. 2000 benzinkút van, tehát kb. 10 ezer töltőfej. Négyszáz autóra jut egy töltőfej. Egy tankolás effektív ideje kb. 5 perc.

Ha mindenki egyszerre akar tankolni és persze nem egyenletes a kutak terhelése, akkor körülbelül két napot kell sorbanállni, hogy megtankolhass. Konklúzió, nem elég Magyarországon a 2000 benzinkút, legalább az ötvenszeresére lenne szükség, hogy elkerülhessük a több órás sorbanállást a benzinkutaknál.

Összességében nyugodtan kijelenthetjük, hogy lehetetlen 4 millió autót üzemanyaggal ellátni Magyarországon több órás, vagy napos sorbanállás nélkül.

DonQuijote Creative Commons License 2021.12.13 0 0 41153

Ki a fasz mondta hogy tavasszal 19 Celsiusban is 140-el számolok?

Előzmény: Future 184 (41151)
DonQuijote Creative Commons License 2021.12.13 0 0 41152

Te, csak hogy tudjuk miről vitatkozunk, tulajdonképpen mi az állításod, hogy a Tesla nem veszt a hatótávjából télen, vagy csak a Bolt veszt, vagy minden EV többet veszít mint a Tesla? Mert ezek közül természetesen egyik sem igaz.

Előzmény: Future 184 (41144)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 41151

A körülmény mindig adott, nem mindig a legrosszabbat kell figyelembe venni, van hőmérőd, van naptárad.

Előzmény: DonQuijote (41149)
szilvatövis Creative Commons License 2021.12.13 0 0 41150

Amíg van... kedves Mica csak amíg van...

Előzmény: mica-r (41136)
DonQuijote Creative Commons License 2021.12.13 0 0 41149

Ez így van, én Chevy Boltra 140 mérföldet (a hivatalos 259-ből) szoktam mondani, amiről elég biztos vagyok, hogy bármilyen körülmények között tudja.

Előzmény: mica-r (41137)
szilvatövis Creative Commons License 2021.12.13 0 0 41148

Ha Magyarországon minden tűzhely villanyos lesz, az 8 kW * 4 millió háztartás = 32 GW teljesítményt vesz fel. Ha ehhez hozzáadjuk a 4 millió vasalót és a négymillió bojlert egyenként 2 kW teljesítménnyel, az újabb 16 GW. Cirka 50 GW teljesítménynél tartunk, elértük a német áramfogyasztást és még nem porszívóztunk, nem mikróztunk, nem forraltunk vizet.

Honnan lesz nekünk erre valaha 25 db paksi atomerőművi kapacitásunk?

Előzmény: Warlimont (41130)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 41147

De nem kell felszorozni, ezt nem érted, minden házban van benzinkút.

Előzmény: toromon36 (41145)
mica-r Creative Commons License 2021.12.13 0 0 41146

Olyat sem tudsz venni

Előzmény: Future 184 (41140)
toromon36 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 41145

Mézd meg nyugodtan és szorozd föl tízzel. Kalifornia 425 ezer elektromos autó, Norvégia 479 ezer, Magyarország 4 millió autó és egyetlen nagyon népszerű irány. 

Előzmény: Future 184 (41141)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 41144

Ne a Boltból induljál ki, ami egy elavult autó, az aksi a normál használattól is melegszik, fűteni csak a gyorstöltéshez kell, de nem azzal kezded, hanem előtte mész pár 100km, ha nem vagy olyan hülye, hogy üres, hideg aksit akarsz gyorstölteni.

Előzmény: DonQuijote (41143)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!