Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Te szellemileg alulmaradott, hányszor mész le a tengerpartra egy évben? Na, akkor buksz legfeljebb egy órát, belehalsz mi? Cserébe egész évben sokkal kevésbé szennyezed a bolygót, és még olcsóbban is közlekedsz.
Az emberek hozzá vannak szokva a benzinkutak által diktált időbeosztáshoz, illetve az ICE hatótávhoz. Mindkét kategóriában szarabb az EV jelenleg, és ezen még 10x ennyi töltő sem változtatna. Ha csúcsforgalomban indulsz el hosszú útra, akkor pedig hatványozottan szarabb az EV. Hol van abban irreális elvárás, hogy mondjuk emberi időben le akarsz érni a tengerpartra, és nem akarsz x órát sorbanállni a világ végén valami töltőoszlop előtt ?
Egy közepes autóval is le lehet tekerni Budapestről Split-ig egy tank üzemanyaggal. Az EV-t viszont tölteni kell, biztosan. Ha szerencséd van, csak egyszer, de inkább kétszer.
Plusz négyszer annyi ideig tart tölteni, tehát tízszer annyi... de a villanyautókat csak elvétve töltik gyorstöltőn, kb. 80 %-ban otthon, vagy valamilyen parkolóbeni lassútöltőn töltődik, tehát oszthatjuk öttel.... kell maximum 20 ezer töltőfej, nagyjából 2000 töltőállomás, nem több, mint az üzemanygosnál.
Nem nagy kaland, évtizedek vannak rá... ez a legkisebb probléma.
A gyakorlat mást mutat. Ritkán kell tankolni, ötöde/tizede idő szükséges, el lehet vele menni elég 3X annyit mint ev-vel. Ennyivel kellene több villany gyorstöltő fej. Nagy bajban lennénk, ha minden autó ev lenne. Kell a lassú átállás arra, hogy követni tudja minden.
Magyarországon kb. 2000 benzinkút van, tehát kb. 10 ezer töltőfej. Négyszáz autóra jut egy töltőfej. Egy tankolás effektív ideje kb. 5 perc.
Ha mindenki egyszerre akar tankolni és persze nem egyenletes a kutak terhelése, akkor körülbelül két napot kell sorbanállni, hogy megtankolhass. Konklúzió, nem elég Magyarországon a 2000 benzinkút, legalább az ötvenszeresére lenne szükség, hogy elkerülhessük a több órás sorbanállást a benzinkutaknál.
Összességében nyugodtan kijelenthetjük, hogy lehetetlen 4 millió autót üzemanyaggal ellátni Magyarországon több órás, vagy napos sorbanállás nélkül.
Te, csak hogy tudjuk miről vitatkozunk, tulajdonképpen mi az állításod, hogy a Tesla nem veszt a hatótávjából télen, vagy csak a Bolt veszt, vagy minden EV többet veszít mint a Tesla? Mert ezek közül természetesen egyik sem igaz.
Ha Magyarországon minden tűzhely villanyos lesz, az 8 kW * 4 millió háztartás = 32 GW teljesítményt vesz fel. Ha ehhez hozzáadjuk a 4 millió vasalót és a négymillió bojlert egyenként 2 kW teljesítménnyel, az újabb 16 GW. Cirka 50 GW teljesítménynél tartunk, elértük a német áramfogyasztást és még nem porszívóztunk, nem mikróztunk, nem forraltunk vizet.
Honnan lesz nekünk erre valaha 25 db paksi atomerőművi kapacitásunk?
Mézd meg nyugodtan és szorozd föl tízzel. Kalifornia 425 ezer elektromos autó, Norvégia 479 ezer, Magyarország 4 millió autó és egyetlen nagyon népszerű irány.
Ne a Boltból induljál ki, ami egy elavult autó, az aksi a normál használattól is melegszik, fűteni csak a gyorstöltéshez kell, de nem azzal kezded, hanem előtte mész pár 100km, ha nem vagy olyan hülye, hogy üres, hideg aksit akarsz gyorstölteni.