Sziasztok! Passat 2.0 crtdi részecskeszűrő Kb.100kilométerenként regenerál.Hibát nem ír ki rátették gépre.Esetleg tudtok valami ötletet adni mitől regenerál ilyen rövid kilométer után?Köszi a segítséget előre is.
Sziasztok ! Vw Passat B6 2.0 Pd Tdi 16v 4motion BKP motorkodu, 2006-os kocsim van !
Mai nap reggel elindulás után 2percel egy kisebb fékezésnél kigyulladt a müszerfalon a guminyomásellennörző és a Stabilitás érzékelő piktogramok. Azóta nem tünik el. Probáltam ujrainditani illetve aksiról is lehúztam, majd vissza de nem javult meg. Nem reagál se az ESP gomb se a Guminyomás ellenörző gomb semmire sem !
Volt valakinek már ilyen, vagy hasonlo ? mi lehet a probléma ? sajnos csak kedden tudok szerelő fele menni, addig is hátha tud itt online valaki tanácsot vagy tippet adni !
"Az eredeti kerdesre visszaterve, nekem ugy tunik a VW eleg jol megepitett kocsikat gyart."
Azért előfordul a konszernnél is, hogy fekália kerül a palacsintába, például csak a motorok esetében említhető lenne az ominózus hexa-tengely az olajpumpa meghajtásában, a SIEMENS PD elemek, az első generációs TSI motorok lepkeszellenésből készített vezérműláncai, a felrobbanós BXE motorok, stb...
A gond itt igazán az, hogy egyik esetnél sem volt visszahívás, pedig akár teljes motorkárral is járhatnak. (a PD elemeknél és a TSI vezérléseknél legalább cserélték a hibás alkatrészeket, de ott is feltétel volt a teljes márkaszervizes előélet, aminek valljuk be nem túl sok köze van egy ismert típushibához...)
A repulokrol annyit sem tudok, mint az autokrol, de azokat nem hoznam ide peldanak, mert azok nagyon messze vannak az altalanos felhasznalasu autoktol. A pilotak is igen jol kepzett "gepeszek" egy B kat. jogsival rendelkezo atlag soforhoz kepest.
Az egyedi peldat azert hoztam, mert ket azonos (majdnem azonos) motorral szerelt Opelt vettem ujonnan, az egyik ovatosabb hasznalat mellett is beszart. Elvileg nem volt vele gyartasi problema, meg a jobszamat is visszakerestek, azt is tudtuk ki rakta ossze stb. A felhasznalo pedig azonos volt. Termeszetesen hasznalat alatt kopnak a mechanikus szerkezetek, de, ha jol vannak meretezve, akkor nem kopnak el olyan hamar, ha megfelelo anyagokat hasznalnak, tartosabbak, ebben vannak komolyabb kulonbsegek, es itt szoktak elverezni a szerkezetek. Vastagabb henegerfalak, a hengerek kozotti gatak, a vastagabb, nagyobb tomegu hengerfej nehezebben vetemedik, kopik. Nyilvan ezek novelik a tomeget es a gyartasi koltseget.
A korszeru motorok, valtok, kuplungok szabalyozzak magukat, nem lehet oket tulporgetni. A fizikanak biztosan nem mond ellent, legfeljebb osszetettebb a magyarazata, de, ha keveset hasznalnak egy autot, "tulkimelik", az sem tesz jot neki, hosszu tavon.
Az eredeti kerdesre visszaterve, nekem ugy tunik a VW eleg jol megepitett kocsikat gyart.
Nem azt mondtam, hogy nem fogja bírni, hanem csak annyit, hogy az állapoton és az elhasználódás fokán bizony meglátszik az addigi használat. Tipikus példa erre a magyar MiG-29 flotta. Minden gép az üzemeltetési paramétereinek határain belül használtak, de azoknak a gépeknek a sárkányszerkezetén amiket előszeretettel használtak a méltán híres bemutató pilótáink, Németh "Papa" Gábortól(RIP.) Takács "Taxi" Gézáig azokon az üzemidő-hosszabbítások előtti feltárások során láthatóak voltak az elhasználódás jelei és az orosz szakértők szerint is olyan állapotban voltak mintha normál kiképzési repülésben 2-3 szorosát töltötték volna a levegőben az addigi repült idejüknek. Pedig soha nem lépték át velük a tervezési és üzemeltetési határértékeket!
A fizika egy elég makacs, és szigorú dolog, ha valamit használnak az kopik, ha valamit jobban használnak az jobban kopik!
Itt nem nagyon szerencsés egyedi példákat felhozni, mert akkor a gyártási szórásról sem szabad megfeledkezni, de ha a mintát bővíted, akkor a végkövetkeztetés is egyre jobban fog konvergálni az általános megállapításhoz.
Ha jól tudom akkor a VAG autói is páramentesen vannak lezárva, de nem fóliával hanem az ablakemelő alaplapja van körbeszigetelve és minden nyílás, vagy átmenő elem dugózva egy speciális dugóval vagy átvezető elemmel. A belső oldalról nem tud levegő bejutni az ajtóba, de a lemez külső oldalára talán le is csapódhat a pára, de annak megvannak a kivezető nyílásai.
Az én esetemben a hiba a külső kilincset és a zárat összekötő elemnél van valahol és ezt nem hajlandóak felfogni és kibontani szemrevételezésre. ...vagyis eddig nem voltak hajlandóak, de most vagy megcsinálják vagy leíratom velük, hogy nem hajlandóak megcsinálni és miért nem, azután jogi útra terelem a dolgot!
Az esetemben a bal oldali ajtónál a tavalyi viszonylag enyhe télen jelentkezett a hiba egyszer, de akkor még, és idén is első két alkalommal a kilincs nem blokkolódott, csak az összekötő elem szorult meg nyitási állapotban és a zárat is nyitott állapotban tartotta, ezért nem csukódott az ajtó, ha a külső kilinccsel nyitottam. Azután már az utóbbi 4-5 alkalommal már a külső kilincs is blokkolódott, és nem mozdult meg, csak a lemez deformálódott az ajtón. Idén már a jobb első ajtó is produkálta kétszer, hogy nyitás után azonnal csak kipattant a nyílásából, de mindkét esetben a 3.-4.-ik becsukási kísérletre zárva maradt és onnan működött rendesen. Szóval már annál az ajtónál is megjelent a hiba és valószínűleg ott is súlyosbodni fog!
Van egy sokat futott Astram, ha jol emlekszem holnap lesz husz eve, hogy ujonnan vettem. Sosem kimeltem, szamtalanszor leszabalyozasig huzattam tobb fokozatban is. Teglat, cementet, es minden egyeb ganet szallitottam vele. Semmi baja, esztetikailag is kifogasztalan. Volt elotte egy masik, azt is ujonnan vettem, 14 ezer kilometernel kezdottek vele motorbajok, pedig azt talan meg kimeltem is. Nem irom le a torturat, a lenyeg sosem javult meg, ahogy lejart a garancia eladtam egy Opel kerskedesnek. A Passzattal sem banok kesztyus kezzel, olajat inkabb 40 ezrenkent cserelek, mint harminc, a vezermuszijjat is tulhordom egy kicsit. Abbol indulok ki, a gyar inkabb pesszimistabb ciklust ad meg, hogy vedje magat. Semmi baja annak sem. Nem szoktam a turbot huteni. Ha arra kulon figyelni kene, akkor bene kene lenni a kezelesi utasitasban. Szerintem, es megint hangsulyozom ez maganvelemeny, ezeket a hetkoznapi autokat hetkoznapi felhasznaloknak adjak el. Nem sok not erdekel a turbo, vagy a hengerfej hoterhelese, a nyomatek karakterisztika, vagy a kettos tomegu lendkerek, kuplung, stb. Nem lehet egy jarmu elettartamat, vagy minoseget a felhasznalo szakertelmere bizni. Annak akkor is jol kell mukodnie, ha felhasznalo egy kicsit, felelotlenebb, szerencsetlenebb, vagy hulyebb, esetleg a klima, ut, terepviszonyok rosszbbak, mint egy nemet autopalyan nyaron eso utan, amikor frissen felszaradt az aszfalt, Sebastian Vettel alatt. Sokat jarok kulfoldi repulotereken, gyakori a Passat, Mercedes E, a soforok alatalaban nem felto tulajdonosok, hanem bevandorlo alakalmazottak, nem vigyaznak annyira kocsira, es megsincs veluk annyi baj, mert jo a konstrukciojuk.
A noket nem tartom rosszabb soforoknek, csak altalaban kevesbe erdeklik oket a muszaki dolgok, mint a ferfiakat.
Az Opelek le vannak foliazva, egy meretre szabott foliaval, a megfelelo helyen nyilasokkal, de a lenyeg, hogy az ajto ureges resze paramentes. Foleg a korrozio elekerulese miatt, de ha atjut a para, a lemezre, le is fagy, ami a zarat is blokkolhatja. A folia ontapados, potolhato, de a szervizek, karosszeriasok leszarjak, pedig fontos elem.
Ezzel nem teljesen értek egyet, mert például egy turbónak egyáltalán nem mindegy, hogy egy-egy keményebb hajsza után vissza van-e hűtve, vagy hidegen amikor még a kenése nem optimális megvan-e hajtva... Azután egy kuplungnak, vagy egy 2t lendkeréknek sem mindegy, hogy az előző tulaj milyen finoman tudja kezelni, vagy egyáltalán milyen üzemben volt! Kíméletlen taxi üzemből vagy autópályás utazó autó volt-e a verda? Óriási különbségek lehetnek két autó állapota között még akkor is ha a futásuk megegyezik és mindig az előírt szervizeken estek át!
Nem a SEAT bűne, hogy ez a konkrét autó egy ennyire szerethetetlen példány volt. Mindig is voltak olyan SEAT modellek amik tetszettek, pl.: a Cordoba a '90-es évek elején-közepén, az első Leon generációk, a Toledo az ezredforduló táján... azután amikor láthatóan elgurult a formatervezők gyógyszere, akkor az már nem tetszett annyira.
Nincsenek képek, csak az elmondásukból tudom kilogikázni, hogy mi történhetett, szerintem Levették a kárpitot és szemrevételezték, hogy minden sértetlen-e és megnézték a hibatárolót, hogy van-e hibakód. Olyan mintha nem is érdekelné őket az elmondásom vagy a tények úgy általában. Az, hogy az ajtó belülről könnyen és rendben nyitható, a zár hallhatóan kireteszelődik a központi zár nyitásakor. Ők ezt mintha meg sem hallanák, ha nyílik akkor éppen azon keseregnek, hogy a hiba nem tapasztalható, azután tegnap mikor végig fagyoskodva fűtés nélkül oda vittem az autót nekik és még mindig be volt fagyva, akkor konstatálták, de amikor kiolvadt, akkor megint csak azt mondták, hogy ha nincs hiba akkor nem tudnak mit megjavítani...
Hmmm, pedig azt vartam, hogy a vegere megszereted a Seatot.
Tudom, hogy hulye kerdes, de meg nem lattam Passatot leszedett karpittal. Le van foliazva a karpit alatt? Ha igen, a szervizben ujrafoliazzak, miutan hozzanyulnak?
Szerintem, -es itt a szerintem nem csak a szokasos toltelekszo- egy autonak nem szabad a gazdatol fuggenie. Ha megkapja a megfelelo kenoanyagokat, szuroket, akkor mindegynek kell lenni, hogy valaki milyen gyakran takaritja le a legyszart a hutomaszkrol, vagy milyen batran nyomja a feket, vagy a gazt. Az auto javareszt szerencse kerdese, leszamitva a konstrukcios mellefogasokat.
Reggelre a B1 ajtó megint be volt fagyva... Pontosan úgy mint eddig, tehát a kilincs sem mozdult egy mm-t sem! Hétfőn felhívom a szervizt és közlöm velük, hogy kedden reggel ott vagyok az autóval és csak akkor vagyok hajlandó onnan eljönni ha vagy a kezembe adják a kiszerelt hibás alkatrészt, vagy egy olyan jegyzőkönyvet amiben leírják, hogy nem hajlandóak megjavítani az autót.
Teljesen olyan mintha szét sem szerelték volna. Legalább is a zárat biztosan nem vették ki az ajtóból és a kilincset sem szerelték szét, az biztos! Csináltak valami "vezetett hibakeresést" aminél szerintem nagyobb ökörséget nem talált még ki ember. ...illetve maga a dolog biztosan működhet és van mögötte logika, de az már egy ökörség, hogy teljesen úgy kezelik a helyzetet, hogy ha a folyamat minden pontját végigcsinálva nem derül ki a hiba, akkor az szerintük azt jelenti, hogy a hiba nem is létezik! A legbosszantóbb az egészben az, hogy mintha a saját szemüknek sem hinnének és a befagyott, meg sem moccanó kilincs mintha nem is létezne, mert a "vezetett hibakeresés" nem tárt fel semmit....
ŐRÜLET!
Én elkövettem mindent, kétszer bevittem nekik az autót Törökszentmiklósról Szolnokra, ami oda vissza kb.: 43km alkalmanként, elcsesztem egy csomó időt erre és arra, hogy az első alkalommal meg is vártam amíg bohóckodnak. Nyomorogtam egy szó nélkül a csereautónak felajánlott sem kategóriájában, sem felszereltségében nem valós cserének tekinthető legalább 10 éves fostalicskában, a megegyezés szerint teletankoltam amikor vissza vittem, 6,25 liter benzint ~43 km-re... aminek java szolid városi 50km/h (mondjuk kb.: 8km) és sima országúti 90-100km/h (kb.: 34km), szóval egyáltalán nem volt tele az a tank, legalább már 25-30 km-t ment vele valaki. Én töltöttem fel az ablakmosó tartályát jó másfél liter folyadékkal, amit nem is lehetett használni mert be voltak fagyva a fúvókái...
(Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az emberek akikkel találkoztam teljesen korrekten viszonyultak a dologhoz, a baj a rendszerrel, vagy legalább is a magasabb szinteken keresendő!)
Megint szétszedték és megint nem találtak semmit! Megint befújták mindenféle kenőanyaggal és vissza is adták a verdát. Szerencsére hétfőn már mehetek vele dolgozni és nem azzal a fostalicska Cordobával kell menjek.
Majd reggelre kiderül, hogy jó lett-e, mindenesetre azt is mondták, hogy fújjam be a kilincs tövénél WD-40-nel, mielőtt bezárom estére. Ezt meg is tettem.
Keresgeltem kicsit a topikban, de nem talaltam olyan infot h vki megbizhato, vw, esetleg passatra specializalodott szervizt/szerelot ajanlott volna.
Tudtok esetleg ajanlani helyet, Budapesten, vagy kicsit del fele Szigetszentmiklos, Dunaharaszti stb kornyeken?
Lenne egy radiatorcserem, egy idoszakos szervizem, raadasul vmi fura, szabalytalan zajt, kopogast is hallok mostanaban hidegen reggel, szoval vmi megbizhato de ertelmezheto aron dolgozo helyre szeretnem vinni, ha van ilyen...
Az ajtózár saga újabb része következett ma. Reggelre megint teljesen befagyott a bal első, még a kilincs sem moccant meg! A jobb első is be volt állva egy kicsit, az nyílt de az első két alkalommal csak kipattant a nyílásából amikor be akartam csukni... Felhívtam a szervizt és mondtam nekik, hogy mi a helyzet. Ott azt mondták, hogy ott kellene hagyjam mert így, hogy mire odaérek már nincs a hiba, így elég nehéz dokumentálni. Beszéltem a garanciális ügyintézővel is és a vége az lett, hogy fűtés nélkül bementem vele a szervizbe, akkor még a kilincs be volt fagyva a B1-ben de a J1 már működött rendesen és kaptam egy csere SEAT Cordoba-t... egy benzines, vacak, fapados, fostalicskát, de legalább nyílik mindene!
...a Passat ott maradt, remélem hamarosan mehetek érte! Sajnos jövőhéten hétfőn mennem kell dolgozni és le kell zavarjak egy Törökszentmiklós-Komárom-Székesfehérvár-Komárom-Törökszentmiklós utat ezzel a fossal és még pályamatricát is vennem kell rá...