Keresés

Részletes keresés

tux Creative Commons License 2023.04.07 0 1 86912

Amikor megnyitottam az első német bankszámlámat, időpontra mentem max. 20 percet tartott. A végén azt kérte az ügyintéző, hogy ha úgy alakul, hogy nincs már szükségem rá csak hívjam fel telefonon és ő megszünteti. Ha ezt elmúlasztom, halmozódik rajta a havi díj és kellemtlen helyzetbe kerülök. Ja, személyes ügyintézőm volt/van, bármikor felhívhatom, segít.

Amikor az OTP-s számlámat megszüntettem, először el akart küldeni az ügyintéző, hogy menjek másnap, miután nem hagytam magam, vagyonnyilatkozatot kért (???) miután ettől, meg az előzményektől kiakadtam, átvette az ügyet a fiókvezető, aki megszüntette a számlát. Kb. 30 percet tartott, közben kinyomtatott egy kissebb ligetnyi A4-est. Mondogatják, hogy a német bürokrácia így meg úgy, én azt tapasztalom, hogy bármit kell intéznem, régebben koronateszt, oltás, okmányiroda, nyugdíjintézet, orvos, stb. nagyon flottul megy, minden jól szervezett, mindennek van értelme. Vannak parkolóhelyek, pl. eleinte bennem volt a budapesti ösztön, már kerestem a parkolóhelyet mielőtt odaértem, pl. a nyugdíjintézetbe. Találtam két utcával odébb, örültem, leparkoltam. Odagyalogoltam az épülethez és ott volt a nagy, félig üres ügyfélparkoló. :) Utána eljátszottam ugyan ezt rendelőbe menet. Persze itt sem minden szép és jó.

Előzmény: T1OK3 (86909)
tcaoe Creative Commons License 2023.04.07 0 0 86911

Meg előtte egy óra eredetvizsga.:)

(Bár nemrég eladtam egy motort külföldre, ott a kivonás 5 perc volt. Meg az "új" motorom forgalomba helyezését is megoldották megfelelő emberek 4 óra alatt műszakival, regadóval, névre írással, de ez a sztori nekem vagy 3 nap lett volna.)

Előzmény: ronson (86910)
ronson Creative Commons License 2023.04.07 -3 2 86910

Nagy cucc, én ma 1 hete írattam át az autómat és alig fél órát vett igénybe a procedúra az okmányirodában.

Na jó, a kívánságrendszámra kellett várnom 1,5 hetet, mire legyártották.

 

A fizetendő összeg pedig nem is volt túl sok.

Az átíratás a rendszámmal együtt alig érte el 2 fő, 1 hetes belföldi nyaralásának költségét, egy 4 csillagos hotelben, félpanzióval, a nyári csúcsszezonban pl. Balatonon, vagy akár Egerben :-))

 

 

 

 

Előzmény: tux (86908)
T1OK3 Creative Commons License 2023.04.07 0 1 86909

Ez tényleg nagyon korrekt!

Nekem egy sima banki adategyeztetés egy hazai bankban egyik nap 1 óra, majd különböző papírok pótlása miatt keressem fel a másik bankfiókot, persze ott már tök mást mondtak, ott újabb közel 4 óra. És még vissza kell vinnem egy nyilatkozatot aláírva,tanúzva, a lányomtól ,aki BP-en él, és az ottani bankfiókban nem tudja elintézni a bank szerint.

Csatolnom kellett cégkivonatot is,amit csak néhány ingyenélő cégen keresztül lehet megvásárolni , pedig az ügyfélkapun elérhető lenne, persze nem hiteles formában :-(

 

A két ügynek persze semmi köze nincs egymáshoz, csak az arányokat szerettem volna szemléltetni!

 

Bocs az off-ért!

Előzmény: tux (86908)
tux Creative Commons License 2023.04.07 -1 1 86908

Tegnap átírattam a Tigert. Mindig ámulok, hogy milyen gyors és olcsó a magyarországi emlékeimhez képest.

Az okmányirodai rész 43 euró, amiből 12.8 a kívánságrendszám. A rendszámgyártás 33.5 euró, ebben benne van a tartókeret is. Összesen 29e Ft. És 35 perc némi várakozással, rendszámgyártással együtt. Ha csak ezen múlna, hetente vehetnék másik motort. :)

tcaoe Creative Commons License 2023.04.06 0 0 86907

Az egybeülésesnek amúgy ugyanaz a zárszerkezete, mint az R-é (egyben van a sisakrögzítővel). Talán még a bowden is ugyanaz. Viszont az R tankhoz nem illeszkedik a GS ülés. Finoman szólva.

Előzmény: dreamfactory (86905)
tcaoe Creative Commons License 2023.04.06 0 0 86906

Kicseréled a hátsó tartót, a tankot, meg a csomagtartót. Az az ülés valszeg nem megy fel az oldalidomokra, szóval azokat leszeded.

Előzmény: Stenmark1 (86904)
dreamfactory Creative Commons License 2023.04.06 0 0 86905

" Azt meg tudjátok mondani, hogy az R 850 R-re hogyan tudnám használni az 1150 GSA egybe ülést? A váznyúlvány azonos? "

 


Szerintem nem lehet csak úgy feltenni rá . Az 1150 GS re se lehet feltenni cseredarabok nélkül. Eleve az egybeülésnek jobb oldalon van a kulcs amivel leszedhető . A GS-nek bal oldalon ( meg ahogy néztem az R-nek is ) Másik alumínium vég "platni" is kell hozzá . 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Stenmark1 (86904)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.04.05 0 0 86904

Bocs, még egy kis kupeckedés!

 

R 1250/1200 Gs Lc megmaradt cuccok:

 

gyári Bmw:

 

Adv fém hátsó csomagtartó (jó a sima Gs-re is, és nem műanyag)

komplett oldal panelek, jobb és bal, kis hibával (festés projekt vagy átalakítás, design 2017-től)

 

Sw- Motech:

 

állítható lábtartó (fel-le, előre-hátra, szélesebb a gyárinál + gumibetét, ami kivehető, jó az Adv/Rally-ra is)

váltókar (mart alumínium, a vége behajlós és állítható)

 

Touratech:

 

ülés 1150 GSA-ra (vezető és utas)

 

 

 A visegrádi sípálya számán elértek, képet árat úgy küldök.

 

Jó válogatást!

 

 

 

 

Azt meg tudjátok mondani, hogy az R 850 R-re hogyan tudnám használni az 1150 GSA egybe ülést? A váznyúlvány azonos?

 

 

Jó motorozást mindenkinek!

tux Creative Commons License 2023.04.04 0 0 86903

Köszönöm, ha nem jön be a Tiger, kipróbálom. De emlékeim szerint a DCT-s NC váltója csattogós lett tőle, visszacseréltettem 5100-ra és újra jó lett.

Előzmény: zöld_I (86902)
zöld_I Creative Commons License 2023.04.04 -1 0 86902

Igen, több is. 

Előzmény: tux (86901)
tux Creative Commons License 2023.04.04 0 0 86901

Nem. Van akinek jó lett tőle a váltója?

Előzmény: zöld_I (86900)
zöld_I Creative Commons License 2023.04.04 -1 0 86900

Motul 7100-zal próbaltad?

Előzmény: tux (86899)
tux Creative Commons License 2023.04.04 0 0 86899

Mert a fő problémám a váltójával van.

Előzmény: zöld_I (86895)
kiss_atti Creative Commons License 2023.04.04 0 1 86898

Biztosan lesz,

 

mert - remélem !! -  eljön az idő, amikor a garázsban pilickázást már nem feltétlen fogom megoldani ( tudni) egy 360 kilós motorral,

de sokkal kisebbel igen.

 

Most ugyan - érzésem szerint - ülök a túramotorok csúcsán, de ez nem volt mindig így. 

Így aztán nem fog nehezemre esni - ismét csak : remélem !!! :-) - , ha át kell üljek szerényebb(nek tűnő, kinéző, stb, stb) motorra.

 

Mondjuk azt azért szeretném hinni, hogy sokáig jó erőben leszek...

:-))))

Előzmény: MWM440 (86897)
MWM440 Creative Commons License 2023.04.04 0 0 86897

Van élet a GTL után?

Előzmény: kiss_atti (86879)
zöld_I Creative Commons License 2023.04.04 0 0 86896
zöld_I Creative Commons License 2023.04.04 0 0 86895

Miert nem veszel Wilbers ültetős rugóstagokat a GS-be, gyári alacsony üléssel. Csak a speckót kell óvatosan megadni, hazudj le a súlyodból es mondd azt, hogy sosem viszel utast és csomagot, es allor nem egy rohadt kemény cuccot kapsz.

 

Előzmény: tux (86894)
tux Creative Commons License 2023.04.04 0 0 86894

Igen, de az NC mellett is vettem msásik motorokat, csak mindig az NC nyert. :)
És akkor is a kardán boxer téma izgatott. Mindegy, mst kiderül. mi a fontosabb, hogy leérjen a lábam és jó legyen a váltó, vagy minden más, amiben a GS jobb. Kár, hogy ezeket nem kapom meg egy motorban. :(

Előzmény: kiss_atti (86892)
tux Creative Commons License 2023.04.04 0 0 86893

Első ok pipa.

Második nálam nem szempont, úgy választottam lakhelyet és munkahelyet, hogy ne kelljen városba mennem. Az NC-nek az adta az értékét, hogy városon átmenésben (és lightos hétvégi túrákra), nem volt nála jobb, számomra, míg Budapesten laktam és dolgoztam.

Előzmény: zöld_I (86891)
kiss_atti Creative Commons License 2023.04.04 0 1 86892

Amúgy mert meguntam, és ki szerettem volna próbálni valami mást.

 

---

 

Ahogyan én látom,

 

az NC után nem igazán találsz "megnyugvást".. 

:-)

 

Amivel semmi baj, csak simán ténymegállapítok. :-)

Előzmény: tux (86890)
zöld_I Creative Commons License 2023.04.04 0 0 86891

"Mert akkor az úgy kezdődik, hogy miért veszünk egyáltalán motort?"

 

Így hirtelen: 

Első sorban, mert más járműnél nagyobb örömet okoz a használata.

Aztán amúgy városban maximum a metró veri gyorsaságban, nincs parkolás, nem esz az ideg, nincs dugó.

 

 

 

 

 

Előzmény: tux (86890)
tux Creative Commons License 2023.04.03 0 1 86890

Te most logikát keresel a motorvásárlásban?

Mert akkor az úgy kezdődik, hogy miért veszünk egyáltalán motort?

:)

 

Amúgy mert meguntam, és ki szerettem volna próbálni valami mást.

Előzmény: zöld_I (86889)
zöld_I Creative Commons License 2023.04.03 0 0 86889

Nekem még egy nem tiszta: végülis minek adtad el a DOHC-t, ami ráadásul full le volt szervizelve, es igazából semmi rosszat nem tudtál rá mondani?

Előzmény: tux (86886)
zöld_I Creative Commons License 2023.04.03 0 0 86888

Igazad vagyon, ezekre a súlydolgokra sokáig legyintgettem, mondván utcán olyan mindegy, aztán tavaly előtt szereztem egy lazább térdsérülést, na akkor  a gyógyulás alatt voltak érdekesebb pillanatok a GS-sel, ha meg volt kicsit buggyantva, pedig az messze nem ennyi kiló. 

Előzmény: kiss_atti (86885)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.04.03 0 0 86887

Szomorúan olvasom, hogy mi történt veled! Valahogy éreztem, hogy történt valami, mert mostanában nem nagyon szólsz hozzá. Sajnos én sem tudok segíteni, illetve nehéz is, mert ahány ember annyi egyedi probléma, és azért érteni is kellene hozzá. Nekem a motoron, a huzat okozza a legtöbb problémát, nyári melegben nagyon kell vigyázzak a derekamra, mert már maradtam miatta derékszögben meghajolva. Mostanában botos gyaloglással fűszerezem a motorozást, elmegyek egy szép hegy alá, bepakolom a gúnyámat a dobozokba, és fel a tetőre. A botok segítik a hátamat karban tartani, és jól átmozgatnak. Motoron minden baj előbb mutatkozik, de hát nehéz lenne lemondani róla, remélem hamarosan meggyógyulsz, türelmet és kitartást hozzá. Szerintem a motor nézegetés is jó hatással van az ember egészségére, legalább is barátom ezt állítja, úgyhogy ne fogd vissza magad.

Előzmény: hamvasat (86865)
tux Creative Commons License 2023.04.03 0 0 86886

Köszönöm, közben vettem egy Triumph Tiger 800-at, egyelőre ezt próbálgatom, hátha bejön. Mentem vele egy 40 perces próbakört 3 fokban, tetszett annyira, hogy megvegyem. A három dologban, ami nem tetszett a GS-ben (rossz váltó, méret) egyértelműen jobb. A váltó hibátlan és leér mindkét lában telitalppal. Minden másban a GS a jobb. :) Egyelőre megtartom a GS-t is, az idő majd eldönti, mi ér többet. A kettőből tudnék egy számomra tökéletest gyúrni. :)

Előzmény: Stenmark1 (86884)
kiss_atti Creative Commons License 2023.04.03 0 1 86885

és nem is lesz olyan Honda , ami überelni tudná ezt :) 

---

 

Ez elképzelhető, mint ahogyan az is, hogy még motoroznál, de már sok(nak tűnik) a 360 kg.

Majd dumáljunk, ha eljön ez az idő... Nem feltétlen egy Honda a "megoldás", hívhatják bárminek, csak ne 360 kiló legyen..

:-)))

 

( Ugyanakkor  kerek 20 év "hondázás" után fura lenne részemről KTM-et, Moto Guzzit, vagy Kawasakit, esetleg valami melltartót emlegetni)

Előzmény: HorváTH 69 István (86882)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.04.03 0 0 86884

Ha szeretnél a Bmw vonalon maradni, és a sok extrától eltekintesz, akkor az F 700 Gs egy nagyon jó konstrukció, tartós Rotax blokkal 800 cm3 (sajnos az újabba már kínai van). A futóműve vállalható, sőt a hintázós F 800 Gs-nél országútra jobb is, és elég jól megy. Csak 209 kg, valamint egy éhezőművész, párom 3,6-al járt vele 100 km-en. Én is nagyon szerettem, és ha egyszer kinövöm a boxer/kardán/tele-palalever szentháromságot, biztos ilyet fogok venni, a könnyű vezethetősége miatt. Sajnos 3 hengertől már nem tudok komolyabb véleményt alkotni, mert max 2 hengerig látok el :-)

Előzmény: tux (86873)
tux Creative Commons License 2023.04.03 0 0 86883


Hello srácok, E.T. ukokája vagyok, segítsetek hazajutni.
:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!