A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Amikor megnyitottam az első német bankszámlámat, időpontra mentem max. 20 percet tartott. A végén azt kérte az ügyintéző, hogy ha úgy alakul, hogy nincs már szükségem rá csak hívjam fel telefonon és ő megszünteti. Ha ezt elmúlasztom, halmozódik rajta a havi díj és kellemtlen helyzetbe kerülök. Ja, személyes ügyintézőm volt/van, bármikor felhívhatom, segít.
Amikor az OTP-s számlámat megszüntettem, először el akart küldeni az ügyintéző, hogy menjek másnap, miután nem hagytam magam, vagyonnyilatkozatot kért (???) miután ettől, meg az előzményektől kiakadtam, átvette az ügyet a fiókvezető, aki megszüntette a számlát. Kb. 30 percet tartott, közben kinyomtatott egy kissebb ligetnyi A4-est. Mondogatják, hogy a német bürokrácia így meg úgy, én azt tapasztalom, hogy bármit kell intéznem, régebben koronateszt, oltás, okmányiroda, nyugdíjintézet, orvos, stb. nagyon flottul megy, minden jól szervezett, mindennek van értelme. Vannak parkolóhelyek, pl. eleinte bennem volt a budapesti ösztön, már kerestem a parkolóhelyet mielőtt odaértem, pl. a nyugdíjintézetbe. Találtam két utcával odébb, örültem, leparkoltam. Odagyalogoltam az épülethez és ott volt a nagy, félig üres ügyfélparkoló. :) Utána eljátszottam ugyan ezt rendelőbe menet. Persze itt sem minden szép és jó.
(Bár nemrég eladtam egy motort külföldre, ott a kivonás 5 perc volt. Meg az "új" motorom forgalomba helyezését is megoldották megfelelő emberek 4 óra alatt műszakival, regadóval, névre írással, de ez a sztori nekem vagy 3 nap lett volna.)
Nagy cucc, én ma 1 hete írattam át az autómat és alig fél órát vett igénybe a procedúra az okmányirodában.
Na jó, a kívánságrendszámra kellett várnom 1,5 hetet, mire legyártották.
A fizetendő összeg pedig nem is volt túl sok.
Az átíratás a rendszámmal együtt alig érte el 2 fő, 1 hetes belföldi nyaralásának költségét, egy 4 csillagos hotelben, félpanzióval, a nyári csúcsszezonban pl. Balatonon, vagy akár Egerben :-))
Nekem egy sima banki adategyeztetés egy hazai bankban egyik nap 1 óra, majd különböző papírok pótlása miatt keressem fel a másik bankfiókot, persze ott már tök mást mondtak, ott újabb közel 4 óra. És még vissza kell vinnem egy nyilatkozatot aláírva,tanúzva, a lányomtól ,aki BP-en él, és az ottani bankfiókban nem tudja elintézni a bank szerint.
Csatolnom kellett cégkivonatot is,amit csak néhány ingyenélő cégen keresztül lehet megvásárolni , pedig az ügyfélkapun elérhető lenne, persze nem hiteles formában :-(
A két ügynek persze semmi köze nincs egymáshoz, csak az arányokat szerettem volna szemléltetni!
Tegnap átírattam a Tigert. Mindig ámulok, hogy milyen gyors és olcsó a magyarországi emlékeimhez képest.
Az okmányirodai rész 43 euró, amiből 12.8 a kívánságrendszám. A rendszámgyártás 33.5 euró, ebben benne van a tartókeret is. Összesen 29e Ft. És 35 perc némi várakozással, rendszámgyártással együtt. Ha csak ezen múlna, hetente vehetnék másik motort. :)
Az egybeülésesnek amúgy ugyanaz a zárszerkezete, mint az R-é (egyben van a sisakrögzítővel). Talán még a bowden is ugyanaz. Viszont az R tankhoz nem illeszkedik a GS ülés. Finoman szólva.
" Azt meg tudjátok mondani, hogy az R 850 R-re hogyan tudnám használni az 1150 GSA egybe ülést? A váznyúlvány azonos? "
Szerintem nem lehet csak úgy feltenni rá . Az 1150 GS re se lehet feltenni cseredarabok nélkül. Eleve az egybeülésnek jobb oldalon van a kulcs amivel leszedhető . A GS-nek bal oldalon ( meg ahogy néztem az R-nek is ) Másik alumínium vég "platni" is kell hozzá .
Miert nem veszel Wilbers ültetős rugóstagokat a GS-be, gyári alacsony üléssel. Csak a speckót kell óvatosan megadni, hazudj le a súlyodból es mondd azt, hogy sosem viszel utast és csomagot, es allor nem egy rohadt kemény cuccot kapsz.
Igen, de az NC mellett is vettem msásik motorokat, csak mindig az NC nyert. :) És akkor is a kardán boxer téma izgatott. Mindegy, mst kiderül. mi a fontosabb, hogy leérjen a lábam és jó legyen a váltó, vagy minden más, amiben a GS jobb. Kár, hogy ezeket nem kapom meg egy motorban. :(
Második nálam nem szempont, úgy választottam lakhelyet és munkahelyet, hogy ne kelljen városba mennem. Az NC-nek az adta az értékét, hogy városon átmenésben (és lightos hétvégi túrákra), nem volt nála jobb, számomra, míg Budapesten laktam és dolgoztam.
Igazad vagyon, ezekre a súlydolgokra sokáig legyintgettem, mondván utcán olyan mindegy, aztán tavaly előtt szereztem egy lazább térdsérülést, na akkor a gyógyulás alatt voltak érdekesebb pillanatok a GS-sel, ha meg volt kicsit buggyantva, pedig az messze nem ennyi kiló.
Szomorúan olvasom, hogy mi történt veled! Valahogy éreztem, hogy történt valami, mert mostanában nem nagyon szólsz hozzá. Sajnos én sem tudok segíteni, illetve nehéz is, mert ahány ember annyi egyedi probléma, és azért érteni is kellene hozzá. Nekem a motoron, a huzat okozza a legtöbb problémát, nyári melegben nagyon kell vigyázzak a derekamra, mert már maradtam miatta derékszögben meghajolva. Mostanában botos gyaloglással fűszerezem a motorozást, elmegyek egy szép hegy alá, bepakolom a gúnyámat a dobozokba, és fel a tetőre. A botok segítik a hátamat karban tartani, és jól átmozgatnak. Motoron minden baj előbb mutatkozik, de hát nehéz lenne lemondani róla, remélem hamarosan meggyógyulsz, türelmet és kitartást hozzá. Szerintem a motor nézegetés is jó hatással van az ember egészségére, legalább is barátom ezt állítja, úgyhogy ne fogd vissza magad.
Köszönöm, közben vettem egy Triumph Tiger 800-at, egyelőre ezt próbálgatom, hátha bejön. Mentem vele egy 40 perces próbakört 3 fokban, tetszett annyira, hogy megvegyem. A három dologban, ami nem tetszett a GS-ben (rossz váltó, méret) egyértelműen jobb. A váltó hibátlan és leér mindkét lában telitalppal. Minden másban a GS a jobb. :) Egyelőre megtartom a GS-t is, az idő majd eldönti, mi ér többet. A kettőből tudnék egy számomra tökéletest gyúrni. :)
Ha szeretnél a Bmw vonalon maradni, és a sok extrától eltekintesz, akkor az F 700 Gs egy nagyon jó konstrukció, tartós Rotax blokkal 800 cm3 (sajnos az újabba már kínai van). A futóműve vállalható, sőt a hintázós F 800 Gs-nél országútra jobb is, és elég jól megy. Csak 209 kg, valamint egy éhezőművész, párom 3,6-al járt vele 100 km-en. Én is nagyon szerettem, és ha egyszer kinövöm a boxer/kardán/tele-palalever szentháromságot, biztos ilyet fogok venni, a könnyű vezethetősége miatt. Sajnos 3 hengertől már nem tudok komolyabb véleményt alkotni, mert max 2 hengerig látok el :-)