Az "Antipollution fault " egy általános hibajelzés, és millió egy oka lehet. Jellemzően a motor "management"-el van probléma ilyenkor, ami azután befolyásolja természetesen a káros-anyag kibocsátást is.
Találgathatsz is, hogy mi lehet a hiba oka vagy elviheted egy műszeres hibakeresésre is. ;-)
Ismerős lehetek, de azért írok pár össze-vissza sort.
Márton/Marci vagyok Omada barátja, párommal és lányunkkal lakunk Jászberényben és 201802 óta Macska tulajdonosok vagyunk amit facebook csoporton belül, jó kortörténetű második tulajtól vásároltunk. 2004 SW/RHR
Francia autós találkozón szoktam/tunk megfordulni, illetve kőszegen is ott leszünk :)
Kőszeggel kapcsolatban szeretném kérdezni a szakértőket hogy egy (fekete) füstölés kinyomozását segítő diagnosztikára tudunk időt keríteni?
üdvözletem, nemrégiben írtam ide rádió probléma miatt, ugynézki megvan a hiba oka, nem vezeték, se nem antenna hiba, maga a fejegységben adta meg magát valami, kiszedtem, elvittem szerelőhöz sajna a kódja nincs meg és kódolva van.. ezt még egy diagnsoztikával kiütjü belőle és akkor megy vissza a szerelőhöz... viszont addigis sikerült beletennem egy nem gyári kölcsön kapott fejegységet.. igaz az antenna kábellel nem kompatibilis... de nem is zavar a transzmitterrel hangol... így a ludas megvan. csak gondoltam leírom ha netán a jövőben másnak is lehet majd ilyen problémája.
Sziasztok Peugeot 307 sw HDI 1.6 azlene a kèrdesem hogy p0069es hibakódkor mit kel tenni vagy a porlasztokrol ászt írja hogy defecskendezèskor szakadt henger mind a nègy hengeres írja mit kel ijenkor cserélni?köszönöm elöregedett is
De ez is emberi tényező, hogy megcsináltatja-e avagy sem, és ezt a hibát eléggé hamar észrelehet venni,főleg hogy, elég kellemetlen mindig fejfájást kapni vezetés közben az utastérbe bejutó gáztól.
De ha megvárja az ember hogy kampec legyen, akkor megint az ember volt a buta, nem az autó
Én hallani azt nem hallottam, hogy kifúj, viszont éreztem a jellegzetes szúrós dízel kipufogógáz szagot. Amikor beálltam a garázsba akkor éreztem, első 1-2 alkalommal még annak tudtam be, hogy talán azért érzem mert a garázsban bent maradt egy kevés amikor beállok. De mivel orral állok be mindig így nem igazán értettem. Felnyitva a motorháztetőt, rögtön azonnal megcsapott az az erős szúrós, jellegzetes dízeles kipufogószag. Ennek nem szabadna ott lennie, így ettől kezdve kezdtem gyanakodni erre a hibára. Aztán már a ventilátor is nyomta be a szagot, igaz nem olyan erősen mert a szénszűrős pollenszűrő megszűrte a nagyját. Elsőre rögtön Ford szerviz (mivel Fiesta a drágaság), de inkább nem is minősítem a hozzáállásukat. Amikor odamentem az autóval és elmondtam mi a gondom és kértem az ügyfélszolgálatost, hogy valaki kijönne a parkolóba és megnézné mi lehet a hiba, tök semleges hangon közölte, hogy ez így nem működik, de 10 nap múlva tudják megnézni, akkorra akartak adni időpontot egy bevizsgálásra ami majd egyébként 15 ezerbe fájt volna és ez még csak a hiba behatárolás díja, majd utána jöhetett volna a javítás ami erre még plusz költség és plusz másik időpont. Ezen elkeseredve nosza irány egyébként az alig 200 méterre lévő szomszédos Peugeot szerviz, mivel PSA dízel, gondoltam ott is értenek hozzá talán. 200 méterre van tőlünk a szervizük, még akár el is tolhattam volna odáig az autót ha olyan a hibája, de ott is hasonló volt a hozzáállásuk, kiegészítve azzal, hogy elsőre rögtön azzal indítottak, hogy el akartak küldeni mondván ez nem az a szerviz....
Ekkor mentem el abba a független szervizbe, aminek a linkjét előbb már betettem. Buszsofőr szomszédom ajánlotta Őket, mert közben találkoztam Vele. Minden bejelentés nélkül csak odagurultam, szinte azonnal jött valaki és kérdezte segíthet-e? Elmondtam mit tapasztalok, aknára álltak, két szerelő nézte (egy alul az aknából egy meg fent a motortér felől) percek alatt kiderítették a hibát, mondták, hogy másnap reggel nyolcra ha tudom hozni az autót akkor délutánra készen is lesz. Így is történt, tegnap reggel nyolcra vittem, délután elhoztam megjavítva. Már túl van az autó a "műtéti" beavatkozáson. Szervizkönyvbe bejegyezve a munka, a szerviz bélyegzőjével ellátva, dátumozva stb...
Szia,1általán nem volt drága a javítás,és szakszerűnek hangzik a javítás,is,és köszi mindenki nevében említetted a műhely nevét,helyét,itt jó ha tudjuk hova lehet vinni az autónkat bizalommal!
Elvittem egy klímáshoz. 0 azaz nulla mennyiségű gáz volt benne. 13 éves de mióta nálam van 4 éve nem töltettem bele. Ez a gáz idővel elszivároghat? Megnézték a rendszert és nem ereszt sehol. Kapott egy ózonos tisztítást. Most már lefagynak az ujjaim is :)
Köszi a részletes leírást, de én magam ezt nem mertem bevállalni inkább rábíztam egy szervizre. Tegnap délután megnézték, öt perc alatt behatárolták a hibát, ma reggel nyolc órára már vittem is a gépet, délután háromkor készen is volt.
Tök rendesek, történetesen az a szerelő aki az én autómat javította (beszélgettem vele egy kicsit a munkafázis elején) éppen a Fordtól jött át pár éve és ott pont a dízelekre volt szakosodva. Szóval jó kezekben volt az autó a "műtét" alatt. :)
Akár végig is ott lábatlankodhattam volna az autó mellett, ha akartam volna de én inkább elmentem az idő alatt intézni a dolgaimat.
Kiszedték mind a négy injektort, ha már meg kellett bontani, ebből a 3-as hengeré piszokul nehezen jött ki, az volt a nagyon beégett és az fújt ki nagyon, és a 4-es henger injektora sem volt már tökéletes, ott is kezdődő kifújási nyomok voltak. Mind a négy injektorfészek ki lett tisztítva....stb..stb. Négy darab új hőelvezető karika(tűzkarika), meg valami leszorító villák (gyári alkatrészekre) és mindegyik csavar gyári újra kicserélve a régiek helyett. Szervizkönyvbe bejegyezve a munka, bélyegző, dátum ...stb.
Megérdemlik hogy megemlítsem Őket. Ez egy független szervizhálózat, Q-Service hálózat (ami országos hálózat) én a pécsi Siklósi úti szervizbe vittem.
Nem tudom mennyibe fáj egyébként egy ilyen munka, nekem mindenestől (munkadíj/ anyag ár ...stb) 35 ezer volt.
Ha csak azt számolom, hogy a Ford márkaszerviz csak a hibabehatárolásra 0,8 óra rezsióradíjat akart számolni 15.890 Ft/óra díjjal, amihez 10 nappal későbbi időpontra akartak időpontot adni, akkor talán nem is volt annyira drága ez a "műtéti" beavatkozás.
Csak az rontja kicsit az összképet, hogy alig 50 ezer van a motorban és rögtön az első tankolástól kezdve csak prémium gázolajjal ment az autó. De lehet, hogy semmi köze a prémium dízelnek ehhez az injektoros hibához.
Szia! Kb. ket hettel ezelott nem zarta be a tetot. Pontosabban bezarta csak a vegen nem huzzta be, illetve a teto es a hatso uveg kozott lett egy kb. fel centis hezag. De csak a jobb oldalon. Tobbszor is probaltam, de ugyan az lett a vege. A vegen kezzel zartam be es eszrevettem ket dolgot. A kalaptarto kicsit ferden all (nem mennt vissza a helyere). Az ablak kozepenel van egy kis ful a teto szelenel, ez egy stiftre csuszik ra. Nekem megakad a stiften. Csavarhuzoval segitettem rajta. Egy rugo, es egy bowden megy a vegere. Azota becsukodik rendesen, csak kezzel zartam be. Motor morog, de nem indul be a folyamat. Mi legyen az elso lepes? Tetokarpit le? Gondolom javithato? Biztositekok jok. Eddig semmi baj nem volt vele. Koszonom, hogy vegigolvastad. :)
Szia,elő szokott fordulni ,kilazul valamelyik injektor,és kifúj,a szag érződik elsőnek ,később cicegő hangot is lehet hallani.Leveszed a levszűrőt,hogy hozzáférj az injektorokhoz,és szappanos vízzel az injektorokat körbespricceled(járó motornál) ahol buborékol ott van a bibi,a jelenség első szakaszában elkapod a hibát után húzással orvosolható,azt hiszem 7-es csavarok,11-es krova megy rá ,max 8Nm.EGR csö csatlakozót is így megnézheted kifúj,vagy nem.Abban az esetben ha az után húzás nem segít ,kiveszed az injektorokat,vagy amelyik kifújt,és injektor fenék maróval kitakarítod a hengerfejeben az injektor fészket,lámpával belevilágítva gyönyörű fényes alumínium kört látsz akkor rendben új réz hőelvezetőkarikával rézzsírral rakhatod vissza a megtisztított injektort.
Végignéztem, megcsináltam! Reggel minden jól működött. most ott tartok, hogy a vezető oldal megint gyengébbe de valahogy az egész elég gyenge. Nem olyan hideg, mint régen volt. Holnap elviszem egy klímáshoz és megnézetem a gázt benne. Valami nem tetszik nekem. Olyan frankó volt, most meg itt szívózik :(
Remélem jó helyen kérdezem, de ha nem akkor elnézést kérek.
Az autó egy Fiesta 1.4 TDCI 2006-os, és azért próbálok itt (is) segítséget kérni mert nagyon hasonló PSA motor van abban is.
A hiba a következő. Egy ideje érzem a dízel kipufogógáz szagát. Az utastérben nem nagyon, de ha leállok az autóval és felnyitom a motorháztetőt, akkor elég jól érezhető ez a szag. Járó motornál próbáltam szaglással behatárolni, hogy kábé honnan jöhet ez a kipufogógáz szag, és ott érzem a kiegyenlítő tartály és a levegőszűrő ház közötti részen. Máshol szagolgatva nem érzem, csak onnan. Beteszek egy képet is (nem a legjobb), azon pirossal körül határoltam a területet ami fölé hajolva érezhető.
Tudnátok segíteni, hogy mi lehet ami ezt okozza? Két hónappal ezelőtt volt egy dízel üzemanyag szűrő csere, ott (csak messzebbről láttam rá) ezen a területen volt megbontva a motor. Esetleg lehet az, hogy valami ott szétcsúszott?