Ja figyi HáBé! Mit tudsz az osztrák hegyivasutakról? Mert van most a családnak ÖBB-re szabadjegye, aztán el kéne ugrani kirándulni. De valami hegyi terepet kéne nézni. Meg az érdekel még, hogy mennyibe kerül erre a vonaljegy, vagy mi a fene kell rá :)
Ha a tolvajok mindent szépen előkészítettek, aztán egy nyisszantással elvágták a kábelt, akkor is max. fél órájuk lehetett arra, hogy kitermeljék a kábelt. Ha én lettem volna a diszpécser, az első induló fogassal felküldtem volna valakit, hogy nézzen körül. Hiszen valami intézkedést amúgyis kellett volna hozni, hiszen valahogy irányítani kellett a vonatokat. Mondjuk ha nincs bent szakember, akkor is, talán van valaki lent a Vmajorban a diszpécseren kívül. De mittudomén, ha nincs, akkor is szólok a vezetőknek hogy nézzenek körül. De mégha valami központi helyről megy ki valaki autóval, akkor is oda kell érnie egy óra alatt.
Egy óra alatt pedig kitermelni többszáz méter kábelt (ez a fogas legnagyobb állomásköze), egy olyan helyen, ahol nem lehet megközelíteni géppel a pályát, még úgy sem, hogyha nem kell tartania lebukástól; csak kézzel lehet. De legalább 8-10 ember kell, hogy egy csatornában levő kábelt megmozdítsanak. És még így is feltételezem, hogy min. tízpercenként (ahogy elmegy egy fogas) elhúznak a bokrok közé, és az addig kitermelt kábelt eldugják. Namost, ha darabokban termelik ki a kábelt, akkor semmi haszon nem lesz rajta, főleg hogy 8-10 felé kell osztani.
A másik verzió, hogy leszedték a csatorna tetejét, de azt meg látnia kellett a vezéreknek.
Szóval nagyon hihetetlen, hogy ez egy amatőr banda volt...
hogy lehet úgy lopni, hogy a közben közlekedő vonatoknak fel sem tűnt?
amikor jött a fogas azonnal visszatették az aknafedőt és eltűntek? - sajátos emberek azok akik újév első napján ilyet tesznek
Rendben, megyek. Sőt, még óbudai 415-öst is fotózok az 52-esen. (a "főnök" mesélte, hogy volt ilyen is). csak egy pici kérésem lenne cserében: vizsgázz helyettem reggel díj"baszás"-ból!
Na, erről a kábellopásról irok egy pár dógot, remélem, nem nyúznak meg miatta:
1. a vontatási energia tápkábelének viszavezető derótját már hónapokkal ezelőtt ellopták :((, vagy :)) ? De megoldották valhogy a visszavezetést.
2. Újév késődélutánján a diszpécer a kezelőpulton annyit látott csak, hogy Erdei fölött elsötétült a pálya. (se vágányút, se vonatok, se váltók). Kikülték a pályásokat, közben a forgalmat a felső szakaszon rádióval irányitották. A pályások azt látták, hogy Erdeinél a lépcső mellett közvetlenül, és Gyöngyvirágnál, szintén a lépcső mellett felemelték a betonlapokat a kábelalagút felett, a sokerű kábelt szépen blankolták, kimérték (ez utóbbira abból következtetnek, hogy nem az erősáramú kábelt harapták át) és két helyen elvágták. Ezek után szépen, mint egy makarónit, valamelyik égénél megfogták és kihúzták. Valszeg profi, vagy félprofi lehetett a banda.
3. a tápvezetéket is el akarták lopni, mert a helyszinre érkezők egy szép hosszú, a vezetéken átvetett és leszigetelt külsejű földelőbotot is találtak. A tápkábel ellopására valszeg azért nem került sor, mert a bizber hazavágását követően a forgalom NEM ÁLLT LE!!! :))
4. aznap este, egy kisé kaotikusan, de végigvitték a forgalmat.
5. Az esetet jeletették a Villamos Főmérnökségnek, akik zonnali üzemszünetet rendeltek el. Fogasék megpróbáltak bszélni a fejükkel, hogy hadd közlekedjenek Gyöngyvirágig, ugyani Erdeiig teljesen biztonságos, működik mind a betáp, mind a bizber, s onnan arrra a nyomorult 1 megállóra pedig fel lehet küleni rádiósan is a vonatokat, de D. úrék hajthatatlanok voltak. Állítólag azért, hogy megmutassák a sajtónak, mekkora kár is érte a Fogast. Az eredménye meg is lett, szerepelt a Fogas minden hiradásban, elég hülyén is, csak az M1 interjúvolta meg Kibédi Tamást, a főnököt, a többiek beérték egy kiránduló utas és a saját kommentárjukkal...
De a helyi lakosság szopott, mint a torkosborz, mehetettfel szegény Édesanyám felcuccolva a sikamlós és bromi meredek Rőzse közön. Gratulálok, D. úr! :(((
6. Fővinform: "Városmjor és Svábhegy között a sűrített 21-es buszok"
Hát könyörgöm!!!!! Ismerik ezek a majmok Budapestet egyáltalán? Városmajorból 21-es busz. Ezzel csak az a gondom, hogy 5-6 órán keresztül mindig ezt a baromságot nyomták. és senkinek se tűnt fel (rajtam kivül) ? Ja, és nemhogy űritve nem volt, még a kiikttás asszem 2-es üteme is megcsonkitotta a menetszámot. De ez utóbbi nem is gond, mert akik a Fogas hétköznapi utasaink javarészét kiteszik, úgyis csak az Orgonásig, vagy az Esze Tamás Iskoláig utaznak.
7. Mára virradó éjszaka 1:30 körül felment egy vonat, s 7-kor, mikor felkeltem, ujjongva hallottam a jellegzetes csattogását, zörgését és búgását.
No, mindennek szalonképesebb verzióját itt megtalálod:
(egy kis reklám, hátha valaki még nem ismeri)
No, cak ennyit szerettem volna leirni, jó kis kommentárokkal körítve.
A szerdai általános BKV-csődöt leszámitva nagyon jól.
Szerdán (tudod, mikor UV-k rohamozták meg a körutat), állitólag (mert én gyérben voltam) 2 fogas is körtüzes, ill. zárlatos lett. Az egyik az 53-as, a másik az 56-os. És még az 51-es is megfeküdt.
Naná, föleg amiatt fúrták. De persze betereltek pár személyszállító vonatot is, és kreáltak külön 1 pár arra járó gyorsvonatot is, hogy aki nem autóval van, az is megnézhesse :-))) Ezt nagyon bírom a svájciakban.
Ez igen, HáBé nagyon profi!
Nem vagyok egy közlekedési webmester, de kipróbáltam egy copy-paste másolást a linkelt oldaltól az egyik html-próba oldalra, és működik.
> Vereina-alagút az RhB-n,/snip/ Igaz, egyszer sem láttam a hágót felette télen
Én láttam nyáron. Elég meredek, jó nagy forgalommal. Úgy tudom, az a hágó is, mint a legtöbb, zárva van novembertôl májusig. A Rajna és az Inn között, ha jól tudom, csak egy közúti hágót próbálnak télen is járható állapotban tartani. (majd megnézem, melyiket) de ennél is van szükségmegoldás, a "Verlad" (a svájci német nyelven ilyen egyszerűen mondják), amikor autószállító vonat viszi át az autókat az alagúton. úgy tudom, a Vereinán is van.
Svájcban a SEAK (egy ottani vasútbarát klub) érdekes módon emlékezett meg az 1967-es építésü WRm 88-70 sorozatú étkezökocsik (nemsokára) forgalomból való kivonásáról: körutazást szerveztek az egyik ilyen étkezökocsival, amelynek során az RHB fogaskerekü magánvasút Rohrschach-Heiden vonalán is felvitték a kocsit az 1930-as gyártású DZeh 2/4 22 sz. fogaskerekü villamosmozdonnyal Heiden-be. Felfelé persze tolva. Ezen a vonalon sem járt még soha SBB kocsi, nemhogy étkezökocsi....
HáBé, el tudnád képzelni, amint felvisznek egy MAV CAF-kocsit Széchenyi-hegyre? :-))
rezgaras: Vonattal voltam, de lehet hogy nem figyeltem eléggé.
A vágányzár a Fogason véget ért, de a lassújelek egyelőre maradtak, mert a pályások csak jövő hét elejére (!!!!!!!!!!!!) végeznek. Még kész mázli, hogy a fogaslécet azért kicserélték az urak...
Ezt szeretném én is tudni ;-))) De majd megkérdezem.
> én tavaly összel voltam arra utoljára és akkor nem láttam építkezést.
Vonattal vagy autóval? Én kb 4 éve voltam ott autóval és az építkezés nagyon is látható volt. Akkor azt hittem, autós alagút lesz, de valahol azt olvastam, hogy vasuti. De lehet, hogy ez utóbbi csak mint vágyálom szerepelt. Ámbár a svájciak az utóbbi években rendesen költenek a vasútra, míg az Yverdon mellett hiányzó 15km autópálya szakaszhoz 3 év kellett.
Konkrétan mi épül és hol, mert én tavaly összel voltam arra utoljára és akkor nem láttam építkezést. Persze ettöl még minden lehetséges, a svájciak nem szívbajosak, amikor alagutat kell építeni. Lásd még: Vereina-alagút az RhB-n, hipp-hopp elkészült, pedig huuuuuu de sokba került. Igaz, egyszer sem láttam a hágót felette télen, ez lehet a titok nyitja :-))
> felmegy a Brünig-hágóra fogasként (a tetöpont Brünig-Hasliberg állomás), onnan lemegy Meiringen-be (fejállomás), innen pedig újra adhéziós vonalként Interlaken Ost-ba
Nagy építkezés folyik most ott. Úgy tudom vasúti alagutat építenek. Nyilván a fogas-szakaszt akarják kiváltani. De nem fogják az egészet normál-nyomtávra átállítani?