Keresés

Részletes keresés

illesf Creative Commons License 2002.01.16 0 0 75
Döbb... Erre nem gondoltam volna. AZ ember azt hinné, hogy a bilitopicon van...
Előzmény: HáBé (73)
SzFeri Creative Commons License 2002.01.16 0 0 74
Hogy Te miket tudsz, erről sehol sem olvastam eddíg.
Előzmény: HáBé (73)
HáBé Creative Commons License 2002.01.16 0 0 73
Pálinkás jónapot!

Valóigaz, nem hegyivasút, a szó klasszikus értelmében, de mégis hegyi, és mégis vasút:

Az új sátoraljaújhelyi libegő

HáBé Creative Commons License 2002.01.07 0 0 72
Üdv!

Igy kapásból nem tudom még, mikor megyek sebösségKRHHHmagosságból, de ami az osztrák hegyivasutakat illeti:


Fogas-linkgyűjtemény. Keresgélj bátran!

HB

Előzmény: Tam7 (71)
Tam7 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 71
Ja figyi HáBé! Mit tudsz az osztrák hegyivasutakról? Mert van most a családnak ÖBB-re szabadjegye, aztán el kéne ugrani kirándulni. De valami hegyi terepet kéne nézni. Meg az érdekel még, hogy mennyibe kerül erre a vonaljegy, vagy mi a fene kell rá :)
Tam7 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 70
OFF
Á szevasz HáBé! :) BÚJÉK! Többieknek is üdv.

Te, voltál már Mátyusnál vizsgázni? Én elvileg 8-án vagy mikor megyek.
ON

IZé Creative Commons License 2002.01.04 0 0 69
Ha a tolvajok mindent szépen előkészítettek, aztán egy nyisszantással elvágták a kábelt, akkor is max. fél órájuk lehetett arra, hogy kitermeljék a kábelt. Ha én lettem volna a diszpécser, az első induló fogassal felküldtem volna valakit, hogy nézzen körül. Hiszen valami intézkedést amúgyis kellett volna hozni, hiszen valahogy irányítani kellett a vonatokat. Mondjuk ha nincs bent szakember, akkor is, talán van valaki lent a Vmajorban a diszpécseren kívül. De mittudomén, ha nincs, akkor is szólok a vezetőknek hogy nézzenek körül. De mégha valami központi helyről megy ki valaki autóval, akkor is oda kell érnie egy óra alatt.
Egy óra alatt pedig kitermelni többszáz méter kábelt (ez a fogas legnagyobb állomásköze), egy olyan helyen, ahol nem lehet megközelíteni géppel a pályát, még úgy sem, hogyha nem kell tartania lebukástól; csak kézzel lehet. De legalább 8-10 ember kell, hogy egy csatornában levő kábelt megmozdítsanak. És még így is feltételezem, hogy min. tízpercenként (ahogy elmegy egy fogas) elhúznak a bokrok közé, és az addig kitermelt kábelt eldugják. Namost, ha darabokban termelik ki a kábelt, akkor semmi haszon nem lesz rajta, főleg hogy 8-10 felé kell osztani.
A másik verzió, hogy leszedték a csatorna tetejét, de azt meg látnia kellett a vezéreknek.
Szóval nagyon hihetetlen, hogy ez egy amatőr banda volt...
Előzmény: HáBé (63)
MIHI Creative Commons License 2002.01.04 0 0 68
hogy lehet úgy lopni, hogy a közben közlekedő vonatoknak fel sem tűnt?
amikor jött a fogas azonnal visszatették az aknafedőt és eltűntek? - sajátos emberek azok akik újév első napján ilyet tesznek
Előzmény: SzFeri (62)
HáBé Creative Commons License 2002.01.04 0 0 67
Pálinkásat!

...így utólag válaszolok:

Rendben, megyek. Sőt, még óbudai 415-öst is fotózok az 52-esen. (a "főnök" mesélte, hogy volt ilyen is). csak egy pici kérésem lenne cserében: vizsgázz helyettem reggel díj"baszás"-ból!

Bocs a kifejezésért, ez nálunk szakzsargon. :))

Előzmény: SzFeri (66)
SzFeri Creative Commons License 2002.01.03 0 0 66
Nem akarsz piros 7-est fényképezni Ráckevén? Mert most indul a HÉV pótlás.
Előzmény: HáBé (65)
HáBé Creative Commons License 2002.01.03 0 0 65
Köszi
Előzmény: SzFeri (64)
SzFeri Creative Commons License 2002.01.03 0 0 64
Nagyon érdekes verzió!!!!
De inkább nem terjesztem.
Előzmény: HáBé (63)
HáBé Creative Commons License 2002.01.03 0 0 63
Pálinkás Újévet!

Na, erről a kábellopásról irok egy pár dógot, remélem, nem nyúznak meg miatta:

1. a vontatási energia tápkábelének viszavezető derótját már hónapokkal ezelőtt ellopták :((, vagy :)) ? De megoldották valhogy a visszavezetést.

2. Újév késődélutánján a diszpécer a kezelőpulton annyit látott csak, hogy Erdei fölött elsötétült a pálya. (se vágányút, se vonatok, se váltók). Kikülték a pályásokat, közben a forgalmat a felső szakaszon rádióval irányitották. A pályások azt látták, hogy Erdeinél a lépcső mellett közvetlenül, és Gyöngyvirágnál, szintén a lépcső mellett felemelték a betonlapokat a kábelalagút felett, a sokerű kábelt szépen blankolták, kimérték (ez utóbbira abból következtetnek, hogy nem az erősáramú kábelt harapták át) és két helyen elvágták. Ezek után szépen, mint egy makarónit, valamelyik égénél megfogták és kihúzták. Valszeg profi, vagy félprofi lehetett a banda.

3. a tápvezetéket is el akarták lopni, mert a helyszinre érkezők egy szép hosszú, a vezetéken átvetett és leszigetelt külsejű földelőbotot is találtak. A tápkábel ellopására valszeg azért nem került sor, mert a bizber hazavágását követően a forgalom NEM ÁLLT LE!!! :))

4. aznap este, egy kisé kaotikusan, de végigvitték a forgalmat.

5. Az esetet jeletették a Villamos Főmérnökségnek, akik zonnali üzemszünetet rendeltek el. Fogasék megpróbáltak bszélni a fejükkel, hogy hadd közlekedjenek Gyöngyvirágig, ugyani Erdeiig teljesen biztonságos, működik mind a betáp, mind a bizber, s onnan arrra a nyomorult 1 megállóra pedig fel lehet küleni rádiósan is a vonatokat, de D. úrék hajthatatlanok voltak. Állítólag azért, hogy megmutassák a sajtónak, mekkora kár is érte a Fogast. Az eredménye meg is lett, szerepelt a Fogas minden hiradásban, elég hülyén is, csak az M1 interjúvolta meg Kibédi Tamást, a főnököt, a többiek beérték egy kiránduló utas és a saját kommentárjukkal...
De a helyi lakosság szopott, mint a torkosborz, mehetettfel szegény Édesanyám felcuccolva a sikamlós és bromi meredek Rőzse közön. Gratulálok, D. úr! :(((

6. Fővinform: "Városmjor és Svábhegy között a sűrített 21-es buszok"
Hát könyörgöm!!!!! Ismerik ezek a majmok Budapestet egyáltalán? Városmajorból 21-es busz. Ezzel csak az a gondom, hogy 5-6 órán keresztül mindig ezt a baromságot nyomták. és senkinek se tűnt fel (rajtam kivül) ? Ja, és nemhogy űritve nem volt, még a kiikttás asszem 2-es üteme is megcsonkitotta a menetszámot. De ez utóbbi nem is gond, mert akik a Fogas hétköznapi utasaink javarészét kiteszik, úgyis csak az Orgonásig, vagy az Esze Tamás Iskoláig utaznak.

7. Mára virradó éjszaka 1:30 körül felment egy vonat, s 7-kor, mikor felkeltem, ujjongva hallottam a jellegzetes csattogását, zörgését és búgását.

No, mindennek szalonképesebb verzióját itt megtalálod:
(egy kis reklám, hátha valaki még nem ismeri)

No, cak ennyit szerettem volna leirni, jó kis kommentárokkal körítve.

Előzmény: SzFeri (62)
SzFeri Creative Commons License 2002.01.02 0 0 62
Mindezt tegnap délután 3/4 5-kor, forgalom alatt!!!!!
Előzmény: Hajtanyos (61)
Hajtanyos Creative Commons License 2002.01.02 0 0 61
Az Erdei iskola és a Gyöngyvirág út között kifűrészeltek és elvittek egy hosszabb darabot a bizt.ber. kábelből.

Forrás: M1 hírek

Előzmény: MIHI (60)
MIHI Creative Commons License 2002.01.02 0 0 60
az info rádió szerint ma egész nap nem jár mert biztber vezetéklopás volt
HáBé Creative Commons License 2001.12.17 0 0 59
A szerdai általános BKV-csődöt leszámitva nagyon jól.

Szerdán (tudod, mikor UV-k rohamozták meg a körutat), állitólag (mert én gyérben voltam) 2 fogas is körtüzes, ill. zárlatos lett. Az egyik az 53-as, a másik az 56-os. És még az 51-es is megfeküdt.

De a többi nap rendesen állták a sarat/havat.

Előzmény: Hajtanyos (58)
Hajtanyos Creative Commons License 2001.12.14 0 0 58
Hogy szuperált a fogasunk a havazásban?
Hajtanyos Creative Commons License 2001.12.11 0 0 57
Kösz, megnyugtattál.
Előzmény: HáBé (56)
HáBé Creative Commons License 2001.12.11 0 0 56
Adj' Isten!

Az a szétcincált vezérkocsi a 64-es. A párja, az 54-es V3-as javitás alatt áll, és ezzel együtt a 64-es is.

Nyugi, nem lesz selejtezve.

Előzmény: Hajtanyos (55)
Hajtanyos Creative Commons License 2001.12.10 0 0 55
A fogas járműtelepén hetek óta áll egy szétcincált vezérlőkocsi (villamosból is lehet látni). Mi lesz vele és melyik kocsi ez?
czzf50 Creative Commons License 2001.11.07 0 0 54
"úgy tudom, a Vereinán is van. "

Naná, föleg amiatt fúrták. De persze betereltek pár személyszállító vonatot is, és kreáltak külön 1 pár arra járó gyorsvonatot is, hogy aki nem autóval van, az is megnézhesse :-))) Ezt nagyon bírom a svájciakban.

Előzmény: rezgaras (52)
IZé Creative Commons License 2001.10.30 0 0 53
Ez igen, HáBé nagyon profi!
Nem vagyok egy közlekedési webmester, de kipróbáltam egy copy-paste másolást a linkelt oldaltól az egyik html-próba oldalra, és működik.
Előzmény: HáBé (51)
rezgaras Creative Commons License 2001.10.29 0 0 52
czzf50 írta:

> Vereina-alagút az RhB-n,/snip/ Igaz, egyszer sem láttam a hágót felette télen

Én láttam nyáron. Elég meredek, jó nagy forgalommal. Úgy tudom, az a hágó is, mint a legtöbb, zárva van novembertôl májusig. A Rajna és az Inn között, ha jól tudom, csak egy közúti hágót próbálnak télen is járható állapotban tartani. (majd megnézem, melyiket) de ennél is van szükségmegoldás, a "Verlad" (a svájci német nyelven ilyen egyszerűen mondják), amikor autószállító vonat viszi át az autókat az alagúton. úgy tudom, a Vereinán is van.

Előzmény: czzf50 (47)
HáBé Creative Commons License 2001.10.29 0 0 51
Hát, ami azt illeti, a svájci vonalon nincsenek ezek szerint olyan bikás ívek, mint nálunk. Itt ugyanis biztos, hogy fennakadna egy 24 m-es kocsi.

Más:

Közlekedési webmesterek, Figyelem!!!!!

Előzmény: czzf50 (50)
czzf50 Creative Commons License 2001.10.28 0 0 50
Egy érdekes hír a fogaskerekü vasutak világából:

Svájcban a SEAK (egy ottani vasútbarát klub) érdekes módon emlékezett meg az 1967-es építésü WRm 88-70 sorozatú étkezökocsik (nemsokára) forgalomból való kivonásáról: körutazást szerveztek az egyik ilyen étkezökocsival, amelynek során az RHB fogaskerekü magánvasút Rohrschach-Heiden vonalán is felvitték a kocsit az 1930-as gyártású DZeh 2/4 22 sz. fogaskerekü villamosmozdonnyal Heiden-be. Felfelé persze tolva. Ezen a vonalon sem járt még soha SBB kocsi, nemhogy étkezökocsi....

HáBé, el tudnád képzelni, amint felvisznek egy MAV CAF-kocsit Széchenyi-hegyre? :-))

rezgaras: Vonattal voltam, de lehet hogy nem figyeltem eléggé.

HáBé Creative Commons License 2001.10.09 0 0 49
Pálinkás jónapot!

A vágányzár a Fogason véget ért, de a lassújelek egyelőre maradtak, mert a pályások csak jövő hét elejére (!!!!!!!!!!!!) végeznek. Még kész mázli, hogy a fogaslécet azért kicserélték az urak...

rezgaras Creative Commons License 2001.10.04 0 0 48
czzf50 írta:

> Konkrétan mi épül és hol,

Ezt szeretném én is tudni ;-))) De majd megkérdezem.

> én tavaly összel voltam arra utoljára és akkor nem láttam építkezést.

Vonattal vagy autóval? Én kb 4 éve voltam ott autóval és az építkezés nagyon is látható volt. Akkor azt hittem, autós alagút lesz, de valahol azt olvastam, hogy vasuti. De lehet, hogy ez utóbbi csak mint vágyálom szerepelt. Ámbár a svájciak az utóbbi években rendesen költenek a vasútra, míg az Yverdon mellett hiányzó 15km autópálya szakaszhoz 3 év kellett.

Előzmény: czzf50 (47)
czzf50 Creative Commons License 2001.10.02 0 0 47
Ekkora infrastrukturát? Nem hinném.

Konkrétan mi épül és hol, mert én tavaly összel voltam arra utoljára és akkor nem láttam építkezést. Persze ettöl még minden lehetséges, a svájciak nem szívbajosak, amikor alagutat kell építeni. Lásd még: Vereina-alagút az RhB-n, hipp-hopp elkészült, pedig huuuuuu de sokba került. Igaz, egyszer sem láttam a hágót felette télen, ez lehet a titok nyitja :-))

Előzmény: rezgaras (46)
rezgaras Creative Commons License 2001.10.02 0 0 46
czzf50 írta:

> felmegy a Brünig-hágóra fogasként (a tetöpont Brünig-Hasliberg állomás), onnan lemegy Meiringen-be (fejállomás), innen pedig újra adhéziós vonalként Interlaken Ost-ba

Nagy építkezés folyik most ott. Úgy tudom vasúti alagutat építenek. Nyilván a fogas-szakaszt akarják kiváltani. De nem fogják az egészet normál-nyomtávra átállítani?

Előzmény: czzf50 (44)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!