M40 120: Ez az egész vasútra igaz, sőt más területekre is.
De az ezekre elkölthető pénzek összege a jövőben várhatóan inkább csökkenni fog, mint szinten maradni.
Sőt, a közösségi közlekedésre szánt összegekre is igaz ez, tehát ezért vonnak el a mellékvonalak pénzt a fővonalaktól.
Csak vhogy el kellene dönteni melyikek ezek
Ezért kell róla akár ebben a topikban is beszélni, hogy a "szakemberek" javasoljanak valamit, és ne az döntsön, hogy hol van nagyobb szájú pm.
v_peti: Mégha sokba is kerülnek, de egy fővonal korszerűasítése és üzemeltetése nagyságrendekkel többe kerül, mint egy mellélkvonal szintentartása.
Peti! Nem (csak) a pályára költött pénzekről beszélek. A kondorosi Bz-n "ökörködő" mv, vjv és a napi 3-5 pár Bz mellett 12 órázó bakterek költéséről és a gázolaj-költésről is, meg az ehhez kapcsolódó adminisztrációhoz (menetigazolványok kiértékelésétől kezdve minden beleszámít, nem csak az ilyen "kis" irodisták felett levő vízfejről van szó, amikor a vasúti adminisztrációról beszélünk). Add össze, irdatlan pénzről van szó!
tweety83: Abba azért gondolj bele hogy a mellékvonalanak ráhordó szerepük is van!
Már többször belegondoltam, és többször le is írtam, hogy igen, több olyan vonal is van, aminek ilyen szerepe is lehet, sőt vannak olyan Bz-s "mellékvonalak", ahol azonnali szolgáltatás-fejlesztés is megvalósítható lenne, pl. Vác-Diósjenő között órás ütemes menetrend a zónázó vonatokhoz csatlakozva.
De ez nyilván nem igaz az olyan vonalakra, amelyek környékén (értsd a megállóhelyekhez közel) nincs jelentős utasáramlatot biztosító lakosság. Még akkor sem, ha áthelyezzük a rossze helyen levő megállóhelyeket.
Nem egeszen ertem a gondolatmenetedet. Plane azert, mert Kecskemeten csak egy kopesre van egymastol a busz es a vasutallomas.
Ha Nyarlorincre surubben jarna a BZ, akkor lehet, hogy tobben utaznanak Nyarlorinc es Kecskemet kozott vonattal, mint busszal. Na de Kecskemet es Budapest kozott ugyanugy fennalna a "kényelmes, meleg, autópályán közlekedő gyorsjárat" es a "koszos lepukkant, és lassú vonat" kozotti kontraszt.
Mas varosokban, ahol tenyleg nem egymas mellett van a busz es vasutallomas, letezhet az a hatas, hogy elsosorban a buszrol buszra valo atszallas kenyelme miatt valassza valaki a buszt a tavolsagi utazasahoz is, de konkretan Kecskemet emlitese ongol volt.
Abba azért gondolj bele hogy a mellékvonalanak ráhordó szerepük is van! Szóval ha valaki egy kis városkából (mondjuk Nyárlőrincről) Pestre akar utazni és ehhez a buszt választja akkor Nyárlőrincen felszáll a vonatnál sokkal gyakrabban közlekedő buszra és bemegy vele Kecskemétre...majd ott a megfelelő csatlakozás után (a volán a csatlakozásokra jobban figyel mint a MÁV) egyből kényelmes, meleg autópályán közlekedő gyorsjárattal tud továbbutazni Pestre. Szóval senki sem fog a buszállomásról a vasútállomásra átsétálni hogy megvárja a koszos lepukkant, és lassú vonatot. (ami Monor magasságában nemegyszer 15-20 percet áll a pusztában mert vágányfelújítás van)
Deha rászoktatnák az embereket a mellékvonalra, (nem a napi 3 vonatosra) hanem legalább 6-8-10 vonatot kéne közlekedtetni, mégha csak 1 kocsis BZ-vel is de legalább legyen választási lehetőségük az utazóknak, akkor a fenti esetből okulva a Kecskemétről nem Busszal hanem Vonattal fog a fővárosba menni
Nem a mellékvonalak viszik el a fővonalaktól a pénzt!!! Mégha sokba is kerülnek, de egy fővonal korszerűasítése és üzemeltetése nagyságrendekkel többe kerül, mint egy mellélkvonal szintentartása. Nem beszélve a nagysebességű vasutakról, amire itt nemigazán van szükség. (Mármint egy önálló nyomvonalon futó nagysebességű vasútra.)
RwMan: Tudjuk, hogy a világ legundorítóbb, leggazdaságtalanabb dolog a mellékvonali vasúti közlekedés, amely országokat, sőt kontinenseket dönt gazdasági romlásba, de attól még lehet szeretni, valakinek ez is tetszhet.
Nézd, ez egy költséges (mások pénzén űzött) hobbi. Ezzel tisztában kell lenni.
Én (is) nagyon szeretem a kis Bz-ket, de tisztában vagyok vele, hogy a mellékvonalakra költött minden fillér (millió) más közlekedési/vasúti fejlesztéstől veszi el a pénzt.
Azért tartom fontosnak, hogy beszéljünk erről is, mert ha egyszer az állam bácsi nekiáll megszorítani (erősen), akkor lássunk/lássanak tisztán, hogy nem minden mellékvonal azonos, és igenis vannak olyan vonalak, amiknek van némi jövőjük, pl. azért, hogy legyen hol járatnunk a Bz-ket :)
Ha nagyon harcolunk minden méter mellékvonalért, akkor lehet, hogy a fővonalakra nem jut majd elegendő pénz, és azok is a mellékvonalak színvonalára süllyednek. Ezt azért senki sem szeretné, ugye?!
(Analóg példa a kivasutak száma: szerintem az országnak ennyi kisvasútra nincs szüksége, de természetesen ez nem jelenti azt, hogy mindegyik legyen bezárva.)
Éppen ki is hagyhatjuk az általam írt tényeket és visszatérhetünk a :..pirospozsgás bakter kezében zászló, körülötte sok gyerek falvédő stílusához is.
esetleg kórusban átkozhatjuk a közúti lobbyt, amely különben már ellenfélnek SE tartja a mellékvonalakat.
........" Sas nem kapkod legyek után."
Itt is mindíg előkerülnek álmok.
Vasútmániás álmok.
Ezek szükségesek - szerintem - az élet szürkeségének szebé tételéhez.
Amiért ide írom, ide is írom, annak oka, hogy a hozzám kerülő, vagy bírálatra küldött , szaknak minősített vasúti anyagokból kitűnt számomra, hogy még a MÁV Elnöksége, vagy a MÁV Vezérigazgatója elé küldött irományok is mennyire hazugak, buták, felkészületlenek, vicinális = mellékvonal = regionális vasút = HÉV ügyileg.
Éppen választhatjuk a "jobb ha nem tudunk róla" stratégiáját is, de akkor el kell hagyni az írtók+gyilkosok+megszünntetők átkozását is, a " nemisértemmiértnem" típusú hozzáállást, hozzászólást is.
Pont azért írom, hogy a nemisértemmiértnem típusból ide hozzászólást írók, legalább annyit értsenek amennyit én hozzá tudok adni az Ő felvilágosodásukhoz.
A szomorú az, hogy ezen a részen minden adott: 100 km/h pályasebesség, villamosítva, Miskolcnak van ingavonatra alkalmas Szilije, van Bhv-ja, van vezérlökocsija, ráadásul ki lehetne futtatni az ingákat irányváltás nélkül (Kazincbarcika-MiskolcTiszai- Hidasnémeti/Szerencs) a másik irányba, tehát ideális a terep......és mégse, csakazértse.
Nem baj, ha néha számok is megjelennek, még ha nem is a legkecsegtetőbbek. Bár, hogy és mennyire fedik a valóságot az más. Az lenne a jó, ha más vonalakról is lennének adatok, ami nem csak vicinális lehet.
Jaj, olyan jó kis topic volt ez, vicivonali dolgok, hangulatok, stb., miért kell egyeseknek ide is piszkítani???
Tudjuk, hogy a világ legundorítóbb, leggazdaságtalanabb dolog a mellékvonali vasúti közlekedés, amely országokat, sőt kontinenseket dönt gazdasági romlásba, de attól még lehet szeretni, valakinek ez is tetszhet. Én, személy szerint sokkal undorítóbb dolognak tartom az erőszakot, az alkoholizmust, a dohányzást, sőt, még a férfisovinizmust is, de akkor sem írogatok mindenféle tudós, provokatív dolgot, a "hogyan igyam le magam a sárga földig" c. topicba.
Egyébként annyira nem zavar, hogy már itt is ez a téma megy, nehogy úgy vegye bárki, hogy ki akarom innen tiltani, de ide ilyet írni olyan, mintha valaki a Fradi B-középben lila gatyát kezdene el lengetni. És ha bárki úgy érzi, hogy illetlen voltam, akkor aki a megszüntetésről ír, az is az, és roppant idegesítő, hogy mindenhol az ilyen emberek osztják az észt.
A Nógrádi regionális Vasút évente 16 907 személyszállító vonatot közlekdtet, naponta 46-ot, amin elszállít ???? ( vasutas becslés szerint) 361 ezer utast, vonatonként 21 főt.
a Körös vidéki RV, évente 17 000 vonatot indít , naponta 46-ot, elszállit 395 ezer utast, vonatonként 23 utast.
Az egy utaskm-re jutó bevétel mindkét helyen 8-8 Ft.- míg a MÁV átlag csak 5 Ft.-
Az egy ülőhelykm-re jutó bevétel Nógráádban 1 Ft.-, a Körösnél 3 Ft.-, a MÁV teljes hálózati átlaga 2 Ft.-
A két RV az összes MÁV személyszállító vonat 4,97 % =5,0 %-át indítja naponta, és evvel elszálítja a MÁV utasainak 0,85%-át.
Utaskm-ből való részesedése 0,66%-os,míg az ülőhelykm-ből 1,35%-al részesedik.
........".......
A 2004. éves várható számítások azt mutatják, hogy a térségi vasúti szervezetek költségtérítési igénye 2310 millió forint, bevételük, együttesen 419 millió forint.Fajlagosan közel azonos a MÁV Rt. térségi szegmensének költségtérítési igényével, amelyet a 2004. évi Állam – MÁV személyszállítási közszolgáltatási szerződés tervezetének számítási anyaga tartalmaz (7,15 Ft/ühkm, illetve 7,70 Ft/ühkm). A 2004. évi költségvetési előirányzat (és a tervező munkában számításba vett 2005. évi is) ennél az igénynél jelentősen kisebb, a számítási anyag szerint 1.134 millió Ft. Ennek alapján a térségbeli állami közszolgáltatási feladat ellátási kötelezettség önkormányzatok általi átvállalása megfelelő finanszírozás hiányában nem alapozható meg..........."
Szerintem a MÁV direkt arra játszik hogy felszámolhassa a vonalait..csak tudnám hogy akkor miért nem adja át az önkormányzatoknak az üzemeltetési jogot, ők talán hatékonyabban és gazdaságosabban is tudnák üzemeltetni....
traficc :
Ezt emlísd meg a helyi polgármestereknek is !......:-))
Viszont ne csodálokozz ha 8 falu összes kutyáját rádúszítják az ilyen mondatért.
Számolj úgy ( ökölszám), hogy a mellékvonalak , minimum 5 millió Ft.- veszteséget termelnek évente, 2002-es árakon.
Azok a kisfaluk akik nem tudják fizetni a tanítóikat, a postáskiasszonyt, az öregek napközi otthonát, azok gondolod, hogy rohannának vasútat átvenni ??
"ÚGYNEVEZETT MIKULÁS-VONATRÉSZT kapcsolnak a Pécs és Pécsvárad közötti egyik vonathoz december hatodikán,hetedikén és nyolcadikán. A menetrend szerinti járaton a gyerekek ajándékot is kapnak. Több mint kétszáz ovis és kisiskolás rajzai is díszítik a vagonokat" (Dunántúli Napló)
Buszozásként ajánlom még Eger - Felsőtárkány - Lillafüred útvonalat.... FIGYELEM CSAK VASÁRNAP JÁR ARRA BUSZ...ahol az ország legszerpentinesebb útvonalán és elég szép tájakon halad az út....
Kocsival közlekedőknek ajánlom a Hór völgyet (Lillafüred - Bükk hegység - 3-as főút) Az is nagyon szép....
Itt találtok szép tájakat, nevezetességeket magyarországról: www.geocaching.hu