Szerintem elsődleges a picit hosszabb váltó, mármint ha valószínűleg az utolsó fokozatban éri el a végsebességet (nem mindegyik autónál van így) amely bőven megadhatja a plusz 10-20 km különbséget, mindez megtámogatva egy kicsivel jobb cw értékkel és már meg is van az eredmény. Abban nem hiszek hogy ugyanazon erősnek mondott motor más-más teljesítménnyel kerülne más-más autókba a konszernen belül. Esetleg a minőség ellenőrzés talán erősebb lehet a prémium szegmensben, de hát akkor sem szórják ki a 180 lovast a 190 lovas ellenében... :) Szóval szvsz. váltó és cw. Üdv.
Az 10%! :o Szerintem ez simán lehet az okok fele... a másik felét meg mondtam már, szerintem felül nem veszi el annyira a kaját, meg nagyon igaz, amit írnak mások, hogy adott széria erősebb/gyengébb darabjáról van szó (lehet köztük 10 ló is, ha amúgy a minimumot a gyengébbik is hozza).
Pl. a 2.0 TFSI-kből is van ám eltérő mérés itt: http://www.rri.se/?DN=29
"Jobban is megy, meg sokkal kevesebbet eszik, mint az 1,8 TFSI Multi...."
A tapasztalataim alapján nem is volt kétséges, a Superb II-ben szerintem lelépte a dízel a benzines turbót, bármit is mondanak a többiek... :)
Az, hogy a dízelhez jobb-e az MT, nem tudom. Nekem semmilyen nyomaték gondom nincsen, sőt induláskor akkorát ránt azonnal minden átmenet nélkül az autón, hogy lámpánál nem nagyon van ellenfele az első 50 méteren. Utána már rendesen fogja az autót, érezhető hogy eszi meg a lovacskákat, de ahogy elindul, az egyszerűen fenomenális. Egyedül a fogyasztása nem tetszik, bár azt írják hogy a sima tiptronichoz képest sokkal jobb, de így is elég sok, főleg egy dízelhez képest.
Üdv.
Elvishez:
Mit csináljak, ha 4 év múlva lett csak ilyen autóm ? Te mutattad meg a reklámját. :)
Szia. Engem elvileg érdekelne, de néhány kérdés. Mekkora felnin volt a közép és a védő, vagy jó minden gyári Audi felnire, csavarra ? (ha megmérnéd az átmérőjét és megírnád, az talán még nem nagy fáradtság) Milyen állapotban vannak, mert a kép elég életlen, nem látszik tisztán. Köszi. Üdv.
Ez igaz, a sportfokozatban viszont ahogy meghajtottam azt hittem hogy 20+ lesz, meg is lepődtem a 14.7 literen. Városban óvatosan el lehet ketyegni 12-vel. 10-el is, de az nem autózás és feltartom a többieket. :)
HOL VAN AZ ÍGÉRT MULTITRONIC TÁNCOLÓ ELVIS AJÁNDÉK FIGURÁM ? :):):):):):):):):)
Teljesen igazad van. Én pár hónapja végig néztem ebből a típusból (pontosabban 2.5-ös TDI) rengeteget. 10 autóból 10 átverés volt, a többségükről már a neten ordított a svindli, 2-nél meg a helyszínen lettem rosszul. Használt dízel presztízsautót venni orosz rulett Magyarországon, csak ott jobbak az esélyek, mert ha 6-8-10-12 lövetű a pisztoly :) akkor 1/6-1/8-1/10-1/12 az esélyed. :) De itt én 1 %-ot adok. Volt amelyikhez szép szervízkönyv is volt, de ha azzal annyit mentek akkor én vagyok az USA elnöke. Pedig nem :) (sajnos, mert jó járgányaim lehetnének :)
Autó csere elött vagyok. És fontolgatom egy audi A6 1.9TDI (97-2004) megvételét. Azt szeretném kérdezni tölletek, mik azok a jellegzetes hibák amikre oda kell figyelni vásárlás elött. A másik hogy a felfügesztésről hol találok olyan táblázatot amiben az összes audi tipusa (és felfüggesztési megoldásaik) szerepelnek?
Én csak azt tudom mondni, amit a gép kiír :) Többször mértem a fogysztást én is, amikor mondjuk átlagra kiírta, hogy 12,4 L, akkor én 12,1 L-re számoltam. Azért figyelek is néha a fogyasztásra, de amikor bekapcsol a kick-down kapcsoló, na akkor rá sem nézek a fogyasztásra:)
Köszönöm, bár nem azt kérdeztem milyen fogyasztást szeretnél elérni... :):):):)
130-al a 6.5 szerintem irreálisan kevés. Az új típus nehezebb, bár elvileg fejlettebb kéne hogy legyen (motor, váltó módosított) de nekem 7.3-at akkor sikerült elérni, amikor maximálisan ügyeltem a vezetésre, a sebességhatárokra (mint mindig :) de ekkor vezetési élményről nem beszélhetünk, csak kíváncsi voltam. 130-nál 2 literrel többet eszik nálam.
A városi adat visszafogott gázpedál kezeléssel elérhető, a sportfokozattal majdnem ugyanannyit, 14.7-et mértem én is.
Ha hiszel a kompjúternek, akkor teletankolás után szerintem azért meglepődnél.
(nekem is 2.4-es Multitronic van, igaz fiatalabb évjáratú 2005-ös)
A váltóval az a gond, hogy ha a számítógépes diagnosztika nem hoz ki semmit, aknán nem találsz nyilvánvalóan szembetűnő dolgot (olajfolyás, elszakadt kábel, stb.) akkor nem az a kategória, hogy kapja szét mester, úgy leszek nyugodt. Ha azóta nem csinálta, nem nagyon tudsz mit csinálni, ami nem nagyon zsebbenyúlós dolog :)
Érdekelne mennyi a fogyasztásod, város, országút, vegyes, kímélő és sportos üzemmód szerinti bontásban. :)
Köszi.
Üdv.
(a szervizben azt mondták, hogy a 2.4-es ritka mint a fehér holló, Multitronic-kal kombinálva meg mint a griff madár :)
Sziasztok!
5 hónapja vagyok A6 (2002-es 2,4 V6 multitronic) tulajdonos. Megvétel előtt és után is átnézettem a motort, futóművet, diagnosztika, minden volt: kopóalkatrészeket, olajokat cseréltettem. Azóta kb. 5000 km-t mentem vele, és egy érdekes dolog jött ki két alkalommal: (egyszer pár kilométerrel a váltóolaj csere után, egyszer pedig most a nagy hidegben) mindkétszer nagyon egyenetlenül fékeztem, és a műszerfal kijelzőén a PRND fokozatjelző villogni kezdett, és nem indult el a gép, viszont járt a motor, utána újra indítottam, és kutya baja. Szerintetek mi lehetett a probléma a váltónál?
Szerettem volna egy waecot, de azt mondták nem lehet beszerelni mert nem lehet leszedni az üléshuzatot. Most ez így van, vagy csak bénák a szerelők a Moroalarm-nál?
A szövegben pedig azt lehet olvasni, hogy egy olyan üléshez (Recaro-t írnak, ami szerintem utólagos ülésnek tekinthető jelen esetben) amiben már bent vannak a fűtőszálak, vagyis az ülésfűtés maga....
Magyarul: ha tudsz venni 2 db "ülésfűtés-betétet", akkor ezzel a kábellel ez összeköthető a klímavezérlőddel... Természetesen feltételezem azt, hogy a csatlakozók stimmelnek, de szerintem ez csak a klímavezérlőnél fontos, magánál a betétnél "összefaragható"....