Az hogy jó-e a kocsi nagymértékben függ attól, hogy hogyan használták, hol használták, hogyan szervizelték, volt-e benn chip, volt-e törve, illetve hogy lett kijavítva, légrugós-e a cucc, vagy mezei stb. stb..
Sziasztok! Vásárláson gondolkodom egy 2004-es A6 3.0 Tdi quattro a kiszemelt áldozat,203000 Km van benne valakinek van tapasztalata ennyi kilométerrel ebben a típusban,milyen hibák szoktak előfordulni?
Nekem koni állítható kem csillapítók vannak, és apex rugók amik elfáradtak . Az eleje 35mm helyett 60-at ül. Költségkímélően szeretném megoldani csak a rugót kéne cserélni, lengéscsillapítóval nincs bajom
Az enyém alatt TA-Technics állítható magasságú ültetőszett van (rugó, és lengéscsillapító is). 90eFt volt 2 év garanciával. Elég tág határok között lehet állítani. Érdemes esetleg meggondolni s6 futómű helyett. Fix 40mm-es ültetést pedig 75eFt-ból ki lehet hozni. Természetesen A6 típusspecifikusan.
Hali! Ami nekem van: 99-es, elsőkerekes, manuális váltós, kombi A6. Eredetileg 150 lovas, de átépítve 180-asra, illetve egy kis chiptuning (kb. 210LE). Fogyasztása nagyon lábfüggő. Nagyrészt autópályázok (havi 4-5ekm), ott 110-es tempomatos sebesség mellett konstans 5.9-et eszik. Ez az elmúlt 50ekm tapasztalata, tehát nem egyszeri eset. Nagon szépen látszik, hogy a nyári gumival 0.2-0.3 literrel többet eszik (195 vs 235mm szélesség). Illetve az autó ültetése tett még jót a fogyasztásnak (0.1-0.2l/100km) Ahogy emelkedik a sebesség, elég szépen emelkedik a fogyasztás is. 140 körül már 7-7.5-et eszik. Városban ritkán járok, akkor 8.5-9 körül eszik, de ez elég dinamikus közlekedést jelent.
A motor átépítése pedig a szokásos adagolóhiba miatt let megejtve (adagoló, turbó, comp., csúcsok cseréje). 6 éve van nálam, kicsivel több, mint 200ekm-t tettem bele. Sosem evett 9 liter felett. Az egy tankra vonatkoztatott átlag (mindig teletankolom, amikor már jelez, hogy fogytán) még sose volt 8 liter felett. Amikor csak autópálya van benne, vagy hosszabb vidéki szakaszok, akkor egy tank 1100-1200 km-re elegendő. Szóval ez nem mese, de nem kell elhinni. ;) Azt persze hangsúlyozom, hogy direkt választottam ez miatt a manuális, első kerekes verziót!
Nekem réges-rég a 2.5 TDI omegám produkált hasonlót. Fordulatszámjeladó volt a probléma.
Más.
A közelmúltban jeges rémület lett rajtam úrrá... A 2.0 PDTD-mbe a vízbe megjelent az olaj. Az jó nem?
Már kalkuláltam hány száz e.-be fog kerülni amikor kaptam egy tippet, hogy kiskunmajsán van egy jó szerelő, elvittem és kiderült, hogy csak az olajradiátor szállt el. 145.000 km-ernél.
A lényeg, hogy megúsztam 50.000-ből, mert van egy forrásom aki kintről hozza be nagyon jó áron (oljradiátor 40.000,.) a gyári cuccokat.
Viszont az érdekes, hogy az új A6-os (3.0tdi) sem eszik nagyon többet mint a régi A6-os(2.5tdi), ennek eddig 11,3 az átlaga, ami alig több mint az előzőé
Részecske szűrős. Lambdaszondát nem nézték még. Semmilyen visszajelzés nincs a komputertől, hogy bármilyen jellegű hibát észlelne. Holnap megyek egy szerelőhöz, aki meg tudja nézni, hogy milyen verziójú szoftvere van a kocsinak, ha nem volt még frissítve, akkor elmegyek a szakszervízbe és ott megcsinálják. Ha a frissítés után is előjön a hiba, akkor megyünk tovább a hibakereséssel...
Jártam úgy, hogy egész nap hibamentes volt sokat is mentem vele, amikor a városban kicsit dinamikusabban mentem, akkor hirtelen beugrott neki, hogy 1500-ason tartsa a fordulatot, majd kb. fél óra után visszaállt. Valahogy úgy érzem a dolgot, mintha azt az utasítást kapná a motor a vezérléstől, hogy valami miatt nem tudja alacsony fordulaton leadni a maximális teljesítményt ezért megemeli a fordulatszámot, hogy produkálhassa azt. Ja és tegnap este produkált olyat, hogy alapjáraton 950-1000 fordulat között ugrált a fordulat. Tehát álltam a piros lámpánál és olyan volt mintha kicsit lökdösték volna a kocsit oldalról. Valamiért nem tudta eldönteni, hogy meylik fordulaszám tartomány is lenne neki jó.
A fogyasztása nem változott, persze amikor 1500-on pörgeti a motort folyamatosan, akkor nyílván többet is eszik, viszont amikor normálisan működik, akkor a megszokott fogyasztást produkálja. Azóta beszéltem több emberrel és szerelővel, az egyik diesel specialista elsőkörben egy szoftver frissítést javasolt.
Sziasztok, Van egy 2006-os 2,0 PDTD motorral szerelt A6-osom. Tavaly ősszel vettem, kb. 2 hónapja van egy problémám. A hibajelenség a következő: beindítom, előmelegítem a motort (néha 20 percig is hagyom melegedni), majd elindulok és előfordul, hogy amikor eléri az 1600-as fordulatot hiába veszem le a lábam a gázpedálról 1500-as fordulaton marad a motor (hallatszik, hogy pörög) és majd amikor beérek egy kereszteződésbe ahol kb. 10-15km/h-ára lelassítok, akkor ugrik vissza hirtelen 1000-es fordulatra. Ezután ismét jön előlröl a dolog és marad a motor 1500-as fordulaton. Van olyan, hogy egész délelőtt ezt csinálja (pl. tegnap is) de van amikor 2 hétig nem jön elő a dolog. Volt olyan decemberben, amikor külföldről jöttem haza, hogy menetközben visszaállt a "rendes" üzemmódba. Persze tegnap délután amikor elvittem a szerelőmhöz, nem produkálta a jelenséget, ezért nem tudott vele mit kezdeni. A computer semmilyen hibát nem jelez, a gázpedál nem akad lent. A váltó 7 sebességes multitronic, ami szépen teszi a dolgát és rendesen vált, lifetime olaj van benne gyárilag (tehát nem kell cserélni). Volt már valakinek hasonló problémája? Előre is köszönöm.
akkor nekem jol birta 260 ezernél kellett az uj adagolo,de cseréltem vp 44-et más autoban 78 ezernél is.nem tudni mikor halnak meg ezek.ha nagyobb csucsok vannak benne akkor nincs az adagolo ugy leterhelve többet bir biztosan.vag-com mal vizsgálva .ez tuti
nekem automata váltos városban 10-11 l.országuton szépen haladva 7-7.5 l 100-110-es temponál,de átlagban 10 alatt foghato.az enyém gyárilag 150 lovas,most uj adagoloval 180 lovas csucsokkal meg chip tuninggal.egy jo chipptől nem biztos hogy többet eszik.sőőőt....
nekem pályán 120-130-nál nem előzgetve 8,4-8,6 (most télen)városban 12,5 . (quattro ,automata 180 lovas). kicsit a városit soknak érzem, de ezek szerint ez normális. mondjuk érdekes hogy pályán mindegy, hogy bent van-e 500 kiló raksúly, vagy üres. remélem a váltóm nem szivat meg mostanság, más komoly baja meg nemigen szokott lenni ezeknek (már legalábbis ami nem ilyen irreálisan magas kiadás) .
Nekünk is volt V6tdi-k 4 évig , quattro-autómata, vp44 abban is beszart, a legtöbben beszarik 180000km-210000 km között kb, ahogy az opelokban is, fogyasztása 10.5 körül volt, télen 11.2 körül, de ha nehéz a lábad akkor városban a 12 sem gond, sztem ez sem sok hiszen 1730 kg autómat+4X4, . Amúgy a többi is beszarik nem csak a bosch cuccok, delphi ugyanúgy beszarik a rönókban meg a mercikben rendszeresen fele ennyi km alatt, persze ez nem vigasz, hiszen az adagoló 200000 ft-ba került nekünk(is). Az automatával szoktak még gondok lenni, de ez nem mindegyiknél jellemző.
sziasztok .nekem már 4 éve van v6 tdi-m.ami előjöhetett rajta az mind megvolt.az adagolójavittásról annyit,hogy az előbefecskendezést nem tudja állittani ha beszarik.ez a gyengéjük.nézesd meg előbb diag.-gal.ha előbefecskendezést ir,ami 550-es kód ,akkor van adagoló javittás,ha nem irja akkor olcsobol kihozod.
én Gyálra járok egy Miklós néven ismert emberhez, szerintem nagyon korrekt ,kultúrált árakkal. ha kell a címe, jelezd. egyébként A Hungária körúton is van egy társaság, nekik is van ez-az .
Egy kis segítség kellene, hátha valaki már túl van ugyanezen problémán:
2001-es A6 2,5 Tdi Ake 196e Km E jelű adagoló.
A karácsony előtti időben az autóm 2 napot állt. A problémát megelőzően semmilyen gondom nem volt ,se füst, se indítási nehézségek(-4 fokban is pöccre indult izzítás nélkül is),a fogyasztás is normális. A 2 napos állás alatt -mint kiderült- teljesen visszafolyt a gázolaj a tankba ígytotál lelevegősödött a rendszer,úgyhogy tojt beindulni. Azon "melegében" kicseréltem az összes gumicsövet az üzemanyagrendszerben, résolajcsövestül, gázolajszűrőstül. bár utóbbi helyett visszakerült a régi, mivel az új Alko eresztett a légtelenitőcsavarja alatt-így ennek cseréje függőben . a hiba ezek után maradt ugyanaz, de közben az egészestés lelevegősödés 1-2 órára rövidült. ekkor kapott helyet a szívóágba a gázolajszűrő és az adagoló közé egy visszacsapószelep. így működött minden tekintetben hibátlanul 3 kemény napig .
a 4 , 5 nap reggel már csak 3. hosszú köszörűre indult, majd pár másodpercig kellemesen kopogott a belekeveredett levegőtől.
a 6. nap : fityisz.
ekkor jön a kannás-tölcséres-ejtőtankos légtelenítés(pedig az adagoló előtti csőben buborékmentes volt az üzemanyag!),és bizony sokat kellett indítózni, mire végre kidolgozta magából a levegőt. aztán nagy nehezen beindult.
most tehát a szívó ágban van egy visszacsapószelep, a vékonyabb visszatérőt pedig elszorítottam egy asztalosszorítóval közvetlenül a szűrő előtt, az adagoló felőli oldalon. déltől estig állt , majd beindítottam , és habár pöccre indult, hallani lehetett, hogy pár másodpercig megint levegősen kopog.
hangsúlyozom, ha egyszer beindul, menet közben nincs vele gond.
tanácstalan vagyok,az adagolós szerint nem jellemző erre az autóra a levegősödés.
van ezirányú tapasztalata valakinek? potyára nem szeretnék adagolót javíttatni....
Nemrég vettem egy 2003 A6 2,5tdi v6-ot. Vannak rajt hibák, pl csak a bal hatsó ajtora reagál a belső világítás. Mi lehet a gond komfort elektronika, v ajtokba a mikrokapcsolo? Bontott alkatreszeket honnan tudok beszerezni, tudtok valami jo címet? Köszönöm előre is!