"Tudtommal a Lovasberényi vonalat (IS) az ott élők adományaiból építették..."
Ez kis részben ugyan igaz, de érdemes elolvasni Traffic 5499-es hozzászólását.
"Biztos megtérülne az üzemeltetés"
Biztosan nem. A lakosság sajnos nagyon jól elvan a buszokkal, eszük ágában sem lenne munkát vagy pénzt áldozni a vasútra. (tisztelet azon kevés kivételnek, akik beállnak mellénk olykor segíteni a pályát takarítani)
Gondolj bele, mennyi lehet ma egy fénysorompó telepítése, egy talpfa (szinte az összes cserére szorul), egy szál sín (amit nem loptak el, az is használhatatlan) és lehetne folytatni az utolsó síncsavarig. És ez csak a pálya, jönnek a járművek, az üzemeltetés.
Ez lenne szembeállítva a napi X TVG által elszállított utasok jegybevételeivel...
Tudtommal a Lovasberényi vonalat (IS) az ott élők adományaiból építették...tehát a falulsiaké/lakosságé az a vonal. A MÁV már jónéhány évvel ezelőtt lemondott róla, tehát ha átvenné az önkormányzat (CSAK A VONALAT és nem az üzemeltetést) akkor a MÁV-nak már semmi köze sem lenne ahhoz a vonalhoz. (Max székesfehérvári állomás előtti vágányokhoz...)
Aztán a lakosság összefogásával, esetleg szponzorok támogatásával 2 - 3 db TVG-t beszereznének, valamint helyrepofoznák a pályát akkor már mehetne is a forgalom...ha normális időben, megfelelő csatlakozások lennének...ellenben a MÁV tudatos szárnyvonalfelszámolási terveivel.....biztos megtérülne az üzemeltetés.
Csak kíváncsi voltam, hogy hányan akarják rámgyújtani a házat vagy engem földig anyázni a legutolsó kijelentésem miatt de örömmel látom, hogy nem tettétek.
Természetesen nem komoly a hozzászólásom, eszem ágában sincs romokban látni a Vasutunkat, Sőt... Én is lelkes vasútbarátnak tartom magamat annak ellenére mint már írtam SAJNOS nem találkozok vele a mindennapi életemben. Pedig szeretnék!! Egyszer igazán elvihetnétek VONATOZNI mint a gyerekeket szokták! Please!
Mielőtt szétfolynák itt a message boxban gyorsan visszatérek a rideg valóságba.
Lovasberényből kicsit több mint egy hónappal előtti képeim vannak.
Nekem, volt szerencsém Vértesacsa környékén hajtányozni. És ezt most nem dicsekvésből mondom!
tweety83 !
A hajtány (Drezina) 250-s MZ motorral megy, de max. 5-6 személyes, és nyitott.
A TeherVágányGépkocsi, kb. 1 Golf diesellel is elmenne, mert a Csepel sem erősebb (lsd. C-50). Ez a 20 személyes. Ilyennel járnak a pályamunkások is. Kicsi, sárga, sinbusz.
Lovasberény és Bicske között már csak helyenként van meg a pálya, másrészt ahol megvan ott is járhatatlan, fák nőttek ki a sínek között stb. (kivéve talán Vértesacsa környékét, ahol ha jól tudom szoktak hajtányozni, így egy rövid szakaszon aránylag jó állapotban van a pálya...) De ezt nem tudom pontosan mert tavasszal csak a Lovasberény és az egykori Vereb mh. romjai közötti rövid szakaszt jártuk be!
Szerintem egy ilyen mellékvonal üzemeltetésében elhanyagolható az a költségkülönbség, ami egy hajtány, TVG vagy Bz fogyasztásában jelentkezik. Egy hajtánynak a fogyasztása kevesebb, mint egy személyautónak, cirka százezer forintból már egész komolyat lehet építeni, de hogy egy ilyet a MÁV hivatalosan ráengedne a vonalaira? Lehet álmodozni... Egyébként Bicske és Lovasberény között már csak pálya-töredékek vannak.
Valaki csinált is Photoshoppal egy TGV átfestést, InterPici színezéssel, rajta egy iránytábla, valamelyik Mátészalka melletti mellékvonallal. Nincs meg valakinek?
Tényleg, ilyen is van...erre nem is gondoltam. Ez még jobb is.. Naés milyen árban van egy ilyen? Mennyi a fogyasztás? Talán nem is olyan nehéz hogy a pálya ne bírná el...
Végülis igazatok van hogy valamilyen módon meg kéne akadályozni a sínlopást a megszünt vonalakon.
Nem tom milyen költség vonzata lenne a dolognak - aki jobban benne van ebben légyszi ossza meg velem - de léteznek ilyen házilag barkácsolt motoros-hajtányok, vagy akár egy ilyen Drezidát vagy (minek hívják) lehetne üzemeltetni 1 pótkocsival..ami el tudná szállítani reggel illetve este jelentkező vonal menti utasokat...illetve ha hétközben még a minimális hivatásforgalom sem volna meg akkor maradna a hétvégi kiránduló/hobbihajtányosok szállítása. Szerintem egyedülálló dolog lenne és a pályát is hasznosítani lehetne, nem lopnák el a brazilok.
Székesfehérvár - Lovasberény - Bicske esetében főként SZFvár - LB között túrázók horgászok illetve a vonal menti minimális utasok szállítása lenne a fő cél... LB- Bicske között asszem csak Vértesacsaiak használnák ki a motoroshajtányt.. mert a többi település nagyon messze van a vonaltól...
Kérdés az hogy mennyi a fogyasztása enne a drezinának, lehet-e rá pótkocsit rakni, milyen lehetőség van hogy magánemberek (vasútbarátok) megkaphassák ezt a vonalat stb stb..
Rengeteg pénzt más területeken is - nem vicinális/vasút - meg lehetne takarítani, de mégsem akarnak. Pedig lehet egyszerűbb lenne. Ekkor pedig többet egy részét esetleg lehetne a közösségi közlekedésre is költeni, csak ez nem olyan látványos.
Ma már csak a Pestre menő vonalakat tekintik fővonalaknak, a többi mellékvonal, ha papíron elméletileg nem is. Kíváncsi leszek mikor lesz Vh-n, Oh-n biztber, magasperon, vagy a Kunszentárton-Nagytőke szakasz mikor javul meg, ha az elmúlt 15 évben nem futotta rá, vagy a 135 vonalon hogy-hogy csak 2,5 km sikerült valamennyire rendbe rakni, stb.. Mire nem marad forgalom, akkorra kár rendbe rakni.
Tavaly decemberben is felmerült a dolog Komló kapcsán.
Szerintem a hangulaton nem változtat, biztos én vagyok érzéketlen. :-)
Másról is lehet nyugodtan írni.
A valóságnak ez a szelete is, sajnos hozzá tartozik a dologokhoz. Személy szerint örölök ha írásba kerül, bár az adatok igazságtartalmával a cég sincs tisztában, pedig jó lenne tudni a valósághoz közeli számokat is.
Hmmm... Szvsz, ha egy vonalon megszűntetik a személyszállítást, akkor kevéssé valószínű, hogy akár egy ilyen kismértékű beruházát is fog finanszírozni valaki... Nem?
Ha valami OFF-topic, akkor az azért az, mert nem a topic témájába vág, szvsz. Traficc hozzászólásairól pedig sokmindent el lehet mondani (helyenként száraz, adatokkal teletűzdelt stb.), de nem azt, hogy nem témábavágó... Szerintem... Amúgy meg jobb lezárni ezt a vitát és inkább foglalkozzunk tényleg azzal, amire a topic hivatott! :-))) Mindannyian együtt!!!!! ;)
És ez nem csak a régi katonai telefonokra igaz! 1re tööször jelennek + olyan nickek amiknek múlhatatlan érdemeik vannak, a vasutmániásoknak, a vasutmániás topicból való kiutálásában! (és most szemüveg nélkül sem tudok mosolyogni)
Azért off-topic, mert teljesen megváltoztatta a topic hangulatát. Olvasd el, hogy milyen volt a topic a sinbiciklis által megjelölt traffic-hozzászólás előtt és után. Itt is azzal az unalmas, mégis idegesítő könyvelői dumával jönni, mint a többi helyen, ahol szintén provokálni akart, undorító. Persze, igaza van, a mellékvonal az gazdaságtalan, elismerem, nem vagyok én sem hülye. Akármilyen, általa egyébként szidott (!!!) tanulmányokból idéz, igaza lehet. De itt nem erről van szó. Teljesen másról! Könyörgöm, miért kell elrontani más emberek örömét??? Ilyen alapon odamehet egy imádkozó nénikéhez is, hogy
"Mami, nincs is isten, mert a legújabb műholdas felmérés a sztratoszférában nem mutatott ki semmilyen anyagot gázokon kívül, úgyhogy Szent Péter is csak egy nagy kamu."
Nekem ez nem kell!!! És nehogy elkezdjen gúnyolódni, hogy hívő vagyok!... Amíg az én adómból zsivány politikusok hitvány játékait támogatják, ostoba Lánchidas "befektetőket" kárpótolnak meg mittudomán hány hülyeségre szórják el, addig menjen az a szerencsétlen Bz, legyen munkája és piciny fizetése annak a bakternak, fel tudja nevelni a gyerekét, ne kelljen ebbe a büdös fővárosba órákat utaznia, ne néptelenedjen el az a szerencsétlen falu, stb. A tököm tele van, hogy gazdaságosság címén mindent tönkretesznek, uniformizálnak, és hogy az állam semmilyen szociális, vagy közfeladatot nem akar vállalni. És ne etessenek ilyen hazugságokkal, hogy a "fővonalaktól vonják el a forrásokat". Ha ilyen nagy profik vagytok számokban, akkor azt is lehetne tudni, hogy pl. egy ingatlan-értékesítés hasznát mikor forgatták vissza fejlesztésekre, vagy esetleg hány otthon kikötött laptoppá, vagy autóvá alakult át?